ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարության, Միջազգային հանրապետական ինստիտուտի և «Վինկ» խորհրդատվական ընկերության միջև համագործակցության շրջանակում իրականացվել է ՀՀ բարձրագույն ուսումնական հաստատությունների՝ ապագային միտված և ռազմավարական կարևորություն ունեցող մասնագիտությունների կարիքի/պահանջարկի ուսումնասիրություն: Հետազոտության արդյունքներն այսօր ներկայացվել են ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Կարեն Թռչունյանին ու նախարարության բարձրագույն և հետբուհական մասնագիտական կրթության վարչության աշխատակիցներին:
Միջազգային հանրապետական ինստիտուտի հայաստանյան մասնաճյուղի տնօրեն Ջեյմս Դե Ուիթն իր գոհունակությունն է արտահայտել ԿԳՄՍ նախարարության հետ համագործակցության վերաբերյալ՝ հույս հայտնելով, որ այն կկրի շարունակական բնույթ:
«Հուսով ենք, որ համատեղ կաշխատենք և միմյանց կաջակցենք նաև մյուս ոլորտներում: Բուհերում ապագայի և ռազմավարական կարևորություն ունեցող մասնագիտությունների կարիքի/պահանջարկի ուսումնասիրությունը նպատակ ունի երկարաժամկետ կտրվածքով օգնել Հայաստանի բարձրագույն կրթության ոլորտի և տնտեսության կապի ամրապնդմանը»,- նշել է նա՝ փաստելով, որ այդ մոտեցումը կնպաստի նաև նախարարության քաղաքականության մշակմանը:
ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Կարեն Թռչունյանը շնորհակալություն է հայտնել Միջազգային հանրապետական ինստիտուտին և «Վինկ» խորհրդատվական ընկերությանը ուսումնասիրություն իրականացնելու համար՝ ընդգծելով, որ ռազմավարական կարևորություն ունեցող մասնագիտությունների վերհանումը և ապագայի մասնագիտությունների կանխատեսումը պետության համար էական նշանակություն ունեցող հարցեր են առաջիկա տասնամյակների համար:
«Սա շատ կարևոր ուսումնասիրություն է աշխատաշուկայում մասնագիտությունների կարիքի/պահանջարկի տեսանկյունից, բայց մյուս կողմից մենք խնդիր ունենք հասկանալու, թե ինչպես աշխատաշուկան համալրել բարձր որակավորում ունեցող մասնագետներով: Վերլուծությանը զուգահեռ՝ ցանկալի կլիներ ունենալ նաև լուծումների փաթեթ, և այդ առումով մեզ անհրաժեշտ է ճանապարհային հստակ քարտեզ»,- ասել է փոխնախարարը և ընդգծել, որ ուսումնասիրության մեջ առկա են ՀՀ և մի շարք զարգացած երկրների կրթական համակարգերի համեմատություններ՝ առաջարկելով նմանօրինակ վերլուծություն անել նաև Հայաստանի կրթական համակարգի և տնտեսության հետ համադրելի այլ երկրների հետ:
Ուսումնասիրության արդյունքները ներկայացրել է «Վինկ» խորհրդատվական ընկերության հիմնադիր և կրթության փորձագետ Նաիրա Մարգարյանը՝ շեշտելով, որ հետազոտության նպատակն է ԿԳՄՍ նախարարության ռազմավարական պլանավորման թիմին օգնել՝ բացահայտելու բուհերում ռազմավարական կարևորություն ունեցող և ապագային միտված մասնագիտություններ ավելացնելու կարիքը/պահանջարկը և առաջ քաշելու մասնագիտությունների այն ցանկը, որը կնպաստի երկրի հետագա զարգացմանը։ Նրա խոսքով՝ ուսումնասիրության մեջ ներկայացվել են Հայաստանում բարձրագույն կրթության և աշխատաշուկայի առկա իրավիճակը, միջազգային փորձի ուսումնասիրությունը՝ մի շարք երկրների օրինակներով, ՀՀ ռազմավարական փաստաթղթերի ուսումնասիրության արդյունքները, ինչպես նաև ՀՀ կառավարության՝ տնտեսության համար պատասխանատու գերատեսչությունների հետ անցկացված քննարկման արդյունքները։
Ուսումնասիրության շրջանակում իրականացվել են նաև հանդիպումներ և քննարկումներ ՀՀ-ում գերակա հանդիսացող մի շարք այլ ոլորտների ներկայացուցիչների հետ։ Ըստ Նաիրա Մարգարյանի՝ քննարկումների ընթացքում յուրաքանչյուր ոլորտ ներկայացրել են առնվազն 15 կազմակերպություններ, որոնք ընտրվել են՝ ըստ չափի և անձնակազմի հագեցվածության։ Կազմակերպություններին ուղղված հարցադրումների արդյունքում դուրս են բերվել յուրաքանչյուր ոլորտի համար առանցքային նշանակություն ունեցող և ներկայում դժվարությամբ համալրվող մասնագիտությունները։ Կազմակերպությունները նշել են այն երեք մասնագետներին, առանց որոնց կազմակերպության գործունեությունը հնարավոր չէ իրականացնել։ Քննարկումների արդյունքում առանձնացվել են յուրաքանչյուր ոլորտին անհրաժեշտ մասնագետների կրթությանն առնչվող խնդիրները և ներկայացվել դրանց հաղթահարմանն ուղղված մի շարք առաջարկներ։
Նախատեսվում է, որ վերոնշյալ ուսումնասիրության հիման վրա ԿԳՄՍ նախարարությունը կվերլուծի առաջարկի և պահանջարկի կորերը, ըստ մասնագիտությունների կձևավորի տվյալ տարվա և հաջորդ 5 տարիների (մոտավոր)՝ պետության կողմից ուսանողական նպաստների ձևով ուսման վարձի լրիվ փոխհատուցմամբ (անվճար) և վճարովի կրթական ծրագրերով տեղերը։
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Հարգելի ուսուցիչներ, սիրով ձեզ եմ ներկայացնում իմ ՝ «Տվյալների վերլուծություն և վիճակագրություն» վերնագրով թեման և հուսով եմ, որ կմասնակցեք թեմայի քննարկումներին, կկատարեք մեջբերումներ ու առաջարկություններ: Այս թեմայի ուսումնասիրության նպատակն է՝…
Հարգելի գործընկերներ, դիտարկումներս վերաբերում են նախագծային ուսումնառությանը, որը, անկասկած, ողջունելի և ժամանակի պահանջներին համահունչ մոտեցում է: Միաժամանակ, անհրաժեշտ է արձանագրել, որ այն իր հետ բերում է նաև որոշակի դժվարություններ և…
Նախագծի նպատակն է՝ բացահայտել հայ ժողովրդի պատմության էջերը, իր ընտանիքի նահապետների ծննդավայրերը, նրանց անցած ճանապարհը, սերունդների հետ կապը: զարգացնել պատմություն ուսումնասիրելու, հետազտություններ անելու կարողություններ, սովորեցնել ձևակերպել և քայլ առ քայլ…
Հարգելի´ ուսուցիչներ ,ձեզ եմ ներկայացնում իմ ընտրած թեման՝ «21-րդ դարի հմտությունների զարգացմանը միտված մեթոդների կիրառումը հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերի ընթացքում »: Հուսով եմ ,որ կմասնակցեք թեմայի քննարկումներին, կանեք մեջբերումներ…
Հարգելի ուսուցիչներ ,սիրով ձեզ եմ ներկայացնում իմ ընտրած թեման՝ « Տեքստային խնդիրների դերը և կարևորությունը մաթեմատիկայի դասավանդման մեջ» և հուսով եմ ,որ կմասնակցեք թեմայի քննարկումներին, կանեք մեջբերումներ ու առաջարկություններ :…
Այս թեման, որն նախատեսված է գրական կամ ուսումնական աշխատանքի վերաբերում է Հովհաննես Թումանյանի ստեղծագործական ժառանգությանը և նրա ազդեցությանը հայոց լեզվի ու բանահյուսության վրա։«Քարտեզագրելով Թումանյանի ուղին»: Սա նշանակում է, որ պետք է ուսումնասիրել ու վերլուծել բանաստեղծի ամբողջ ստեղծագործական կյանքը, գործունեությունը և այն ճանապարհը, որ անցել է՝ հասնելով ժողովրդական խոսքի «մշակման» իր առաքելությանը։
Conditional sentences are statements discussing known factors or hypothetical situations and their consequences. Complete conditional sentences contain a conditional clause (often referred to as the if-clause) and the consequence. Consider the following sentences:
« Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին» դասընթացի նպատակն է աջակցել դասավանդող ուսուցիչներին ձևավորող գնահատում իրականացնելու գործընթացում, մասնավոր օրինակների միջոցով խորացնել գիտելիքը ձևավորող գնահատման ձևերի ու մեթոդների շուրջ և նպաստել գնահատման այս տեսակի գրագետ կիրառության ապահովմանը։
ԵզրակացությունԱյս հետազոտական աշխատանքը մի փոքր ավելի ճանաչելի ու հասկանալի է դարձնում Ավետիք Իսահակյանի «Աբու-Լալա Մահարի» պոեմը: Պոեմի թողած անկրկնելի տպավորությունը պայմանավորված է բանաստեղծի հախուռն, կրակոտ զգացմունքի և փիլիսոփայական խոհերի միասնությամբ:
Մասնագիտական հեռավար վերապատրաստման դասընթաց
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան