ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՄԻՋԱՎԱՅՐ
ՊՈՐՏԱԼ
ԿՐԹԱԿԱՆ
ՖՈՐՈՒՄ
ՊԱՇԱՐՆԵՐԻ
ՇՏԵՄԱՐԱՆ
ՀԵՌԱՎԱՐ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԻՆՏԵՐԱԿՏԻՎ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԿԿՏ
ՀԱՄԱԿԱՐԳ

Հաղորդուելով Նահատակներու Աւանդով

Մայիսի 5, 2022
Սփյուռքի լրատու

Հայ ժողովուրդի կեանքին առանցքը դարձած ցեղասպանութիւնն ու անոր մէկուկէս միլիոն նահատակները, ամենօրեայ ներկայութիւն են իւրաքանչիւր հայու կեանքին մէջ եւ առարկայականօրէն կը յիշատակուին ամէն առիթով, յատկապէս վարժարաններու կրթական ծրագիրներու ընդմէջէն, որոնք աւելի կը շեշտուին եւ կը ծաւալին Ապրիլ ամսուան ընթացքին:

Արդարեւ, Փասատենա քաղաքի Պլեր Հայկական Ճեմարանի կրթական ծրագիրը, Ապրիլ ամիսը նուիրաբերեց հայոց ցեղասպանութեան ծանօթացման, սերտողութեան քննարկման շեշտը դնելով պահանջատիրութեան վրայ, այս բոլորին համար օգտագործեց զանազան ծրագիրներ, ինչպէս՝ գրականութիւն, արուեստ, շարժապատկերներ, կայքէջերու ներկայացումներ եւ եզրափակեց պահանջատիրութեան քայլարշաւով:

Քայլարշաւը տեղի ունեցաւ Ուրբաթ, 22 Ապրիլ 2022ի յետմիջօրէին. աշակերտները սկսան իրենց արշաւը Պլեր վարժարանէն դէպի Փասատինա քաղաքի նահատակաց այգին, ուր տեղադրուած է հայկական ցեղասպանութեան յուշարձան մը:

Կարելի չէր չխանդավառուիլ ու յաղթական զգացումն ու ապրումը չունենալ ի տես աշակերտներուն, որոնք եռագոյն դրօշները բարձր բռնած, իրենց ձեռային աշխատանք կրծքանշանները կրող կուրծքերը՝ հպարտօրէն բարձրացուցած, աննահանջ կը քալէին, ժպտուն դէմքերով ու պահանջատէր ոգիով. Աշակերտներուն ընկերացան Փասատինայի միացեալ վարժարաններու վարչական պատասխանատու անձնաւորութիւններ, վարժարանի տնօրէններ, ուսուցիչներ, ծնողներ ու հոգաբարձութեան ներկայացուցիչներ:

Յուշարձանի մօտ աշակերտները միաձուլուեցան, հիւրաբար ներկայ գտնուող Փասատինայի Ուէպսդր նախակրթարանի հայ աշակերտներու հետ եւ կանոնաւոր շարքերով, պահուան լրջութիւնն ու կարեւորութիւնը լաւապէս ըմբռնած՝ անոնք կարմիր մեխակներ խոնարհեցուցին նահատակներու յիշատակին, մինչ խունկի դէպի երկինք բարձրացող ծուխին կը միանար, մէկուկէս միլիոն սրբադասուած նահատակներու յիշատակի շարականը, «Հրաշացան»ը, որ իր հրեշտակային ձայնով կը մեկնաբանէր վարժարանիս երաժշտութեան ուսուցչուհի՝ Մարալ Քիւրտեան: Կասկած չկար, որ այդ պահուն մեր նահատակներու հոգիները կը թեւածէին նռենիներով շրջապատուած, ապագայ սերունդի վճռակամութեամբ ամրապնդուած Հայաստանէ շատ հեռու այդ յիշատակի այգիին մէջ, որ պահ մը վերածուած էր ոգեղէն հայրենիքի:

Հանդիսութեան ներկայ էին նաեւ Փասատինայի միացեալ վարժարաններու տեսուչ՝ Պրիան ՄագՏոնալտ, կրթական խորհուրդի նախագահ՝ Տոքդ. Էլիզապէթ Բոմէրոյ, վարչական անդամներ եւ երկու մասնակից վարժարաններու տնօրէններ:

Ներկաները մէկ վայրկեան լռութեամբ յարգեցին ներկայութիւնը մեր նահատակներու հոգիներուն, ապա խրախուսուած կատարեցին Հայաստանի Հանրապետութեան եւ Ամերիկեան զոյգ քայլերգներու երգեցողութիւնը, որմէ ետք խօսք առաւ Պլեր Հայկական Ճեմարանի գլխաւոր հիմնադիրներէն եւ խորհրդատու մարմնի ատենապետուհի Մարօ Եագուպեան: Ան ողջունեց ներկաները եւ յատուկ երախտագիտութեամբ յիշեց բոլոր ներկայ պաշտօնական անձնաւորութիւնները, որոնց ներդրումն ու քաջալերանքը կը վայելէ Պլեր Հայկական Ճեմարանը եւ որուն ուռճացմանն ու ընդարձակմանը ականատես ենք: Ապա Տեսուչ ՄագՏոնալտը (PUSD superintendent), փոխանցեց իր սրտի խօսքը. Ան աշակերտներուն տուաւ իր պատգամը, հարցադրելով ու զարմանք յայտնելով, որ հայկական ցեղասպանութեամբ ծայր տուած անմարդկային ցեղասպանութիւնը ցարդ առկայ է, կը շարունակուի եւ կը ծաւալի որովհետեւ արդարութիւնը չէ հաստատուած աշխարհի վրայ: Ան յորդորեց, որ աշակերտները պահանջատէր ըլլան եւ չվախնան իրենց բողոքի ձայնը մարդկութեան լսելի դարձնելու: Տոքդ. Բոմէրոյ ներկայացուց իր մտածումները այս յատուկ օրուան խորհուրդին շուրջ. Յայտագիրը շարունակուեցաւ, որու ընթացքին երկու ճեմարանականներ կարդացին իրենց խօսքը, արտայայտելով ցեղասպանութեան իմաստը, պատճառները, հետեւանքները եւ իրենց սերունդի պարտաւորութիւնները: Ծրագիրը ճոխ էր ոտանաւորներու ասմունքով, որուն նաեւ մասնակցեցան Ուէպսդր նախակրթարանի աշակերտները: Ճեմարանի միջնակարգի եւ երկրորդականի սան ու սանուհիները յուզախառն ընթերցումներով ու ասմունքներով իրենց զգացումները արտայայտեցին, ծրագիրը իր աւարտին հասաւ Կիլիկիա երգի եւ Տէրունական աղօթքի խմբային երգեցողութաեմբ:

Այսպիսով, 107 տարի ետք անարդարօրէն նահատակուած մէկուկէս միլիոն անթաղ նահատակներու ծոռները՝ Ուրբաթ Ապրիլ 22ի յետմիջօրէին, անգամ մը եւս իրենց բողոքը յայտնեցին աշխարհին, աղօթք վերառաքեցին առ Աստուած եւ հաղորդուելով նահատակներու աւանդին՝ ուխտեցին շարունակել քալել նախահայրերու ուղիով եւ հաւատարիմ մնալ իրենց փոխանցուած աւանդին՝ ապրելով հայօրէն եւ ըլլալով պահանջատէր մինչեւ արդարութեան հաստատումը:

Պլեր Հայկական Ճեմարանը վերջին երկու տարին իր դռները լայն բացած է ընդունելու Լոս Անճելըսի բոլոր միջնակարգ եւ երկրորդական դասարաններու հայ աշակերտները: Պլեր Հայկական Ճեմարանը ուրախութեամբ կ’ուզէ նաեւ յայտարարել, որ 6-րդէն 12-րդ դասարաններու աշակերտներուն համար տրամադրելի է միջազգային պագալորիայի հեղինակաւոր ծրագիր:

Նորայր Տատուրեան
Պլեր վարժարան, Փասատենա

  • Conditional Sentences in English

    Conditional sentences are statements discussing known factors or hypothetical situations and their consequences. Complete conditional sentences contain a conditional clause (often referred to as the if-clause) and the consequence. Consider the following sentences:If a certain condition is true, then a particular result happens.I would travel around the world if I won the lottery.When water reaches 100 degrees, it boils.There are four types of conditional sentences.It’s important to use the correct structure for each of these different conditional sentences because they express varying meanings.Pay attention to verb tense when using different conditional modes.Use a comma after the if-clause when the if-clause precedes the main clause.What Are the Different Types of Conditional Sentences? There are four different types of conditional sentences in English. Each expresses a different degree of probability that a situation will occur or would have occurred under certain circumstances.Zero Conditional SentencesFirst Conditional SentencesSecond Conditional SentencesThird Conditional SentencesLet’s look at each of these different types of conditional sentences in more detail.

  • Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին

      « Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին» դասընթացի նպատակն է աջակցել   դասավանդող ուսուցիչներին ձևավորող գնահատում իրականացնելու գործընթացում, մասնավոր օրինակների միջոցով խորացնել գիտելիքը ձևավորող գնահատման ձևերի ու մեթոդների շուրջ և նպաստել գնահատման այս տեսակի գրագետ կիրառության ապահովմանը։ 

  • «Աբու-Լալա Մահարի » պոեմի ուսուցման իմ փորձը

    ԵզրակացությունԱյս հետազոտական աշխատանքը մի փոքր ավելի ճանաչելի ու հասկանալի է դարձնում Ավետիք Իսահակյանի «Աբու-Լալա Մահարի» պոեմը: Պոեմի թողած անկրկնելի տպավորությունը պայմանավորված է բանաստեղծի հախուռն, կրակոտ զգացմունքի և փիլիսոփայական խոհերի միասնությամբ:

  • Արհեստական բանականության դերը կրթության մեջ

  • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների դերը կրթության մեջ

    Մասնագիտական հեռավար վերապատրաստման դասընթաց

  • Ուսուցիչների ինքնագնահատման, կարիքների վերհանման և աջակցման գործիքի ստեղծում

  • ՏՀՏ առցանց դասընթաց

  • Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան

    Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան

  • Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակի ուսուցումը նորագույն մեթոդներով

                                              Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է  8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն  կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել  ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը:  «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման  ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել  ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական  հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել  համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված  բոլոր մեթոդներն ու հնարները  կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը  հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր  նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:  

  • Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան

    Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան