Ա. Սպենդիարյանի անվան օպերայի և բալետի ազգային ակադեմիական թատրոնում դեկտեմբերի 23-ին, 24-ին, 25-ին, 26-ին, 28-ին և 30-ին տեղի կունենա Պյոտր Չայկովսկու «Մարդուկ-Ջարդուկ» («Շչելկունչիկ») երկու գործողությամբ բալետային ներկայացման առաջնախաղը:
ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարության աջակցությամբ բեմադրված «Մարդուկ-Ջարդուկ» բալետային ներկայացման առաջնախաղին նվիրված մամուլի ասուլիսին ներկա էին ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարի տեղակալ Արա Խզմալյանը, ներկայացման երաժշտական ղեկավար և դիրիժոր, Ա. Սպենդիարյանի անվան օպերայի և բալետի ազգային ակադեմիական թատրոնի տնօրենի ժամանակավոր պաշտոնակատար, ՀՀ վաստակավոր արտիստ Կարեն Դուրգարյանը, հրավիրյալ բեմադրող, բալետմայստեր, ՌԴ արվեստի վաստակավոր գործիչ Գեորգի Կովտունը:
Կարեն Դուրգարյանի նշմամբ՝ «Մարդուկ-Ջարդուկը» երկար սպասված ներկայացում է, որի իրականացմանը մեծապես աջակցել է ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարությունը, մեծ ջանքեր են ներդրել թատրոնի ողջ անձնակազմը, հրավիրյալ բալետմայստեր Գեորգի Կովտունը: Միահամուռ ջանքերի շնորհիվ երեխաների համար ստեղծվել է մի հրաշալի ներկայացում:
«Դեկտեմբերի 23-ին տեղի կունենա ներկայացման առաջնախաղը, և, վստահաբար, «Մարդուկ-Ջարդուկը» կներկայացնենք ոչ միայն Օպերայի և բալետի ազգային ակադեմական թատրոնի բեմում, այլև մարզերում, որպեսզի մարզերում բնակվող երեխաները ևս կարողանան դիտել այս ներկայացումը»,- տեղեկացրել է Կարեն Դուրգարյանը:
Արա Խզմալյանի խոսքով՝ ամիսներ առաջ էր, որ կոլեկտիվին ներկայացրել էր մաեստրո Դուրգարյանին, իսկ ամիսներ հետո կարելի է փաստել մի իրողություն. արդեն փոխվել են կառույցի բովանդակությունը, աշխատանքի ռիթմը, ավելացել են մտահղացումներն ու անելիքները:
«Անմիջապես, երբ մաեստրո Դուրգարյանը կանգնեց դիրիժորական վահանակի առջև, նվագախումբը հնչեց այլ հնչյուններով, այլ հնչեղությամբ: Այս առումով մենք կարող ենք ասել, որ հաջողել ենք: Ընդամենը քննարկման արդյունքում էր որոշվել, որ Նոր տարվա լավագույն նվերը կարող է լինել «Մարդուկ-Ջարդուկը» առաջնախաղը, և արդեն աշխատանքների ընթացքում ներկայացման տոմսերն սպառված էին: Հաճախ ենք մտածում, թե որն է այս մեծ հետաքրքրության ֆենոմենը, և հերթական անգամ համոզվում ենք, որ թերևս վերջին շրջանում մշակույթն ունի շատ ավելի մեծ դերակատարում, քան մենք կարող ենք պատկերացնել: Մշակույթն այսօր միայն գեղարվեստական պահանջմունք չի բավարարում, այն կատարում է հսկայական թերապևտիկ գործառույթ: Մեր հասարակությունն այսօր կարիք ունի հեքիաթի, լավատեսության, լույսի, սպասումի, տոնի: Ահա այս ներկայացումը մշակութային և խաղացանկային քաղաքականության տեսակետից ավելի քան անվրեպ է, ինչը փաստում է նաև հանրային մեծ հետաքրքրությունը»,- նշել է նախարարի տեղակալը և համոզմունք հայտնել, որ արտասահմանցի գործընկերների ընդգրկման, ամբողջ թատրոնի ներուժի կենտրոնացման շնորհիվ ունենք հետաքրքիր, սպասված ու գունեղ ներկայացում:
Նախարարի տեղակալ Արա Խզմալյանն անդրադարձել է նաև մշակույթի ոլորտում կրթության խնդրին և տեղեկացրել, որ մշտապես քննարկումներ են իրականացվում կադրերի պատրաստման ուղղությամբ: Նախարարի տեղակալը ուրախությամբ հավելել է, որ քննարկման և պայմանավորվածության համաձայն՝ աննախադեպ կերպով ակտիվացել են կապերը խորեոգրաֆիկ ուսումնարանի հետ, և թատրոնի բազմաթիվ ներկայացումներում ավելի ու ավելի են ընդգրկվում պատանիները՝ այս կերպ կարգավորելով նաև աշխատանքի, մասնագիտական կատարելագործման խնդիրները:
Ներկայացման բեմադրիչ, բալետմայստեր, ՌԴ արվեստի վաստակավոր գործիչ Գեորգի Կովտունը, ով բեմադրություններ է իրականացրել աշխարհի մի շարք հեղինակավոր թատրոններում, իր խոսքում ընդգծել է, որ այստեղ գտնվելու հիմնական պատճառը հայ երեխաներին հեքիաթ նվիրելու իր մեծ ցանկությունն է:
«Այս հեքիաթը պահանջված է ամբողջ աշխարհում, որովհետև այն ունի հրաշալի երաժշտություն, գեղեցիկ բովանդակություն: Ամեն տարիքում երեխան յուրովի է ճանաչում աշխարհը, և ահա հենց այս ամենն էլ արտացոլվում է «Շչելկունչիկ» ներկայացման մեջ»,- նշել է անվանի բալետմայստերը և շնորհակալություն հայտնել հրավերի համար:
Տեղեկացնենք, որ նշանավոր բալետմայստերը մասնակցել է Ռուսաստանում և արտասահմանյան մի շարք երկրներում իրականացված ավելի քան 300 ներկայացումների բեմադրման աշխատանքներին, որոնց թվում են «Սպարտակը», «Դոն Կիխոտը», «Մարդուկ-Ջարդուկը» և այլն:
Նշենք, որ Պ. Չայկովսկու «Մարդուկ-Ջարդուկը» բալետը հատուկ տեղ է զբաղեցնում կոմպոզիտորի ուշ շրջանի ստեղծագործությունների շարքում: Այն հեռացել է բալետի ժանրի ավանդույթներից և յուրահատուկ է երաժշտական կերպարների կերտման նորարարությամբ։
«Շչելկունչիկ» բալետային ներկայացման հայաստանյան բեմադրությունն ամբողջովին նոր է, թատրոնի խաղացանկում ներկայացվում է առաջին անգամ: Ներկայացման հագուստները և դեկորացիաները պատրաստվում են Հայաստանում՝ բեմանկարիչ Վյաչեսլավ Օկունևի էսքիզներով:
Ներկայացման երաժշտական ղեկավարն ու դիրիժորը Կարեն Դուրգարյանն է:
Առաջնախաղի օրվա գլխավոր դերակատարներն են՝ Դրոսել Մեյեր՝ Միլիտոն Կիրակոսյան, Մարի՝ Կարինա Շիկանյան, Ֆրից` Ավիկ Հովհաննիսյան, Մարդուկ-Ջարդուկ՝ Գարեգին Բաբելյան, մկների թագավոր՝ Արմեն Զաքարյան, արքայազն՝ Ռազմիկ Մարուքյան, փերի՝ Սոնա Վարդանյան:
Հիշեցնենք, որ ներկայացումն առաջին անգամ ցուցադրվել է 1892 թվականի դեկտեմբերի 18-ին Սանկտ Պետերբուրգի Մարիինյան թատրոնում, իսկ Ա. Սպենդիարյանի անվան օպերայի և բալետի ազգային ակադեմիական թատրոնում առաջնախաղը կայացել է 1985 թվականին Պարարվեստի ուսումնարանի 60-ամյա հոբելյանի կապակցությամբ։
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Հարգելի ուսուցիչներ ,սիրով ձեզ եմ ներկայացնում իմ ընտրած թեման՝ «Ֆունկցիայի հասկացությունը » և հուսով եմ ,որ կմասնակցեք թեմայի քննարկումներին, կանեք մեջբերումներ ու առաջարկություններ : Այս թեմայի ուսումնասիրության նպատակն Ստեղծել քննարկման…
«Воспитание — великое дело: оно решает судьбу человека» (Лев Толстой) Каждый просмотренный мультфильм — часть этого воспитания, особенно если он содержит мораль. Уважаемые коллеги, предлагаю важную и увлекательную тему для…
«Воспитание — великое дело: оно решает судьбу человека» (Лев Толстой) Каждый просмотренный мультфильм — часть этого воспитания, особенно если он содержит мораль. Уважаемые коллеги, предлагаю важную и увлекательную тему для…
ՆՈՒ նպատակ Ծանոթացնել աշակերտներին Հայաստանի Առաջին Հանրապետության պատմական նշանակության գործիչներին, ուսումնասիրել նրանց գործունեությունը: Զարգացնել 10-րդ դասարանի աշակերտների պատմագիտական մտածողությունը, հայրենասիրությունը:: Խթանել աշակերտների ինքնուրույն ճանաչողական գործունեության հմտությունները, նպաստել նրանց
Հարգելի ուսուցիչներ, սիրով ձեզ եմ ներկայացնում իմ <<Առցանց գործիքների կարևորությունը ուսուցման գործընթացում>> թեման և սիրով հրավիրում քննարկման: Ժամանակակից կրթական համակարգում առցանց գործիքները դարձել են անբաժանելի մասը՝ բացելով ուսուցման և ուսումնառության…
ԵզրակացությունԱյս հետազոտական աշխատանքը մի փոքր ավելի ճանաչելի ու հասկանալի է դարձնում Ավետիք Իսահակյանի «Աբու-Լալա Մահարի» պոեմը: Պոեմի թողած անկրկնելի տպավորությունը պայմանավորված է բանաստեղծի հախուռն, կրակոտ զգացմունքի և փիլիսոփայական խոհերի միասնությամբ:
Մասնագիտական հեռավար վերապատրաստման դասընթաց
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի: