ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՄԻՋԱՎԱՅՐ
ՊՈՐՏԱԼ
ԿՐԹԱԿԱՆ
ՖՈՐՈՒՄ
ՊԱՇԱՐՆԵՐԻ
ՇՏԵՄԱՐԱՆ
ՀԵՌԱՎԱՐ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԻՆՏԵՐԱԿՏԻՎ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԿԿՏ
ՀԱՄԱԿԱՐԳ

ԱԺ արտահերթ նիստում քննարկվել է «Բարձրագույն կրթության և գիտության մասին» օրենքի նախագիծը

Հուլիսի 1, 2025
Լուրեր կազմակերպություններից

«Բարձրագույն կրթության և գիտության մասին» օրենսդրական փաթեթի նախագիծն այսօր առաջին ընթերցմամբ քննարկվել է Ազգային ժողովի արտահերթ նստաշրջանում:

Հարցը զեկուցել է ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարար Ժաննա Անդրեասյանը: Նա ընդգծել է՝ օրենսդրական փաթեթը մանրամասնորեն քննարկվել է և արտացոլում է ոլորտային շահառուների կարծիքներն ու դիրքորոշումները: «Նախատեսում ենք, որ օրենքի ընդունմամբ ոլորտը կարգավորող և տարբեր ժամանակներում ու պայմաններում ընդունված չորս օրենքների փոխարեն կունենանք մեկ միասնական օրենսդրական կարգավորում, որը հնարավորություն կտա պատշաճ մակարդակի կրթական ծառայություններ մատուցել՝ ապահովելով երկու հիմնական գործիքների՝ լիցենզավորման և հավատարմագրման արդյունավետ աշխատանքը: Օրենսդրությունը կդառնա ավելի ուսանողակենտրոն՝ մասնավորապես հնարավորություն ընձեռելով ավելի ճկուն և անհատականացված կրթական գործընթացի կազմակերպման համար՝ ներառելով անհատական և ընտրական պլանով ուսումը կազմակերպելու հնարավորություն: Օրենքում առանձին սահմանվում է ուսանողական համարժեք փորձառությունն իբրև հասկացություն, որը նախագծի ամենակարևոր առանցքներից մեկն է»,- ներկայացրել է Ժաննա Անդրեասյանը:

ԿԳՄՍ նախարարի խոսքով՝ ներդրվում է ոլորտի կառավարման թվային միջավայր, որի միջոցով ուսանողները կարողանալու են օգտվել տարբեր ծառայություններից ու ծրագրերից։ «Բուհերում ներդրվելու է նաև ուսանողական ինքնակառավարման նոր մշակույթ: Սա մեր լրջագույն խնդիրներից էր. ուսանողական շահերը ներկայացնող մարմինները վաղուց չէին ծառայում իրենց նպատակին: Դրանք երիտասարդական օղակներ էին, հիմնականում նաև կոնկրետ խմբերի համար կարիերա ապահովող, սակայն այս օրենսդրական փաթեթը հստակ ինստիտուցիոնալ գործիքակազմեր է նախատեսում ուսանողական մարմինների գոյության համար։ Նախատեսված են նաև ուսանողներին տրամադրվող կրթաթոշակային բազմամակարդակ համակարգեր, որոնցով պետությունը կկարողանա տարբեր թիրախային խմբերի համար աջակցության և խրախուսման տարբեր ծրագրեր իրականացնել»,- ասել է Ժաննա Անդրեասյանը:

ԿԳՄՍ նախարարի խոսքով՝ ՀՀ կառավարության հանձնառությունն առ այն, որ պատշաճ առաջադիմության դեպքում ուսման վարձը չվճարելու պատճառով որևէ ուսանող դուրս չի մնալու բուհից, դառնալու է նաև այս կրթաթոշակային համակարգի առանցքային բաղադրիչը: Ժաննա Անդրեասյանը նաև տեղեկացրել է՝ նախատեսվում է կարգավորել համալսարանական ինկուբատորների ստեղծման ոլորտը, որը հանդիսանում է կրթություն-տնտեսություն-կապի կարևորագույն մոդելներից մեկը:

«Ընդհանուր առմամբ՝ մասնավորի ներգրավման և գիտելիքի առևտրայնացման առանձին և խոշոր գործիքներ են նախատեսված, որոնց ուղղված է նաև բարձրագույն կրթության և գիտության միասնական կարգավորումը, քանի որ հետազոտական գործունեությունը, ըստ այդմ, դառնում է նաև բուհերի գործունեության կարևոր ուղղվածություններից մեկը։

Գիտության ոլորտում նախատեսվում են խոշոր փոփոխություններ: Մասնավորապես՝ խոշորացված հետազոտական համալսարանների կառուցվածքում կգործեն գիտական կազմակերպություններ, որոնք կունենան ինքնակառավարման մեծ շրջանակ և իրենց հիմնական գործունեությանը զուգընթաց՝ ներգրավված կլինեն նաև կրթական գործընթացներում: Կարգավորվում են նաև հետազոտական աշխատանքների արդյունքում ստեղծվող մտավոր սեփականության հարցերը»,- ներկայացրել է Ժաննա Անդրեասյանը:

ԿԳՄՍ նախարարը կարևորել է նաև Էթիկայի մարմնի ձևավորման առանձին հանձնառությունը, որն օրենքի նախագծում առանձին շեշտադրում կունենա: Այն կնպաստի ակադեմիական բարեվարքության և ազնվության ապահովմանը: Ամբողջանալու են նաև կառավարման համակարգի բարեփոխումները. կուսակցական և պետական պաշտոններ զբաղեցնող անձանց հնարավորություն չի տրվելու ներգրավվել խոշորացված բուհերի կառավարման մարմիններում և ղեկավար պաշտոններում:

«Էթիկայի կանոնակարգն ու էթիկայի ստանդարտներն ապահովելու են բուհերում կուսակցական և քաղաքական այլ տիպի գործունեության քարոզչության արգելքը»,- ասել է Ժաննա Անդրեասյանը: Նրա խոսքով՝ էթիկայի կանոնակարգը լինելու է ներբուհական անկախ մարմին. օրենքի նախագծում սահմանվում են Էթիկայի հանձնաժողովի ձևավորման որոշ առանձնահատկություններ՝ հստակ դրույթով ամրագրելով այս մարմնի անկախությունը: Նախարարն այս խնդիրը կարևորել է նաև բարձրագույն կրթության եվրոպական տարածքում գտնվելու և վարկանիշավորման համակարգերում ներգրավվելու տեսանկյունից: «Մեր առաջնային խնդիրն է բուհերում ձևավորել միջավայր, որտեղ ուսանողների կողմից կա անհանդուրժողականություն լսարանում այլ հարցերով զբաղվող դասախոսների նկատմամբ: Ուսանողները պետք է պահանջատեր լինեն կրթության որակի նկատմամբ, իսկ լիազոր մարմինը պետք է ապահովի դրա գործնականությունը»,- հավելել է նա:
Լիցենզավորման պայմանների և պահանջների մասին խոսելիս Ժաննա Անդրեասյանն ընդգծել է, որ դրանք բխում են կրթության ոլորտում Կառավարության որդեգրած քաղաքականությունից, որը միտված է բուհերի խոշորացմանը և գիտահետազոտական կազմակերպություններին միավորմանը: Նախատեսված է ունենալ մինչև ութ պետական բուհ, որոնցից 4-ն ընդգրկված կլինի միջազգային վարկանիշային սանդղակներում։

Նա տեղեկացրել է, որ հանրային լսումներ են տեղի ունեցել, և կարծիքի հնարավորություն են ունեցել նաև մասնավոր բուհերի ներկայացուցիչները, որոնք մի շարք առաջարկներ են հնչեցրել լիցենզավորման պայմանների և այլնի վերաբերյալ: «Մինչև սեպտեմբեր կարող ենք մանրամասն քննարկել առկա մտահոգությունները և հասկանալ, թե օրենքը ինչպես կարող է ավելի լավ արտացոլել նաև մասնավոր ներդրումների հնարավորությունը: Առանձին կարգավորումներ են ամրագրված միջազգային հեղինակավոր բուհերի՝ Հայաստանում գործելու հնարավորությունների մասով, որոնք պիտի խրախուսեն նաև միջազգային հեղինակավոր բուհերի մուտքը Հայաստան»,- հավելել է Ժաննա Անդրեասյանը:

ԱԺ պատգամավորները մի շարք հարցեր են ուղղել նախարարին, որոնք վեաբերել են մասնավոր և մարզային բուհերի գործունեությանը, բուհերի լիցենզավորմանը, ուսանողների թվաքանակին, ոորտում մասնավոր ներդրումների հնարավորությանը և այլն:

Հարակից զեկուցող, ԱԺ գիտության, կրթության, մշակույթի, երիտասարդության և սպորտի հարցերի մշտական հանձնաժողովի նախագահի տեղակալ Թագուհի Ղազարյանն առաջարկել է կողմ քվեարկել օրենսդրական նախաձեռնությանը՝ միաժամանակ ընդգծելով, որ առաջինից երկրորդ ընթերցում, որը կկայանա աշնանը, կքննարկվեն խորհրդարանական լսումների և ամառվա ընթացքում ստացված առաջարկները:

Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն

  • Conditional Sentences in English

    Conditional sentences are statements discussing known factors or hypothetical situations and their consequences. Complete conditional sentences contain a conditional clause (often referred to as the if-clause) and the consequence. Consider the following sentences:If a certain condition is true, then a particular result happens.I would travel around the world if I won the lottery.When water reaches 100 degrees, it boils.There are four types of conditional sentences.It’s important to use the correct structure for each of these different conditional sentences because they express varying meanings.Pay attention to verb tense when using different conditional modes.Use a comma after the if-clause when the if-clause precedes the main clause.What Are the Different Types of Conditional Sentences? There are four different types of conditional sentences in English. Each expresses a different degree of probability that a situation will occur or would have occurred under certain circumstances.Zero Conditional SentencesFirst Conditional SentencesSecond Conditional SentencesThird Conditional SentencesLet’s look at each of these different types of conditional sentences in more detail.

  • Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին

      « Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին» դասընթացի նպատակն է աջակցել   դասավանդող ուսուցիչներին ձևավորող գնահատում իրականացնելու գործընթացում, մասնավոր օրինակների միջոցով խորացնել գիտելիքը ձևավորող գնահատման ձևերի ու մեթոդների շուրջ և նպաստել գնահատման այս տեսակի գրագետ կիրառության ապահովմանը։ 

  • «Աբու-Լալա Մահարի » պոեմի ուսուցման իմ փորձը

    ԵզրակացությունԱյս հետազոտական աշխատանքը մի փոքր ավելի ճանաչելի ու հասկանալի է դարձնում Ավետիք Իսահակյանի «Աբու-Լալա Մահարի» պոեմը: Պոեմի թողած անկրկնելի տպավորությունը պայմանավորված է բանաստեղծի հախուռն, կրակոտ զգացմունքի և փիլիսոփայական խոհերի միասնությամբ:

  • Արհեստական բանականության դերը կրթության մեջ

  • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների դերը կրթության մեջ

    Մասնագիտական հեռավար վերապատրաստման դասընթաց

  • Ուսուցիչների ինքնագնահատման, կարիքների վերհանման և աջակցման գործիքի ստեղծում

  • ՏՀՏ առցանց դասընթաց

  • Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան

    Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան

  • Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակի ուսուցումը նորագույն մեթոդներով

                                              Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է  8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն  կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել  ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը:  «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման  ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել  ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական  հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել  համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված  բոլոր մեթոդներն ու հնարները  կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը  հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր  նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:  

  • Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան

    Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան