Օգոստոսի 5-ին՝ ԵՊՀ-ում լրագրողների հետ հարցուպատասխանի ժամանակ, ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարար Վահրամ Դումանյանն անդրադարձել է բարձրագույն կրթության ոլորտում հանրային հնչեղություն ստացած մի շարք խնդիրների:
Անդրադառնալով Սահմանադրական դատարանի՝ «Բարձրագույն կրթության և գիտության» մասին ՀՀ նոր օրենքի առնչությամբ կայացրած որոշմանը, մասնավորապես բուհերի կառավարման խորհուրդների կազմավորմանը վերաբերող դրույթները հակասահմանադրական ճանաչելուն, նա նշել է, որ բարձր դատարանի որոշումը միանշանակ ենթակա է կատարման:
«Օրենքում կկատարվեն խմբագրումներ` հաշվի առնելով Սահմանադրական դատարանի որոշումը: Անկախ նրանից, որ մենք կարող ենք որոշակի տարակուսանք հայտնել դատարանի վճռի առնչությամբ, բայց չկատարել, իհարկե, չենք կարող»,- նշել է Վահրամ Դումանյանը` հավելելով, որ նախարարությունը դեռևս պաշտոնապես ՍԴ վճիռը չի ստացել: Ստանալուց հետո այն կուսումնասիրվի, և կտրվեն նոր կարգավորումներ, որից հետո, ըստ նախարարի, օրենքը կյանք մտնելու հնարավորություն կստանա` ապահովելով ոլորտի երկար սպասված բարեփոխումները:
Սահմանադրական դատարանի ավելի վաղ կայացված վճռով կասեցվել էր Կառավարության որոշմամբ հաստատված՝ բուհերի կառավարման խորհուրդների ձևավորման նոր կարգը, որով նախատեսվում էր հոգաբարձուների խորհուրդների կազմերում փոխել ներկայացվածության համամասնությունները` ավելացնելով հիմնադրի կողմից առաջադրված խորհրդի անդամների թիվը: Վահրամ Դումանյանի խոսքով` ՍԴ-ի նշված որոշումից հետո հաշվի առնելով, որ ԵՊՀ-ում ստեղծվել էր ճգնաժամային իրավիճակ, քանի որ հոգաբարձուների խորհուրդը փաստացի լուծարված էր, իսկ ռեկտորի գործող պաշտոնակատարը հրաժարական էր տվել, և չկար այն մարմինը, որն իրավասու էր ընդունել այդ հրաժարականը և նշանակել նոր ժամանակավոր կառավարիչ, գործի է դրվել դեռևս 2002 թվականին ընդունված «Հիմնադրամների մասին» օրենքի համապատասխան կարգավորումը:
Ըստ այդմ` Արդարադատության նախարարի հրամանով ձևավորվել է երեք հոգուց բաղկացած ժամանակավոր խորհուրդ, որն ընդունել է ԵՊՀ ռեկտորի պաշտոնակատարի հրաժարականը և նշանակել նոր պաշտոնակատար: Այսինքն` Գեղամ Գևորգյանի հրաժարականն ընդունվել է, ռեկտորի պաշտոնակատար է նշանակվել Հովհաննես Հովհաննիսյանը:
«Ավելի քան երկու ամիս ԵՊՀ-ում կառավարման ճգնաժամ էր առաջացել, որովհետև ռեկտորի պաշտոնակատարի հրաժարականն ընդունելու իրավական մեխանիզմ չկար: Իրավական դաշտը թույլ չէր տալիս ընդունել ռեկտորի պաշտոնակատարի հրաժարականը և նոր պաշտոնակատար նշանակել»,- շեշտել է Վահրամ Դումանյանը:
Նախարարի խոսքով` տարակուսելի է, որ ավելի քան 19 տարի գործող «Հիմնադրամների մասին» օրենքի սահմանադրականության հարցը Մարդու իրավունքների պաշտպանը բարձրացրել է միայն այն ժամանակ, երբ փորձ է արվել լուծում տալ ԵՊՀ-ում առաջացած կառավարման փակուղուն:
«Այսինքն` մենք ընդունել ենք օրենք, որը 19 տարի գործել է և որևէ մեկի մոտ որևէ հարց չի առաջացրել: Բայց երբ մենք օրենքի կարգավորումն ենք գործի դրել, իրավաբանները հանկարծ նկատել են, որ սահմանադրականության հարց կա: Զարմանալի է, որ այդ խնդիրը չի առաջացել օրենքի ընդունման ժամանակ: Սա իրավաբանական մտքի խնդիր է: Մեր խնդիրը կրթական է, և մենք անելու ենք ամեն ինչ` կրթության որակի և բովանդակության բարելավման ուղղությամբ»,- նշել է նախարարը:
Նա նաև ավելացրել է, որ այս պահին ԵՊՀ-ում տրված լուծումը վերջնական չէ: Օրենսդրության շրջանակում արվելու է ամեն ինչ, որպեսզի ԵՊՀ-ում և մյուս բուհերում ձևավորվեն հոգաբարձուների խորհուրդներ, և ըստ անհրաժեշտության՝ անցկացվեն ռեկտորների ընտրության մրցույթներ:
Ի պատասխան լրագրողի` Կառավարության 2021 թվականի հուլիսի 29-ի որոշմամբ բուհերի ռեկտորների համար սահմանված գիտական պահանջների մեղմացման մասին հարցի՝ նախարարը նշել է, որ Կառավարությունը սահմանել է նվազագույն պահանջները: Շահարկմանը, թե նշված որոշումը կայացվել է ԵՊՀ-ում իշխանության համար ցանկալի ռեկտորի ընտրություն ապահովելու համար, Վահրամ Դումանյանը հակադարձել է. «Պետք է հաշվի առնել, որ մենք, բացի ԵՊՀ-ից, ունենք այլ բուհեր ևս: Ունենք 16 պետական բուհեր, որոնցում ռեկտորի համար սահմանված տարբեր պահանջներ կան: Պետությունը սահմանել է ներքին նվազագույն շեմ. ռեկտորի պաշտոնում կարող է ընտրվել Հայաստանի Հանրապետության այն քաղաքացին, որն ունի գիտական աստիճան և առնվազն հինգ տարվա ակադեմիական և գիտական գործունեության ստաժ։ Սակայն ցանկացած բուհ կարող է հոգաբարձուների խորհրդի որոշմամբ իր կանոնադրության մեջ սահմանել լրացուցիչ պահանջներ, այդ թվում՝ գիտությունների դոկտորի, դոցենտի, պրոֆեսորի և այլնի: Մենք սահմանել ենք նվազագույն պահանջը, մնացածը թող որոշի բուհը»:
Նախարարի խոսքով՝ պետական քաղաքականության տեսանկյունից առաջնայինը կրթության բովանդակության և որակի հարցերն են. թե ինչպես կընտրվի ռեկտորը, դա երկրորդական հարց է:
«Մեզ պետք է կրթական արդյունք, զարգացող գիտություն, որակյալ մասնագետների թողարկում, որոնցով ներկայանալի կլինենք աշխարհում: Ռեկտորի նշանակումը կարևոր է, սակայն ավելի կարևոր չէ, քան կրթության բովանդակությունը: Բարձրագույն կրթության ոլորտում պետք չէ փրկիչներ փնտրել, որովհետև բուհի զարգացումը պայմանավորված չէ միայն ռեկտորի անձով»,- ընդգծել է նա:
Ճեպազրույցի ընթացքում լրագրողները նախարարին հարցեր են ուղղել բուհական ոլորտին առնչվող մի շարք այլ խնդիրների առնչությամբ ևս:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Հարգելի գործընկերներ, դիտարկումներս վերաբերում են նախագծային ուսումնառությանը, որը, անկասկած, ողջունելի և ժամանակի պահանջներին համահունչ մոտեցում է: Միաժամանակ, անհրաժեշտ է արձանագրել, որ այն իր հետ բերում է նաև որոշակի դժվարություններ և…
Նախագծի նպատակն է՝ բացահայտել հայ ժողովրդի պատմության էջերը, իր ընտանիքի նահապետների ծննդավայրերը, նրանց անցած ճանապարհը, սերունդների հետ կապը: զարգացնել պատմություն ուսումնասիրելու, հետազտություններ անելու կարողություններ, սովորեցնել ձևակերպել և քայլ առ քայլ…
Հարգելի´ ուսուցիչներ ,ձեզ եմ ներկայացնում իմ ընտրած թեման՝ «21-րդ դարի հմտությունների զարգացմանը միտված մեթոդների կիրառումը հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերի ընթացքում »: Հուսով եմ ,որ կմասնակցեք թեմայի քննարկումներին, կանեք մեջբերումներ…
Հարգելի ուսուցիչներ ,սիրով ձեզ եմ ներկայացնում իմ ընտրած թեման՝ « Տեքստային խնդիրների դերը և կարևորությունը մաթեմատիկայի դասավանդման մեջ» և հուսով եմ ,որ կմասնակցեք թեմայի քննարկումներին, կանեք մեջբերումներ ու առաջարկություններ :…
Եկեք միասին քննարկենք՝ Արհեստական բանականության դերը կրթության մեջ․ ռիսկեր թե՞ հնարավորություններ: 21-րդ դարում կրթությունը կանգնած է նորագույն տեխնոլոգիաների, այդ թվում՝ արհեստական բանականության (ԱԲ) ակտիվ ներմուծման շեմին: Բայց արդյո՞ք ԱԲ-ն սպառնալիք…
Այս թեման, որն նախատեսված է գրական կամ ուսումնական աշխատանքի վերաբերում է Հովհաննես Թումանյանի ստեղծագործական ժառանգությանը և նրա ազդեցությանը հայոց լեզվի ու բանահյուսության վրա։«Քարտեզագրելով Թումանյանի ուղին»: Սա նշանակում է, որ պետք է ուսումնասիրել ու վերլուծել բանաստեղծի ամբողջ ստեղծագործական կյանքը, գործունեությունը և այն ճանապարհը, որ անցել է՝ հասնելով ժողովրդական խոսքի «մշակման» իր առաքելությանը։
Conditional sentences are statements discussing known factors or hypothetical situations and their consequences. Complete conditional sentences contain a conditional clause (often referred to as the if-clause) and the consequence. Consider the following sentences:
« Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին» դասընթացի նպատակն է աջակցել դասավանդող ուսուցիչներին ձևավորող գնահատում իրականացնելու գործընթացում, մասնավոր օրինակների միջոցով խորացնել գիտելիքը ձևավորող գնահատման ձևերի ու մեթոդների շուրջ և նպաստել գնահատման այս տեսակի գրագետ կիրառության ապահովմանը։
ԵզրակացությունԱյս հետազոտական աշխատանքը մի փոքր ավելի ճանաչելի ու հասկանալի է դարձնում Ավետիք Իսահակյանի «Աբու-Լալա Մահարի» պոեմը: Պոեմի թողած անկրկնելի տպավորությունը պայմանավորված է բանաստեղծի հախուռն, կրակոտ զգացմունքի և փիլիսոփայական խոհերի միասնությամբ:
Մասնագիտական հեռավար վերապատրաստման դասընթաց
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան