ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Արա Խզմալյանը և ԿԳՄՍՆ պատմության և մշակույթի հուշարձանների պահպանության վարչության պետ Հարություն Վանյանը լրագրողների հետ հանդիպման ժամանակ ներկայացրել են 2021-2022 թթ. պատմամշակութային հուշարձանների վերականգնման և հնագիտական պեղումների վերաբերյալ աշխատանքները:
Նախարարի տեղակալի խոսքով՝ պետական հատկացումների առումով վերջին շրջանում աննախադեպ ուշադրություն է դարձվում հուշարձանների պահպանությանն ու վերականգնման աշխատանքներին, չնայած պատմամշակութային հուշարձաններին առնչվող խնդիրներն ավելին են, քան հնարավոր է լուծել պետական հատկացումների տրամաբանության համատեքստում:
«Դրա համար մենք Կառավարության ծրագրում և մեր ռազմավարության մեջ նպատակ ենք դրել խթանելու պետություն-մասնավոր հատված հարաբերությունները, որով և պայմանավորված է վերջին շրջանում մասնավոր հատվածի հետ հուշագրերի և պայմանագրերի կնքման ավելացումը: Մենք ունենք մի իրողություն, որով բազմաթիվ կարևորագույն պատմամշակութային միջավայրեր և կոթողներ հայտնվել են մասնավոր սեփականատերերի տարածքում, և մենք պարբերաբար խնդիրներ ենք ունենում ներդրումային միջավայրի, ներդրողների հետ՝ պատմամշակութային միջավայրերի պահպանման հետ կապված: Կարևոր է, որպեսզի այդ իրավիճակը կարողանանք դիտարկել ոչ թե որպես խնդիր, այլ որպես հնարավորություն, հեռանկար»,- ընդգծել է Արա Խզմալյանն ու հավելել, որ հաջողված փորձեր կան, երբ հենց սեփականատերերն են ֆինանսավորում պեղումների աշխատանքները՝ հասկանալով, որ արժեքները, որոնք գտնվում են այն վայրում, որտեղ նախատեսում են ներդրումներ իրականացնել, այդպիսի նախաձեռնությունից հետո կստանան հանրային հնչեղություն:
Նախարարի տեղակալն անդրադարձել է նաև Արտաշատում ընթացող հնագիտական պեղումներին և նշել, որ հայ հնագետները զարմանալի արդյունքներ են գրանցում, և գերմանացի գործընկերների հետ կատարած աշխատանքը մեծ արձագանք է գտել նաև գերմանացի հնագետների հանրության շրջանում:
«Արտաշատը մեզ համար բացառիկ կարևորություն ունի ոչ միայն որպես հնագիտական, պատմական և մշակութաբանական արժեք, այլև շատ մեծ է Արտաշատի զբոսաշրջային հեռանկարը: Ընդհանրապես, Կառավարության ծրագրի և մշակութային քաղաքականության հիմքում դրված են ոչ միայն կրոնական կառույցների, հաստատությունների վերականգնման աշխատանքները, այլև հենց պետականության խորհրդանիշ և պետականություն արտահայտող կառույցների վերականգնումը: Դրա համար պետական հատկացումների տրամաբանության մեջ առաջնահերթ նշանակություն և տեղ ենք տալիս ամրոցների, բերդերի ամրակայմանը, վերականգնմանը և պեղումներին»,- փաստել է նախարարի տեղակալը և տեղեկացրել, որ օրակարգում է Տավուշի բերդը, որի պեղումները սկսվել են, այնուհետև կարճ ժամանակով կհետաձգվեն և կշարունակվեն գարնանը: Պետությունը միջոցներ կհատկացնի շարունակելու պեղումների աշխատանքները՝ զուգահեռաբար կազմելով նաև բերդի ամրակայման, մասնակի վերականգնման և տարածքի բարեկարգման նախագծանախահաշվային փաստաթղթերը։
Արա Խզմալյանի ընդգծմամբ՝ պետական հատկացումների և մասնագիտական ռեսուրսի կենտրոնացման տեսակետից՝ պատմամշակութային հուշարձաններն ու միջավայրերը լինելու են նախարարության ուշադրության կենտրոնում:
Նա նշել է, որ ՀՀ կառավարությանն առաջարկել են ձևավորել կառույց, որը կստանձնի պետական քաղաքականության իրականացման կարևոր և պատասխանատու գործը: «Մենք կհավաքագրենք և՛ ֆինանսական, և՛ մասնագիտական ռեսուրսները, և այդ կառույցին կտանք մանդատ՝ աշխատանքները վերահսկելու և իրականացնելու համար»,- եզրափակել է Արա Խզմալյանը:
ԿԳՄՍՆ պատմության և մշակույթի հուշարձանների պահպանության վարչության պետ Հարություն Վանյանի տեղեկացմամբ՝ պետական աջակցությամբ 2021 թվականին Սյունիքի մարզի Բնունիսի Սբ. Աստվածածին եկեղեցու բարեկարգման աշխատանքները գրեթե ավարտին են հասցվել: Իրականացվել են Լոռու մարզի Բարձրաքաշի Սբ. Գրիգոր վանական համալիրի պեղումների, չափագրման, ուսումնասիրության աշխատանքները: 2022 թվականին նախատեսվում է շարունակել Քոբայրավանքի սեղանատան վերականգնումը, Սանահինի Սբ. Ամենափրկիչ եկեղեցու տանիքների նորոգման աշխատանքները:
«Մինչև տարեվերջ սպասում ենք հինգ հուշարձանի վերաբերյալ նախագծանախահաշվային փաստաթղթերի ընդունմանը: Կարևոր են Ագարակի վաղ բրոնզեդարյան կացարանների, միջնադարյան կառույցների և պարսպապատերի, ինչպես նաև Փարպիի Ծիրանավոր եկեղեցու ամրակայման և վերականգնման նախագծերը»,- նշել է Հարություն Վանյանը և հավելել, որ նշանակալի է նաև Ջերմուկի Գնդեվազի որմնանկարների վերականգնումը: Նրա հավաստմամբ՝ նախարարությունը ձգտում է տարվա ընթացքում առնվազն մեկ որմնանկար վերականգնել:
Հարություն Վանյանի տեղեկացմամբ՝ 2022 թվականին պետության ուշադրության կենտրոնում լինելու են բերդերն ու ամրոցները: «Տավուշի բերդի պեղումների աշխատանքներն իրականացվում են երկու տարի, և նախատեսվում է դրանք ավարտել հաջորդ տարվա ընթացքում, որին զուգահեռ կիրականացվեն նախագծման, ամրակայման, բացված հատվածների պատշաճ պահպանության և ամբողջ տարածքի վերականգնման աշխատանքները․ առաջին փուլի համար ՀՀ կառավարությունն արդեն միջոցներ է հատկացրել»,- փաստել է վարչության պետը և անդրադարձել Լոռի բերդին՝ հիշեցնելով, որ տարիներ առաջ պետական աջակցությամբ հյուսիսարևելյան պարիսպների որոշ հատվածներ արդեն վերականգնվել են, իսկ մյուս տարի նախատեսվում է վերականգնել պատմական ամրոցի այլ ենթակառուցվածքներ, օրինակ՝ բաղնիքը, եկեղեցին և այլն:
«Մասնավոր հատվածի հետ համագործակցության արդյունքում իրականացվել են Արագածոտնի մարզի Աստվածընկալ վանքի վերականգնման աշխատանքները, ավարտին է մոտեցել Վարագավանքի գավիթներից մեկի վերականգնումը: Պեղումների և նախագծման փուլում է Արթիկի եկեղեցիներից մեկը, Թալինի Կաթողիկե եկեղեցին, Երևանի ներսում՝ Կարմիր կամուրջը: Այս տարի նախատեսում ենք ավարտին հասցնել Կոտայքի մարզի Չարենցավան և Բյուրեղավան համայնքների «Արձագանք» և «Ճանապարհաշինարարներ» մոնումենտալ քանդակների վերականգնման աշխատանքներն ու տարածքների բարեկարգումը»,- եզրափակել է Հարություն Վանյանը:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Հարգելի գործընկերներ, դիտարկումներս վերաբերում են նախագծային ուսումնառությանը, որը, անկասկած, ողջունելի և ժամանակի պահանջներին համահունչ մոտեցում է: Միաժամանակ, անհրաժեշտ է արձանագրել, որ այն իր հետ բերում է նաև որոշակի դժվարություններ և…
Նախագծի նպատակն է՝ բացահայտել հայ ժողովրդի պատմության էջերը, իր ընտանիքի նահապետների ծննդավայրերը, նրանց անցած ճանապարհը, սերունդների հետ կապը: զարգացնել պատմություն ուսումնասիրելու, հետազտություններ անելու կարողություններ, սովորեցնել ձևակերպել և քայլ առ քայլ…
Հարգելի´ ուսուցիչներ ,ձեզ եմ ներկայացնում իմ ընտրած թեման՝ «21-րդ դարի հմտությունների զարգացմանը միտված մեթոդների կիրառումը հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերի ընթացքում »: Հուսով եմ ,որ կմասնակցեք թեմայի քննարկումներին, կանեք մեջբերումներ…
Հարգելի ուսուցիչներ ,սիրով ձեզ եմ ներկայացնում իմ ընտրած թեման՝ « Տեքստային խնդիրների դերը և կարևորությունը մաթեմատիկայի դասավանդման մեջ» և հուսով եմ ,որ կմասնակցեք թեմայի քննարկումներին, կանեք մեջբերումներ ու առաջարկություններ :…
Եկեք միասին քննարկենք՝ Արհեստական բանականության դերը կրթության մեջ․ ռիսկեր թե՞ հնարավորություններ: 21-րդ դարում կրթությունը կանգնած է նորագույն տեխնոլոգիաների, այդ թվում՝ արհեստական բանականության (ԱԲ) ակտիվ ներմուծման շեմին: Բայց արդյո՞ք ԱԲ-ն սպառնալիք…
Այս թեման, որն նախատեսված է գրական կամ ուսումնական աշխատանքի վերաբերում է Հովհաննես Թումանյանի ստեղծագործական ժառանգությանը և նրա ազդեցությանը հայոց լեզվի ու բանահյուսության վրա։«Քարտեզագրելով Թումանյանի ուղին»: Սա նշանակում է, որ պետք է ուսումնասիրել ու վերլուծել բանաստեղծի ամբողջ ստեղծագործական կյանքը, գործունեությունը և այն ճանապարհը, որ անցել է՝ հասնելով ժողովրդական խոսքի «մշակման» իր առաքելությանը։
Conditional sentences are statements discussing known factors or hypothetical situations and their consequences. Complete conditional sentences contain a conditional clause (often referred to as the if-clause) and the consequence. Consider the following sentences:
« Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին» դասընթացի նպատակն է աջակցել դասավանդող ուսուցիչներին ձևավորող գնահատում իրականացնելու գործընթացում, մասնավոր օրինակների միջոցով խորացնել գիտելիքը ձևավորող գնահատման ձևերի ու մեթոդների շուրջ և նպաստել գնահատման այս տեսակի գրագետ կիրառության ապահովմանը։
ԵզրակացությունԱյս հետազոտական աշխատանքը մի փոքր ավելի ճանաչելի ու հասկանալի է դարձնում Ավետիք Իսահակյանի «Աբու-Լալա Մահարի» պոեմը: Պոեմի թողած անկրկնելի տպավորությունը պայմանավորված է բանաստեղծի հախուռն, կրակոտ զգացմունքի և փիլիսոփայական խոհերի միասնությամբ:
Մասնագիտական հեռավար վերապատրաստման դասընթաց
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի: