Այսօր տեղի է ունեցել աշխատանքի վրա հիմնված ուսումնառության (ԱՀՈՒ) հայեցակարգը մշակող աշխատանքային խմբի ընդլայնված հանդիպումը, որին մասնակցել և ողջույնի խոսքով հանդես է եկել ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Ժաննա Անդրեասյանը:
Աշխատանքային խմբում ներգրավվել են նախնական արհեստագործական և միջին մասնագիտական կրթության հաստատությունների, գործատուների, ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի, աշխատանքի և սոցիալական հարցերի, էկոնոմիկայի նախարարությունների, ՀՀ պետական եկամուտների կոմիտեի, Կրթության ազգային հիմնադրամի, ՀՀ առևտրաարդյունաբերական պալատի, ոլորտում ակտիվ տեղական ու միջազգային կազմակերպությունների ներկայացուցիչներ:
ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Ժաննա Անդրեասյանը, ողջունելով քննարկման մասնակիցներին, բարձր է գնահատել Եվրոպական կրթական հիմնադրամի ցուցաբերած աջակցությունը Հայաստանի մասնագիտական կրթության և ուսուցման (ՄԿՈՒ) բարեփոխումներին:
«Ուրախ եմ, որ այսօր հնարավորություն ունենք ևս մեկ անգամ քննարկելու համատեղ մշակված հայեցակարգը, որով նախանշվում են գործողությունների պլանը և ճանապարհային քարտեզը, հատկապես ԱՀՈՒ փորձարկման և ներդրման առումով: Ավելի քան 15 ՄԿՈՒ հաստատություններում հաջողությամբ փորձարկվել են ԱՀՈՒ երկարաժամկետ և կարճաժամկետ ծրագրեր, որը մեզ հիմք է տալիս այդ փորձը տարածել այլ ուսումնարաններում և քոլեջներում»,- նշել է նախարարի տեղակալը:
Ժաննա Անդրեասյանը շեշտել է, որ աշխատանքի վրա հիմնված ուսումնառության ինստիտուցիոնալացման նպատակով մշակվում է նաև համապատասխան օրենսդրական փոփոխությունների փաթեթ: Ըստ այդմ՝ ոլորտային նոր օրենքի և ենթաօրենսդրական ակտերի միջոցով կսահմանվեն ԱՀՈՒ-ի ներդրման նպաստավոր պայմաններ: Այս գործընթացում կարևոր է հատկապես մասնավոր հատվածի հետ համագործակցությունը՝ նոր բիզնես գործընկերներ գտնելու համատեքստում: Ըստ փոխնախարարի՝ ՄԿՈՒ ոլորտը ներկա մարտահրավերներում առանցքային դեր ունի՝ մարդկային կապիտալի և տնտեսության զարգացմանը նպաստելու, համայնքային համաչափ զարգացումը խրախուսելու տեսանկյունից։
Փոխնախարարը նշել է, որ ԱՀՈՒ ձևերի ներդրումը նախատեսված է «ՀՀ կառավարության 2021-2026 թվականների» և ներկայումս Ազգային ժողովում քննարկվող «ՀՀ կրթության՝ մինչև 2030 թվականը զարգացման պետական» ծրագրերում։ Նրա խոսքով՝ աշխատանքի վրա հիմնված ուսումնառությունը մեծ դերակատարում ունի կրթություն-աշխատաշուկա անցումը հեշտացնելու տեսանկյունից:
Եվրոպական կրթական հիմնադրամի փորձագետ Արայիկ Նավոյանը ներկայացրել է ԱՀՈՒ ոլորտում իրականացված աշխատանքները և իրավիճակը, մշակվող փաստաթղթում կատարված փոփոխությունները և հաստատման ժամանակացույցը:
Այնուհետև, ծավալվել է աշխատանքային քննարկում մի շարք հարցերի շուրջ, որոնք վերաբերել են նախնական և միջին մասնագիտական կրթության ոլորտում հետագա համագործակցությանը, մասնավորապես աշխատանքի վրա հիմնված ուսուցմանը, որակի ապահովման համակարգի զարգացմանը, ֆինանսական միջոցների ներգրավմանը, ՄԿՈՒ ոլորտում մարդկային կապիտալի զարգացմանը, ինչպես նաև գերազանցության կենտրոնների հզորացմանը:
Հանդիպման նպատակն էր հիմնական շահակիցների հետ քննարկել Հայաստանում ԱՀՈՒ քաղաքականության մշակման հիմնական ուղղությունները, հասկանալ ԱՀՈՒ հետագա զարգացման հնարավորությունները և մարտահրավերները, ինչպես նաև լրացուցիչ անգամ շեշտել դրա անհրաժեշտությունը միջին մասնագիտական և արհեստագործական կրթության ոլորտում: Այս համատեքստում կարևորվել է «Հայաստանում աշխատանքի վրա հիմնված ուսումնառության զարգացման հայեցակարգ և 2023-2026 թթ. գործողությունների ցանկ» փաստաթղթի ամբողջացումը:
Հանդիպմանը մասնակցել են ԿԳՄՍ նախարարության նախնական (արհեստագործական) և միջին մասնագիտական վարչության պետի պաշտոնակատար Արմենուհի Պողոսյանը, Եվրոպական կրթական հիմնադրամի փորձագետներ Ֆլորիանա Ֆոլիսին և Քրիստիանա Բուրզցիոն, հիմնադրամի հայաստանյան գրասենյակի, ուսումնարանների, քոլեջների և սոցիալական գործընկեր կազմակերպությունների ներկայացուցիչներ:
Նշենք, որ սկսած 2019 թ․ ԿԳՄՍ նախարարությունը տարբեր շահագրգիռ կողմերի համագործակցությամբ և Եվրոպական կրթական հիմնադրամի (ԵԿՀ) աջակցությամբ մշակել է «Հայաստանում աշխատանքի վրա հիմնված ուսումնառության զարգացման հայեցակարգը և 2019-2025 թթ. գործողությունների ցանկը», որն արդեն ամփոփման փուլում է և բավարարում է այն պահանջներին, որոնցով սահմանված են ոլորտի կարևորագույն թիրախները:
ԿԳՄՍՆ հետ համագործակցելով՝ «Գերմանիայի միջազգային համագործակցության ընկերության՝ GIZ-ի կողմից իրականացվող «Մասնավոր հատվածի զարգացում և մասնագիտական կրթություն և ուսուցում Հարավային Կովկասում» (ՄՀԶ ՄԿՈՒ) ծրագրի շրջանակում իրականացվում է ՄԿՈՒ ոլորտի իրավական դաշտի և ԱՀՈՒ ներդրմանը միտված օրենքների վերանայման առաջարկների մշակում:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
ես Լորետա Դումիկյանն եմ, դասավանդում եմ ավագ դպրոցում ԹԳՀԳ և մաթեմատիկա առարկաները, բացի այդ դասավանդում եմ python ծրագրավորման լեզուն <<Արհեստական Բանականություն սերունդ>> ծրագրի շրջանակում: Հարգելի գործընկերներ, Հայաստանի կրթական համակարգը վերջին…
Ես Լորետա Դումիկյանն եմ, դասավանդում եմ ավագ դպրոցում` որպես ԹԳՀԳ և մաթեմատիկա առարկաների ուսուցիչ: Բացի այդ, դասավանդում եմ python ծրագրավորման լեզու՝ <<Արհեստական Բանականություն սերունդ>> ծրագրի շրջանակում: Հարգելի գործընկերներ, Հայաստանի կրթական…
Հարգելի գործընկերներ, ես Լորետա Դումիկյանն եմ, դասավանդում եմ ավագ դպրոցում ԹԳՀԳ և մաթեմատիկա առարկաները, բացի այդ դասավանդում եմ python ծրագրավորման լեզուն <<Արհեստական Բանականություն սերունդ>> ծրագրի շրջանակում: Ուզում եմ քննարկել հետևյալ…
Ուսումնական նախագիծ I. Նախաբան Այս ուսումնական տարում մեր 10-րդ դասարանի սովորողների նախաձեռնությամբ մեկնարկեց մի նախագիծ, որը նպատակ ունի խորապես ուսումնասիրել քաղաքական գաղափարախոսությունների դերը՝ որպես քաղաքական դաշտը հասկանալու գործիք: Նախաձեռնության հիմնական…
Տեղեկատվական այս դարաշրջանում, երբ տեխնոլոգիաները արագությամբ փոխում են աշխարհը, մեր դասարանների դռները չեն կարող մնալ փակ նախորդ դարի համար: Հայկական կրթությունը, իր հարուստ պատմական ավանդույթներով, կանգնած է հզոր և անխուսափելի…
Այս թեման, որն նախատեսված է գրական կամ ուսումնական աշխատանքի վերաբերում է Հովհաննես Թումանյանի ստեղծագործական ժառանգությանը և նրա ազդեցությանը հայոց լեզվի ու բանահյուսության վրա։«Քարտեզագրելով Թումանյանի ուղին»: Սա նշանակում է, որ պետք է ուսումնասիրել ու վերլուծել բանաստեղծի ամբողջ ստեղծագործական կյանքը, գործունեությունը և այն ճանապարհը, որ անցել է՝ հասնելով ժողովրդական խոսքի «մշակման» իր առաքելությանը։
Conditional sentences are statements discussing known factors or hypothetical situations and their consequences. Complete conditional sentences contain a conditional clause (often referred to as the if-clause) and the consequence. Consider the following sentences:
« Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին» դասընթացի նպատակն է աջակցել դասավանդող ուսուցիչներին ձևավորող գնահատում իրականացնելու գործընթացում, մասնավոր օրինակների միջոցով խորացնել գիտելիքը ձևավորող գնահատման ձևերի ու մեթոդների շուրջ և նպաստել գնահատման այս տեսակի գրագետ կիրառության ապահովմանը։
ԵզրակացությունԱյս հետազոտական աշխատանքը մի փոքր ավելի ճանաչելի ու հասկանալի է դարձնում Ավետիք Իսահակյանի «Աբու-Լալա Մահարի» պոեմը: Պոեմի թողած անկրկնելի տպավորությունը պայմանավորված է բանաստեղծի հախուռն, կրակոտ զգացմունքի և փիլիսոփայական խոհերի միասնությամբ:
Մասնագիտական հեռավար վերապատրաստման դասընթաց
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան