ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Արթուր Մարտիրոսյանը մասնակցել է «Դասավանդի՛ր, Հայաստան» կազմակերպության «ՖՈՐՈՒՄ405» կրթական համաժողովին և պատասխանել համաժողովի ձևաչափով ընտրված հարցերին:
«ՖՈՐՈՒՄ405» կրթական համաժողովին ներկա են եղել նաև Երևանի պետական համալսարանի պրոռեկտոր Էլինա Ասրիյանը, Համաշխարհային բանկի Հայաստանի գրասենյակի տնօրեն Կարոլին Գեգինատը, «Դասավանդի՛ր, Հայաստան» ծրագրի մասնակիցներ, դպրոցների տնօրեններ, ծնողներ:
ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Արթուր Մարտիրոսյանը ողջունել է ներկաներին և կարևորել «Դասավանդի՛ր, Հայաստանի» գործունեությունը՝ կրթական համակարգի խնդիրների վերհանման ու հնարավոր լուծումների նախանշման տեսանկյունից:
Անդրադառնալով կրթական համակարգում փոփոխություններ կատարելու, միաժամանակ ավանդույթները պահպանելու վերաբերյալ հարցին՝ Արթուր Մարտիրոսյանն ասել է. «Մենք ունենք մշակույթի վերարտադրության, պատմական կրթական ավանդույթներ և այդ առումով առանձնանում ենք աշխարհի երկրների հանրույթում: Մյուս կողմից՝ ժամանակակից կրթական համակարգը, որը Խորհրդային Միության ժամանակ է զարգացել, մասամբ ուղղորդված էր, մասամբ՝ մեր ստեղծածը, և այսօր կարիք ունի բարեփոխվելու: Հայաստանի անկախ հանրապետությունը կրթական համակարգի կարևոր խնդիրն է ձևավորել այն քաղաքացուն, որը պատրաստ է տեր կանգնել պետականությանը, զարգացնել և ուժեղացնելու այն»:
Ըստ փոխնախարարի՝ գերատեսչության թիվ մեկ խնդիրներից մեկը լավ տվյալներ ունենալն է, որը բերում է համակարգի կառավարելիության, հաշվետվողականության բարձրացմանը, և իհարկե, տեղեկացված որոշումների ընդունմանը: Մարտիրոսյանը շեշտել է՝ մենք գտնվում ենք ակտիվ բարեփոխումների փուլում, որտեղ կարևոր է ունենալ համադրելի տվյալներ:
Համակարգային փոփոխությունների, կրթական ոլորտում կատարած աշխատանքների վերաբերյալ հարցին ի պատասխան՝ նախարարի տեղակալ Արթուր Մարտիրոսյանն ընդգծել է. «Կրթական համակարգին պետական բյուջեի հատկացումների տեսանկյունից երբևէ այսքան մեծ ուշադրություն չի դարձվել: Ապրում ենք պատմական մի շրջանում, երբ փոխվում են հանրակրթական չափորոշիչները, առարկայական ցանկը, տնօրեններին ավելի մեծ ճկունություն է տրվում՝ հասնելու սահմանված վերջնարդյունքներին, ինչը պահանջում է բանիմացություն, նորարար մոտեցում, թիմային աշխատանք»: Փոխնախարարը հավելել է, որ նախարարությունը բոլոր գործընթացները ուշադրության կենտրոնում է պահում և խիստ թափանցիկ է համակարգային ցանկացած խնդրի քննարկման համար:
Այս առումով Արթուր Մարտիրոսյանը բարձր է գնահատել Համաշխարհային բանկի՝ որպես զարգացման գործընկերոջ դերը ոչ միայն ֆինանսական, այլև փորձագիտական աջակցության առումով:
Համաժողովի շրջանակում քննարկվել են հասարակական կազմակերպությունների դերին ու առաքելությանը, դրանց արդյունավետության բարձրացմանը, նպատակային գործունեությանը վերաբերող հարցեր: «Ժողովրդավարական երկրներում որոշումները կայացվում են երկխոսությունների միջոցով՝ նաև ներգրավելով քաղաքացիական հասարակությանը: Հետևաբար բոլոր ոչ պետական կառույցների դերը որոշումների կայացման գործընթացում տարբեր հանրությունների ձայնի լսելիության ապահովումն է»,- ասել է Ա. Մարտիրոսյանը՝ փաստելով, որ հատկապես համավարակի օրերին բազմաթիվ ՀԿ-ներ արձագանքել են նախարարության կոչին՝ աջակցելու աշակերտների կրթության շարունակականության ապահովմանը :
Ըստ փոխնախարարի` ՀԿ-ների առաքելության հաջորդը կարևոր դերը նորարարություն բերելն է՝ ստեղծելու հայկական կրթական արտադրանք, կառավարման մոդելի դրական փորձառություն, որը քննարկումների, արդյունքների վերլուծմամբ կարելի է ներմուծել ընդհանուր կրթական համակարգ:
Վերջին հարցը վերաբերում էր գալիք հայկական վերածննդին՝ երբ և ինչպես է դա լինելու ըստ բանախոսների:
«Մենք դարեր շարունակ փորձությունների միջով ենք անցել և դեռ շարունակում ենք դիմակայել մարտահրավերներին, որոնք մեզնից պահանջում են առավելագույն համախմբում, միասնական ճիգի գործադրում, ինչը կարող է լինել արդյունավետ միայն այն սերնդի հետ, որը պատրաստ է մտնել այդ մարտահրավերների դաշտ և լուծել խնդիրները: Զարգացած պետություն ունենալու համար պետք է ունենալ առաջադեմ, կրթված, պատրաստված, նախաձեռնող, հմտություններ, արժեքներ ունեցող սերունդ: Միայն այս պարագայում կտեսնենք հայկական վերածնունդը»,- խոսքն ամփոփել է ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Արթուր Մարտիրոսյանը:
Ֆորումը եզրափակվել է մեր օրերի կրթության ջատագովների՝ ոլորտի ներկայացուցիչների՝ իրենց հաջողության պատմությունների, անցած ճանապարհի, փորձառության մասին պատմություններով:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
«Воспитание — великое дело: оно решает судьбу человека» (Лев Толстой) Каждый просмотренный мультфильм — часть этого воспитания, особенно если он содержит мораль. Уважаемые коллеги, предлагаю важную и увлекательную тему для…
«Воспитание — великое дело: оно решает судьбу человека» (Лев Толстой) Каждый просмотренный мультфильм — часть этого воспитания, особенно если он содержит мораль. Уважаемые коллеги, предлагаю важную и увлекательную тему для…
ՆՈՒ նպատակ Ծանոթացնել աշակերտներին Հայաստանի Առաջին Հանրապետության պատմական նշանակության գործիչներին, ուսումնասիրել նրանց գործունեությունը: Զարգացնել 10-րդ դասարանի աշակերտների պատմագիտական մտածողությունը, հայրենասիրությունը:: Խթանել աշակերտների ինքնուրույն ճանաչողական գործունեության հմտությունները, նպաստել նրանց
Հարգելի ուսուցիչներ, սիրով ձեզ եմ ներկայացնում իմ <<Առցանց գործիքների կարևորությունը ուսուցման գործընթացում>> թեման և սիրով հրավիրում քննարկման: Ժամանակակից կրթական համակարգում առցանց գործիքները դարձել են անբաժանելի մասը՝ բացելով ուսուցման և ուսումնառության…
Հարգելի ուսուցիչներ, սիրով ձեզ եմ ներկայացնում իմ <<Հեքիաթաստեղծման կարողության ձևավորումը տարրական դասարաններում>> վերնագրով թեման: Մայրենիի ծրագրերում և դասագրքերում ոչ պակաս կարևոր է հեքիաթի տեղն ու դերը, քանի որ հեքիաթն ունի…
ԵզրակացությունԱյս հետազոտական աշխատանքը մի փոքր ավելի ճանաչելի ու հասկանալի է դարձնում Ավետիք Իսահակյանի «Աբու-Լալա Մահարի» պոեմը: Պոեմի թողած անկրկնելի տպավորությունը պայմանավորված է բանաստեղծի հախուռն, կրակոտ զգացմունքի և փիլիսոփայական խոհերի միասնությամբ:
Մասնագիտական հեռավար վերապատրաստման դասընթաց
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի: