ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարության և ՄԱԿ-ի մանկական հիմնադրամի հայաստանյան գրասենյակի համատեղ նախաձեռնությամբ այսօր կազմակերպվել է «Մարդասիրական արձագանք Լեռնային Ղարաբաղից բռնի տեղահանված երեխաների և երիտասարդների կրթության կարիքներին» խորագիրը կրող հանդիպում՝ կրթության ոլորտի զարգացման գործընկերների մասնակցությամբ:
ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարար Ժաննա Անդրեասյանը ողջունել է մասնակիցներին և շնորհակալություն հայտնել քննարկմանը միանալու պատրաստակամության համար: Ժաննա Անդրեասյանը վստահություն է հայտնել՝ համատեղ ջանքերով հնարավոր կլինի նպաստել երեխաների և երիտասարդների կրթության շարունակականության ապահովմանն ու որակյալ կրթության մատչելիությանը:
«Կրթության ոլորտի զարգացման բոլոր գործընկերների հետ ունենք բազմաթիվ հաջողված նախաձեռնություններ, որոնք իրականացվում են կրթության տարբեր մակարդակներում և ուղղություններով: Վստահ եմ՝ նույն արդյունավետությամբ կշարունակենք աշխատել այս դժվարին իրավիճակում, երբ խոսում ենք 30 հազարից ավելի երեխաների կրթության իրավունքի և դրա ապահովման հարցերի մասին, որոնցից շուրջ 21 հազարը՝ դպրոցահասակ: Այս պահին ՀՀ մարզերի և Երևանի դպրոցներում ընդգրկվել են Լեռնային Ղարաբաղից բռնի տեղահանված շուրջ 17 հազար երեխաներ: Մեր առաջնային խնդիրն է՝ նախևառաջ ապահովել այս պահին դեռևս դպրոցական կրթության մեջ չներառված երեխաների ընդգրկումը դպրոց»,- ասել է Ժաննա Անդրեասյանը՝ ընդգծելով, որ սա, հավանաբար, կապված է մեր հայրենակիցների՝ բնակության վայրի հարցում դեռևս վերջնական որոշակիություն չունենալու հետ:
«Մեկ բան ակնհայտ է՝ անկախ բոլոր փոխկապակցված խնդիրների ապահովումից՝ հնարավորինս շուտ պետք է այնպես անել, որ բոլոր երեխաներն ընդգրկվեն կրթության համակարգում: Կարծում եմ՝ այս առումով բոլորիս հետևողական և համատեղ աշխատանքն այսօր պետք է կարևոր առաջնահերթություն դիտենք»,- նշել է ԿԳՄՍ նախարարը:
Կրթության ոլորտի զարգացման գործընկերների հետ հանդիպմանը Ժաննա Անդրեասյանը կարևորել է երեխաների կարիքների գնահատումը, նրանց համար իրականացվող հոգեբանական աջակցության ծրագրերը, ինչպես նաև անդրադարձել ուսուցիչների վերապատրաստման ծրագրերի կարևորությանը:
Նախարարի խոսքով՝ ԿԳՄՍՆ աշխատանքների առանձին ուղղություններից է ուսանողներին տրվող աջակցությունը: Նա հիշեցրել է՝ Կառավարությունն իրականացնում է կրթության ընդհատված իրավունքի վերականգնմանն ուղղված աջակցության ծրագրեր թե՛ բարձրագույն ուսումնական հաստատություններում, թե՛ քոլեջներում և ուսումնարաններում սովորող ուսանողների համար: Այս նպատակով մեկնարկել է կրթաթոշակային ծրագիր, որով հնարավոր է իրականացնել ուսման վարձի փոխհատուցում, սակայն կա արցախցի ուսանողների մի խումբ, որոնք Հայաստանի բուհերում ուսանող են եղել բռնի տեղահանությունից առաջ:
«Նրանք այս ժամանակահատվածում չեն տեղափոխվել Հայաստան և չեն ունեցել կրթության ընդհատման խնդիր, բայց բռնի տեղահանման հետևանքով անհնար է դարձել նրանց կրթության հետագա ֆինանսավորումը: Եթե նախկինում այս ուսանողների ծնողները կամ ԼՂ կառավարությունը հոգում էին նրանց կրթության ֆինանսավորման հարցը, ապա այս պահին դա օբյեկտիվորեն հնարավոր չէ»,- ներկայացրել է Ժաննա Անդրեասյանը:
Այս համատեքստում ԿԳՄՍ նախարարն առաջարկել է դիտարկել միջազգային գործընկերների կողմից իրականացվող ծրագրերում այս խմբի ուսանողների համար կրթաթոշակ սահմանելու հնարավորությունը:
«Այս պահին նրանք պետական կրթաթոշակային ծրագրի շահառու չեն, և եթե կա ուսման շարունակության հետ կապված ֆինանսական աջակցության խնդիր, ապա կարծում եմ՝ այս հարցը կարող է լինել մեր համատեղ քննարկման օրակարգում»,- ընդգծել է Ժաննա Անդրեասյանը:
ԿԳՄՍ նախարարը կարևորել է՝ առանձին գործընկերների կողմից իրականացվող նախաձեռնությունները կլրացնեն պետության որդեգրած քաղաքականությանն ու համահունչ կլինեն պետության որդեգրած սկզբունքներին: Ժաննա Անդրեասյանը կարևորել է նաև այն հանգամանքը, որ համատեղ աշխատանքները լինեն համակարգված և չկրկնեն մեկը մյուսին:
«Ռեսուրսները սահմանափակ են, իսկ խնդիրները՝ շատ: Հայտնում եմ մեր պատրաստակամությունը՝ գործընկերային և թափանցիկ միջավայրում ձեզ հետ միասին աշխատելու: Պատրաստ ենք նպաստել բոլոր այն ծրագրերին, որոնք ուղղված կլինեն այս խնդիրների լուծմանը»,- եզրափակել է Ժաննա Անդրեասյանը:
Հայաստանում ՅՈՒՆԻՍԵՖ-ի ներկայացուցիչ Քրիսթինե Վայգանդը, ողջունելով ներկաներին, ընդգծել է հասանելի կրթության կարևորությունը երեխաների զարգացման գործում և պատրաստակամություն հայտնել աջակցելու ԼՂ-ից բռնի տեղահանված երեխաների ու երիտասարդների կրթության ապահովման գործընթացում առաջացած խնդիրների արագ արձագանքմանն ու լուծմանը:
ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Արթուր Մարտիրոսյանը կարևորել է կրթության ոլորտի զարգացման գործընկերների հետ նմանօրինակ հանդիպումների անցկացումը և ընդգծել՝ քննարկումները կլինեն շարունակական՝ հասցեական աջակցության և ծրագրերի արդյունավետ կազմակերպման նպատակով:
Հանդիպման ընթացքում կրթության զարգացման ոլորտի գործընկեր կազմակերպությունների ներկայացուցիչները ներկայացրել են իրենց կողմից իրականացվող աջակցության ծրագրերի մանրամասները, վերհանել մի շարք խնդիրներ՝ կապված, մասնավորապես, ԼՂ-ից բռնի տեղահանված երեխաների ինտեգրման հետ՝ պատրաստակամություն հայտնելով իրականացնել աջակցման տարատեսակ ծրագրեր:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
«Воспитание — великое дело: оно решает судьбу человека» (Лев Толстой) Каждый просмотренный мультфильм — часть этого воспитания, особенно если он содержит мораль. Уважаемые коллеги, предлагаю важную и увлекательную тему для…
«Воспитание — великое дело: оно решает судьбу человека» (Лев Толстой) Каждый просмотренный мультфильм — часть этого воспитания, особенно если он содержит мораль. Уважаемые коллеги, предлагаю важную и увлекательную тему для…
ՆՈՒ նպատակ Ծանոթացնել աշակերտներին Հայաստանի Առաջին Հանրապետության պատմական նշանակության գործիչներին, ուսումնասիրել նրանց գործունեությունը: Զարգացնել 10-րդ դասարանի աշակերտների պատմագիտական մտածողությունը, հայրենասիրությունը:: Խթանել աշակերտների ինքնուրույն ճանաչողական գործունեության հմտությունները, նպաստել նրանց
Հարգելի ուսուցիչներ, սիրով ձեզ եմ ներկայացնում իմ <<Առցանց գործիքների կարևորությունը ուսուցման գործընթացում>> թեման և սիրով հրավիրում քննարկման: Ժամանակակից կրթական համակարգում առցանց գործիքները դարձել են անբաժանելի մասը՝ բացելով ուսուցման և ուսումնառության…
Հարգելի ուսուցիչներ, սիրով ձեզ եմ ներկայացնում իմ <<Հեքիաթաստեղծման կարողության ձևավորումը տարրական դասարաններում>> վերնագրով թեման: Մայրենիի ծրագրերում և դասագրքերում ոչ պակաս կարևոր է հեքիաթի տեղն ու դերը, քանի որ հեքիաթն ունի…
ԵզրակացությունԱյս հետազոտական աշխատանքը մի փոքր ավելի ճանաչելի ու հասկանալի է դարձնում Ավետիք Իսահակյանի «Աբու-Լալա Մահարի» պոեմը: Պոեմի թողած անկրկնելի տպավորությունը պայմանավորված է բանաստեղծի հախուռն, կրակոտ զգացմունքի և փիլիսոփայական խոհերի միասնությամբ:
Մասնագիտական հեռավար վերապատրաստման դասընթաց
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի: