22 երկրի 115 ուսուցիչ` Ավստրալիայից մինչև ԱՄՆ, այս տարի մասնակցել է սփյուռքահայ ուսուցիչների 2021 թվականի վերապատրաստման ծրագրին, որը կազմակերպել է ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարությունը։
Վերապատրաստումներն իրականացրել է «Ֆիչըր» ընկերությունը` «ՊրոԴեՖորմ» զարգացման մասնագիտացված հարթակի համագործակցությամբ:
Ծրագրի փակման առցանց արարողությանը մասնակցել և ուսուցիչներին ողջունել է ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Արթուր Մարտիրոսյանը՝ նշելով, որ ավարտին է մոտեցել ուսուցիչների վերապատրաստման 21-րդ հերթական և 2-րդ հեռավար շրջանը:
«Սա ուղիղ մեկ ամիս տևած լարված աշխատանք էր թե՛ մասնակիցների, թե՛ կազմակերպիչների համար: Վստահ եմ՝ հեշտ չէր աշխատանքային օրվանից հետո 4.5 ժամ նստել համակարգչի առջև, ջանասիրաբար լսել և մտապահել ամբողջ տեղեկությունը: Դուք իրավամբ կատարում եք չափազանց կարևոր աշխատանք և այդ պատճառով չեք խնայում ձեր ժամանակը և ջանքերը»,- նշել է նախարարի տեղակալը։
Նրա խոսքով՝ այս տարվա ուսումնական ծրագիրը որոշակի չափով տարբերվում էր նախորդ տարիների ծրագրերից: Այն, ըստ Արթուր Մարտիրոսյանի, ուրվագծել է սփյուռքում հայեցի կրթության և դաստիարակության մեր այսօրվա պատկերացումները: Մասնավորապես, շեշտը դրվել է հայ մշակույթի պատմության և հայոց պատմության վրա, հրավիրվել են սփյուռքում աշխատող և ուրույն մեթոդներ մշակած մի քանի մասնագետներ, ձևավորվել է տնօրենների վերապատրաստման փորձնական խումբ:
«Այս վերապատրաստման դասընթացների շրջանակում մենք փորձել ենք հնարավորինս արտացոլել կրթության ոլորտում առկա մարտահրավերները: Հուսով եմ, որ կարողացանք օգտակար լինել ձեզ, իսկ ձեր միջոցով՝ նաև հայ երեխաներին: Վստահեցնում եմ, որ մենք կվերլուծենք հարցման արդյունքները, արված առաջարկությունները և դիտողությունները, որպեսզի հաջորդ անգամ դասընթացները լինեն առավել թիրախավորված, նպատակային և օգտակար»,- նշել է նախարարի տեղակալը և շնորհակալություն հայտնել բոլոր դասախոսներին, որոնք անխոնջ աշխատել են այս մեկ ամսվա ընթացքում՝ ուսուցիչների հետ կիսելով իրենց գիտելիքներն ու փորձը: Արթուր Մարտիրոսյանն առաձնահատուկ շնորհակալություն է հայտնել «ՊրոԴեՖորմ» զարգացման մասնագիտացված հարթակի հետ վերապատրաստումներն անցկացրած «Ֆիչըր» ընկերությանը՝ գործընթացը բարձր մակարդակով իրականացնելու համար։
Ծրագրի փակման արարողությանը «Ֆիչըր» ՍՊԸ և «ՊրոԴեՖորմ» խմբի ներկայացուցիչ Արսեն Սիմոնյանը ներկայացրել է հակիրճ հաշվետվություն։ Նա նշել է, որ վերապատրաստման ծրագրին մասնակցել է 22 երկրի 115 ուսուցիչ, 39 դասավանդող/հյուր, ինչպես նաև 11 աջակցող անձնակազմ։ Ծրագրի ընթացքում ուսուցիչներին մատուցվել է 840 ժամ դասընթաց։
Վերապատրաստումն իրականացվել է 7 առանձին ծրագրերով՝ նախկին 6-ի փոխարեն. «Ուսուցում մանկապարտեզում» (120 դ/ժամ), «Ուսուցում մեկօրյա դպրոցում» (120 դ/ժամ), «Հայերենի տարրական ուսուցում ամենօրյա դպրոցում» (120 դ/ժամ), «Հայոց լեզվի և գրականության դասավանդում» (120 դ/ժամ), «Տնօրենների վերապատրաստում» (80 դ/ժամ), «Հայոց պատմություն» (120 դ/ժամ), «Հայ մշակույթի պատմություն և արվեստ» (120 դ/ժամ)։ «Հայոց պատմության» և «Հայ մշակույթի պատմության և արվեստի» դասավանդումը՝ որպես առանձին ծրագրեր, ներառվել են առաջին անգամ։
Նշենք, որ վերապատրաստումներն իրականացվել են Մայր Աթոռ Սուրբ Էջմիածնի Քրիստոնեական դաստիարակության կենտրոնի, Ա. Իսահակյանի և Հ. Թումանյանի թանգարանների, «Կենաց տուն» և «Կայթ» կրթամշակութային կենտրոնների սերտ համագործակցությամբ։
Այս տարի վերապատրաստման համար ԿԳՄՍ նախարարությունը հատկացրել է 6.5 միլիոն դրամ: Վերջին երկու տարիներին՝ 2020 և 2021 թթ., կորոնավիրուսի համավարակով պայմանավորված, վերապատրաստումն իրականացվում է հեռավար ձևաչափով։
Հավելենք, որ 20 տարվա ընթացքում ծրագրով վերապատրաստվել է շուրջ 1100 ուսուցիչ 40 երկրից (Արգենտինա, Ուրուգվայ, ԱՄՆ, Աբխազիա, Բելառուս, Բուլղարիա, Ռուսաստան, Գերմանիա, Եգիպտոս, Թուրքիա, Ավստրիա, Ավստրալիա, Իրան, Իրաք, Քուվեյթ, Սիրիա, Լիբանան, Հունաստան, Ղազախստան, Ուկրաինա, Ֆրանսիա, Էստոնիա, Բրազիլիա, Կանադա, Բելգիա, ԱՄԷ, Իսպանիա, Եգիպտոս, Շվեյցարիա, Վրաստան, Իսրայել, Ռումինիա, Լիտվա, Լատվիա, Կանադա, Դանիա, Շվեդիա, Կիպրոս, Չեխիա, Նիդեռլանդներ):
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Հարգելի ուսուցիչներ, սիրով ձեզ եմ ներկայացնում իմ <<Առցանց գործիքների կարևորությունը ուսուցման գործընթացում>> թեման և սիրով հրավիրում քննարկման: Ժամանակակից կրթական համակարգում առցանց գործիքները դարձել են անբաժանելի մասը՝ բացելով ուսուցման և ուսումնառության…
Հարգելի ուսուցիչներ, սիրով ձեզ եմ ներկայացնում իմ <<Հեքիաթաստեղծման կարողության ձևավորումը տարրական դասարաններում>> վերնագրով թեման: Մայրենիի ծրագրերում և դասագրքերում ոչ պակաս կարևոր է հեքիաթի տեղն ու դերը, քանի որ հեքիաթն ունի…
Արդյո՞ք խնայողության մշակույթի բացակայությունն է ազդում մարդկանց սոցիալական և տնտեսական բարեկեցության վրա, թե ցածր եկամուտներն ու երկրի սոցիալ-տնտեսական վիճակը: Խնդրում եմ գրել կարծիքներ` ի նկատի ունենալով մեր իրականությունը: Շնորհակալություն:
Հարգելի ուսուցիչներ,սիրով ձեզ եմ ներկայացնում իմ ընտրած թեման՝ «Գործողություններ բազմությունների հետ » և հուսով եմ ,որ կմասնակցեք թեմայի քննարկումներին,կանեք մեջբերումներ ու առաջարկություններ : Այս թեմայի ուսումնասիրության նպատակն է թվային բազմությունների…
Նորմը դա միմիյանց միջև հարաբերությունները կարգավորելու և ավելի ներդաշնակ համայնքներ ու հասարակություններ ձևավորելու նպատակով մարդկանց կողմից ստեղծված վարքագծի կանոն է: Նորմերը լինում են իրավական և բարոյական: 1. Իրավական նորմ՝ պարտադիր…
ԵզրակացությունԱյս հետազոտական աշխատանքը մի փոքր ավելի ճանաչելի ու հասկանալի է դարձնում Ավետիք Իսահակյանի «Աբու-Լալա Մահարի» պոեմը: Պոեմի թողած անկրկնելի տպավորությունը պայմանավորված է բանաստեղծի հախուռն, կրակոտ զգացմունքի և փիլիսոփայական խոհերի միասնությամբ:
Մասնագիտական հեռավար վերապատրաստման դասընթաց
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի: