ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՄԻՋԱՎԱՅՐ
ՊՈՐՏԱԼ
ԿՐԹԱԿԱՆ
ՖՈՐՈՒՄ
ՊԱՇԱՐՆԵՐԻ
ՇՏԵՄԱՐԱՆ
ՀԵՌԱՎԱՐ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԻՆՏԵՐԱԿՏԻՎ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԿԿՏ
ՀԱՄԱԿԱՐԳ

Վահրամ Դումանյան. «Գիտաֆանտաստիկ թվացող մտահղացումները գիտության շնորհիվ երբեմն դառնում են իրականություն»

Ապրիլի 4, 2022
Պաշտոնական

ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարար Վահրամ Դումանյանը պարգևներ է հանձնել «Համադպրոցական գիտության փառատոն 2022» մրցույթի հաղթողներին:

Միջոցառմանը ներկա են եղել ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Ժաննա Անդրեասյանը, հանրակրթության վարչության պետ Արսեն Բաղդասարյանը, մրցույթներին մասնակցած դպրոցականներ և մանկավարժներ: Արարողությանը մասնակցել է նաև «Արփա» գիտահետազոտական ինստիտուտի աշխատակից Հրաչուհի Պողոսյանը՝ որպես Համադպրոցական գիտության փառատոնի կազմակերպմանն աջակցություն ցուցաբերած կառույցի ներկայացուցիչ:

Նախարար Վահրամ Դումանյանը ողջույնի խոսքում ընդգծել է, որ գիտության նկատմամբ հետաքրքրությունը մեծացնելու գաղափարն առաջնային նշանակություն ունի:

«Մենք լիահույս ենք, որ Համադպրոցական գիտության փառատոնի հաջորդ տարվա մասնակիցներն ավելի մեծաթիվ կլինեն, կընդլայնվի նաև մասնակից դպրոցների աշխարհագրությունը: Ամենահետաքրքիր մտքերը ծնվում են դպրոցում: Գիտաֆանտաստիկ թվացող մտահղացումները գիտության շնորհիվ երբեմն դառնում են իրականություն: Ուզում եմ հույս հայտնել, որ սաղմերը, որ երևում են փառատոնի մասնակիցների նախագծերում, հետագայում կարող են վերաճել գիտական գործունեության»,- նշել է ԿԳՄՍ նախարարը` շեշտելով, որ պետությունը գիտության դերի բարձրացումը համարում է գերակա խնդիր և դրան միտված ծրագրային քայլեր է իրականացնում:

Վահրամ Դումանյանը շնորհավորել է հաղթողներին՝ շեշտելով, որ ճանապարհը դեպի գիտություն սկսվում է դպրոցից: Նա նաև շնորհակալություն է հայտնել «Արփա» ինստիտուտին Համադպրոցական գիտության փառատոնի կազմակերպմանն աջակցելու համար:

«Արփա» ինստիտուտի ներկայացուցիչ Հրաչուհի Պողոսյանն էլ շնորհակալություն է հայտնել գիտության համադպրոցական փառատոնին մասնակցած դպրոցականներին և նրանց գիտական ղեկավարներին` նշելով, որ իրենք՝ իբրև կազմակերպություն, կարևորում են ՀՀ դպրոցականների մասնակցությունը միջազգային ծրագրերին:

«Հայաստանը հայտնի է իր ուղեղներով, խելացի մարդկանցով և աշխատասեր ռեսուրսով: Մենք նաև շնորհակալ ենք ԿԳՄՍ նախարարությանը համատեղ աշխատանքի և արձանագրված արդյունքների համար»,- նշել է նա:

Այնուհետև նախարար Վահրամ Դումանյանն ու Հրաչուհի Պողոսյանը հաղթող ճանաչված նախագծերի հեղինակներին` դպրոցականներին և գիտական ղեկավարներին, հանձնել են մրցանակները:

Նշենք, որ «Համադպրոցական գիտության փառատոն 2022» մրցույթը մարտի 26-ին անցկացվել է Երևանի պետական համալսարանում:

Ներկայացված գիտահետազոտական 35 նախագծերից մասնագիտական ժյուրին, որի կազմում ընդգրկված էին գիտական առաջատար կազմակերպությունների գիտնականներ, ըստ անվանակարգերի (մաթեմատիկա-ծրագրավորում, ֆիզիկա-աստղագիտություն, քիմիա և կենսաբանություն), հաղթող է ճանաչել 11 նախագիծ:

Ժյուրիի կողմից ամենաբարձր գնահատականներ ստացած երեք նախագծերը՝ ԵՊԲՀ «Հերացի» ավագ դպրոցի աշակերտների ներկայացրած «ԷկոՊրոտեին, երեք խնդիր, մեկ լուծում» (աշակերտներ` Կուրղինյան Մանե Գագիկի, 12-րդ դաս., Սարաֆյան Մհեր Հարությունի, 12-րդ դաս., ղեկավար` Ռուբինա Հարությունյան), Կապանի թիվ 3 միջնակարգ դպրոցի «Պոլիպրոպիլենից՝ մինչև վառելիք» (աշակերտ` Համբարձումյան Արտյոմ Անդրանիկի, 11-րդ դաս, ղեկավար` Վարդուհի Օհանջանյան) և Երևանի Կարեն Դեմիրճյանի անվան թիվ 139 ավագ դպրոցի «Շանթ և շարժում՝ կայծային շքերթ» (աշակերտներ` Առաքելյան Անուշ Արայի, 12-րդ դաս, Թովմասյան Էդվարդ Սահակի, 12-րդ դաս, ղեկավար` Ռուզաննա Թամազյան) աշխատանքները, առցանց կմասնակցեն մայիսին ԱՄՆ-ում կայանալիք Միջազգային գիտատեխնիկական փառատոնին (International Science and Engineering Fair): Նրանց մասնակցության վճարը հոգում է պետությունը:

ISEF-Community Innovation Award հատուկ մրցանակին (500 ԱՄՆ դոլար) արժանացել է Արարատի մարզի Ջրահովիտի Վլ Աբրահամյանի անվան միջնակարգ և Վանաձորի Գայի անվան թիվ 21 հիմնական դպրոցներից ներկայացված «Տաք դպրոց» նախագիծը:

Հաղթող ճանաչված, սակայն Միջազգային գիտատեխնիկական փառատոնին չմասնակցող բոլոր նախագծերն արժանացել են դրամական պարգևների:

Ֆրանսերենի առցանց օլիմպիադայում Հայաստանն ունի մրցանակակիր

Միջոցառման ընթացքում ԿԳՄՍ նախարար Վահրամ Դումանյանը վկայականներ է հանձնել նաև Ֆրանկոֆոնիայի միջազգային կազմակերպության կողմից անցկացված՝ ֆրանսերենի առցանց միջազգային օլիմպիադայում բարձր արդյունքներ ցուցաբերած աշակերտներին:

Ֆրանկոֆոնիայի միջազգային կազմակերպության կողմից 2021 թվականի դեկտեմբերի 7-9-ը կազմակերպվել է ֆրանսերենի միջազգային առցանց առաջին օլիմպիադան՝ երեք մայրցամաքների (Եվրոպա, Ասիա և Աֆրիկա) երկրների 14-16 տարեկան ֆրանկոֆոն աշակերտների համար: Յուրաքանչյուր երկրից պետք է ներկայացվեր 5 աշակերտ` ֆրանսերենի B1 և B2 մակարդակների իմացությամբ: ՀՀ դպրոցներից ԿԳՄՍ նախարարություն ներկայացված 30-ից ավելի աշակերտներից հարցազրույցի միջոցով ընտրվել են օլիմպիադայի մասնակիցները (հարցազրույցը տեղի է ունեցել Հայաստանում՝ ‹‹Ալիանս Ֆրանսեզի›› հետ համատեղ):

Առցանց օլիմպիադայի արդյունքներով` ֆրանսերենի իմացության B1 մակարդակում ՀՀ ներկայացուցիչ, «Մաշտոց» դպրոցի աշակերտուհի Գոհար Պողոսյանը գրավել է 2-րդ մրցանակային տեղը:

Մյուս մասնակիցները` Երևանի Բ. Ժամկոչյանի անվան թիվ 119 ավագ դպրոցի աշակերտներ Էդուարդ Երիցյանը, Էլինա Սաղաթելյանը, Մարգարիտա Սարգսյանը, Լաուրա Ոսկերչյանը, ստացել են վկայականներ:

Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն

  • Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին

      « Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին» դասընթացի նպատակն է աջակցել   դասավանդող ուսուցիչներին ձևավորող գնահատում իրականացնելու գործընթացում, մասնավոր օրինակների միջոցով խորացնել գիտելիքը ձևավորող գնահատման ձևերի ու մեթոդների շուրջ և նպաստել գնահատման այս տեսակի գրագետ կիրառության ապահովմանը։ 

  • «Աբու-Լալա Մահարի » պոեմի ուսուցման իմ փորձը

    ԵզրակացությունԱյս հետազոտական աշխատանքը մի փոքր ավելի ճանաչելի ու հասկանալի է դարձնում Ավետիք Իսահակյանի «Աբու-Լալա Մահարի» պոեմը: Պոեմի թողած անկրկնելի տպավորությունը պայմանավորված է բանաստեղծի հախուռն, կրակոտ զգացմունքի և փիլիսոփայական խոհերի միասնությամբ:

  • Արհեստական բանականության դերը կրթության մեջ

  • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների դերը կրթության մեջ

    Մասնագիտական հեռավար վերապատրաստման դասընթաց

  • Ուսուցիչների ինքնագնահատման, կարիքների վերհանման և աջակցման գործիքի ստեղծում

  • ՏՀՏ առցանց դասընթաց

  • Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան

    Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան

  • Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակի ուսուցումը նորագույն մեթոդներով

                                              Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է  8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն  կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել  ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը:  «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման  ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել  ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական  հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել  համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված  բոլոր մեթոդներն ու հնարները  կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը  հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր  նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:  

  • Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան

    Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան

  • ՏՀՏ գործիքների կիրառությունը ուղղագրություն և ուղղախոսություն ուսուցանելիս

    Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում: