ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՄԻՋԱՎԱՅՐ
ՊՈՐՏԱԼ
ԿՐԹԱԿԱՆ
ՖՈՐՈՒՄ
ՊԱՇԱՐՆԵՐԻ
ՇՏԵՄԱՐԱՆ
ՀԵՌԱՎԱՐ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԻՆՏԵՐԱԿՏԻՎ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԿԿՏ
ՀԱՄԱԿԱՐԳ

«Միջին մասնագիտական ոլորտը տնտեսության հիմքն է». Արմենուհի Պողոսյանը ներկայացրել է ոլորտի փոփոխությունները

Նոյեմբերի 20, 2023
Հարցազրույցներ, ելույթներ

ԿԳՄՍՆ նախնական և միջին մասնագիտական կրթության վարչության պետ Արմենուհի Պողոսյանն այսօր «Արմենպրես» լրատվական գործակալությունում կայացած մամուլի ասուլիսի ընթացքում ներկայացրել է ՄԿՈՒ ոլորտի բարեփոխումները:

Արմենուհի Պողոսյանը հայտնել է, որ ՀՀ արհեստագործական և միջին մասնագիտական կրթական ծրագրեր իրականացնող շուրջ 100 հաստատությունում այս պահի դրությամբ սովորում է ավելի քան 30 հազար ուսանող՝ չհաշված Լեռնային Ղարաբաղից բռնի տեղահանված ուսանողները: Վարչության պետի խոսքով՝ նրանց կողմից դիմումների ստացումն ընթացքի մեջ է. այս պահին ավելացել է մոտ 1000 ուսանող, սակայն վերջնական տվյալները կամփոփվեն տարեվերջին:

«ՄԿՈՒ հաստատությունների պահանջվածության առումով վերջին տարիներին դրական դինամիկա կա: Նախորդ տարվա համեմատ՝ այս տարվա ընդունելությունը, մեկ-երկու մասնագիտությունների տարբերությամբ, աճել է, որոշ դեպքերում՝ պահպանվել»,- ասել է Արմենուհի Պողոսյանը՝ բացատրելով, որ դիմորդների քանակի տատանումները պայմանավորված են տարբեր հանգամանքներով, բայց ոլորտի նկատմամբ վերաբերմունքը վստահաբար փոխվել է:

Նրա խոսքով՝ դրական դինամիկայի պատճառներից մեկն աշխատաշուկայում մի շարք մասնագիտությունների նկատմամբ պահանջարկի մեծացումն է. «Շատ լուրջ ազդեցություն են ունեցել նաև իրականացվող բարեփոխումները և միջազգային կազմակերպությունների աջակցությամբ իրականացվող տարբեր ծրագրերը»:

Անդրադառնալով ՄԿՈՒ ոլորտում պրակտիկ ուսուցման հետ կապված խնդիրներին՝ բանախոսը նշել է, որ ներկայում ուսանողներն ավելի քիչ գործնական աշխատանքներ են կատարում և ավելի շատ լսարանային դասեր անցկացնում: «Այս ուղղությամբ նախարարությունը բազմաթիվ ծրագրեր է իրականացնում. Գերմանիայի միջազգային համագործակցության ընկերության հետ համատեղ ՄԿՈՒ համակարգում ներդրվել է դուալ ուսուցման համակարգը, ինչն իրենից ենթադրում է ուսուցում հենց աշխատավայրում», - ասել է Արմենուհի Պողոսյանը՝ ավելացնելով, որ շուրջ 20 հաստատություններում 24 մասնագիտության գծով իրականացվում է դուալ կրթություն: «Բոլորս շատ լավ գիտենք, որ գործատուին որակյալ կադր է պետք, իսկ դա հնարավոր է միայն համագործակցության միջոցով: Մեր ծրագրերի շրջանակում ներգրավված բոլոր գործատուներն իրենք են քաղում դուալ ուսուցման ձևի դրական արդյունքները: Նրանք տեսնում են, թե դա որքանով է նպաստում որակյալ աշխատուժի ստեղծմանը»,-նշել է Արմենուհի Պողոսյանը:

Վարչության պետն անդրադարձել է նաև օրերս Կառավարության նիստում հավանության արժանացած «Մասնագիտական կրթության և ուսուցման մասին» օրենքի նախագծին, որը, ըստ բանախոսի, լիարժեք արտացոլում է այն բարեփոխումների ուղղությունները, որոնք ներառված և՛ Կառավարության 2021-2026 թվականների ծրագրում, և՛ «ՀՀ կրթության՝ մինչև 2030 թվականը զարգացման պետական ծրագրում»:

«Միջին մասնագիտական ոլորտը տնտեսության հիմքն է: Այն հնարավորություն է տալիս շատ ավելի ճկուն և արագ ուսուցման ձևերով ստանալ անհրաժեշտ հմտություններն ու կարողությունները և համալրել աշխատաշուկան: Նոր օրենքի նախագիծը ստեղծել է այն օրենսդրական հիմքերը, որոնցով հնարավոր կլինի ապահովել մեր տնտեսությունը մրցունակ և որակյալ կադրերով»,-նշել է նա:

ՄԿՈՒ վարչության պետի խոսքով՝ նոր օրենքի նախագծով անցում է արվում շատ կարևոր ձևաչափի, որը վերաբերում է և՛ բովանդակությանը, և՛ մասնավոր ոլորտի հետ համագործակցությանը: Ըստ վարչության պետի՝ լիցենզավորման մասով ուսհաստատությունների առջև դրվող պահանջներն ավելի խիստ են լինելու, որոնք նախևառաջ միտված են որակյալ կրթության ապահովմանը: Նախատեսվում է կենտրոնանալ գործնական ուսուցման միջավայրի ստեղծման և ապահովման վրա:

Ըստ Արմենուհի Պողոսյանի՝ նոր օրենքը հնարավորություն է տալու, որպեսզի պրակտիկ դասընթացների կազմակերպման հիմնական պատասխանատվությունը դրվի ուսհաստատության վրա: Ուսանողն էլ կարող է իր ուժերով գտնել հաստատություն, որտեղ կանցնի պրակտիկա, բայց պետք է եռակողմ համագործակցություն ապահովվի ուսհաստատության, ուսանողի և գործատուի միջև: Նոր նախագծով որպես ուղիղ պատասխանատու սահմանվելու են դասախոսը և արտադրությունում՝ հրահանգիչը, որը լինելու է ուսանողին միաժամանակ սովորել և աշխատել սովորեցնող անձը:

Նրա խոսքով՝ օրենքի նախագիծն ամբողջովին նոր մոտեցում է նախատեսում՝ և՛ ուսման վարձի փոխհատուցման, և՛ դուալ ուսուցման պարագայում ուսանող-աշխատողին աշխատավարձի տրամադրման տեսանկյունից:

Անդրադառնալով ՄԿՈՒ ոլորտի ուսհաստատությունների մանկավարժական անձնակազմի մասնագիտական զարգացման և խրախուսման մեխանիզմներին՝ Արմենուհի Պողոսյանը տեղեկացրել է, որ հանրակրթության ոլորտին համանման մի գործընթաց էլ այստեղ է ընթանում՝ ատեստավորում և տարակարգի շնորհում, որոնք կմեկնարկեն հաջորդ տարվանից: «Դրանք հանգեցնելու են և՛ մանկավարժների դրույքաչափի փոփոխմանը, և՛, համապատասխան միավորների դեպքում, հավելավճարների տրամադրմանը: Այս ծրագրերից այս պահին կարող են օգտվել հանրակրթական առարկաներ դասավանդողները, իսկ հաջորդ տարվանից, բնականաբար, փուլային կմեկնարկի գործընթացը մյուսների համար»:

Արմենուհի Պողոսյանը նշել է ևս մեկ կարևոր միջոցառման մասին՝ մասնավոր հատվածից դասախոսների ներգրավումը՝ որպես տվյալ ոլորտի առանցքային փորձագետներ:

Որպես ամփոփում՝ Արմենուհի Պողոսյանը տեղեկացրել է, որ գործադիրի կողմից հավանության արժանանալուց հետո հաջորդիվ սպասվում է օրենքի նախագծի ներկայացումն ԱԺ-ին, որը կուղեկցվի լրամշակումներով: Նա հույս է հայտնել, որ արդեն հաջորդ տարվանից օրենքն ուժի մեջ կմտնի, որից հետո ակնկալվում են ավելի մեծ անելիքներ:

Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն

  • Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին

      « Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին» դասընթացի նպատակն է աջակցել   դասավանդող ուսուցիչներին ձևավորող գնահատում իրականացնելու գործընթացում, մասնավոր օրինակների միջոցով խորացնել գիտելիքը ձևավորող գնահատման ձևերի ու մեթոդների շուրջ և նպաստել գնահատման այս տեսակի գրագետ կիրառության ապահովմանը։ 

  • «Աբու-Լալա Մահարի » պոեմի ուսուցման իմ փորձը

    ԵզրակացությունԱյս հետազոտական աշխատանքը մի փոքր ավելի ճանաչելի ու հասկանալի է դարձնում Ավետիք Իսահակյանի «Աբու-Լալա Մահարի» պոեմը: Պոեմի թողած անկրկնելի տպավորությունը պայմանավորված է բանաստեղծի հախուռն, կրակոտ զգացմունքի և փիլիսոփայական խոհերի միասնությամբ:

  • Արհեստական բանականության դերը կրթության մեջ

  • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների դերը կրթության մեջ

    Մասնագիտական հեռավար վերապատրաստման դասընթաց

  • Ուսուցիչների ինքնագնահատման, կարիքների վերհանման և աջակցման գործիքի ստեղծում

  • ՏՀՏ առցանց դասընթաց

  • Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան

    Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան

  • Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակի ուսուցումը նորագույն մեթոդներով

                                              Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է  8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն  կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել  ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը:  «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման  ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել  ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական  հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել  համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված  բոլոր մեթոդներն ու հնարները  կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը  հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր  նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:  

  • Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան

    Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան

  • ՏՀՏ գործիքների կիրառությունը ուղղագրություն և ուղղախոսություն ուսուցանելիս

    Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում: