ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՄԻՋԱՎԱՅՐ
ՊՈՐՏԱԼ
ԿՐԹԱԿԱՆ
ՖՈՐՈՒՄ
ՊԱՇԱՐՆԵՐԻ
ՇՏԵՄԱՐԱՆ
ՀԵՌԱՎԱՐ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԻՆՏԵՐԱԿՏԻՎ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԿԿՏ
ՀԱՄԱԿԱՐԳ

Աշխատաժողովի օրակարգում ՄԿՈՒ ոլորտում աշխատանքի վրա հիմնված ուսումնառությունն էր

Մայիսի 13, 2021

Աշխատանքի վրա հիմնված ուսումնառությունը (ԱՀՈՒ) մեծ ներուժ ունի կրթություն-աշխատաշուկա անցումը հեշտացնելու տեսանկյունից: Փաստերը վկայում են, որ մասնագիտական կրթության և ուսուցման ոլորտում ԱՀՈՒ համակարգ ունեցող երկրներն ունեն երիտասարդների գործազրկության ցածր մակարդակ: Այդ նպատակով ԿԳՄՍ նախարարությունը տարբեր շահագրգիռ կողմերի համագործակցությամբ և Եվրոպական կրթական հիմնադրամի (ԵԿՀ) աջակցությամբ մշակել է «Հայաստանում աշխատանքի վրա հիմնված ուսումնառության զարգացման հայեցակարգը և 2019-2025 թթ. գործողությունների ցանկը», որը հավանության է արժանացել ՄԿՈՒԶԱԽ-ի նիստում:

ԱՀՈՒ քաղաքականության ռազմավարական զարգացումները, այդ համակարգի հետագա հնարավորությունները և մարտահրավերները, ինչպես նաև ԱՀՈՒ ծրագրերի ներդրման աշխատանքները քննարկելու նպատակով տեղի է ունեցել առցանց աշխատաժողով, որը նախագահել է Եվրոպական կրթական հիմնադրամի հայաստանյան պատասխանատու Քրիստինա Բուրզիոն:

ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարի տեղակալ Ժաննա Անդրեասյանը շարունակական աջակցության համար շնորհակալություն է հայտնել ՄԿՈՒ ոլորտի մշտական և հուսալի գործընկերներին՝ Եվրոպական կրթական հիմնադրամին և ԵՄ հայաստանյան գրասենյակին:

«Ուրախ եմ, որ հնարավորություն ունենք քննարկել թե՛ մեր անցած ճանապարհը, թե՛ հետագա քայլերն ու անելիքները, իսկ անցած ճանապարհը փոքր չէ. վերջին տարիներին այն համատեղ աշխատանքը, որն իրականացվել է ԱՀՈՒ փորձարկման և ներդրման առումով, մեզ հնարավորություն է տալիս անցնել զարգացման հաջորդ փուլերին: Ունենք մի շարք ՄԿՈՒ հաստատություններ, որտեղ հաջողությամբ փորձարկվել են ԱՀՈՒ երկարաժամկետ և կարճաժամկետ ծրագրեր, և այն մեզ հիմք է տալիս՝ այդ փորձը տարածել այլ ուսումնարաններում և քոլեջներում»,- նշել է փոխնախարարը՝ այդ համատեքստում կարևորելով ԱՀՈՒ ներդրման փաստաթղթերը՝ «Աշխատանքի վրա հիմնված ուսումնառությունը Հայաստանում. ՄԿՈՒ համակարգում պրակտիկայի բարելավում» և «Աշխատանքի վրա հիմնված ուսումնառության հայկական մոդելի՝ ՆՄԿՈՒ հաստատության կողմից առևտրային գործունեության իրականացվելիության գնահատում» հայեցակարգերը, որոնք մշակվել են ԵԿՀ-ի փորձագիտական աջակցությամբ և հավանության արժանացել ՄԿՈՒԶԱԽ-ի խորհրդում: Ըստ նախարարի տեղակալի՝ քննարկվում է այդ փաստաթղթերի հիման վրա գործողությունների պլան և ճանապարհային քարտեզ ունենալու հարցը:

«Սրան մեծապես նպաստում է նաև համապատասխան օրենսդրական փոփոխությունների փաթեթի մշակման աշխատանքը, որի արդյունքում օրենքի և ենթաօրենսդրական մակարդակում կսահմանվեն ԱՀՈՒ-ի համար նպաստավոր պայմաններ: Այս գործընթացում կարևոր է նաև մասնավոր սեկտորի հետ համագործակցությունը՝ նոր բիզնես գործընկերներ գտնելու համատեքստում»,- շեշտել է Ժաննա Անդրեասյանը՝ հավաստիացնելով, որ ԿԳՄՍ նախարարությունը պատրաստակամ է նույն տեմպով շարունակել համագործակցությունը՝ ի նպաստ ՄԿՈՒ ոլորտի որակական փոփոխությունների և շրջանավարտների գործնական հմտությունների զարգացման:

Հայաստանում Եվրոպական միության պատվիրակության ներկայացուցիչ Դավիթ Ավագյանի խոսքով՝ Եվրոպական միությունը բյուջետային աջակցության ծրագրերով շարունակական օգնություն է տրամադրել Հայաստանի ՄԿՈՒ ոլորտի զարգացմանը: Նա կարևորել է այդ ոլորտում աշխատանքի վրա հիմնված ուսումնառության համակարգի ներդրումը՝ կրթություն-աշխատաշուկա կապի ամրապնդման տեսանկյունից: ԵՄ ներկայացուցիչն անդրադարձել է նաև երիտասարդների որակավորումների բարձրացման խնդրին:

Եվրոպական կրթական հիմնադրամի Գիտելիքի կենտրոնի ղեկավար Խավիեր Մատեու դե Կորտադան իր հերթին կարևորել է այն փաստը, որ Հայաստանը ՄԿՈՒ հաստատություններում քայլ առ քայլ է ներդնում ԱՀՈՒ-ն, որը, ըստ ԵԿՀ-ի ներկայացուցչի, ճիշտ մոտեցում է: Նա նաև ողջունել է այդ գործընթացում մեծ թվով գործընկերների մասնակցությունը՝ հույս հայտնելով, որ ԱՀՈՒ-ն իր զարգացումը կապրի մեր երկրում:

ՀՀ ԿԳՄՍՆ նախնական /արհեստագործական և միջին մասնագիտական կրթության վարչության պետ Արտակ Աղբալյանը ներկայացրել է ՄԿՈՒ և ԱՀՈՒ ոլորտների վերջին զարգացումները: Նրա խոսքով՝ աշխատանքային խումբը 2 տարի առաջ մշակել է ԱՀՈՒ հայեցակարգը և ճանապարհային քարտեզը: Այն առաջինը գյուղատնտեսական մասնագիտությունների գծով փորձարկվել է երեք ուսհաստատություններում, որին աջակցել է «Ռազմավարական զարգացման գործակալություն» ՀԿ-ն: «Վորլդ Վիժն» կազմակերպության հետ մշակվել են մոտ մեկ տասնյակ կարճաժամկետ ծրագրեր, իսկ չեխական «People in Need» կազմակերպության հետ Շիրակի մարզի 4 ուսհաստատություններում փորձարկվելու են ԱՀՈՒ ձևաչափով ֆորմալ և ոչ ֆորմալ ուսուցման ծրագրեր: Նա նաև տեղեկացրել է, որ համապատասխան օրենսդրական փոփոխություններից հետո հնարավոր կլինի ՄԿՈՒ ոլորտում ԱՀՈՒ-ն դարձնել ծրագրային հիմնական բաղկացուցիչ մաս, ինչպես նաև մշակել համապատասխան ֆինանսավորման մեխանիզմներ:

«Դանդաղ, բայց կայուն քայլերով ԱՀՈՒ-ն մտնում է մասնագիտական կրթության և ուսուցման ոլորտ, որն ամենակարևոր ձևաչափն է՝ մեր շրջանավարտներին որակյալ կրթություն տալու և աշխատաշուկայում իրենց տեղը գտնելու առումով»,- ասել է Արտակ Աղբալյանը:

Աշխատանքի վրա հիմնված ուսումնառության հայկական մոդելի՝ ՆՄԿՈՒ հաստատության կողմից առևտրային գործունեության իրականացվելիության գնահատման և աշկերտության/դուալ կրթության խրախուսման միջոցների վերաբերյալ ուսումնասիրության արդյունքները ներկայացրել է ԵԿՀ ազգային փորձագետ Արայիկ Նավոյանը:

Աշխատաժողովի ընթացքում մյուս գործընկեր կազմակերպությունները ևս ներկայացրել են իրենց ծրագրերը՝ ԱՀՈՒ և դուալ կրթության պիլոտային ներդրման փորձառության և աշկերտության միջոցով կրթությունից աշխատանքի անցման շվեյցարական փորձի վերաբերյալ:

Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն

  • Առցանց գործիքների կարևորությունը ուսուցման գործընթացում

    Թեմայի հեղինակ՝ Maro

    Հարգելի ուսուցիչներ, սիրով ձեզ եմ ներկայացնում իմ <<Առցանց գործիքների կարևորությունը ուսուցման գործընթացում>> թեման և սիրով հրավիրում քննարկման: Ժամանակակից կրթական համակարգում առցանց գործիքները դարձել են անբաժանելի մասը՝ բացելով ուսուցման և ուսումնառության…

  • ՀԵՔԻԱԹԱՍՏԵՂԾՄԱՆ ԿԱՐՈՂՈՒԹՅԱՆ ՁԵՎԱՎՈՐՈՒՄԸ ՏԱՐՐԱԿԱՆ ԴԱՍԱՐԱՆՆԵՐՈՒՄ

    Թեմայի հեղինակ՝ hak.xachatryan

    Հարգելի ուսուցիչներ, սիրով ձեզ եմ ներկայացնում իմ <<Հեքիաթաստեղծման կարողության ձևավորումը տարրական դասարաններում>> վերնագրով թեման: Մայրենիի ծրագրերում և դասագրքերում ոչ պակաս կարևոր է հեքիաթի տեղն ու դերը, քանի որ հեքիաթն ունի…

  • Խնայողության մշակույթ

    Թեմայի հեղինակ՝ simonyannara25@gmail.com

    Արդյո՞ք խնայողության մշակույթի բացակայությունն է ազդում մարդկանց սոցիալական և տնտեսական բարեկեցության վրա, թե ցածր եկամուտներն ու երկրի սոցիալ-տնտեսական վիճակը: Խնդրում եմ գրել կարծիքներ` ի նկատի ունենալով մեր իրականությունը: Շնորհակալություն:

  • Գործողություններ բազմությունների հետ

    Թեմայի հեղինակ՝ ՄԱՄՅԱՆ Ա․

    Հարգելի ուսուցիչներ,սիրով ձեզ եմ ներկայացնում իմ ընտրած թեման՝ «Գործողություններ բազմությունների հետ » և հուսով եմ ,որ կմասնակցեք թեմայի քննարկումներին,կանեք մեջբերումներ ու առաջարկություններ : Այս թեմայի ուսումնասիրության նպատակն է թվային բազմությունների…

  • Արդյոք՞ մարդու իրավունքները չեն խախտվի, եթե անձը առաջնորդվի բարոյական նորմերով:

    Թեմայի հեղինակ՝ gayane.siradexyan

    Նորմը դա միմիյանց միջև հարաբերությունները կարգավորելու և ավելի ներդաշնակ համայնքներ ու հասարակություններ ձևավորելու նպատակով մարդկանց կողմից ստեղծված վարքագծի կանոն է: Նորմերը լինում են իրավական և բարոյական: 1. Իրավական նորմ՝ պարտադիր…