ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՄԻՋԱՎԱՅՐ
ՊՈՐՏԱԼ
ԿՐԹԱԿԱՆ
ՖՈՐՈՒՄ
ՊԱՇԱՐՆԵՐԻ
ՇՏԵՄԱՐԱՆ
ՀԵՌԱՎԱՐ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԻՆՏԵՐԱԿՏԻՎ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԿԿՏ
ՀԱՄԱԿԱՐԳ

Ամփոփվել է «Կյանքը ափի մեջ» խեցեգործական և մանրանկարչական հմտությունների փոխանցում» ծրագիրը

Հուլիսի 18, 2023
Մշակութային լուրեր

ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարության «Ոչ նյութական մշակութային ժառանգության պահպանության ծրագրեր» անվանակարգով 2023 թ. դրամաշնորհային մրցույթին հավանության արժանացած «Կյանքը ափի մեջ» խեցեգործական և մանրանկարչական հմտությունների փոխանցում» ծրագիրն ամփոփվել է ցուցահանդեսով:

Ցուցադրությունը տեղի է ունեցել 44-օրյա պատերազմի հետևանքով տեղահանված արցախցիների համար բացված խեցեգործության «ԿերամաԶարդ» արվեստանոց-ուսումնարանում:

Ծրագիրն իրականացվել է «Գոյ» մարդասիրական հիմնադրամի նախաձեռնությամբ: Նախագծի ընթացքում դասավանդվել են ոչ նյութական մշակութային ժառանգության երկու ուղղություններ՝ խեցեգործություն և մանրանկարչություն: Մանրանկարչության 20 և խեցեգործության 7 եռամսյա դասընթացներին մասնակցել է 15 շահառու: Մանրանկարչության դասընթացին մասնակիցները սովորել են հայկական մանրանկարչական գծագրում, գունադրում, գունազարդում: Նրանք ծանոթացել են հայկական զարդանախշերի և գծանախշերի պատմությանը, խորհրդին ու իմաստաբանությանը, ինչպես նաև տիրապետել են թղթի, կերամիկայի և մագաղաթի վրա նկարելու հմտություններին ու տեխնիկային: Խեցեգործական հմտությունների փոխանցման դասընթացներին տարբեր տեխնիկաների կիրառմամբ ծրագրի անդամները պատրաստել են կավե ափսեներ, սալիկներ, դեկորատիվ իրեր և զարդեր, ինչպես նաև հղկել են այդ իրերը, նկարել, գունազարդել և ջնարակել:

Դասընթացներին ուսուցողական հոլովակներ են պատրաստվել, որոնց կարելի է ծանոթանալ հետևյալ հղումով՝ https://tinyurl.com/3dm3wtds:

Ծրագրի նպատակն էր Կիլիկյան և Արցախ-Ուտիք մանրանկարչական դպրոցների շեշետադրմամբ ձևավորել մանրանկարված խեցե սպասքի և դեկորատիվ կիրառական առարկաների նոր դպրոց, բրենդավորել վերջինիս արտադրանքը, ապահովել տեղահանված արցախցի արվեստագետներին ստեղծագործական ինքնարտահայտման հարթակով և իրենց կարողությունների փոխանցման համապատասխան միջավայրով:

Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն

  • Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին

      « Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին» դասընթացի նպատակն է աջակցել   դասավանդող ուսուցիչներին ձևավորող գնահատում իրականացնելու գործընթացում, մասնավոր օրինակների միջոցով խորացնել գիտելիքը ձևավորող գնահատման ձևերի ու մեթոդների շուրջ և նպաստել գնահատման այս տեսակի գրագետ կիրառության ապահովմանը։ 

  • «Աբու-Լալա Մահարի » պոեմի ուսուցման իմ փորձը

    ԵզրակացությունԱյս հետազոտական աշխատանքը մի փոքր ավելի ճանաչելի ու հասկանալի է դարձնում Ավետիք Իսահակյանի «Աբու-Լալա Մահարի» պոեմը: Պոեմի թողած անկրկնելի տպավորությունը պայմանավորված է բանաստեղծի հախուռն, կրակոտ զգացմունքի և փիլիսոփայական խոհերի միասնությամբ:

  • Արհեստական բանականության դերը կրթության մեջ

  • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների դերը կրթության մեջ

    Մասնագիտական հեռավար վերապատրաստման դասընթաց

  • Ուսուցիչների ինքնագնահատման, կարիքների վերհանման և աջակցման գործիքի ստեղծում

  • ՏՀՏ առցանց դասընթաց

  • Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան

    Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան

  • Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակի ուսուցումը նորագույն մեթոդներով

                                              Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է  8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն  կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել  ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը:  «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման  ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել  ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական  հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել  համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված  բոլոր մեթոդներն ու հնարները  կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը  հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր  նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:  

  • Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան

    Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան

  • ՏՀՏ գործիքների կիրառությունը ուղղագրություն և ուղղախոսություն ուսուցանելիս

    Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում: