ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՄԻՋԱՎԱՅՐ
ՊՈՐՏԱԼ
ԿՐԹԱԿԱՆ
ՖՈՐՈՒՄ
ՊԱՇԱՐՆԵՐԻ
ՇՏԵՄԱՐԱՆ
ՀԵՌԱՎԱՐ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԻՆՏԵՐԱԿՏԻՎ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԿԿՏ
ՀԱՄԱԿԱՐԳ

ՄԿՈՒ մասնագիտությունների տեղաբաշխումը կիրականացվի տարածքային համաչափ զարգացման սկզբունքով

Հունվարի 17, 2022

ՄԿՈՒ ոլորտում, ըստ մարզերի, կվերանայվեն մասնագիտությունների տեղաբաշխման մոտեցումները: Այդ նպատակով ԿԳՄՍ նախարարությունում տեղի է ունեցել քննարկում, որին մասնակցել են ՄԿՈՒԶԱԿ-ի, ՀՀ մարզպետարանների կրթության վարչությունների, շահագրգիռ այլ գերատեսչությունների, Գործատուների հանրապետական միության, ոլորտային կառույցների ներկայացուցիչներ։

Ողջունելով քննարկման մասնակիցներին՝ ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարի տեղակալ Ժաննա Անդրեասյանը նշել է, որ յուրաքանչյուր տարի հաստատվում են ՄԿՈՒ հաստատությունների ընդունելության տեղերը։ Նրա խոսքով՝ այս ուղղությամբ վերջին տարիներին պետությունը որդեգրել է հետևողական քաղաքականություն, որը միտված է երկրի համար գերակա ուղղություն հանդիսացող մասնագիտությունների տեղերի ավելացմանը, և, ընդհակառակը, տնտեսության համար պահանջարկ չունեցող, սակայն, այսպես կոչված, «մոդայիկ» մասնագիտություններով պետպատվերի տեղերի կրճատմանը:

«Այս տարի ՀՀ կառավարության ծրագրում ՄԿՈՒ ոլորտում հատուկ խնդիր է սահմանված վերանայելու մասնագիտությունների տեղաբաշխման մոտեցումները՝ ըստ մարզերի: Այս հանդիպման նպատակն է քննարկել վերոնշյալ խնդիրը բոլոր շահագրգիռ կառույցների հետ և միասին հասկանալ՝ ինչպես վերանայել իներցիոն սկզբունքներն ու գնալ առավել բովանդակային և որակական փոփոխությունների։ Այսօր ունենք մի իրավիճակ, երբ ոլորտը ստանում է ֆինանսավորում, սակայն իրականացվող աշխատանքների արդյունքում, ցավոք, չենք ստանում այն մասնագիտական ներուժը, որի կարիքը ունենք»,- նշել է փոխնախարարը։

Ըստ Ժաննա Անդրեասյանի՝ ամեն տարի ներդրվում են նոր մասնագիտություններ, և դրանց ցանկը կազմվում է՝ ըստ տնտեսության կարիքների։ Նախարարի տեղակալը, սակայն, մտահոգություն է հայտնել, որ վերջին տարիներին մի շարք կարևոր մասնագիտություններ են ներդրվել, որոնք ընդունելության տեսանկյունից չեն ունեցել պատշաճ արձագանք. «Մի կողմից ակնհայտ է, որ կարիքը կա այդ մասնագիտության, և դիմորդը կարող է հետագայում ունենալ աշխատանքային կոնկրետ հեռանկարներ, սակայն մյուս կողմից` այդ համադրումը տեղի չի ունենում: Այս առումով ունենք մի շարք խնդիրներ իրազեկման, այդ ծրագրերը թիրախային լսարանին հասցնելու, նոր գործիքակազմի և առավել արդյունավետ մոտեցումների ներդրման և, առհասարակ, հասարակության լայն շերտերի համար ՄԿՈՒ հաստատությունների տեսանելիության բարձրացման»:

Նախարարի տեղակալը տեղեկացրել է, որ ներկայում ուսումնասիրում են, թե ըստ մարզերի՝ ուսհաստատություններն ինչ մասնագիտություններ են առաջարկում։ Նրա խոսքով՝ երբեմն հանդիպում են իրավիճակներ, երբ նույն համայնքում տեղակայված հաստատություններն ունեն նույն մասնագիտությունները, և դրանք թերբեռնված են:

«Գուցե այդ մասնագիտությունը տվյալ համայնքում անհրաժեշտ է պահել մեկ հաստատությունում, այդտեղ կենտրոնացնել լավագույն նյութատեխնիկական բազան և մասնագիտական ներուժն ու որակյալ կրթություն ապահովել։ Երբեմն առանձին հաստատության ներսում ուսուցանվող մասնագիտությունների ցանկը մեծ է, իսկ ուսանողների թիվը՝ բավական փոքր, և ակնհայտ է, որ այդ մասնագիտությամբ ուսուցումը չի կարող լինել որակյալ: Մեր նպատակն է հասնել մասնագիտությունների օպտիմալ տեղաբաշխման՝ ըստ հաստատությունների, և որպես առաջնահերթություն՝ ապահովել ՄԿՈՒ կրթության հասանելիություն բոլոր տարածաշրջաններում։ Մենք ամենևին չենք ցանկանում ամեն ինչ կենտրոնացնել մի տեղում և զրկել որևէ այլ տարածաշրջանի դիմորդի՝ ՄԿՈՒ կրթություն ստանալու հնարավորությունից, այլ ձգտում ենք մասնագիտությունների տեղաբաշխումը իրականացնել տարածքային համաչափ զարգացման սկզբունքով»,- վստահեցրել է Ժաննա Անդրեասյանը՝ հավելելով, որ նախատեսվում է հաջորդ տարվա բյուջետային հայտում մշակել և ներդնել տրանսպորտային ծառայությունների փոխհատուցման մոտեցում, որը կարևոր է հասանելիության ապահովման տեսանկյունից՝ մասնագիտությունների կենտրոնացման և տեղաբաշխման ճիշտ սկզբունքով պայմանավորված։

Հանդիպման մասնակիցները ներկայացրել են իրենց դիտարկումները և առաջարկությունները՝ վերոնշյալ աշխատանքներն առավել արդյունավետ իրականացնելու նպատակով։ Պայմանավորվածություն է ձեռք բերվել, որ ընդունելության տեղերի կազմման նպատակով տարբեր կառույցներ ԿԳՄՍ նախարարություն ներկայացնեն այնպիսի առաջարկներ, որոնք կպարունակեն առավել բովանդակային և վերլուծական տեղեկատվություն ու կհենվեն մարզերում առկա կարիքների վրա։

Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն

  • Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին

      « Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին» դասընթացի նպատակն է աջակցել   դասավանդող ուսուցիչներին ձևավորող գնահատում իրականացնելու գործընթացում, մասնավոր օրինակների միջոցով խորացնել գիտելիքը ձևավորող գնահատման ձևերի ու մեթոդների շուրջ և նպաստել գնահատման այս տեսակի գրագետ կիրառության ապահովմանը։ 

  • «Աբու-Լալա Մահարի » պոեմի ուսուցման իմ փորձը

    ԵզրակացությունԱյս հետազոտական աշխատանքը մի փոքր ավելի ճանաչելի ու հասկանալի է դարձնում Ավետիք Իսահակյանի «Աբու-Լալա Մահարի» պոեմը: Պոեմի թողած անկրկնելի տպավորությունը պայմանավորված է բանաստեղծի հախուռն, կրակոտ զգացմունքի և փիլիսոփայական խոհերի միասնությամբ:

  • Արհեստական բանականության դերը կրթության մեջ

  • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների դերը կրթության մեջ

    Մասնագիտական հեռավար վերապատրաստման դասընթաց

  • Ուսուցիչների ինքնագնահատման, կարիքների վերհանման և աջակցման գործիքի ստեղծում

  • ՏՀՏ առցանց դասընթաց

  • Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան

    Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան

  • Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակի ուսուցումը նորագույն մեթոդներով

                                              Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է  8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն  կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել  ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը:  «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման  ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել  ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական  հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել  համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված  բոլոր մեթոդներն ու հնարները  կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը  հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր  նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:  

  • Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան

    Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան

  • ՏՀՏ գործիքների կիրառությունը ուղղագրություն և ուղղախոսություն ուսուցանելիս

    Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում: