ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՄԻՋԱՎԱՅՐ
ՊՈՐՏԱԼ
ԿՐԹԱԿԱՆ
ՖՈՐՈՒՄ
ՊԱՇԱՐՆԵՐԻ
ՇՏԵՄԱՐԱՆ
ՀԵՌԱՎԱՐ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԻՆՏԵՐԱԿՏԻՎ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԿԿՏ
ՀԱՄԱԿԱՐԳ

Քննարկում՝ բուհական համակարգի բարեփոխումների վերաբերյալ

Մարտի 21, 2022

ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Կարեն Թռչունյանն աշխատանքային հանդիպում է ունեցել բարձրագույն ուսումնական հաստատությունների պրոռեկտորների և այլ ներկայացուցիչների հետ:

Հանդիպմանը ներկա են եղել նաև Բարձրագույն և հետբուհական մասնագիտական կրթության վարչության աշխատակիցները:

Օրակարգային հարցերն էին՝ «Բարձրագույն ուսումնական հաստատություններում ուսումնառության կազմակերպման առկա և հեռակա ձևերից անցում դեպի ուսանողի տարեկան, ուսումնական լրիվ կամ մասնակի բեռնվածությամբ համակարգի ներդրում», «Բարձրագույն ուսումնական հաստատությունների գործունեության կատարողականի արդյունքային ցուցանիշների (KPI) մշակում և ներդրում», «Ուսանողների գիտելիքների գնահատման նվազագույն շեմերը փոփոխելու միասնական/ընդհանրական շեմերի սահմանում», «ՀՀ կառավարության 2006 թվականի հուլիսի 27-ի № 1183-Ն և 2020 թվականի հունիսի 18-ի № 1035-Ն որոշումների կիրառման հետ կապված հարցեր»:

Քննարկման նպատակը «Բարձրագույն կրթության և գիտության մասին օրենքի» հիմնական ուղղությունների հստակեցումն էր, խնդիրների վերհանումն ու հնարավոր լուծումների առաջարկը:

«Բուհական ոլորտում նախատեսվում են համակարգային փոփոխություններ՝ ըստ շրջանառվող նոր օրենքի: Դրանից բխող որոշակի գործառույթներ կան, որոնք պետք է իրականացնել՝ նախապես հասկանալով ռիսկերն ու հնարավորությունները»,- ասել է նախարարի տեղակալ Կարեն Թռչունյանը:

Անդրադառնալով օրակարգի առաջին հարցին՝ Կ. Թռչունյանն առաջարկել է բուհերի ներկայացուցիչներին ներկայացնել իրենց մոտեցումները՝ մատնանշելով, թե ուսումնական լրիվ կամ մասնակի բեռնվածությամբ համակարգի ներդրումը յուրաքանչյուր բուհի համար որքանով է հնարավոր: Ըստ պրոռեկտորների, որոշակի ռիսկերով և դժվարություններով հանդերձ՝ համակարգը բուհերում կարող է գործել: Մասնավորապես ընդգծվել են արվեստի և բժշկական բուհերի առանձնահատկությունները, որոնցով պայմանավորված՝ գուցե ոչ բոլոր մասնագիտացումներում հնարավոր լինի տվյալ համակարգը կիրառել:

Առաջարկվել է բուհական ոլորտում բարեփոխումների ճանապարհին իրականացնել պիլոտային ծրագրեր՝ խնդիրներն առավել տեսանելի դարձնելու և լուծման ուղիները գտնելու նպատակով:

Բարձրագույն ուսումնական հաստատությունների գործունեության կատարողականի արդյունքային ցուցանիշների (KPI) մշակման հարցում փոխնախարար Կ. Թռչունյանը նշել է, որ ակնկալվում է՝ բուհերն իրենք էլ կներկայացնեն որոշակի բանաձևեր, որոնք կքննարկվեն և ըստ արդյունքի՝ կներդրվեն: Կարևորվել են միջազգային փորձի ուսումնասիրումը, ինչպես նաև դրանց տեղայնացումը` ըստ անհրաժեշտության: Կ. Թռչունյանը տեղեկացրել է, որ նախատեսվում է նաև ձևավորել աշխատանքային խմբեր՝ բուհերի գործունեության կատարողականի արդյունքային ցուցանիշների մշակման նպատակով:

Որպես ուսանողների գիտելիքների գնահատման նվազագույն միասնական/ընդհանրական շեմ՝ առաջարկվել է 50 միավորը: Այս հարցի շուրջ ներկաները առաջարկել են որոշակիորեն բարձրացնել միավորային շեմը՝ հիմք ընդունելով գիտելիքի տիրապետման նվազագույն սահմանը: Կարեն Թռչունյանը կոչ է արել հանդես գալ գրավոր առաջարկներով՝ հիմնավորելով դրանք:

Քննարկվել են նաև կրթաթոշակների տրամադրման իրավական հիմքերին, ՊՆ-ի կողմից ռազմական վերապատրաստումների մասնակցող ուսանողների կրթությանն առնչվող մի շարք հարցեր:

«Նմանօրինակ հանդիպումները պետք է լինեն շարունակական՝ առանցքային խնդիրների շուրջ համատեղ աշխատելու և արդյունքի հասնելու համար: Դուք՝ որպես բուհ, և մենք՝ որպես պետական լիազոր մարմին, պետք է շարժվենք միևնույն ուղղությամբ և գնանք առաջ»,- ամփոփելով հանդիպումը՝ ասել է ԿԳՄՍՆ փոխնախարարը:

Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն

  • Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին

      « Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին» դասընթացի նպատակն է աջակցել   դասավանդող ուսուցիչներին ձևավորող գնահատում իրականացնելու գործընթացում, մասնավոր օրինակների միջոցով խորացնել գիտելիքը ձևավորող գնահատման ձևերի ու մեթոդների շուրջ և նպաստել գնահատման այս տեսակի գրագետ կիրառության ապահովմանը։ 

  • «Աբու-Լալա Մահարի » պոեմի ուսուցման իմ փորձը

    ԵզրակացությունԱյս հետազոտական աշխատանքը մի փոքր ավելի ճանաչելի ու հասկանալի է դարձնում Ավետիք Իսահակյանի «Աբու-Լալա Մահարի» պոեմը: Պոեմի թողած անկրկնելի տպավորությունը պայմանավորված է բանաստեղծի հախուռն, կրակոտ զգացմունքի և փիլիսոփայական խոհերի միասնությամբ:

  • Արհեստական բանականության դերը կրթության մեջ

  • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների դերը կրթության մեջ

    Մասնագիտական հեռավար վերապատրաստման դասընթաց

  • Ուսուցիչների ինքնագնահատման, կարիքների վերհանման և աջակցման գործիքի ստեղծում

  • ՏՀՏ առցանց դասընթաց

  • Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան

    Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան

  • Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակի ուսուցումը նորագույն մեթոդներով

                                              Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է  8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն  կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել  ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը:  «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման  ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել  ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական  հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել  համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված  բոլոր մեթոդներն ու հնարները  կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը  հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր  նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:  

  • Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան

    Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան

  • ՏՀՏ գործիքների կիրառությունը ուղղագրություն և ուղղախոսություն ուսուցանելիս

    Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում: