ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՄԻՋԱՎԱՅՐ
ՊՈՐՏԱԼ
ԿՐԹԱԿԱՆ
ՖՈՐՈՒՄ
ՊԱՇԱՐՆԵՐԻ
ՇՏԵՄԱՐԱՆ
ՀԵՌԱՎԱՐ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԻՆՏԵՐԱԿՏԻՎ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԿԿՏ
ՀԱՄԱԿԱՐԳ

Կներդրվի նոր՝ «Իրավական ուսումնասիրություններ» մասնագիտությունը

Հոկտեմբերի 11, 2021
Պաշտոնական

ՀՀ կառավարության որոշմամբ բարձրագույն մասնա­գիտա­կան կրթու­թյան մասնագիտությունների և որակավորումների ցանկի «Միջոլորտային մասնագիտություններ» բաժինը լրացվել է «Իրավական ուսումնասիրություններ» մասնագիտությամբ, որի ուսումնառության արդյունքում շրջանավարտներին կշնորհվի «Իրավական ուսումնասիրությունների մագիստրոս» որակավորումը։

Իրավական ուսումնասիրությունների մագիստրոսի որակավորումը և «Իրավական ուսումնասիրություններ» մագիստրոսական ծրագիրը (Master of Legal Studies program) տարբեր երկրների առաջատար համալսարաններում գործող ծրագրերից է և նախատեսված այն մասնագետների համար, ովքեր իրավաբան չեն, սակայն ցանկանում են իրենց գիտելիքները խորացնել իրավունքի ոլորտում։ Նմանօրինակ ծրագրերի գլխավոր նպատակն իրավունքի որևէ ճյուղի հետ ուղղակիորեն փոխկապակցված մասնագիտություն կրողներին իրենց մասնագիտությանն առնչվող իրավական ասպեկտներին առավել խորը տիրապետելու հնարավորություն տալն է։ Այդ մասնագիտությունների շարքում կարելի է դասել, օրինակ՝ մեդիա ոլորտի աշխատողներին, մարդկային ռեսուրսների կառավարման մենեջերներին, բարձր տեխնոլոգիաների և այլ ոլորտներում աշխատող անձանց։

Մի շարք հեղինակավոր համալսարանների կողմից իրականացվող իրավական ուսումնասիրությունների մագիստրոսական ծրագրերի հաջողված փորձը հաստատում է, որ հասարակական զարգացման ու առաջադիմության համար ավելի կայուն ու նպաստավոր գործոն է իրավական երևույթներն ու ինստիտուտները ոչ իրավաբանների կողմից ուսումնասիրելը։

«Իրավական ուսումնասիրությունների մագիստրոսի» որակավորմամբ՝ ոչ իրավաբանների համար նախատեսված մագիստրոսական ծրագրեր առկա են, օրինակ, ԱՄՆ Վաշինգտոնի Սենթ Լուիզ համալսարանի, Շոտլանդիայի ամենամեծ և աշխարհի առաջատար համալսարանների ցանկում ներառված Եգինբուրգի և Գլազգոյի համալսարանների իրավունքի դպրոցներում: Մագիստրոսական ծրագրի հաջող ավարտի արդյունքում ուսանողները ստանում են հիմնարար և համալիր կրթություն՝ հանրային իրավունքի և առևտրային իրավունքի ոլորտների վերաբերյալ։

Իրավական ուսումնասիրությունների մագիստրոսական ծրագրերի շարքը բավականին մեծ է։ Ըստ էության, աշխարհի լավագույն համալսարանների իրավունքի դպրոցների մեծ մասը նմանատիպ ծրագրեր է առաջարկում։ Օրինակ՝ Երևանի պետական համալսարանը «Իրավական ուսումնասիրություններ» մասնագիտության շրջանակում կարող է ներդնել «Մեդիա և տեղեկատվական իրավունք» միջառարկայական մագիստրոսական կրթական ծրագիր՝ լրագրողների և հասարակական կապերի մասնագիտությունների ոլորտում անհրաժեշտ իրավական գիտելիքների այնպիսի կրթական վերջնարդյունքների ապահովմամբ, ինչպիսիք են՝ ուսանողների կողմից մեդիա հարաբերություններում մտավոր սեփականության, անձնական տվյալների պաշտպանության, տեղեկատվության ազատության, տեղեկատվական անվտանգության վերաբերյալ ՀՀ օրենսդրությանը և միջազգային իրավական կարգավորումներին տիրապետելը, հայկական մամուլում առկա իրավական և սոցիոլոգիական խնդիրների և մարտահրավերների խորը հետազոտությունը, վերլուծությունը և սոցիալական ցանցերում մասնագիտական գործունեություն իրականացնելը կամ ԶԼՄ-ներում տեղեկատվություն օգտագործելը և տարածելը՝ առանց այլոց իրավունքները խախտելու և գնահատելով հնարավոր իրավական ռիսկերը։

Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն

  • Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին

      « Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին» դասընթացի նպատակն է աջակցել   դասավանդող ուսուցիչներին ձևավորող գնահատում իրականացնելու գործընթացում, մասնավոր օրինակների միջոցով խորացնել գիտելիքը ձևավորող գնահատման ձևերի ու մեթոդների շուրջ և նպաստել գնահատման այս տեսակի գրագետ կիրառության ապահովմանը։ 

  • «Աբու-Լալա Մահարի » պոեմի ուսուցման իմ փորձը

    ԵզրակացությունԱյս հետազոտական աշխատանքը մի փոքր ավելի ճանաչելի ու հասկանալի է դարձնում Ավետիք Իսահակյանի «Աբու-Լալա Մահարի» պոեմը: Պոեմի թողած անկրկնելի տպավորությունը պայմանավորված է բանաստեղծի հախուռն, կրակոտ զգացմունքի և փիլիսոփայական խոհերի միասնությամբ:

  • Արհեստական բանականության դերը կրթության մեջ

  • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների դերը կրթության մեջ

    Մասնագիտական հեռավար վերապատրաստման դասընթաց

  • Ուսուցիչների ինքնագնահատման, կարիքների վերհանման և աջակցման գործիքի ստեղծում

  • ՏՀՏ առցանց դասընթաց

  • Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան

    Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան

  • Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակի ուսուցումը նորագույն մեթոդներով

                                              Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է  8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն  կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել  ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը:  «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման  ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել  ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական  հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել  համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված  բոլոր մեթոդներն ու հնարները  կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը  հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր  նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:  

  • Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան

    Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան

  • ՏՀՏ գործիքների կիրառությունը ուղղագրություն և ուղղախոսություն ուսուցանելիս

    Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում: