ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարության, ԱՊՀ մասնակից պետությունների հումանիտար համագործակցության միջպետական հիմնադրամի աջակցությամբ, Հայաստանի ազգային պատկերասրահի համագործակցությամբ հունիսի 15-18-ը Երևանում անցկացվում է «Հիշողության կերպարանքներ․ձեռագիր և տպագիր ժառանգության պահպանման ու վերականգնման նորագույն տեխնոլոգիաները» 10-րդ միջազգային սեմինարը: Այս տարի սեմինարը նվիրված է Հայաստանի ազգային պատկերասրահի հիմնադրման 100-ամյակին։
Սեմինարին մասնակցում են վերականգնողներ, ֆոնդապահներ, թանգարանային աշխատողներ, գրադարանավարներ, արխիվագետներ, բարձր տեխնոլոգիաների ոլորտի մասնագետներ ԱՊՀ երկրներից, Եվրոպայից և Վրաստանից:
«Հիշողության կերպարանքներ․ ձեռագիր և տպագիր ժառանգության պահպանման ու վերականգնման նորագույն տեխնոլոգիաները» 10-րդ միջազգային սեմինարի բացման արարողությունն այսօր տեղի է ունեցել Հայաստանի պետական ֆիլհարմոնիայում: Բացման խոսքով հանդես է եկել ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Արա Խզմալյանը:
Նախարարի տեղակալը ողջունել է մասնակիցներին, հյուրերին՝ սեմինարի շրջանակում մաղթելով մասնագիտական ձեռքբերումներ, հետաքրքիր և արդյունավետ օրեր: Արա Խզմալյանն իր երախտագիտությունն է հայտնել ԱՊՀ մասնակից պետությունների հումանիտար համագործակցության միջպետական հիմնադրամին՝ շարունակական աջակցության, համագործակցության և անցած տարիներին համատեղ իրականացրած սեմինարների «խոսուն» արդյունքների համար:
«Այս տարի սեմինարը մեզ համար իրականանում է շատ արտասովոր պայմաններում՝ համավարակով պայմանավորված շուրջ երկու տարի տևողությամբ ընդհատված մարդկային, մասնագիտական շփումներով և հետպատերազմական իրավիճակով: Այդ իսկ պատճառով սեմինարը մեզ համար այս անգամ ունի ոչ միայն մասնագիտական, այլև հսկայական բարոյահոգեբանական նշանակություն: Համավարակը մի կողմից ցույց է տվել թվային տեխնոլոգիաների կարևորությունը՝ մասնագիտական շփումներում, մյուս կողմից ընդգծել է մարդկային, մասնագիտական կենդանի շփումների անփոխարինելիությունը»,- նշել է Արա Խզմալյանը և հավելել, որ 10-րդ հոբելյանական սեմինարն ամենամեծ նվերն է մասնագետներին. այն բարդ պայմաններում իրականություն է դարձել՝ շարունակելով իր առաքելությունը մարդկային ու մասնագիտական նոր կապերի ձևավորման ուղղությամբ:
Տեսակապի միջոցով սեմինարի մասնակիցներին ողջունել է Ռուսաստանի պետական գրադարանի գլխավոր տնօրեն Վադիմ Դուդան:
«Մեր գրադարանի ֆոնդապահների, վերականգնողների, բոլոր աշխատակիցների և իհարկե իմ անունից շնորհավորում եմ այս հրաշալի սեմինարի կայացման կապակցությամբ: Բոլորիս առջև շատ կարևոր խնդիր է ծառացած՝ մեր մշակութային, ազգային ժառանգության պահպանությունը: Փնտրելով պատասխաններ այս ընդհանուր խնդիրների լուծման ուղղությամբ՝ շատ կարևոր է այլ երկրների և քաղաքների մեր գործընկերների փորձառությունը: Այս համատեքստում սեմինարն արդեն 10 տարի հրաշալի հարթակ է մտքերի, փորձի, գիտելիքների փոխանակման, արդի մարտահրավերների և խնդիրների, ֆոնդերի կոնսերվացման մասնագետների հանդիպումների և քննարկումների համար: Ուրախալի է, որ այն հարթակ է ոչ միայն ԱՊՀ, այլև եվրոպական երկրների փորձագետների՝ պատմամշակութային ժառանգության ոլորտի վերականգնող մասնագետների համար: Վստահ եմ, որ մեր աշխատանքը պահանջում է հենց անձնական շփումներ, ինչը փորձի և տեղեկությունների փոխանակման լավագույն ձևաչափն է: Մեր գրադարանի համար շատ կարևոր է մասնակցությունը «Հիշողության կերպարանքներ» սեմինարին, քանի որ դրա շրջանակում իրականացվող կենդանի շփումները հնարավորություն են տալիս փորձագետներին և մասնագետներին վերապատրաստվել և գրանցել մասնագիտական աճ»,- նշել է Ռուսաստանի պետական գրադարանի գլխավոր տնօրենը՝ սեմինարի մասնակիցներին մաղթելով մասնագիտական հաջողություններ, արդյունավետ, ստեղծարար կապերի ձեռքբերում:
Նշենք, որ սեմինարն անցկացվում է միաժամանակ երկու բաժիններում. առաջին բաժինը նախատեսված է վերականգնողների համար, երկրորդում կներգրավվեն ֆոնդապահներն ու գրավոր ժառանգության պահպանման համար կիրառվող բարձր տեխնոլոգիաների ոլորտի մասնագետները: Բաժանմունքների աշխատանքը կընթանան Հայաստանի ազգային պատկերասրահում և Հայաստանի պետական ֆիլհարմոնիայում:
Մասնագետները կմասնակցեն վարպետության դասերի, կունկնդրեն հեղինակավոր փորձագետների զեկույցներ՝ մշակութային ժառանգության պահպանման և վերականգնման ոլորտում առկա խնդիրների, դրանց լուծման ուղիների մասին:
«Հիշողության կերպարանքներ» միջազգային սեմինարի խնդիրն է՝ բարձրացնել թանգարանային, գրադարանային և հուշաձեռագրային ֆոնդապահների և վերականգնողների որակավորումը, որոնք հետագայում, անհրաժեշտության դեպքում, կկարողանան ինքնուրույն փոխանցել ձեռք բերված հմտություններն ու գիտելիքները:
Սեմինարը, անկասկած, օգտակար է նաև թանգարանների, արխիվների և գրադարանների երիտասարդ աշխատակիցների համար, որոնք հետաքրքրություն են ցուցաբերում ձեռագիր և տպագիր ֆոնդերի պահպանման ու վերականգնման խնդիրների, համաշխարհային պրակտիկայում բարձր տեխնոլոգիաների կիրառման նորամուծությունների նկատմամբ:
Սեմինարի ծրագիրը հագեցած է նաև մշակութային միջոցառումներով:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Հարգելի գործընկերներ, դիտարկումներս վերաբերում են նախագծային ուսումնառությանը, որը, անկասկած, ողջունելի և ժամանակի պահանջներին համահունչ մոտեցում է: Միաժամանակ, անհրաժեշտ է արձանագրել, որ այն իր հետ բերում է նաև որոշակի դժվարություններ և…
Նախագծի նպատակն է՝ բացահայտել հայ ժողովրդի պատմության էջերը, իր ընտանիքի նահապետների ծննդավայրերը, նրանց անցած ճանապարհը, սերունդների հետ կապը: զարգացնել պատմություն ուսումնասիրելու, հետազտություններ անելու կարողություններ, սովորեցնել ձևակերպել և քայլ առ քայլ…
Հարգելի´ ուսուցիչներ ,ձեզ եմ ներկայացնում իմ ընտրած թեման՝ «21-րդ դարի հմտությունների զարգացմանը միտված մեթոդների կիրառումը հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերի ընթացքում »: Հուսով եմ ,որ կմասնակցեք թեմայի քննարկումներին, կանեք մեջբերումներ…
Հարգելի ուսուցիչներ ,սիրով ձեզ եմ ներկայացնում իմ ընտրած թեման՝ « Տեքստային խնդիրների դերը և կարևորությունը մաթեմատիկայի դասավանդման մեջ» և հուսով եմ ,որ կմասնակցեք թեմայի քննարկումներին, կանեք մեջբերումներ ու առաջարկություններ :…
Եկեք միասին քննարկենք՝ Արհեստական բանականության դերը կրթության մեջ․ ռիսկեր թե՞ հնարավորություններ: 21-րդ դարում կրթությունը կանգնած է նորագույն տեխնոլոգիաների, այդ թվում՝ արհեստական բանականության (ԱԲ) ակտիվ ներմուծման շեմին: Բայց արդյո՞ք ԱԲ-ն սպառնալիք…
Այս թեման, որն նախատեսված է գրական կամ ուսումնական աշխատանքի վերաբերում է Հովհաննես Թումանյանի ստեղծագործական ժառանգությանը և նրա ազդեցությանը հայոց լեզվի ու բանահյուսության վրա։«Քարտեզագրելով Թումանյանի ուղին»: Սա նշանակում է, որ պետք է ուսումնասիրել ու վերլուծել բանաստեղծի ամբողջ ստեղծագործական կյանքը, գործունեությունը և այն ճանապարհը, որ անցել է՝ հասնելով ժողովրդական խոսքի «մշակման» իր առաքելությանը։
Conditional sentences are statements discussing known factors or hypothetical situations and their consequences. Complete conditional sentences contain a conditional clause (often referred to as the if-clause) and the consequence. Consider the following sentences:
« Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին» դասընթացի նպատակն է աջակցել դասավանդող ուսուցիչներին ձևավորող գնահատում իրականացնելու գործընթացում, մասնավոր օրինակների միջոցով խորացնել գիտելիքը ձևավորող գնահատման ձևերի ու մեթոդների շուրջ և նպաստել գնահատման այս տեսակի գրագետ կիրառության ապահովմանը։
ԵզրակացությունԱյս հետազոտական աշխատանքը մի փոքր ավելի ճանաչելի ու հասկանալի է դարձնում Ավետիք Իսահակյանի «Աբու-Լալա Մահարի» պոեմը: Պոեմի թողած անկրկնելի տպավորությունը պայմանավորված է բանաստեղծի հախուռն, կրակոտ զգացմունքի և փիլիսոփայական խոհերի միասնությամբ:
Մասնագիտական հեռավար վերապատրաստման դասընթաց
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի: