ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՄԻՋԱՎԱՅՐ
ՊՈՐՏԱԼ
ԿՐԹԱԿԱՆ
ՖՈՐՈՒՄ
ՊԱՇԱՐՆԵՐԻ
ՇՏԵՄԱՐԱՆ
ՀԵՌԱՎԱՐ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԻՆՏԵՐԱԿՏԻՎ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԿԿՏ
ՀԱՄԱԿԱՐԳ

Մատենադարանում կայացել է «Հորիզոն Եվրոպա» ծրագրի և EURAXESS-Հայաստան պորտալի շնորհանդեսը

Նոյեմբերի 24, 2021
Լուրեր կազմակերպություններից

Մեսրոպ Մաշտոցի անվան Մատենադարանում այսօր տեղի է ունեցել Եվրոպական միության «Հորիզոն Եվրոպա» ծրագրի և EURAXESS-Հայաստան պորտալի շնորհանդեսը:

Ողջույնի խոսքով հանդես են եկել ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարի տեղակալ Արթուր Մարտիրոսյանը, ՀՀ ԳԱԱ նախագահ, ակադեմիկոս Աշոտ Սաղյանը, Եվրոպական հանձնաժողովի հետազոտությունների և նորարարությունների գլխավոր տնօրենի տեղակալ Սինե Ռացոն, ՀՀ գիտության կոմիտեի նախագահ Սարգիս Հայոցյանը: Ներկա են եղել գիտական տարբեր հաստատությունների ներկայացուցիչներ:

Նախարարի տեղակալ Արթուր Մարտիրոսյանը շնորհավորել է Հայաստանի գիտական համայնքին «Հորիզոն Եվրոպա» ծրագրին միանալու համար` նշելով, որ այն ավելի վաղ մեկնարկած «Հորիզոն 2020» ծրագրի շարունակությունն է:

«Ծրագրին անդամակցությունը կարևոր ձեռքբերում է, քանի որ այն հնարավորություն է ընձեռում Հայաստանի գիտահետազոտական կազմակերպություններին, բուհերին, նորարարությունների ոլորտում աշխատող փոքր ու միջին ձեռնարկություններին՝ մասնակցելու եվրոպական մեծ տարածքի դրամաշնորհային մրցույթներին՝ որպես լիիրավ անդամ: Ծրագիրը կարող է դիտարկվել նաև ՀՀ գիտական և հետազոտական համակարգը եվրոպական տարածքում ինտեգրելու շատ լավ գործիք: Սա հնարավորություն է յուրացնելու ԵՄ-ում առկա գիտական փորձը, մասնակցություն ունենալու մարդկության առջև ծառացած կարևոր խնդիրների լուծման գիտական-գործընկերային խոշոր ծրագրերին»,- նշել է Ա. Մարտիրոսյանը:

Նրա խոսքով` Հայաստանի գիտնականներին հաջողվել է մոտ 4 մլն եվրո արժողությամբ դրամաշնորհներ ստանալ «Հորիզոն 2020» ծրագրով: Ստացված դրամաշնորհներից մի քանիսը գիտահետազոտական են. «Մեր խնդիրն է աջակցել, որ գիտնականների ներգրավվածությունը ԵՄ ծրագրերում մեծանա` հատկապես շեշտը դնելով գիտահետազոտական բաղադրիչի վրա: Իմ տպավորությամբ՝ մեր ներուժը շատ ավելի մեծ է, քան մենք փաստացի օգտվել ենք «Հորիզոն 2020» ծրագրից: Մենք ակնկալում ենք ավելի մեծ արդյունքներ «Հորիզոն Եվրոպա» ծրագրից»:

Ըստ փոխնախարարի` գիտնականների մասնակցության ակտիվությունը խրախուսելու և նրանց աջակցելու առումով կարևոր է Գիտական և նորարարական գործընկերությանն աջակցման կենտրոնի աշխատանքի արդյունավետությունը, որը համարվում է կապող օղակ ԵՄ «Հորիզոն Եվրոպա» ծրագրի և Հայաստանի շահառու թիրախային խմբերի միջև: Արթուր Մարտիրոսյանը նշել է, որ Գիտական և նորարարական գործընկերությանն աջակցման կենտրոնը պատասխանատու է գիտական հանրույթի իրազեկման բարձրացման և կարողությունների զարգացման համար: Կենտրոնը պետք է աջակցի, որ գիտնականները կարողանան ճիշտ, ըստ պահանջվող ձևաչափի, ներկայացնել հայտերը: Նա նշել է, որ «Հորիզոն Եվրոպա» ծրագրի համաձայնագիրը՝ որպես միջպետական փաստաթուղթ, առաջիկայում պետք է ներկայացվի նաև Ազգային ժողովի վավերացմանը, ստանա ներպետական այլ ինստիտուտների համաձայնությունը:

Եվրոպական հանձնաժողովի հետազոտությունների և նորարարությունների գլխավոր տնօրենի տեղակալ Սինե Ռացոն շնորհանդեսի մասնակիցներին ողջունել է տեսակապի միջոցով: Նա նշել է, որ Հայաստանն արդեն ունի 44 մասնակից ԵՄ գիտահետազոտական ծրագրերում` շեշտելով, որ Հայաստանն այս ծրագրի շրջանակում ունի բոլոր հնարավորությունները, ինչ ԵՄ անդամ երկրները:

«Ես համոզված եմ, որ Հայաստանը կօգտագործի բոլոր հնարավորությունները՝ ամրապնդելու գիտության ասպարեզում հայաստանցի գիտնականների դիրքերը»,- նշել է ԵՄ ներկայացուցիչը:

ՀՀ ԳԱԱ նախագահ Աշոտ Սաղյանը կարևոր ձեռքբերում է համարել Հայաստանի ասոցացված անդամությունը ԵՄ գիտության և նորարարության «Հորիզոն Եվրոպա» ծրագրին: Նրա խոսքով` 2016 թվականից ՀՀ ԳԱԱ ինստիտուտների գիտնականները մասնակցել են ԵՄ գիտական ծրագրերին. «Համոզված եմ, որ ասոցացումը «Հորիզոն Եվրոպա» ծրագրին թույլ կտա շարունակել համագործակցությունը` զարգացնելով ձեռք բերված փորձը»:

Գիտական և նորարարական գործընկերությանն աջակցման կենտրոնը կլինի համակարգող

ՀՀ գիտության կոմիտեի նախագահ Սարգիս Հայոցյանը շնորհակալություն է հայտնել ԵՄ գործընկերներին համագործակցության համար: Նա նշել է, որ հայ գիտնականների համար «Հորիզոն Եվրոպա» ծրագիրը բաց է եղել դեռևս 2021 թվականի սկզբից, չնայած Հայաստանի ասոցացման համաձայնագիրը ստորագրվել է միայն ընթացիկ տարվա նոյեմբերի 12-ին:

«Պետք է անել ամեն ինչ, որ մեր երկրին տրվող դրամաշնորհներն առավելապես գիտական և հետազոտական բնույթի լինեն: Կառավարության աջակցությամբ վերագործարկված Գիտական և նորարարական գործընկերությանն աջակցման կենտրոնը, որի տնօրենը Տիգրան Արզումանյանն է, լինելու է ազգային կոնտակտային անձանց համակարգողը: Կենտրոնը պետք է ապահովի «Հորիզոն Եվրոպա» ծրագրի շրջանակում հայտարարված մրցույթների հասանելիությունը ՀՀ գիտական կազմակերպություններին և բուհերին»,- նշել է Սարգիս Հայոցյանը:

Նա նաև տեղեկացրել է, որ Գիտական և նորարարական գործընկերությանն աջակցման կենտրոնին գործունեության համար տարածք է տրամադրվել ինֆորմատիկայի ավտոմատացման պրոբլեմների ինստիտուտում:

Նշենք, որ «Հորիզոն Եվրոպա» ծրագրի և EURAXESS-Հայաստան պորտալի շնորհանդեսը կազմակերպվել է Գիտական և նորարարական գործընկերությանն աջակցման կենտրոնի կողմից՝ ՀՀ գիտության կոմիտեի, ՀՀ գիտությունների ազգային ակադեմիայի և Եվրոպական հանձնաժողովի հետ համագործակցությամբ:

Միջոցառման երեք նիստերի ժամանակ ներկայացվել են «Հորիզոն Եվրոպա» ծրագրին Հայաստանի ասոցացման և միջազգային համագործակցության հնարավորություններն ու հեռանկարները: Ելույթներով հանդես են եկել հայաստանյան և արտասահմանյան մասնագետները:

«Հորիզոն Եվրոպա» ծրագիրը նախատեսված է 2021-2027 թթ.-ի համար

«Հորիզոն Եվրոպա» ծրագիրը նախատեսված է 2021-2027 թթ.-ի համար: Մոտ 95 միլիարդ եվրո ընդհանուր բյուջե ունեցող ծրագիրը համաշխարհային մակարդակով ամենածավալուն գիտահետազոտական ծրագիրն է, որը համաեվրոպական համագործակցային գիտահետազոտական նախագծերի ֆինանսավորման հիմնական գործիքն է:

2019 թ.-ին ՀՀ ԳԱԱ-ն միացել է EURAXESS համաեվրոպական նախաձեռնությանը, որի շրջանակում ստեղծվել է EURAXESS-Հայաստան պորտալը, որում ներգրավվել են Երևանի պետական համալսարանը, Երևանի պետական բժշկական համալսարանը և ՀՀ ԳԱԱ միջազգային գիտակրթական կենտրոնը: EURAXESS ցանցը գիտնականներին մատուցում է տեղեկատվական և օժանդակ ծառայություններ, աջակցում է գիտնականների տեղաշարժին և կարիերայի զարգացմանը` միաժամանակ հնարավորություն ստեղծելով ընդլայնելու գիտական համագործակցությունն անդամ երկրների և աշխարհի միջև:

Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն

  • Comment planifier la séquence d’apprentissage. Օտար լեզվի ուսումնական միավորի պլանավորումը

    Դասընթացը նախատեսված է օտար լեզուն դասավանդող ուսուցիչների համար։ Այն միտված է օգնելու վերջիններին արդյունավետ պլանավորել ուսուցանվող ուսումնական միավորը, օրվա դասը՝ հիմնվելով պետական չափորոշիչների, ԼԻԵՇ-ի հիմնական պահանջների, ինչպես նաև ուսումնառության համընդհանուր ձևավորման արդի պահանջների վրա։Դասընթացը ֆրանսերենով է։Դասընթացի ավարտին մասնակիցները կիմանան ինչ է ուսումնական միավորը, որոնք են նրա ենթամիավորները, դասի պլանավորման փուլերը ,կծանոթանան  ուսուցման արդյունավտ մեթոդներին և գնահատման անհրաժետությանն ու ձևերին։Կկարողանան արդյունավետ պլանավորել ուսումնական միավորը, օրվա դասը, մշակել արդյունավետ գործողություններ դասի վերջնարդյունքներին հասնելու համար, կիրառել գնահատման համապատասխան գործիքներ։

  • Պարամետրական հավասարումների և անհավասարումների լուծման գրաֆիկական եղանակ

    Պարամետր պարունակող խնդիրները մաթեմատիկայի դպրոցական դասընթացում  դասվում են համեմատաբար բարդերի շարքին: Ավելին,  դրանց լուծումը հաճախ պա- հանջում  է  ստեղծագործական մոտեցում: Դպրոցի ավարտական քննությունների փորձը ցույց է տալիս, որ սովորողների մեծամասնությունը  դժվարանում է պարամետրերով խնդիրներ լուծելիս: Պատճառները տարբեր են։ Շատերիս կարծիքով, կարելի է վկայակոչել հետևյալ նկատառումները, որոնք խոչընդոտում են թեմայի յուրացմանը.սովորողների կողմից ֆունկցիաների հատկությունների մեխանիկական սերտումը«պարամետր» հասկացության ոչ ճիշտ ըմբռնումըոչ բոլոր արժեքների քննարկումըառաջադրանքի պահանջի ոչ ճիշտ ըմբռնումըինչպես նաև, ժամանակի առումով, թեմայի կտրվածությունը ձեռք  բերած գիտելիքներիցՊարամետրով հավասարումների և անհավասարումների լուծման ժամանակ առանձնակի ուշադրություն պետք է դարձնել «հավասարման կամ անհավասարման լուծում» և «խնդրի լուծում» հասկացություններին:   Պարամետրերով խնդիրների լուծման ժամանակ հնարավոր են լուծման տարբեր մեթոդներ: Բնականաբար, ավելի էֆեկտիվ է համարվում խնդրին այնպիսի մոտե- ցումը, որտեղ անալիտիկ լուծումը հնարավորության դեպքում զուգակցվում է լուծ- ման գրաֆիկական կամ սխեմատիկ մեկնաբանությամբ, իհարկե, երբեք չպետք է ան- տեսվի պարամետրի թույլատրելի արժեքների բազմության(ԹԱԲ) հարցը, որն այն- քան կարևոր է խնդրի լուծման փուլեր հանդիսացող՝ վերլուծությունն  ու  հետազո- տումն անցկացնելիս:

  • Использование ИКТ в обучении русскому языку

    «Язык — это история народа. Язык — это путь цивилизации и культуры. Поэтому-то изучение и сбережение русского языка является не праздным занятием от нечего делать, но насущной необходимостью».  А. И. Куприн 

  • Հայդուկներ

    Ովքե՞ր էին ֆեդայինները….  ֆիդայիներ, ֆիդայիները կամ հայդուկներըԱրևմտյան Հայաստանում ժողովրդական վրիժառուներն էին։ Նրանք հանուն հայրենիքի՝ Արևմտյան Հայաստանի ազատագրության համար ընտրել էին անհատական-պարտիզանական ընդվզումը։ Հայ ֆիդայիները հանդես էին գալիս թե՛ անհատապես, թե՛ խմբերով։ Առաջին հայ ֆիդայական խմբերը հանդես են եկել 1880-ական թվականների կեսերին, որոնց ղեկավարներից էին Մարգար Վարժապետը, Արաբոն, Աչգբաշյանն և այլք։ Ֆիդայական շարժումը շարունակվում է նաև հետագա տարիներին։

  • Երկարություն, զանգված, ժամանակ

  • ինտեգրված դասընթաց 2-րդ դասարան

      Դասընթացի հիմնական նպատակն է աշխարհի ամբողջականության, բազմազանության ւ փոխադարձ կապերի, բնության երևույթների միասնականության մասին նախնական պատկերացումների ձևավորումը, մարդկանց և բնության հետ փոխհարաբերություններում պատասխանատու վարք դրսևորելու կարողությունների ձևավորումը։ Դասընթացի հիմնական խնդիրներն են՝Տարբերակել կենդանի և անկենդան բնության, մարդու և բնության ստեղծած օբյեկտները՝ նկարագրելով դրանց առանձնահատկությունները,տեսնել և նկարագրել բնության բազմազանությունը,դիտարկումներով և փորձերով բացահայտել, որ կենդանի բնությունը ջրի, օդի, լույսի, ջերմության և բնակության վայրի կարիք ունիդիտարկումներով և փորձերով համոզվել, որ բույսերն ու կենդանիները փոխադարձաբար կապված են։Դասընթացի ընդհանրական չափորոշչային վերջնարդյունքներն են՝ տարբերակել և բնութագրել բնության կենդանի և անկենդան օբյեկտները,դրանց փոխկապակցվածության և փոխազդեցության օրինակներ բերել,ներկայացնել տարբեր բնական գործոնների ազդեցությունը բույսերի աճի և զարգացման վրա՝ հող, ջուր, օդ, լույս, ջերմություն,բնութագրել տարբեր տարածքներին բնորոշ կենդանիների, բույսերի և մարդկանց բազմազանությունն ու հարմարվողականությունը միջավայրին, այդ բազմազանության պահպանման անհրաժեշտությունը,նկարագրել, հիմնավորել, որ բնության մեջ գտնվող բուսական և կենդանական տեսակները դասակարգվում են ըստ տարբեր բնութագրերի,տարբերակել և նկարագրել բույսերի հիմնական մասերը, նկարագրել դրանց հիմնական գործառույթները, հետազոտել, ներկայացնել սերմերի ծլման, աճի գործընթացը և անհրաժեշտ հիմնական պայմանները,բացատրել և ընդհանրացնել որ բոլոր կենդանի օրգանիզմները բազմանում և առաջացնում են իրենց նման, բայց ոչ կրկնօրինակ սերունդ,բացատրել, թե մարդը, կենդանիները և բույսերը որտեղից են ստանում իրենց սնուննդը, նշել, որ մարդը և կենդանիները սնվում են բույսերով և այլ կենդանիներով, սնման շխթաների պարզ օրինակներ բերել։<<Բնությունն  իմ շուրջ>> թեմայի դասերը՝Դաս 1 - Ի՞նչ է բնությունըԴաս 2 - Կենդանի և անկենդան բնությունԴաս 3 - ԲույսերԴաս 4 - Բույսերի բազմազանությունըԴաս 5 - Բույսերը և մարդըԴաս 6 - Վայրի և մշակովի բույսերԴաս 7 - Երկրագնդի մյուս բնակիչներըԴաս 8 - ՄիջատներԴաս 9- ԹռչուններԴաս 10 - Ջկներ, երկկենցաղներ, սողուններԴաս 11- ԿաթնասուններԴաս 12 - Ընտանի և վայրի կենդանիներ, մարդը և կենդանիներըԴաս 13 - Փոփոխությունները բնության մեջ

  • Կերպարվեստի միջոցով մարդու աշխարհայացքի զարգացում

    Բարի գալուստ << Կերպարվեստի միջոցով մարդու աշխարհայացքի զարգացում>>հեռավար դասընթացին:Իմանալով ,որ «Մարդն ապրում և գործում է, ըստ իր աշխարհայացքի».Դասընթացի ընթացքում ուսումնասիրելու եք կերպարվեստի ճյուղերը,ժանրերը,արվեստի ճյուղերի հանրահայտ ներկայացուցիչների կյանքն ու գործունեությունը:Տեսական և գործնական այս դասընթացների միջոցով կզարգացնեք ձեր աշխարհայացքը ,զուգահեռ կզարգացնեք կամ  ձեռք կբերեք գծանկարի,գունանկարի կատարման նոր  կարողությունները :

  • 5-րդ դարի հայ մատենագրությունը

    Համառոտ տեղեկություններ 5-րդ դարի մատենագրության մասին 

  • 5-րդ դարի հայ մատենագրությունը

    Համառոտ տեղեկություններ 5-րդ դարի մատենագրության մասին 

  • Եվրոպա