Ազգային ժողովում կայացել է Գիտության, կրթության, մշակույթի, սփյուռքի, երիտասարդության և սպորտի հարցերի ու Ֆինանսավարկային և բյուջետային հարցերի մշտական հանձնաժողովների համատեղ նիստը, որի ընթացքում քննարկվել է 2023 թվականի պետական բյուջեի հայտը:
2023 թվականի բյուջեով ԿԳՄՍ նախարարության համար նախատեսվել է 250.03 միլիարդ դրամ, որը 23,5 միլիարդ դրամով ավելին է, քան 2022 թվականի հաստատված բյուջեն: Կրթության ոլորտին բաժին է ընկնում նախարարության բյուջեի 77 տոկոսը, գիտությանը՝ 12 տոկոսը, մշակույթին՝ 7 տոկոսը, սպորտին՝ 3 տոկոսը, երիտասարդությանը՝ 1 տոկոսը:
Կապիտալ ծախսերը 2022 թվականի համեմատ աճել են 8 մլրդ դրամով, որը պայմանավորված է կրթության և սպորտի ոլորտներում իրականացվող ներդրումային ծրագրերով, իսկ ընթացիկ ծախսերի գծով նախատեսվում է 15 մլրդ դրամի ավելացում:
ՀՀ ԿԳՄՍ նախարար Վահրամ Դումանյանը ներկայացրել է նախարարության 2023 թվականի բյուջեի նկարագիրը և ընդգծել, որ մարդկային կապիտալը մեր ազգային հիմնական հարստությունն է, և պետության ջանքերն ուղղված են դրա զարգացմանն ու բազմապատկմանը. «ԿԳՄՍ նախարարությունը մարդկային կապիտալի զարգացման կարևոր դերակատարներից մեկն է: Մեր համակարգում առկա խնդիրները բազմազան են և բազմաշերտ, սակայն մենք հաստատակամ ենք արդյունավետ լուծումներ գտնելու և առաջ շարժվելու առումով: Ուղղորդվելով Կառավարության 2021-2026 թվականների ծրագրի առաջնահերթություններով՝ նախարարության համակարգման ոլորտներում իրականացվում են մի շարք լայնամասշտաբ նախաձեռնություններ, ենթակառուցվածքների բարելավմանն ուղղված գործողություններ»:
Վահրամ Դումանյանի տեղեկացմամբ` ԿԳՄՍ նախարարության համակարգմամբ 2023 թվականի պետական բյուջեում ներառված են բյուջետային 20 ծրագրեր, որոնք ընդգրկում են կրթության, գիտության, մշակույթի, սպորտի, երիտասարդության և սփյուռքի ոլորտները:
«Կրթության ոլորտին հատկացված միջոցների աճը 2022 թվականի նկատմամբ կազմում է շուրջ 10% կամ 16 մլրդ դրամ, որն առաջնահերթ ուղղվելու է հանրակրթության ոլորտին: Շարունակվելու է ուսուցիչների մասնագիտական առաջխաղացումը խթանող քաղաքականությունը՝ ապահովելով դրան համապատասխան վարձատրություն»,- նշել է Վահրամ Դումանյանը:
2023 թվականի պետական բյուջեով նախատեսվում է՝
ԿԳՄՍ նախարար Վահրամ Դումանյանը նշել է, որ 2023 թվականին 70-ից ավելի հանրակրթական դպրոցներ կլինեն կառուցման, հիմնանորոգման և վերանորոգման փուլում, որից 4-ը՝ Համաշխարհային բանկի օժանդակությամբ: Նախնական արհեստագործական և միջին մասնագիտական կրթության ոլորտում մինչև 2025 թ. նախատեսվում է ևս 5 նոր մասնագիտության ներդրում՝ աշխատաշուկայի պահանջներից ելնելով:
ԱԺ գիտության, կրթության, մշակույթի, սփյուռքի, երիտասարդության և սպորտի հարցերի մշտական հանձնաժողովի նախագահ Սիսակ Գաբրիելյանը հետաքրքրվել է ըմբիշ Արթուր Ալեքսանյանի անվան սպորտային համալիրի և Արթուր Աբրահամի անվան մարզադպրոցի կառուցմամբ:
ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Կարեն Գիլոյանը պարզաբանել է, որ ըմբշամարտի աշխարհի քառակի, Եվրոպայի հնգակի, օլիմպիական խաղերի չեմպիոն Արթուր Ալեքսանյանի անվան մարզահամալիրում երեխաները մարզվելու են 9 տեսակի մարզաձևերով: Ավարտից հետո այնտեղ որոշ մարզաձևերից նույնիսկ աշխարհի առաջնություններ կարող են անցկացվել: Կառույցը նախատեսված էր շահագործման հանձնել 2025 թ.-ին, սակայն արվում է ամեն ինչ՝ այն ավելի վաղ ավարտելու նպատակով: 2023 թ.-ին կառույցի աշխատանքների իրականացման նպատակով նախատեսված է հատկացնել 1,3 մլրդ դրամ: Ակնկալվում է, որ այն վերջնական տեսքի կբերվի 2024 թ.-ին:
Ինչ վերաբերում է Արթուր Աբրահամի անվան մարզադպրոցին, այստեղ նույնպես որոշակի աշխատանքներ արդեն սկսվել են: Լինելու է մարզապալատ, որտեղ գործելու է նաև երեխաների համար նախատեսված ժամանցի կենտրոն: Նախարարի տեղակալի խոսքով՝ հողի սեփականատերը պրոֆեսիոնալ բռնցքամարտի աշխարհի բազմակի չեմպիոն Արթուր Աբրահամն է: Մարզապալատի կառուցման նպատակով մարզիկը հողը նվիրելու է պետությանը: Կառույցի նախագծային աշխատանքներն իրականացնում է «Արթուր Աբրահամ» հիմնադրամը: Կարեն Գիլոյանի տեղեկացմամբ՝ այժմ աշխատանքներ են տարվում նաև բռնցքամարտի աշխարհի բազմակի չեմպիոն Վիկ Դարչինյանի անվան մարզադպրոց հիմնելու ուղղությամբ:
Նախարար Վահրամ Դումանյանը, ի պատասխան հնչած հարցի, թե արդյոք նշվելո՞ւ է հայ կինոյի 100-ամյակը, ասել է, որ հայ կինոյի հիմնադրման 100-ամյակը հաջորդ տարի նշելու նպատակով ստեղծվել է հոբելյանական հանձնաժողով: Առաջիկայում կքննարկվեն միջոցառումների ծրագրերը:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Հարգելի ուսուցիչներ ,սիրով ձեզ եմ ներկայացնում իմ ընտրած թեման՝ «Ֆունկցիայի հասկացությունը » և հուսով եմ ,որ կմասնակցեք թեմայի քննարկումներին, կանեք մեջբերումներ ու առաջարկություններ : Այս թեմայի ուսումնասիրության նպատակն Ստեղծել քննարկման…
«Воспитание — великое дело: оно решает судьбу человека» (Лев Толстой) Каждый просмотренный мультфильм — часть этого воспитания, особенно если он содержит мораль. Уважаемые коллеги, предлагаю важную и увлекательную тему для…
«Воспитание — великое дело: оно решает судьбу человека» (Лев Толстой) Каждый просмотренный мультфильм — часть этого воспитания, особенно если он содержит мораль. Уважаемые коллеги, предлагаю важную и увлекательную тему для…
Նախագծային ուսուցում նպատակ Ծանոթացնել աշակերտներին Հայաստանի Առաջին Հանրապետության պատմական նշանակության գործիչներին, ուսումնասիրել նրանց գործունեությունը: Զարգացնել 10-րդ դասարանի աշակերտների պատմագիտական մտածողությունը, հայրենասիրությունը:: Խթանել աշակերտների ինքնուրույն ճանաչողական գործունեության հմտությունները, նպաստել
Հարգելի ուսուցիչներ, սիրով ձեզ եմ ներկայացնում իմ <<Առցանց գործիքների կարևորությունը ուսուցման գործընթացում>> թեման և սիրով հրավիրում քննարկման: Ժամանակակից կրթական համակարգում առցանց գործիքները դարձել են անբաժանելի մասը՝ բացելով ուսուցման և ուսումնառության…
« Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին» դասընթացի նպատակն է աջակցել դասավանդող ուսուցիչներին ձևավորող գնահատում իրականացնելու գործընթացում, մասնավոր օրինակների միջոցով խորացնել գիտելիքը ձևավորող գնահատման ձևերի ու մեթոդների շուրջ և նպաստել գնահատման այս տեսակի գրագետ կիրառության ապահովմանը։
ԵզրակացությունԱյս հետազոտական աշխատանքը մի փոքր ավելի ճանաչելի ու հասկանալի է դարձնում Ավետիք Իսահակյանի «Աբու-Լալա Մահարի» պոեմը: Պոեմի թողած անկրկնելի տպավորությունը պայմանավորված է բանաստեղծի հախուռն, կրակոտ զգացմունքի և փիլիսոփայական խոհերի միասնությամբ:
Մասնագիտական հեռավար վերապատրաստման դասընթաց
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում: