ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՄԻՋԱՎԱՅՐ
ՊՈՐՏԱԼ
ԿՐԹԱԿԱՆ
ՖՈՐՈՒՄ
ՊԱՇԱՐՆԵՐԻ
ՇՏԵՄԱՐԱՆ
ՀԵՌԱՎԱՐ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԻՆՏԵՐԱԿՏԻՎ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԿԿՏ
ՀԱՄԱԿԱՐԳ

«Անվտանգ միջավայրի ապահովումը որակյալ կրթության կարևոր բաղկացուցիչ է». Արաքսիա Սվաջյան

Նոյեմբերի 10, 2023
Հարցազրույցներ, ելույթներ

Այսօր ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Արաքսիա Սվաջյանը հանդես է եկել մամուլի ասուլիսով, որի ընթացքում ներկայացրել է նախադպրոցական հաստատությունների լիցենզավորման պահանջները: Նա պատասխանել է նաև ոլորտային մի շարք հարցերի վերաբերյալ ԶԼՄ ներկայացուցիչների հարցերին:

Կամավոր ատեստավորման կարգում նախատեսվում են մի շարք փոփոխություններ

Ըստ ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Արաքսիա Սվաջյանի՝ ավարտվել է ուսուցիչների՝ այս տարվա կամավոր ատեստավորումը. գործընթացն այժմ ամփոփման փուլում է: «Այս տարվա տվյալներով հայտագրվել էր 6320 անձ, որից ատեստավորմանը մասնակցել է 4323-ը: 90-100 % արդյունք գրանցել է 240-ը, 80-89 %՝ 700, 70-79 %՝ 1020, 60-69 %՝ 680, իսկ մինչև 59 %՝ 1400 մասնակից»,- տեղեկացրել է փոխնախարարը:

Արաքսիա Սվաջյանն իրազեկել է, որ շրջանառվում է կամավոր ատեստավորման կարգի փոփոխություն. եթե նախկինում 60-69 տոկոս արդյունք ցուցաբերելու դեպքում դրույքաչափի փոփոխություն նախատեսված չէր, ապա այժմ շրջանառվող նախագծով դրույքաչափը կբարձրանա 200.000, բայց հավելավճար չի տրվի:

«Նաև, հաշվի առնելով կրթական համակարգի համար առաջացող խնդիրները և այն հանգամանքը, որ գործընթացն ուսուցիչների համար նոր է, շրջանառվող նախագծում մի քանի ցուցանիշներ են մշակվել: Ըստ այդմ՝ երկու տարի ատեստավորումը չհաղթահարած ուսուցիչներին 3-րդ հնարավորություն կտրվի, եթե ցուցաբերել են 50-59 տոկոս արդյունք և երկու տարվա ընթացքում գրանցել են առնվազն 15 տոկոս աճ»,- ասել է Արաքսիա Սվաջյանը:

Կամավոր ատեստավորման թեստերի վերաբերյալ ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալը հայտնել է, որ ըստ արձագանքների՝ հիմնական խնդիրները ոչ թե դրանց բարդությունից են, այլ ժամանակի սղությունից. «Մենք ստուգում ենք ուսուցիչների ոչ թե արագությունը, այլ առարկայական գիտելիքի իմացությունը, հետևաբար թեստերը կվերանայվեն և կկառուցվեն այնպես, որ հնարավոր լինի հաղթահարել սահմանված ժամանակում»:

Նոր դասագրքերն ամբողջությամբ բաշխվել են դպրոցներին

Արաքսիա Սվաջյանը հայտնել է, որ հանրապետության բոլոր դպրոցներն արդեն իսկ ստացել են նոր չափորոշչի ներդրման շրջանակում 2-րդ, 5-րդ և 7-րդ դասարանների համար նախատեսված նոր դասագրքերը: Այն առարկաների ուսուցումը, որոնց համար նոր դասագրքերը չեն ստեղծվել, իրականացվում է նախկին դասագրքերով և նոր չափորոշիչներով սահմանված ուսումնական նյութերով:

ԿԳՄՍ փոխնախարարն իրազեկել է նաև, որ նշյալ դասարաններում բացակա, ինչպես նաև 3-րդ, 6-րդ, 8-րդ դասարանների դասագրքերի մրցույթը հայտարարված է և նախարարությունն այժմ սպասում է հեղինակային խմբերի հայտերին:

Դասագրքերի ստեղծման փորձաքննության կարգում ևս փոփոխություն է շրջանառվում ըստ որի՝ փորձաքննության գործընթացը կլավարկվի:

Վերանայվել է կրթությունից դուրս մնացած երեխաների հայտնաբերման կարգը

Արաքսիա Սվաջյանն անդրադարձել է նաև կրթությունից դուրս մնացած երեխաների հայտնաբերման կարգին, որի գործարկման հետ կապված խնդիրներ կային:

«Խնդիրների ուսումնասիրության արդյունքում կարգն ամբողջովին խմբագրվել է և հաստատվել է Կառավարության որոշմամբ: Այն հնարավորություն է տալիս միջգերատեսչական համագործակցության միջոցով ապահովելու իրավիճակ, որ որևէ երեխա կրթությունից դուրս չմնա: Առանձնացված է երկու խումբ՝ երեխաներ, որոնք դպրոց են հաճախել, սակայն ինչ-ինչ պատճառով դուրս են մնացել կրթական գործընթացից և երեխաներ, որոնք գտնվում են ռիսկի գոտում: Վերջին խումբն այն երեխաներն են, որոնք հաճախումների խնդիր ունեն: Եթե երեխան 6 օր բացակայում է՝ առանց հիմնավորման, դպրոցը ավտոմատ հայտ է բացում, որն ուղղվում է երեխայի խնամքի առաջին օղակին՝ համայնքին: Տարբեր կառույցների հետ համագործակցությամբ ուսումնասիրություն է կատարվում՝ հայտնաբերելու խնդիրներն ու ապահովելու երեխայի ուսումնական գործընթացի շարունակականությունը»:

Բոլոր դպրոցների սովորողների տվյալները գրանցված են Կրթության կառավարման տեղեկատվական համակարգում: Տարեկան 2 անգամ՝ սեպտեմբեր և հունվար ամիսներին, երեխաների տվյալները համեմատվելու են դպրոցում սովորողների և միգրացիոն ծառայության տվյալների հետ, և ըստ այդմ պարզ կդառնա դպրոցից դուրս մնացածների թիվը:

Ինչ քայլեր է ձեռնարկում նախարարությունը կանխելու կամ բացառելու համար դպրոցներում բուլինգի երևույթը

«Որակյալ կրթության բաղկացուցիչ է ոչ միայն լավ դասավանդումը, այլև երեխաների համար ապահով և անվտանգ կրթական միջավայրի ապահովումը, ինչին ուղղված մի շարք գործընթացներ են իրականացվում: Այս տարվա սեպտեմբերից հանրապետության բոլոր դպրոցներում ներդրվել է հոգեբանի հաստիքը, որի ուղիղ գործառույթներից է հոգեբանական առողջ միջավայրի ստեղծումն ու բուլինգի հայտնաբերումը: Բացի այդ, ՀՄԿ-ում արդեն մի քանի տարի է՝ վերապատրաստումներ են իրականացվում թե՛ ՏՄԱԿ-ների և թե՛ դպրոցների մանկավարժների կարողությունների ու արձագանքման մեխանիզմների ուժեղացման նպատակով: Այս պահին միջազգային գործընկերների հետ մշակվում է ուղեցույց, որը միտված է դպրոցներում բռնության և բուլինգի նվազեցմանը: Այս հարցը համակողմանի աշխատանք է պահանջում, որում կարևոր է նաև ծնողների դերը»,- հարցի առնչությամբ տեղեկացրել է Արաքսիա Սվաջյանը:

Տրանսպորտային ծախսի փոխհատուցման կարգի փոփոխություն

Տրանսպորտային ծախսի փոխհատուցման կարգը ևս բարելավվել է. հիմնական ցուցանիշները վերաբերում են ուսուցիչներին, որոնք կես դրույքից ավելի ծանրաբեռնվածություն ունեն և 5 կմ-ից ավելի հեռու են գտնվում ուսումնական հաստատությունից: Դպրոցի մյուս աշխատակիցների համար ևս հստակեցվել է ժամանակացույցը, թե երբ կարող են օգտվել ծառայությունից: Ծրագիրը վերաբերում է միայն մարզային դպրոցներին:

Փոխհատուցում տրվում է նաև սովորողների համար, եթե տվյալ բնակավայրում չկա կրթական հաստատություն: Ամենակարևոր փոփոխությունը, սակայն, ըստ ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Արաքսիա Սվաջյանի՝ բաժանորդային ծրագրի շրջանակում երեխաների տեղափոխման համար տրանսպորտային փոխադրության նպատակով միջոցների տրամադրումն է: Սահմանված են նաև իրավական ակտերը, որոնց պայմաններում միայն պետք է վարորդն իրավունք ունենա փոխադրել սովորողներին՝ խուսափելու վթարներից և ապահովելու անվտանգությունը:

Լեռնային Ղարաբաղից բռնի տեղափոխված 17.000 երեխա արդեն իսկ հաճախում է դպրոցներ

ԼՂ-ից բռնի տեղահանված ուսուցիչների համար ԿԳՄՍ նախարարության կողմից գործարկված ծրագիրը գործում է մարզերում: «Երեկվա տվյալներով 140 ուսուցիչ դիմել են ծրագրով, 90-ն արդեն ուղեգրված են: Ցանկում ներառված չեն Երևանի դպրոցներում աշխատող ուսուցիչները, քանի որ ծրագիրը նախատեսված է մարզերի համար: Ամենաշատը Կոտայքի մարզում են ուսուցիչներ հայտագրվել, երկրորդ տեղում Լոռին է, հետո՝ Արարատն ու Արմավիրը»,- իրազեկել է Արաքսիա Սվաջյանը:

Աշխատանքներ են իրականացվում նաև երեխաների հոգեբանական խնդիրների գնահատման և բաց թողած դասերի լրացման ուղղությամբ: Ըստ փոխնախարարի՝ ի սկզբանե ՏՄԱԿ-ները սերտորեն աշխատել են դպրոցների հետ՝ աջակցելու Լեռնային Ղարաբաղից բռնի տեղահանված երեխաներին: Նրանց կարիքները գնահատվում են և լրացուցիչ աշխատանքներ են իրականցվում բաց թողած դասերը լրացնելու նպատակով: Կա ակտիվ համագործակցություն նաև ոլորտում միջազգային և հասարակական կազմակերպությունների հետ:

Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն

  • Conditional Sentences in English

    Conditional sentences are statements discussing known factors or hypothetical situations and their consequences. Complete conditional sentences contain a conditional clause (often referred to as the if-clause) and the consequence. Consider the following sentences:If a certain condition is true, then a particular result happens.I would travel around the world if I won the lottery.When water reaches 100 degrees, it boils.There are four types of conditional sentences.It’s important to use the correct structure for each of these different conditional sentences because they express varying meanings.Pay attention to verb tense when using different conditional modes.Use a comma after the if-clause when the if-clause precedes the main clause.What Are the Different Types of Conditional Sentences? There are four different types of conditional sentences in English. Each expresses a different degree of probability that a situation will occur or would have occurred under certain circumstances.Zero Conditional SentencesFirst Conditional SentencesSecond Conditional SentencesThird Conditional SentencesLet’s look at each of these different types of conditional sentences in more detail.

  • Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին

      « Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին» դասընթացի նպատակն է աջակցել   դասավանդող ուսուցիչներին ձևավորող գնահատում իրականացնելու գործընթացում, մասնավոր օրինակների միջոցով խորացնել գիտելիքը ձևավորող գնահատման ձևերի ու մեթոդների շուրջ և նպաստել գնահատման այս տեսակի գրագետ կիրառության ապահովմանը։ 

  • «Աբու-Լալա Մահարի » պոեմի ուսուցման իմ փորձը

    ԵզրակացությունԱյս հետազոտական աշխատանքը մի փոքր ավելի ճանաչելի ու հասկանալի է դարձնում Ավետիք Իսահակյանի «Աբու-Լալա Մահարի» պոեմը: Պոեմի թողած անկրկնելի տպավորությունը պայմանավորված է բանաստեղծի հախուռն, կրակոտ զգացմունքի և փիլիսոփայական խոհերի միասնությամբ:

  • Արհեստական բանականության դերը կրթության մեջ

  • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների դերը կրթության մեջ

    Մասնագիտական հեռավար վերապատրաստման դասընթաց

  • Ուսուցիչների ինքնագնահատման, կարիքների վերհանման և աջակցման գործիքի ստեղծում

  • ՏՀՏ առցանց դասընթաց

  • Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան

    Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան

  • Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակի ուսուցումը նորագույն մեթոդներով

                                              Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է  8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն  կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել  ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը:  «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման  ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել  ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական  հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել  համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված  բոլոր մեթոդներն ու հնարները  կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը  հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր  նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:  

  • Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան

    Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան