ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՄԻՋԱՎԱՅՐ
ՊՈՐՏԱԼ
ԿՐԹԱԿԱՆ
ՖՈՐՈՒՄ
ՊԱՇԱՐՆԵՐԻ
ՇՏԵՄԱՐԱՆ
ՀԵՌԱՎԱՐ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԻՆՏԵՐԱԿՏԻՎ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԿԿՏ
ՀԱՄԱԿԱՐԳ

Աշխատաժողովի օրակարգում ՄԿՈՒ ոլորտում աշխատանքի վրա հիմնված ուսումնառությունն էր

Մայիսի 13, 2021

Աշխատանքի վրա հիմնված ուսումնառությունը (ԱՀՈՒ) մեծ ներուժ ունի կրթություն-աշխատաշուկա անցումը հեշտացնելու տեսանկյունից: Փաստերը վկայում են, որ մասնագիտական կրթության և ուսուցման ոլորտում ԱՀՈՒ համակարգ ունեցող երկրներն ունեն երիտասարդների գործազրկության ցածր մակարդակ: Այդ նպատակով ԿԳՄՍ նախարարությունը տարբեր շահագրգիռ կողմերի համագործակցությամբ և Եվրոպական կրթական հիմնադրամի (ԵԿՀ) աջակցությամբ մշակել է «Հայաստանում աշխատանքի վրա հիմնված ուսումնառության զարգացման հայեցակարգը և 2019-2025 թթ. գործողությունների ցանկը», որը հավանության է արժանացել ՄԿՈՒԶԱԽ-ի նիստում:

ԱՀՈՒ քաղաքականության ռազմավարական զարգացումները, այդ համակարգի հետագա հնարավորությունները և մարտահրավերները, ինչպես նաև ԱՀՈՒ ծրագրերի ներդրման աշխատանքները քննարկելու նպատակով տեղի է ունեցել առցանց աշխատաժողով, որը նախագահել է Եվրոպական կրթական հիմնադրամի հայաստանյան պատասխանատու Քրիստինա Բուրզիոն:

ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարի տեղակալ Ժաննա Անդրեասյանը շարունակական աջակցության համար շնորհակալություն է հայտնել ՄԿՈՒ ոլորտի մշտական և հուսալի գործընկերներին՝ Եվրոպական կրթական հիմնադրամին և ԵՄ հայաստանյան գրասենյակին:

«Ուրախ եմ, որ հնարավորություն ունենք քննարկել թե՛ մեր անցած ճանապարհը, թե՛ հետագա քայլերն ու անելիքները, իսկ անցած ճանապարհը փոքր չէ. վերջին տարիներին այն համատեղ աշխատանքը, որն իրականացվել է ԱՀՈՒ փորձարկման և ներդրման առումով, մեզ հնարավորություն է տալիս անցնել զարգացման հաջորդ փուլերին: Ունենք մի շարք ՄԿՈՒ հաստատություններ, որտեղ հաջողությամբ փորձարկվել են ԱՀՈՒ երկարաժամկետ և կարճաժամկետ ծրագրեր, և այն մեզ հիմք է տալիս՝ այդ փորձը տարածել այլ ուսումնարաններում և քոլեջներում»,- նշել է փոխնախարարը՝ այդ համատեքստում կարևորելով ԱՀՈՒ ներդրման փաստաթղթերը՝ «Աշխատանքի վրա հիմնված ուսումնառությունը Հայաստանում. ՄԿՈՒ համակարգում պրակտիկայի բարելավում» և «Աշխատանքի վրա հիմնված ուսումնառության հայկական մոդելի՝ ՆՄԿՈՒ հաստատության կողմից առևտրային գործունեության իրականացվելիության գնահատում» հայեցակարգերը, որոնք մշակվել են ԵԿՀ-ի փորձագիտական աջակցությամբ և հավանության արժանացել ՄԿՈՒԶԱԽ-ի խորհրդում: Ըստ նախարարի տեղակալի՝ քննարկվում է այդ փաստաթղթերի հիման վրա գործողությունների պլան և ճանապարհային քարտեզ ունենալու հարցը:

«Սրան մեծապես նպաստում է նաև համապատասխան օրենսդրական փոփոխությունների փաթեթի մշակման աշխատանքը, որի արդյունքում օրենքի և ենթաօրենսդրական մակարդակում կսահմանվեն ԱՀՈՒ-ի համար նպաստավոր պայմաններ: Այս գործընթացում կարևոր է նաև մասնավոր սեկտորի հետ համագործակցությունը՝ նոր բիզնես գործընկերներ գտնելու համատեքստում»,- շեշտել է Ժաննա Անդրեասյանը՝ հավաստիացնելով, որ ԿԳՄՍ նախարարությունը պատրաստակամ է նույն տեմպով շարունակել համագործակցությունը՝ ի նպաստ ՄԿՈՒ ոլորտի որակական փոփոխությունների և շրջանավարտների գործնական հմտությունների զարգացման:

Հայաստանում Եվրոպական միության պատվիրակության ներկայացուցիչ Դավիթ Ավագյանի խոսքով՝ Եվրոպական միությունը բյուջետային աջակցության ծրագրերով շարունակական օգնություն է տրամադրել Հայաստանի ՄԿՈՒ ոլորտի զարգացմանը: Նա կարևորել է այդ ոլորտում աշխատանքի վրա հիմնված ուսումնառության համակարգի ներդրումը՝ կրթություն-աշխատաշուկա կապի ամրապնդման տեսանկյունից: ԵՄ ներկայացուցիչն անդրադարձել է նաև երիտասարդների որակավորումների բարձրացման խնդրին:

Եվրոպական կրթական հիմնադրամի Գիտելիքի կենտրոնի ղեկավար Խավիեր Մատեու դե Կորտադան իր հերթին կարևորել է այն փաստը, որ Հայաստանը ՄԿՈՒ հաստատություններում քայլ առ քայլ է ներդնում ԱՀՈՒ-ն, որը, ըստ ԵԿՀ-ի ներկայացուցչի, ճիշտ մոտեցում է: Նա նաև ողջունել է այդ գործընթացում մեծ թվով գործընկերների մասնակցությունը՝ հույս հայտնելով, որ ԱՀՈՒ-ն իր զարգացումը կապրի մեր երկրում:

ՀՀ ԿԳՄՍՆ նախնական /արհեստագործական և միջին մասնագիտական կրթության վարչության պետ Արտակ Աղբալյանը ներկայացրել է ՄԿՈՒ և ԱՀՈՒ ոլորտների վերջին զարգացումները: Նրա խոսքով՝ աշխատանքային խումբը 2 տարի առաջ մշակել է ԱՀՈՒ հայեցակարգը և ճանապարհային քարտեզը: Այն առաջինը գյուղատնտեսական մասնագիտությունների գծով փորձարկվել է երեք ուսհաստատություններում, որին աջակցել է «Ռազմավարական զարգացման գործակալություն» ՀԿ-ն: «Վորլդ Վիժն» կազմակերպության հետ մշակվել են մոտ մեկ տասնյակ կարճաժամկետ ծրագրեր, իսկ չեխական «People in Need» կազմակերպության հետ Շիրակի մարզի 4 ուսհաստատություններում փորձարկվելու են ԱՀՈՒ ձևաչափով ֆորմալ և ոչ ֆորմալ ուսուցման ծրագրեր: Նա նաև տեղեկացրել է, որ համապատասխան օրենսդրական փոփոխություններից հետո հնարավոր կլինի ՄԿՈՒ ոլորտում ԱՀՈՒ-ն դարձնել ծրագրային հիմնական բաղկացուցիչ մաս, ինչպես նաև մշակել համապատասխան ֆինանսավորման մեխանիզմներ:

«Դանդաղ, բայց կայուն քայլերով ԱՀՈՒ-ն մտնում է մասնագիտական կրթության և ուսուցման ոլորտ, որն ամենակարևոր ձևաչափն է՝ մեր շրջանավարտներին որակյալ կրթություն տալու և աշխատաշուկայում իրենց տեղը գտնելու առումով»,- ասել է Արտակ Աղբալյանը:

Աշխատանքի վրա հիմնված ուսումնառության հայկական մոդելի՝ ՆՄԿՈՒ հաստատության կողմից առևտրային գործունեության իրականացվելիության գնահատման և աշկերտության/դուալ կրթության խրախուսման միջոցների վերաբերյալ ուսումնասիրության արդյունքները ներկայացրել է ԵԿՀ ազգային փորձագետ Արայիկ Նավոյանը:

Աշխատաժողովի ընթացքում մյուս գործընկեր կազմակերպությունները ևս ներկայացրել են իրենց ծրագրերը՝ ԱՀՈՒ և դուալ կրթության պիլոտային ներդրման փորձառության և աշկերտության միջոցով կրթությունից աշխատանքի անցման շվեյցարական փորձի վերաբերյալ:

Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն

  • Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին

      « Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին» դասընթացի նպատակն է աջակցել   դասավանդող ուսուցիչներին ձևավորող գնահատում իրականացնելու գործընթացում, մասնավոր օրինակների միջոցով խորացնել գիտելիքը ձևավորող գնահատման ձևերի ու մեթոդների շուրջ և նպաստել գնահատման այս տեսակի գրագետ կիրառության ապահովմանը։ 

  • «Աբու-Լալա Մահարի » պոեմի ուսուցման իմ փորձը

    ԵզրակացությունԱյս հետազոտական աշխատանքը մի փոքր ավելի ճանաչելի ու հասկանալի է դարձնում Ավետիք Իսահակյանի «Աբու-Լալա Մահարի» պոեմը: Պոեմի թողած անկրկնելի տպավորությունը պայմանավորված է բանաստեղծի հախուռն, կրակոտ զգացմունքի և փիլիսոփայական խոհերի միասնությամբ:

  • Արհեստական բանականության դերը կրթության մեջ

  • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների դերը կրթության մեջ

    Մասնագիտական հեռավար վերապատրաստման դասընթաց

  • Ուսուցիչների ինքնագնահատման, կարիքների վերհանման և աջակցման գործիքի ստեղծում

  • ՏՀՏ առցանց դասընթաց

  • Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան

    Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան

  • Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակի ուսուցումը նորագույն մեթոդներով

                                              Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է  8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն  կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել  ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը:  «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման  ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել  ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական  հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել  համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված  բոլոր մեթոդներն ու հնարները  կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը  հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր  նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:  

  • Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան

    Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան

  • ՏՀՏ գործիքների կիրառությունը ուղղագրություն և ուղղախոսություն ուսուցանելիս

    Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում: