ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՄԻՋԱՎԱՅՐ
ՊՈՐՏԱԼ
ԿՐԹԱԿԱՆ
ՖՈՐՈՒՄ
ՊԱՇԱՐՆԵՐԻ
ՇՏԵՄԱՐԱՆ
ՀԵՌԱՎԱՐ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԻՆՏԵՐԱԿՏԻՎ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԿԿՏ
ՀԱՄԱԿԱՐԳ

Կոմիտաս Վարդապետ - 150

Սեպտեմբերի 26, 2019
Օրվա խորհուրդ

Կոմիտաս (Սողոմոն Գևորգի Սողոմոնյան, սեպտեմբերի 26 (հոկտեմբերի 8), 1869, Քյոթահիա - հոկտեմբերի 22, 1935, Փարիզ, Ֆրանսիա), հայ երգահան, երգիչ, երաժշտական էթնոլոգ, երաժշտագետ, վարդապետ և ուսուցիչ, բանահավաք, խմբավար, մանկավարժ, հայկական ազգային կոմպոզիտորական դպրոցի հիմնադիր: 1881-1893 թվականներին սովորել է Էջմիածնի Գևորգյան ճեմարանում: 1894 թվականին ձեռնադրվել է աբեղա և ստացել Կոմիտաս անունը։ 1895 թվականին Կոմիտասին շնորհվել է վարդապետի հոգևոր աստիճան։ 1895-1896 թվականներին Թիֆլիսում կոմպոզիտոր Մակար Եկմալյանի ղեկավարությամբ ուսումնասիրել է երաժշտական տեսական առարկաներ, որից հետո՝ 1896-1899 թվականներին, ուսումը շարունակել է Բեռլինի Ֆրիդրիխ Վիլհելմ արքունի համալսարանում (ներկայումս Հումբոլդտ համալսարան) և Ռիչարդ Շմիդտի մասնավոր կոնսերվատորիայում:

Կոմիտասի գիտական և ստեղծագործական գործունեությունը նոր էջ բացեց հայ երաժշտական մշակույթի պատմության մեջ: Հայ հոգևոր և ժողովրդական երաժշտությանը վերաբերող իր գիտական ուսումնասիրությունները Կոմիտասը ներկայացրել է Եվրոպայի մի շարք քաղաքներում (Բեռլին, Փարիզ, Ժնև, Լոզան և այլն), այդ թվում` Միջազգային երաժշտական ընկերության համաժողովներին, որի հիմնադիր անդամներից էր: Կոմիտաս-գիտնականը նպատակ ուներ աշխարհին ներկայացնել հայկական երաժշտական հարուստ մշակույթի ավանդույթները և ապացուցել, որ «հայն ունի ինքնուրույն երաժշտություն»:

Կոմիտասի ստեղծագործական ոճը յուրահատուկ է իր տեսակի մեջ: Հիմնվելով հայ ավանդական երաժշտական մշակույթի առանձնահատկությունների վրա՝ նա հայտնաբերեց հարմոնիայի և պոլիֆոնիայի կիրառման նոր և հարուստ հնարավորություններ, որոնք պատշաճ էին հայ երաժշտական մտածողությանը: Նրա երաժշտական ժառանգությունն ընդգրկում է վոկալ («Անտունի», «Կռունկ», «Ծիրանի ծառ», «Ալ այլուղս», «Զինչ ու զինչ» և այլն), խմբերգային՝ ժողովրդական և հոգևոր («Անձրևն եկավ», «Լուսնակն անուշ», «Գութաներգ», «Հայր մեր», «Ով զարմանալի», «Այսօր ձայնն հայրական», «Էջ Միածինն ի Հօրէ», «Տէր, ողորմեա» և այն), և դաշնամուրային («Յոթ պար», «Մշո շորոր» և այլն) ժանրի ստեղծագործություններ: Կոմիտասի ստեղծագործության մեջ առանձնակի կարևորություն է ներկայացնում իր միակ ավարտուն մեծակտավ գործը՝ «Պատարագ»-ը արական կազմի համար: Կոմիտասն ունեցել է նաև օպերա ստեղծելու մի քանի մտահղացումներ, որոնք մնացել են անկատար:

Անգնահատելի է Կոմիտասի ավանդը բանահավաքչության գործում: Շրջելով հայաբնակ բազմաթիվ բնակավայրերով՝ հմուտ երաժիշտը ձայնագրել է հայ ժողովրդական երգարվեստի տարբեր ժանրերի պատկանող մի քանի հազար երգ՝ այսպիսով մոռացումից փրկելով հայ ժողովրդի ստեղծած մի ամբողջ մշակույթ: Այդ երգերն իր գիտական և ստեղծագործական երկերի ատաղձն են կազմում:

Աղբյուր՝ Վիքիպեդիա (ազատ հանրագիտարան)

Կոմիտաս -150
Մեկնարկում է «Կոմիտաս» միջազգային գիտաժողով-փառատոն

Նյութի աղբյուրը. Վիքիպեդիա

  • Հայոց լեզու

    Հայոց լեզու և գրականություն

  • Փոքրիկ պատւհան դեպի դեպի մեծ աշխարհ /8 ժամ/ - 3-րդ դասարան

      Աշակերտների մոտ ձևավորել՝ընթերցասիրությունհարգանք գրքի նկատմամբինքնուրույն աշխատանքով իր հետաքրքրություոյունները բավարարելու ձգտում

  • Պաշտպանությունը արտակարգ իրավիճակներում

    Այս դասընթացում աշակերտները կսովորեն տարհանման իրականացման կանոններին և առանձնահատկություններին:

  • Յոթ սարից,յոթ ձորից այն կողմ

    Դասընթացի նպատակն է,հեքիաթների միջոցով երեխաներին դաստիարակելն ու խթանելը։Կծանոթանան նախադասությունների տեսակներին,կվերհիշեն գոյականը,ածականը, բայը,կսովորեն նոր բառերի ուղղագրությունը  և բացատրությունը,անգիր կսովորեն առածներ և ասացվածքներ։

  • Տարհանում

    Այս դասընթացում աշակերտները կսովորեն տարհանման կարգին, կանոններին և տարհանման իրականացման առանձնահատկություններին:

  • Եռանիշ թվեր

    Կրթական հիմնական խնդիրները                            • Սովորեցնել եռանիշ թվերի անվանումները և գրառումը, այդ թվերի հետ թվաբանական գործողություններ կատարելը, դրանք համեմատելը:  • Թվերն օգտագործել խմբում առարկաների քանակը հաշվելու, համարակալելու, չափման արդյունքը գրանցելու համար: • Թվերը և մեծությունները օգտագործել կիրառական պարզագույն խնդիրներ լուծելիս: • Սովորեցնել կյանքում հանդիպող պարզագույն խնդիրները ներկայացնել թվային արտահայտությամբ:

  • Համակարգչային ցուցադրումներ

    Համակարգչային ցուցադրումներուսուցիչ Նելլի Մինասյան/միջնակարգ դպրոց, 7-րդ դասարան

  • Առակներ. ,,Կյանքից թանկ բանը,, - 5-րդ դասարան

    ·        Առակը  չափածո կամ արձակ փոքրածավալ ստեղծագործություն է, որն ունի այլաբանական իմաստ և բարոյախրատական բովանդակություն: 

  • ՆԶՊ ԱՌԱՐԿԱՅԻ ՀԵՌԱՈՒՍՈՒՑՄԱՆ ԴԱՍԸՆԹԱՑ - 12

    Նախնական զինվորական պատրաստության առարկայի ու ռազմահայրենասիրական դաստիարակության նպատակն է պատրաստել Հայրենիքը պաշտպանելու պատրաստ, բազմակողմանի զարգացած պատանիներ և աղջիկներ: Հնարավորություն ընձեռել պատանիներին  բանակ զորակոչվելուց հետո կարճ ժամանակում տիրապետել ժամանակակից զենքին ու ռազմական տեխնիկային:

  • Are You Fond of Art?

     Art includes painting,sculpture and photography.