ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՄԻՋԱՎԱՅՐ
ՊՈՐՏԱԼ
ԿՐԹԱԿԱՆ
ՖՈՐՈՒՄ
ՊԱՇԱՐՆԵՐԻ
ՇՏԵՄԱՐԱՆ
ՀԵՌԱՎԱՐ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԻՆՏԵՐԱԿՏԻՎ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԿԿՏ
ՀԱՄԱԿԱՐԳ

«Ստեղծում ենք օրենսդրական հիմքեր՝ գիտության ոլորտի հետագա բարեփոխումների համար». Ժաննա Անդրեասյան

Ապրիլի 26, 2023
Պաշտոնական

ԱԺ Գիտության, կրթության, մշակույթի, սփյուռքի, երիտասարդության և սպորտի հարցերի մշտական հանձնաժողովի` ապրիլի 25-ի նիստում առաջին ընթերցմամբ քննարկվել է ««Գիտական և գիտատեխնիկական գործունեության մասին» օրենքում լրացումներ և փոփոխություններ կատարելու մասին»» և կից ներկայացված օրենքների նախագծերի փաթեթը:

Հարցը զեկուցել է ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարար Ժաննա Անդրեասյանը՝ նշելով, որ օրենսդրական փաթեթով մի շարք խնդիրներ են լուծվում, որոնք կարելի է բաժանել երկու հիմնական մասի: Առաջինը օրենսդրական փոփոխություններն են, որոնց պարագայում հնարավորություն կստեղծվի հաստատելու գիտական պետական կազմակերպությունների տեսակները, դրանց կառուցվածքներին ներկայացվող պահանջներն ու դասակարգման չափանիշները` ներառյալ գործունեության նկատմամբ ակնկալվող վերջնարդյունքի ցուցանիշները: Այս ամենը, ըստ նախարարի, թույլ կտա կարգավորել գործող գիտահետազոտական կազմակերպությունների և դրանցում առկա ստորաբաժանումների անհամաչափությունները, և կատարողականի միասնական ցուցանիշներ ունենալ:

«Կարևորագույն հնարավորություն ենք ստանալու հաստատել գիտության ոլորտի զարգացման հնգամյա ռազմավարական ծրագիրը և դրա իրականացման միջոցառումների ժամանակացույցը»,-նշել է Ժաննա Անդրեասյանը՝ ընդգծելով, որ առանց գիտության ռազմավարության՝ քաղաքականությունը լիարժեք չի կարող լինել:

Նրա խոսքով՝ առաջարկվել է հայագիտության և գիտության այլ բնագավառների զարգացմանն ուղղված ծրագրերի հաստատման լիազորող նորմեր սահմանել :

«Արդեն իսկ 66-166 տոկոսով ավելացել են գիտաշխատողների աշխատավարձերը: Գիտական կադրերի ատեստավորման կարգի, ինչպես նաև պաշտոնների և դրանց գնահատման նվազագույն չափանիշների հաստատման լիազորող նորմ ենք ներդնում, ինչը թույլ կտա սահմանել ավելի որակական չափանիշներ և գիտության մրցակցության ու միջազգայնացման տեսանկյունից ունենալ համարժեք քաղաքականություն: Այս գործընթացը միանալու է աշխատավարձերի բարձրացմանն ուղղված գործընթացին, և հետագա տարիներին արդեն ատեստավորման նոր կարգն է գործելու»,- մանրամասնել է Ժաննա Անդրեասյանը` կարևորելով նաև ֆինանսավորման կարգերի հաստատման լիազորող նորմի ներդրումը, ինչը հնարավորություն կտա վարել ավելի նպատակային և դրամաշնորհային ծրագրերի իրականացման քաղաքականություն:

Նրա խոսքով՝ անցյալ տարի չորս նոր դրամաշնորհային ծրագրեր են իրականացվել. ֆինանսավորման կարգերի հաստատումը թույլ կտա, որպեսզի գործընթացը լինի ավելի ինստիտուցիոնալ: ԿԳՄՍ նախարարը փաստել է՝ առաջարկվող փոփոխություններով որոշակի հասկացությունների ճշգրտում է տրվել, ինչը հնարավորություն կտա ոլորտում վիճակագրությունը վարել ավելի տրամաբանական և ամբողջական, ինչպես նաև այդ վիճակագրությունը մոտեցնել ՏՀԶԿ երկրներում կիրառվող ձևակերպումներին. սա նույնպես գիտության միջազգայնացման տեսանկյունից կարևոր լրամշակում է:

Անդրադառնալով կառուցվածքային փոփոխություններին՝ Ժաննա Անդրեասյանը կարևորել է Բարձրագույն կրթության և գիտության կոմիտեի կազմավորման հնարավորությունը, որը կապահովի ինստիտուցիոնալ հենք՝ միասնական քաղաքականության տեսանկյունից. «Այս օրենսդրական փաթեթով մենք ստեղծում ենք օրենսդրական հիմքերը, որոնց պետք է հաջորդի Կառավարության կողմից կանոնադրության մշակումն ու հաստատումը և ապա բուն կազմավորման գործընթացը»:

Ըստ նախարարի՝ փաթեթում ներառվել են նաև փոփոխություններ Գիտությունների ազգային ակադեմիայի առաջարկով, որոնք վերաբերում են Կառավարության կողմից ԳԱԱ կանոնադրության հաստատմանը, որպեսզի նախատեսվող բարեփոխումներին ընթացք տրվի:

Զեկույցից հետո Ժաննա Անդրեասյանը պատասխանել է նաև պատգամավորների հարցերին՝ հանգամանորեն ներկայացնելով ձևավորվելիք Բարձրագույն կրթության և գիտության կոմիտեին վերապահվող գործառույթները:

Օրենսդրական փաթեթը ստացել է դրական եզրակացություն. այն առաջարկվել է քննարկել 24-ժամյա ռեժիմով

Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն

  • 9-րդ դաս. Բնագիտություն առարկայի քննությունը ուս. նախագծի միջոցով անցկացնելու մասին

    Թեմայի հեղինակ՝ manush

    ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի մարտի 11-ի 2024 թվականի N 07-Լ հրամանով հաստատվել է Հայաստանի Հանրապետության Տավուշի մարզի հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների 2023-2024 ուսումնական տարվա 9–րդ դասարանի «Բնագիտություն» («ֆիզիկա», «Քիմիա», «Կենսաբանություն», «Աշխարհագրություն»՝ սովորողի…

  • Նախագծային ուսուցում. Հայեցակարգ և ուսուցիչների վերապատրաստման մոդուլ

    Թեմայի հեղինակ՝ manush

    Հարգելի գործընկերներ, ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի մարտի 11-ի 2024 թվականի N 08-Լ հրամանով հաստատվել է «Նախագծային ուսուցման հայեցակարգը և ուսուցիչների վերապատրաստման մոդուլը»: ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի հրամանը և հավելվածը նախարարության պաշտոնական կայքում…

  • Ուսուցման արդի մեթոդները 2

    Թեմայի հեղինակ՝ manush

    Հեղինակ՝ Ani Hovhannisyan (https://forum.armedu.am/member/9839-ani-hovhannisyan) Այս թեման Անի Հովհաննիսյանի «Ուսուցման արդի մեթոդները որպես սովորողի ուսումնառության մոտիվացիա (https://forum.armedu.am/forum/%D5%AF%D6%80%D5%A9%D5%A1%D5%AF%D5%A1%D5%B6-%D5%B8%D5%AC%D5%B8%D6%80%D5%BF/%D5%B4%D5%A1%D5%BD%D5%B6%D5%A1%D5%A3%D5%A5%D5%BF

  • Ուսուցման արդի մեթոդները

    Թեմայի հեղինակ՝ Ani Hovhannisyan

    Ուսուցման արդի մեթոդները որպես սովորողի ուսումնառության մոտիվացիա Ինչպես ասել է ամերիկացի հոգեբան Ֆրեդերիկ Սքիները «Աշխարհը բարելավելու համար հարկավոր է շրջվել դեպի դրական կրթական մեթոդներ: Այն պահից, եր բացահայտվեն առավել արդյունավետ…

  • Նախագծային ուսուցում

    Թեմայի հեղինակ՝ Մարիետա

    Նախագծային ուսուցումը դասավանդման մեթոդ է, որի միջոցով սովորողները ձեռք են բերում գիտելիքներ և հմտություններ՝ որոշակի ժամանակ հետազոտելով գործնական, համալիր և հրատապ բնույթի հարցեր, խնդիրներ և մարտահրավերներ: Նախագիծը առանձին սովորողների կամ…