ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՄԻՋԱՎԱՅՐ
ՊՈՐՏԱԼ
ԿՐԹԱԿԱՆ
ՖՈՐՈՒՄ
ՊԱՇԱՐՆԵՐԻ
ՇՏԵՄԱՐԱՆ
ՀԵՌԱՎԱՐ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԻՆՏԵՐԱԿՏԻՎ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԿԿՏ
ՀԱՄԱԿԱՐԳ

Գյուղատնտեսական մասնագիտությունները` ՄԿՈՒ ոլորտի առաջնահերթություն

Փետրվարի 13, 2017
Պաշտոնական

ՀՀ կրթության և գիտության նախարարությունում տեղի է ունեցել Մասնագիտական կրթության և ուսուցման զարգացման ազգային խորհրդի (ՄԿՈՒԶԱԽ ) այս տարվա առաջին նիստը, որը վարել է ԿԳ նախարարի տեղակալ Մանուկ Մկրտչյանը: Խորհուրդը, որի կազմում ընդգրկված են շահագրգիռ գերատեսչությունների և սոցիալական գործընկեր կազմակերպությունների  ներկայացուցիչներ, նախ հաստատել է օրակարգի հարցերը, որոնց առնչությամբ հիմնական զեկուցմամբ հանդես է եկել ԿԳՆ նախնական և միջին մասնագիտական կրթության վարչության պետի պաշտոնակատար Արտակ Աղբալյանը: Նա խորհրդի անդամներին ներկայացրել է նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) և միջին մասնագիտական կրթական ծրագրեր իրականացնող հաստատություններում օգտագործվող ուսումնական ձեռնարկների և այլ ուսումնական նյութերի ընտրության ու փորձաքննության, պետական կրթական չափորոշիչների մշակման և աշխատանքային խմբերում փորձագետների ընտրության նոր ընթացակարգերը, որոնք հաստատվել են ԿԳ նախարարի հրամանով: «Նոր ընթացակարգերը մեկ նպատակ են հետապնդում՝ սահմանել միասնական սկզբունքներ և հստակեցնել չափանիշները, թե ովքեր կարող են ընդգրկվել չափորոշիչներ մշակող խմբերում և ինչ մոտեցմամբ են ընտրվելու մշակման ենթակա  ձեռնարկների ցանկերը: Փորձել ենք իրավական կարգավորմամբ սահմանափակել որակական պահանջներին չհամապատասխանող մասնագետների ներգրավումն այս գործընթացում: Կարծում եմ այս փոփոխությունները կնպաստեն ՄԿՈՒ չափորոշիչների, հետևաբար նաև կրթության որակի բարելավմանը»,- նշել է Ա. Աղբալյանը: Օրակարգի հաջորդ հարցը վերաբերել է «Որակավորումների բարելավում ավելի լավ աշխատատեղերի համար» (Better Qualifications for Better Jobs) ԵՄ բյուջետային աջակցության ֆինանսավորման համաձայնագրին, որը համագործակցության նոր ծրագիր է՝ ՀՀ կառավարության և ԵՄ-ի միջև. «Սա 2007 թվականից մեկնարկած 12 տարածաշրջանային քոլեջների հիմնադրման ծրագրի տրամաբանական շարունակությունն է: 2017 թվականի հունվարից մեկնարկած նոր ծրագիրը նախատեսում է գյուղատնտեսական քոլեջների աջակցություն և ագրոմասնագիտությունների հզորացում»,- նշել է Ա. Աղբալյանը՝ հավելելով, որ ոլորտի ընտրությունը պայմանավորված է ՀՀ կառավարության առաջարկությամբ և սահմանած առաջնահերթությամբ, ինչպես նաև ԵՄ-ի համար նախընտրելի մոտեցմամբ: ԵՄ աջակցության նոր ծրագրով թիրախային են դիտարկվելու 8 գյուղատնտեսական քոլեջներ: Ակնկալվում է, որ 2020 թվականին՝ ծրագրի ավարտից հետո ՀՀ կրթական համակարգը կունենա գերազանց վերանորոգված և տեխնիկապես վերազինված ուսումնական հաստատություններ, որտեղ կարող են պատրաստվել մրցունակ ագրոմասնագետներ: Ծրագրի շրջանակում նախատեսվում է նաև գյուղատնտեսական մասնագիտությունների չափորոշիչների վերանայում և մշակում (2017 թվականի համար նախատեսված է մոտ երեք տասնյակ չափորոշիչների մշակում և վերանայում), դասավանդողների վերապատրաստում, աշխատանքի վրա հիմնված կրթական ծրագրերի իրականացում: Ծրագրի հիմնական նախապայմաններից մեկը ՄԿՈՒ հաստատություններում սովորողների պրակտիկաների կազմակերպման արդյունավետության բարձրացումն ու սոցիալական գործընկերության ընդլայնումն է: Այս հարցում ակնկալվում է գործատուների հետ համագործակցության ակտիվացում և ընդլայնում: Որպես առաջին քայլ ԿԳՆ-ն պատրաստվում է ՄԿՈՒ ոլորտում նոր սոցիալական գործընկերության հայեցակարգի պատրաստում: Ծրագրի նախապայման է դիտվում նաև բոլոր հաստատություններում կարիերայի կենտրոնների ստեղծումը: ԵՄ նոր ծրագրի առնչությամբ ՄԿՈՒԶԱԽ-ի անդամները մի շարք հարցեր են բարձրացրել, մասնավորապես «դուալ»՝ կրթություն (աշխատանքի վրա հիմնված ուսուցում) կազմակերպելու և նախկինում իրականացված ծրագրի մոնիթորինգ կատարելու առաջարկությամբ:

Նիստի ընթացքում ԿԳՆ նախնական և միջին մասնագիտական կրթության վարչության պետի պաշտոնկատարը ՄԿՈՒԶԱԽ-ի անդամներին է ներկայացրել 2017 թվականին մշակման ենթակա թվով 12 կրթական չափորոշիչների, ինչպես նաև նախկինում մշակված և 2017 թվականին վերանայման ենթակա թվով 20 նախնական (արհեստագործական) և միջին մասնագիտական կրթության պետական կրթական չափորոշիչների ցանկերը: Մասնագիտությունների ընտրությունը կատարելիս հաշվի է առնվել ՀՀ կառավարության սահմանած առաջնահերթությունները, մասնավորապես ՀՀ մարզպետների կողմից արդեն ներկայացվել են մարզերի զարգացման ներդրումային ծրագրերը, որոնք հիմք ընդունելով որոշվել են հեռանկարային մասնագիտությունները՝ կարևորելով այդ ուղղվածության չափորոշիչների արդիականացումն ու մշակումը: Այստեղ նույնպես հիմնական շեշտը դրված է գյուղատնտեսական մասնագիտությունների չափորոշիչների վրա: Ցանկի վերջնական հաստատումը կկատարվի, հաշվի առնելով նաև գործատուների միություններ ներկայացնող  կազմակերպությունների առաջարկները: ՄԿՈՒԶԱԽ-ի կողմից հավանության է արժանացել նաև 2016 թվականին հայտագրված և 2017-ին մշակման ենթակա թվով 15 ուսումնական ձեռնարկների և ուսումնամեթոդական նյութերի ցանկը, որտեղ ներառված են նաև գործատուների շահերը ներկայացնող կազմակերպությունների առաջարկությունները: Նիստում քննարկվել են նաև ընթացիկ մի շարք այլ հարցեր:

Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության և գիտության նախարարություն

  • Առցանց գործիքների կարևորությունը ուսուցման գործընթացում

    Թեմայի հեղինակ՝ Maro

    Ժամանակակից կրթական համակարգում առցանց գործիքները դարձել են անբաժանելի մասը՝ բացելով ուսուցման և ուսումնառության նոր հնարավորություններ: Դրանք ոչ միայն հեշտացնում են կրթական գործընթացը, այլև այն դարձնում ավելի հետաքրքիր, մատչելի և արդյունավետ:Դրանց…

  • ՀԵՔԻԱԹԱՍՏԵՂԾՄԱՆ ԿԱՐՈՂՈՒԹՅԱՆ ՁԵՎԱՎՈՐՈՒՄԸ ՏԱՐՐԱԿԱՆ ԴԱՍԱՐԱՆՆԵՐՈՒՄ

    Թեմայի հեղինակ՝ hak.xachatryan

    Հարգելի ուսուցիչներ, սիրով ձեզ եմ ներկայացնում իմ <<Հեքիաթաստեղխման կարողության ձևավորումը տարրական դասարաններում>> վերնագրով թեման: Մայրենիի ծրագրերում և դասագրքերում ոչ պակաս կարևոր է հեքիաթի տեղն ու դերը, քանի որ հեքիաթն ունի…

  • Խնայողության մշակույթ

    Թեմայի հեղինակ՝ simonyannara25@gmail.com

    Խնայողության մշակույթի բացակայությունն է ազդում մարդկանց սոցիալական և տնտեսական բարեկեցության վրա, թե մարդկանց ցածր եկամուտներն ու երկրի սոցիալ-տնտեսական վիճակը: Խնդրում եմ գրել կարծիքներ` ի նկատի ունենալով մեր իրականությունը: Շնորհակալություն:

  • Գործողություններ բազմությունների հետ

    Թեմայի հեղինակ՝ ՄԱՄՅԱՆ Ա․

    Բազմության և նրա տարրերի հասկացությունները մաթեմատիկայում սկզբնական հասկացություններ են:Այս թեմայի ուսումնասիրության նպատակն է թվային բազմությունների հետ ծանոթացումը, բազմությունների հետ գործողություններ կատարելու հմտությունների ձևավորումը և զարգացումը, բազմությունների հատման և միավորման գաղափարի…

  • Արդյոք՞ մարդու իրավունքները չեն խախտվի, եթե անձը առաջնորդվի բարոյական նորմերով:

    Թեմայի հեղինակ՝ gayane.siradexyan

    Նորմը դա միմիյանց միջև հարաբերությունները կարգավորելու և ավելի ներդաշնակ համայնքներ ու հասարակություններ ձևավորելու նպատակով մարդկանց կողմից ստեղծված վարքագծի կանոն է: Նորմերը լինում են իրավական և բարոյական: 1. Իրավական նորմ՝ պարտադիր…