ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՄԻՋԱՎԱՅՐ
ՊՈՐՏԱԼ
ԿՐԹԱԿԱՆ
ՖՈՐՈՒՄ
ՊԱՇԱՐՆԵՐԻ
ՇՏԵՄԱՐԱՆ
ՀԵՌԱՎԱՐ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԻՆՏԵՐԱԿՏԻՎ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԿԿՏ
ՀԱՄԱԿԱՐԳ

«Պետության գերնպատակը կրթական բոլոր մակարդակներում ներառականության ապահովումն է». Արաքսիա Սվաջյան

Ապրիլի 6, 2023
Լուրեր կազմակերպություններից

«Աուտիզմ» ազգային հիմնադրամն Աուիտիզմի իրազեկման միջազգային օրվա շրջանակում կազմակերպել է միջոցառում, որին ներկա են եղել ՀՀ վարչապետի տիկին Աննա Հակոբյանը, ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Արաքսիա Սվաջյանը, Աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարար Նարեկ Մկրտչյանը:

Միջոցառումն անցկացվել է «Իմ ուղին» սոցիալ-հաբիլիտացիոն, կրթական և մասնագիտական ուսուցման ցերեկային կենտրոնում, որտեղ հաստատության սաները հանդես են եկել համերգային կատարումներով: Կազմակերպվել է նաև երեխաների ձեռագործ աշխատանքների ցուցահանդես-վաճառք, որից ստացված հասույթը տրամադրվելու է կենտրոնի սաներից մեկին: Նշենք, որ կենտրոն հաճախում է 200 սան:

ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Արաքսիա Սվաջյանի գնահատմամբ՝ այս միջոցառումը հասարակությանը երեխաներին ծանոթացնելու, նրանց հնարավորություններն այլ դիտանկյունից գնահատելու լրացուցիչ հնարավորություն է. «Այսօր երեխաները դրսևորվեցին իրենց լավագույն կողմերով: Եվ այս միջոցառումը հաջողված իրադարձություններից է, որ վստահություն է ներշնչում թե՛ մանկավարժներին, թե՛ ծնողներին՝ չընկճվելու և փորձելու հաղթահարել դժվարությունները՝ նոր արդյունքներ գրանցելով»:

Արաքսիա Սվաջյանն ընդգծել է, որ պետության գերակա ուղղություններից է համընդհանուր ներառականության ապահովումը, որն արդեն իսկ իրականացվում է կրթական մի քանի մակարդակներում. «Համընդհանուր ներառականության ապահովումը հնարավորություն է տալիս ցանկացած երեխայի՝ անկախ իր զարգացման առանձնահատկություններից, իր հասակակիցների հետ կրթություն ստանալու, իր պոտենցիալը ռեալիզացնելու»:

Վիճակագրական տվյալներով՝ կրթության առանձնահատուկ պայմանների կարիք ունեցող 8000-ից ավելի երեխաներ սովորում են հանրակրթական դպրոցներում: Փոխնախարարի հավաստմամբ՝ պետության համար առաջնային է հենց կրթության միջոցով այս երեխաներին հասարակության մեջ ներառելու գաղափարը:

Նախորդ տարվանից համընդհանուր ներառականության համակարգը սկսել է ներդրվել նաև նախադպրոցական համակարգում՝ Երևանում, Սյունիքում, Լոռիում, Տավուշում: Այս տարվանից աշխատանքներ են իրականացվում՝ համընդհանուր ներառականության համակարգը նախնական և միջին մասնագիտական ուսումնական հաստատություններում ներդնելու ուղղությամբ:

«Գերնպատակը կրթական բոլոր մակարդակներում ներառականության ապահովումն է: Այս ուղղությամբ նաև մասնագետների կարողությունների զարգացման շարունակական վերապատրաստումներ են իրականացվում»,- նշել է նախարարի տեղակալը:

Նրա խոսքով` սեպտեմբերից գործելու է դպրոցների ֆինանսավորման նոր կարգը, ըստ որի՝ յուրաքանչյուր դպրոց ստանալու է նպատակային բյուջե՝ ուղղված դպրոցի միջավայրային պայմանների, մատչելիության, կրթության առանձնահատուկ պայմանների կարիք ունեցող երեխաների համար անհրաժեշտ անհատական կամ խելամիտ հարմարեցումների ապահովմանը:

Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն

  • Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին

      « Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին» դասընթացի նպատակն է աջակցել   դասավանդող ուսուցիչներին ձևավորող գնահատում իրականացնելու գործընթացում, մասնավոր օրինակների միջոցով խորացնել գիտելիքը ձևավորող գնահատման ձևերի ու մեթոդների շուրջ և նպաստել գնահատման այս տեսակի գրագետ կիրառության ապահովմանը։ 

  • «Աբու-Լալա Մահարի » պոեմի ուսուցման իմ փորձը

    ԵզրակացությունԱյս հետազոտական աշխատանքը մի փոքր ավելի ճանաչելի ու հասկանալի է դարձնում Ավետիք Իսահակյանի «Աբու-Լալա Մահարի» պոեմը: Պոեմի թողած անկրկնելի տպավորությունը պայմանավորված է բանաստեղծի հախուռն, կրակոտ զգացմունքի և փիլիսոփայական խոհերի միասնությամբ:

  • Արհեստական բանականության դերը կրթության մեջ

  • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների դերը կրթության մեջ

    Մասնագիտական հեռավար վերապատրաստման դասընթաց

  • Ուսուցիչների ինքնագնահատման, կարիքների վերհանման և աջակցման գործիքի ստեղծում

  • ՏՀՏ առցանց դասընթաց

  • Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան

    Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան

  • Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակի ուսուցումը նորագույն մեթոդներով

                                              Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է  8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն  կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել  ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը:  «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման  ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել  ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական  հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել  համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված  բոլոր մեթոդներն ու հնարները  կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը  հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր  նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:  

  • Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան

    Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան

  • ՏՀՏ գործիքների կիրառությունը ուղղագրություն և ուղղախոսություն ուսուցանելիս

    Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում: