ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՄԻՋԱՎԱՅՐ
ՊՈՐՏԱԼ
ԿՐԹԱԿԱՆ
ՖՈՐՈՒՄ
ՊԱՇԱՐՆԵՐԻ
ՇՏԵՄԱՐԱՆ
ՀԵՌԱՎԱՐ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԻՆՏԵՐԱԿՏԻՎ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԿԿՏ
ՀԱՄԱԿԱՐԳ

Գիտության և կրթության ոլորտում հայ-ռուսական հարաբերությունները զարգանում են. ԵՊՀ-ում մեկնարկել է գիտակրթական ֆորում

Հունիսի 14, 2023
Լուրեր կազմակերպություններից

Երևանի պետական համալսարանում այսօր մեկնարկել է «Գիտության, կրթության և արտադրության ինտեգրումը` տնտեսության արդիականացման շարժիչ ուժ» հայ-ռուսական գիտակրթական երկօրյա համաժողովը, որին մասնակցել է շուրջ 200 պատվիրակ:

Համաժողովի բացմանը ներկա են եղել ՀՀ ԿԳՄՍ նախարար Ժաննա Անդրեասյանը, ՌԴ լուսավորության նախարար Սերգեյ Կրավցովը, ՌԴ գիտության և բարձրագույն կրթության նախարարի տեղակալ Կոնստանտին Մոգիլյևսկին, ՀՀ ԳԱԱ նախագահ Աշոտ Սաղյանը, ԵՊՀ ռեկտոր Հովհաննես Հովհաննիսյանը, Մոսկվայի Մ. Լոմոնոսովի անվան պետական համալսարանի ռեկտոր Վիկտոր Սադովնիչին, ՀՀ և ՌԴ բուհերի ու գիտական կազմակերպությունների, կառավարման և բիզնես ոլորտի ներկայացուցիչներ։

Շնորհավորելով համաժողովի պատվիրակներին՝ ԿԳՄՍ նախարար Ժաննա Անդրեասյանը նշել է, որ կրթության որակի ապահովման և երկու երկրների գիտակրթական ներուժի զարգացման պատասխանատուների և մասնագետների հանդիպման հնարավորությունը ողջունելի է. «Ուրախ ենք, որ հնարավորություն ունենք ևս մեկ անգամ քննարկելու համագործակցության հեռանկարները և ոլորտում առկա խնդիրները: Հուսով եմ՝ այս երկու օրերի ընթացքում կկարողանանք նախանշել նոր համագործակցության ծրագրեր: Ժամանակակից մարտահրավերներն ամբողջ աշխարհում ավելի են ընդգծում կրթության և գիտության հիմնախնդիրները, քանի որ դրանք նաև հաճախ համարվում են տնտեսական արդիականացման հիմնական շարժիչ ուժը։ Գիտության և կրթության ոլորտում հայ-ռուսական հարաբերությունները ոչ միայն շարունակում են զարգանալ, այլև ձեռք են բերում նոր ձևաչափեր»:

Նախարարը նաև նշել է, որ նախատեսված են մի շարք հուշագրերի ստորագրում երկու երկրների բուհերի միջև, ինչը լավ հնարավորություն է յուրաքանչյուր հաստատության համար նոր ծրագրերի իրագործման, համագործակցության, դասախոսների և ուսանողների փոխանակման առումով: Ժաննա Անդրեասյանը համաժողովի մասնակիցներին արդյունավետ աշխատանք, հետաքրքիր և կառուցողական քննարկումներ է մաղթել:

ԶԼՄ-ների հետ հարցուպատասխանի ընթացքում Հայաստանում ռուսական դպրոցներ բացելու վերաբերյալ հարցին ի պատասխան՝ Ժաննա Անդրեասյանը տեղեկացրել է, որ աշխատանքային խմբերը ձևավորված են, հեռավար ձևաչափով կայացել են մի քանի հանդիպումներ:

«Հարցերը քննարկում ենք հիմնականում 2 ուղղությամբ. առաջինը համագործակցությունն է` ՀՀ օրենսդրության շրջանակում, որի շատ լավ օրինակը մենք ունենք Հայ-չինական դպրոցի փորձով: Երկրորդ ուղղությունը Հայաստանում գտնվող ՌԴ քաղաքացիների կրթական իրավունքի ապահովումն է, և այս ուղղությամբ ևս քննարկումներ են ընթանում: Խնդիրը մեր ուշադրության կենտրոնում է. պատրաստակամ ենք ամեն կերպ կարգավորել հարցերը»,- ասել է նա:

ՌԴ լուսավորության նախարար Սերգեյ Կրավցովն իր հերթին նշել է, որ ռուսական կողմը հետաքրքրված է Հայաստանի կրթական հաջողված ծրագրերի փորձով: Նա, մասնավորապես, անդրադարձել է դպրոց-թանգարան համագործակցային ծրագրերին և նշել, որ այդ փորձը ՌԴ դպրոցներում ևս կարող է կիրառվել:

Անդրադառնալով Հայաստանում ռուսերենի ուսուցման զարգացմանը` Սերգեյ Կրավցովը նշել է. «Հայկական դպրոցներում ռուսերեն դասավանդվում է 2-12-րդ դասարաններում, և մենք պատրաստ ենք ապահովել մեթոդական, ուսուցիչների վերապատրաստման աջակցություն»: ՌԴ լուսավորության նախարարը նաև տեղեկացրել է, որ Ռուսաստանի որոշ դպրոցներում դասավանդվում է հայոց լեզու, որի զարգացման ուղղությամբ ևս պատրաստ են օրենսդրության սահմաններում աջակցություն ցուցաբերել:

«Երկու երկրների նպատակը նույնն է՝ դպրոցականների որակյալ կրթության ապահովումը, և այս առումով մեր հետաքրքրությունների շրջանակները համընկնում են»,- եզրափակել է ՌԴ լուսավորության նախարարը:

ՌԴ գիտության և բարձրագույն կրթության նախարարի տեղակալ Կոնստանտին Մոգիլյևսկին հույս է հայտնել, որ համաժողովը նոր ազդակ կտա երկու երկրների համագործակցությանը:

«Կա մի հայկական բառ, որն ամբողջովին արտացոլում է այն ամենն, ինչ այստեղ տեղի է ունենում՝ «բարեկամություն»: Շնորհակալ եմ բոլոր այն մարդկանց, որոնք իրենց ներդրումն են ունեցել նմանօրինակ համաժողովի կազմակերպման համար: Վստահ եմ՝ արդյունավետ երկխոսություն ենք ունենալու: Քննարկելու ենք կրթության ու գիտության ոլորտում համատեղ ծրագրերի իրականացման հարցեր, այդ թվում՝ ուսանողների փոխանակման, գիտահետազոտական ծրագրերի իրականացման հետ կապված: 34 բարձրագույն ուսումնական հաստատության, 21 գիտական կենտրոնների ավելի քան բազմաթիվ ներկայացուցիչներ այստեղ են՝ հայ ընկերների հետ խոսելու համատեղ նախագծերի և համագործակցության շարունակականության ապահովման մասին»,- ասել է Կոնստանտին Մոգիլյևսկին` ընդգծելով, որ Հայ-ռուսական համալսարանի գործունեությունը համագործակցության լավագույն օրինակ է:

Ռուսաստանի Դաշնության նախագահի` միջազգային մշակութային համագործակցության հարցերով հատուկ ներկայացուցիչ Միխայիլ Շվիդկոյի խոսքով` հայ-ռուսական մշակութային և կրթական համագործակցությունը բարձր մակարդակի վրա է և ամուր հիմքեր ունի. «Պատահական չէ, որ այս օրերին, երբ մենք Հայաստանում ենք, անցկացվում են Արամ Խաչատրյանի ծննդյան 120-ամյակին նվիրված միջոցառումները: Պետք է նշեմ, որ Ռուսաստանի բարձրագույն ուսումնական հաստատություններում համեմատաբար քիչ հայ ուսանողներ են սովորում և Երևանում նույնպես ավելի քիչ ՌԴ քաղաքացի ուսանողներ են սովորում, քան կարող են սովորել: Բայց սա, կարծում եմ, լուծելի խնդիր է»:

Ողջույնի խոսքով հանդես են եկել նաև ԵՊՀ ռեկտոր Հովհաննես Հովհաննիսյանը, Մոսկվայի Մ. Լոմոնոսովի անվան պետական համալսարանի ռեկտոր Վիկտոր Սադովնիչին:

«Բուհերի միջև միջազգային համագործակցությունն այսօր ներառում է նոր ոլորտներ, զարգանում ու կատարելագործվում են տարբեր մեխանիզմներ, ի հայտ են գալիս նոր խնդիրներ ու գործիքներ, սակայն պահպանվում է առաջնահերթությունների, սկզբունքների ու նպատակների շարունակականությունը։ Միևնույն ժամանակ՝ այսօր անհրաժեշտություն կա ամրապնդելու գիտական նախագծերի ու կրթական ծրագրերի համատեղ մշակմամբ ու իրականացմամբ միջազգային համագործակցությունը, ինչը պետք է իրականացվի ակադեմիական շարժունակության ընդլայնման և կրթության որակի կառավարման համակարգերի զարգացման միջոցով»,- նշել է ԵՊՀ ռեկտոր Հովհաննես Հովհաննիսյանը։
ՌԴ ռեկտորների միության անունից ողջունելով ֆորումի մասնակիցներին՝ Վ. Ա. Սադովնիչին կարևորել է հայ-ռուսական համագործակցության շրջանակում իրականացված համատեղ գիտական աշխատանքները. «Անցյալ ամսվա վերջին հանդիպում ունեցանք ԵՊՀ ռեկտորի հետ և քննարկեցինք մեր համալսարանների համագործակցության շրջանակի ընդլայնման հնարավորությունները: Այսօր ուրախ ենք ԵՊՀ-ում երկկողմ համաձայնագիր կնքելու համար և մեծ սիրով կընդունենք բոլոր այն առաջարկները, որոնք միտված կլինեն կրթության և գիտության զարգացմանը»:
Սադովնիչին շնորհակալություն է հայտնել ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարությանը և ԵՊՀ-ին՝ միջոցառումը բարձր մակարդակով կազմակերպելու համար:
Համաժողովի շրջանակում ստորագրվել են մի շարք համագործակցության փաստաթղթեր ՀՀ և ՌԴ բուհերի միջև:

Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն

  • Առցանց գործիքների կարևորությունը ուսուցման գործընթացում

    Թեմայի հեղինակ՝ Maro

    Ժամանակակից կրթական համակարգում առցանց գործիքները դարձել են անբաժանելի մասը՝ բացելով ուսուցման և ուսումնառության նոր հնարավորություններ: Դրանք ոչ միայն հեշտացնում են կրթական գործընթացը, այլև այն դարձնում ավելի հետաքրքիր, մատչելի և արդյունավետ:Դրանց…

  • ՀԵՔԻԱԹԱՍՏԵՂԾՄԱՆ ԿԱՐՈՂՈՒԹՅԱՆ ՁԵՎԱՎՈՐՈՒՄԸ ՏԱՐՐԱԿԱՆ ԴԱՍԱՐԱՆՆԵՐՈՒՄ

    Թեմայի հեղինակ՝ hak.xachatryan

    Հարգելի ուսուցիչներ, սիրով ձեզ եմ ներկայացնում իմ <<Հեքիաթաստեղծման կարողության ձևավորումը տարրական դասարաններում>> վերնագրով թեման: Մայրենիի ծրագրերում և դասագրքերում ոչ պակաս կարևոր է հեքիաթի տեղն ու դերը, քանի որ հեքիաթն ունի…

  • Խնայողության մշակույթ

    Թեմայի հեղինակ՝ simonyannara25@gmail.com

    Խնայողության մշակույթի բացակայությունն է ազդում մարդկանց սոցիալական և տնտեսական բարեկեցության վրա, թե մարդկանց ցածր եկամուտներն ու երկրի սոցիալ-տնտեսական վիճակը: Խնդրում եմ գրել կարծիքներ` ի նկատի ունենալով մեր իրականությունը: Շնորհակալություն:

  • Գործողություններ բազմությունների հետ

    Թեմայի հեղինակ՝ ՄԱՄՅԱՆ Ա․

    Այս թեմայի ուսումնասիրության նպատակն է թվային բազմությունների հետ ծանոթացումը, բազմությունների հետ գործողություններ կատարելու հմտությունների ձևավորումը և զարգացումը, բազմությունների հատման և միավորման գաղափարի ներմուծումը, բազմությունների հատումն ու միավորումը հատուկ պայմանանշաններով գրառելու…

  • Արդյոք՞ մարդու իրավունքները չեն խախտվի, եթե անձը առաջնորդվի բարոյական նորմերով:

    Թեմայի հեղինակ՝ gayane.siradexyan

    Նորմը դա միմիյանց միջև հարաբերությունները կարգավորելու և ավելի ներդաշնակ համայնքներ ու հասարակություններ ձևավորելու նպատակով մարդկանց կողմից ստեղծված վարքագծի կանոն է: Նորմերը լինում են իրավական և բարոյական: 1. Իրավական նորմ՝ պարտադիր…