ՀՀ կառավարության մայիսի 4-ի որոշմամբ` հիմնադրամի կարգավիճակ ունեցող պետական երեք բուհերի` Երևանի պետական համալսարանի, Շիրակի պետական համալսարանի և Խ. Աբովյանի անվան պետական մանկավարժական համալսարանի կանոնադրություններում կատարվել են փոփոխություններ: Մասնավորապես, նվազեցվել է կառավարման խորհուրդների անդամների թվաքանակը` նախկին 32 կամ 24 անդամի փոխարեն սահմանվել է 20 հոգի: Նոր փոփոխությամբ` հոգաբարձուների խորհուրդներում հիմնադիրը կունենա 11 անդամ` 55 տոկոս, լիազոր մարմինը և բուհի պրոֆեսորադասախոսական կազմը՝ երկուական անդամ, այսինքն` յուրաքանչյուրը 10 տոկոս, իսկ ուսանողները կունենան 5 անդամ` 25 տոկոս:
ԿԳՄՍ նախարարության բարձրագույն և հետբուհական մասնագիտական կրթության վարչության պետի տեղակալ Լուսինե Գրիգորյանը «Արմենպրես» գործակալության մամուլի սրահում հրավիրված մամուլի ասուլիսի ժամանակ անդրադարձել է որոշմանը` մանրամասնելով, թե որն է եղել բուհերի կանոնադրություններում փոփոխություն կատարելու նպատակը:
«Կանոնադրությունները փոխելու հիմնական նպատակը բուհերում առաջացած կառավարման խնդիրներն են, որոնք առանձին դեպքերում, օրինակ՝ Երևանի պետական համալսարանում, հասել են ընդհուպ ճգնաժամի:
ԵՊՀ-ում շուրջ երկու տարի չի կայանում ռեկտորի ընտրություն, վերջին իրադարձությունները ցույց տվեցին, որ նույնիսկ հոգաբարձուների խորհրդի նախագահի ընտրություն հնարավոր չեղավ կատարել: Ավելին, այսօր արդեն ԵՊՀ-ի խորհուրդը գոյություն չունի, քանի որ անդամների մեծ մասը հրաժարականի դիմում է գրել: Սրան զուգահեռ՝ հրաժարական է ներկայացրել նաև ԵՊՀ ռեկտորի ժամանակավոր պաշտոնակատարը, ով, համաձայն իր դիմումի, մայիսի 17-ից դադարեցնում է պետհամալսարանի կառավարման իր պարտականությունը: ԵՊՀ-ում ռեկտոր կամ ժամանակավոր կառավարիչ նշանակելու իրավասությունը վերապահված է բացառապես հոգաբարձուների խորհրդին, որն այսօր չի գործում: Այսինքն` եթե մինչ ռեկտորի պաշտոնակատարի պարտականությունների դադարեցումը նոր խորհուրդ չձևավորվի, ԵՊՀ-ում փաստացի անկառավարելի իրավիճակ կստեղծվի:
Նույն վիճակն է նաև Շիրակի պետական համալսարանում: Մայիսի 11-ին լրանում է նաև Խ. Աբովյանի անվան պետական մանկավարժական համալսարանի հոգաբարձուների խորհրդի ժամկետը: Այս բոլոր հրատապ խնդիրների լուծման անհրաժեշտությամբ պայմանավորված` ԿԳՄՍ նախարարությունը նախաձեռնել է բուհերի կանոնադրությունների այս փոփոխությունները»,- նշել է Լ. Գրիգորյանը` ավելացնելով, որ այդ երեք բուհերում հրատապության կարգով է նախաձեռնվել կանոնադրական նոր կարգավորումները, որպեսզի բուհերում բարձիթողի վիճակ չստեղծվի, և հնարավոր լինի ապահովել բնականոն ուսումնական գործընթաց:
Լ. Գրիգորյանի խոսքով` կառավարման խորհուրդների նախկին համամասնությունը, երբ բոլոր 4 կողմերը (պրոֆեսորադասախոսական կազմ, ուսանողության, հիմնադրի և լիազորված մարմնի ներկայացուցիչներ) 25-ական տոկոս ներկայացվածություն ունեին, բուհերում կառավարման խնդիրներ է առաջացրել, որի վառ օրինակը ԵՊՀ-ն է, որի խորհուրդը դարձել է խմբային շահերի բախման հարթակ, ինչից առաջին հերթին բուհն է տուժում:
«Պետությունը, որպես բուհի հիմնադիր, ունենալով առավելագույն ներկայացվածություն, նաև պատասխանատվություն է ստանձնում տվյալ բուհի գործունեության և առաջացած խնդիրների լուծման համար»,- ընդգծել է ԿԳՄՍՆ ներկայացուցիչը: Այսպես, թե այնպես, և՛ հասարակությունը, և՛ բուհի ներկայացուցիչները ստեղծված իրավիճակի պատասխանատվությունը մշտապես ԿԳՄՍ նախարարության և պետության վրա են դնում: Հետևաբար, փորձ է արվել ստեղծել մի մոդել, երբ հիմնադիրն ու լիազոր մարմինը կունենան որոշում կայացնելու և առկա խնդիրները կարգավորելու հստակ լիազորություն:
Անդրադառնալով կանոնադրական փոփոխության առնչությամբ նախօրեին ԵՊՀ գիտական խորհրդի տարածած հայտարարությանը, որտեղ նշվում է, որ որոշումն անընդունելի է, քանի որ կայացվել է գաղտնի և իրենց հետ չի համաձայնեցվել, Լ. Գրիգորյանը փաստել է. «Բուհերի կառավարման խորհուրդների ձևավորման նոր համամասնությունը կատարվել է գործող օրենքներին համապատասխան: Նախագիծը հրապարակված է միասնական տեղեկատվական հարթակում: Բացի դրանից` այս մոտեցման մասին բոլոր բուհերը տեղյակ էին դեռևս «Բարձրագույն կրթության և գիտության մասին» օրենքի նախագծի քննարկման ժամանակ: Օրենքի նախագծի նոր կարգավորումներից խորհրդի ձևավորման և ռեկտորի ընտրության հարցերն ամենաշատն են քննարկվել: Նախարարության դիրքորոշումը բուհերին և հանրության լայն շրջանակներին հայտնի էր, այստեղ որևէ գաղտնի բան չկա: Տրված լուծումը լիովին համահունչ է առկա իրավակարգավորումներին»:
Բուհերի խորհուրդներում ուսանողների ներկայացվածությունը 25 տոկոսով ապահովելու՝ «Կրթության մասին» օրենքի պահանջը պահպանված է, մնացած կողմերի ներկայացվածության մասին օրենքով սահմանված կարգավորում չկա: Համաձայն «Հիմնադրամների մասին» օրենքի` բուհի կանոնադրությունը կարող է փոխվել հիմնադրի նախաձեռնությամբ, ինչը և արվել է: Լուսինե Գրիգորյանն անընդունելի է համարում այն շահարկումը, թե այս փոփոխություններով իշխանությունը բուհերը վերահսկողության տակ վերցնելու նպատակ է հետապնդում:
«Հիմնական խնդիրը հիմնադրի, այսինքն՝ պետության կողմից պատասխանատվության ստանձնումն է: Երբ պետությունը որոշիչ ներկայացվածություն ունի բուհի կառավարման բարձրագույն մարմնում` խորհրդում, դրանով կիսում է պատասխանատվությունը բուհի հետագա զարգացման համար»,- նշել է ԿԳՄՍ բարձրագույն և հետբուհական մասնագիտական կրթության վարչության պետի տեղակալը` փաստելով, որ խորհրդի ձևավորման նոր մոդելը առաջացած ճգնաժամը հաղթահարելու արդյունավետ ճանապարհ է: Նոր մոդելը, ըստ նրա, չի սահմանափակում բուհերի ակադեմիական ազատությունն ու ինքնավարությունը:
Ամփոփելով Լ. Գրիգորյանն ընդգծել է, որ ԿԳՄՍ նախարարության հետագա բոլոր քայլերը լինելու են օրինականության շրջանակում` համապատասխան հերթականությամբ: Կանոնադրության փոփոխությունները սահմանված կարգով գրանցվելուց հետո կսկսվի կառավարման նոր խորհուրդների ձևավորման գործընթացը:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Հարգելի ուսուցիչներ ,սիրով ձեզ եմ ներկայացնում իմ ընտրած թեման՝ «Ֆունկցիայի հասկացությունը » և հուսով եմ ,որ կմասնակցեք թեմայի քննարկումներին, կանեք մեջբերումներ ու առաջարկություններ : Այս թեմայի ուսումնասիրության նպատակն Ստեղծել քննարկման…
«Воспитание — великое дело: оно решает судьбу человека» (Лев Толстой) Каждый просмотренный мультфильм — часть этого воспитания, особенно если он содержит мораль. Уважаемые коллеги, предлагаю важную и увлекательную тему для…
«Воспитание — великое дело: оно решает судьбу человека» (Лев Толстой) Каждый просмотренный мультфильм — часть этого воспитания, особенно если он содержит мораль. Уважаемые коллеги, предлагаю важную и увлекательную тему для…
Նախագծային ուսուցում նպատակ Ծանոթացնել աշակերտներին Հայաստանի Առաջին Հանրապետության պատմական նշանակության գործիչներին, ուսումնասիրել նրանց գործունեությունը: Զարգացնել 10-րդ դասարանի աշակերտների պատմագիտական մտածողությունը, հայրենասիրությունը:: Խթանել աշակերտների ինքնուրույն ճանաչողական գործունեության հմտությունները, նպաստել
Հարգելի ուսուցիչներ, սիրով ձեզ եմ ներկայացնում իմ <<Առցանց գործիքների կարևորությունը ուսուցման գործընթացում>> թեման և սիրով հրավիրում քննարկման: Ժամանակակից կրթական համակարգում առցանց գործիքները դարձել են անբաժանելի մասը՝ բացելով ուսուցման և ուսումնառության…
Conditional sentences are statements discussing known factors or hypothetical situations and their consequences. Complete conditional sentences contain a conditional clause (often referred to as the if-clause) and the consequence. Consider the following sentences:If a certain condition is true, then a particular result happens.I would travel around the world if I won the lottery.When water reaches 100 degrees, it boils.There are four types of conditional sentences.It’s important to use the correct structure for each of these different conditional sentences because they express varying meanings.Pay attention to verb tense when using different conditional modes.Use a comma after the if-clause when the if-clause precedes the main clause.What Are the Different Types of Conditional Sentences? There are four different types of conditional sentences in English. Each expresses a different degree of probability that a situation will occur or would have occurred under certain circumstances.Zero Conditional SentencesFirst Conditional SentencesSecond Conditional SentencesThird Conditional SentencesLet’s look at each of these different types of conditional sentences in more detail.
« Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին» դասընթացի նպատակն է աջակցել դասավանդող ուսուցիչներին ձևավորող գնահատում իրականացնելու գործընթացում, մասնավոր օրինակների միջոցով խորացնել գիտելիքը ձևավորող գնահատման ձևերի ու մեթոդների շուրջ և նպաստել գնահատման այս տեսակի գրագետ կիրառության ապահովմանը։
ԵզրակացությունԱյս հետազոտական աշխատանքը մի փոքր ավելի ճանաչելի ու հասկանալի է դարձնում Ավետիք Իսահակյանի «Աբու-Լալա Մահարի» պոեմը: Պոեմի թողած անկրկնելի տպավորությունը պայմանավորված է բանաստեղծի հախուռն, կրակոտ զգացմունքի և փիլիսոփայական խոհերի միասնությամբ:
Մասնագիտական հեռավար վերապատրաստման դասընթաց
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան