ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՄԻՋԱՎԱՅՐ
ՊՈՐՏԱԼ
ԿՐԹԱԿԱՆ
ՖՈՐՈՒՄ
ՊԱՇԱՐՆԵՐԻ
ՇՏԵՄԱՐԱՆ
ՀԵՌԱՎԱՐ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԻՆՏԵՐԱԿՏԻՎ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԿԿՏ
ՀԱՄԱԿԱՐԳ

Երկրաշարժագիտության ոլորտում հայ-չինական համագործակցությունը նոր թափ է ստանում

Ապրիլի 6, 2021

Տեղի է ունեցել երկրաշարժագիտության արդի հիմնախնդիրներին և Հայաստանում սեյսմիկ կայանների ցանցի կազմակերպման նորարարական տեխնոլոգիաներին նվիրված հայ-չինական առցանց սեմինարների շարքի վերջին հանդիպումը: Սեմինարները կազմակերպվել էին Չինաստանի երկրաբանական ծառայության զարգացման հետազոտական կենտրոնի, Չինաստանի սեյսմաբանական ծառայության Երկրաֆիզիկայի ինստիտուտի և ՀՀ ԳԱԱ Ա. Նազարովի անվան երկրաֆիզիկայի և ինժեներային սեյսմաբանության ինստիտուտի կողմից՝ ՉԺՀ առևտրի նախարարության հովանավորությամբ:

Սեմինարների շարքը մեկնարկել է 2021 թ. մարտի 10-ին: Բացման խոսքով հանդես են եկել երկու երկրների դեսպաններ, համապատասխան գերատեսչությունների ղեկավարներ:

Սեմինարին մասնակցել են ՀՀ ԳԱԱ Ա. Նազարովի անվան երկրաֆիզիկայի և ինժեներային սեյսմաբանության ինստիտուտի, ՀՀ ԳԱԱ երկրաբանական գիտությունների ինստիտուտի, Սեյսմիկ պաշտպանության տարածքային ծառայության, ՀՀ նախարարությունների և մարզպետարանների մասնագետները:

Լսվել են 40-ից ավելի դասախոսություններ երկրաշարժագիտության, սեյսմիկ վտանգի և ռիսկի գնահատման, սեյսմակայուն շինարարության, սեյսմամեկուսիչների կիրառման նոր տեխնոլոգիաների, վաղ ազդարարման ժամանակակից համակարգերի կիրառման, երկրաբանության հիմնախնդիրները, օգտակար հանածոների, ջրային ռեսուրսների որոնման, երկրաբանական վտանգ ներկայացնող պրոցեսների վերաբերյալ:

ՀՀ ԳԱԱ Ա. Նազարովի անվան երկրաֆիզիկայի և ինժեներային սեյսմաբանության ինստիտուտի տնօրեն Ջոն Կարապետյանը հանդես է եկել զեկույցներով Հայաստանում սեյսմաբանության և ինժեներային սեյսմաբանության հիմնախնդիրների, ինչպես նաև Հայաստանի տարածքում համատեղ հայ-չինական համալիր սեյսմաերկրադինամիկական դիտարկումների մշտադիտարկման գործիքային համակարգի ստեղծման վերաբերյալ:

Սեմինարի ընթացքում դասախոսություններ են եղել նաև COVID-19 համավարակի պայմաններում աշխատանքների անվտանգ կազմակերպման, համավարակի վտանգների ու հնարավոր զարգացման հեռանկարների վերաբերյալ: Կազմակերպվել են նաև մշակութային միջոցառումներ՝ առցանց 3D այցելություններ Պեկինի փակ քաղաք, Չինաստանի տերակոտային հովիտ, Սիան քաղաքի երկրաբանական թանգարան և այլն: Քննարկվել են երկրաշարժի կանխատեսման հնարավորությունները, սեյսմիկ վտանգի գնահատման նոր տեխնոլոգիաների կիրառումը, Հայաստանում կառուցվելիք համալիր երկրաֆիզիկական և երկրադինամիկական ցանցի ստեղծման հետագա քայլերը:

Սեմինարների շարքի փակման արարողության ժամանակ ելույթով հանդես է եկել ՀՀ գիտության կոմիտեի նախագահ Սարգիս Հայոցյանը: Նա նշել է, որ բարձր է գնահատում հայ-չինական համագործակցությունը, և կոմիտեն հնարավոր բոլոր քայլերն անում է այն ընդլայնելու և խորացնելու ուղղությամբ: Դրա վկայությունն են 2019 թ. հուլիսի 5-ին ՀՀ գիտության կոմիտեի և Չինաստանի երկրաշարժերի վարչության միջև ստորագրված «Երկրաշարժերի հետազոտությունների ոլորտում համագործակցության մասին» փոխըմբռնման հուշագիրը և ՀՀ ԳԱԱ երկրաֆիզիկայի և ինժեներային սեյսմաբանության ինստիտուտի ու Չինաստանի երկրաֆիզիկայի ինստիտուտի միջև կնքված Հայ-չինական համատեղ միջազգային լաբորատորիայի (International Associated Laboratory «Earthquake Monitoring and Simulation») հիմնադրման պայմանագիրը:

2021 թվականին Չինաստանի Ժողովրդական Հանրապետության կողմից նախատեսվում են լայնածավալ աշխատանքներ Հայաստանի տարածքում հայ-չինական համալիր երկրաֆիզիկական և երկրադինամիկական գիտական կայանների և տվյալների հաշվողական կենտրոնի կառուցման ու սարքավորումներով հագեցման ուղղությամբ:

Սեմինարի արդյունքում ստեղծվել է Չինաստանի երկրաբանական ծառայության հետ համագործակցության առցանց հարթակ, որի համակարգող հայկական կողմից նշանակվել է Ջոն Կարապետյանը, իսկ չինական կողմից՝ Չինաստանի երկրաբանական ծառայության զարգացման հետազոտական կենտրոնի ղեկավար Հան Ծիուսին:

Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն

  • Conditional Sentences in English

    Conditional sentences are statements discussing known factors or hypothetical situations and their consequences. Complete conditional sentences contain a conditional clause (often referred to as the if-clause) and the consequence. Consider the following sentences:If a certain condition is true, then a particular result happens.I would travel around the world if I won the lottery.When water reaches 100 degrees, it boils.There are four types of conditional sentences.It’s important to use the correct structure for each of these different conditional sentences because they express varying meanings.Pay attention to verb tense when using different conditional modes.Use a comma after the if-clause when the if-clause precedes the main clause.What Are the Different Types of Conditional Sentences? There are four different types of conditional sentences in English. Each expresses a different degree of probability that a situation will occur or would have occurred under certain circumstances.Zero Conditional SentencesFirst Conditional SentencesSecond Conditional SentencesThird Conditional SentencesLet’s look at each of these different types of conditional sentences in more detail.

  • Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին

      « Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին» դասընթացի նպատակն է աջակցել   դասավանդող ուսուցիչներին ձևավորող գնահատում իրականացնելու գործընթացում, մասնավոր օրինակների միջոցով խորացնել գիտելիքը ձևավորող գնահատման ձևերի ու մեթոդների շուրջ և նպաստել գնահատման այս տեսակի գրագետ կիրառության ապահովմանը։ 

  • «Աբու-Լալա Մահարի » պոեմի ուսուցման իմ փորձը

    ԵզրակացությունԱյս հետազոտական աշխատանքը մի փոքր ավելի ճանաչելի ու հասկանալի է դարձնում Ավետիք Իսահակյանի «Աբու-Լալա Մահարի» պոեմը: Պոեմի թողած անկրկնելի տպավորությունը պայմանավորված է բանաստեղծի հախուռն, կրակոտ զգացմունքի և փիլիսոփայական խոհերի միասնությամբ:

  • Արհեստական բանականության դերը կրթության մեջ

  • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների դերը կրթության մեջ

    Մասնագիտական հեռավար վերապատրաստման դասընթաց

  • Ուսուցիչների ինքնագնահատման, կարիքների վերհանման և աջակցման գործիքի ստեղծում

  • ՏՀՏ առցանց դասընթաց

  • Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան

    Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան

  • Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակի ուսուցումը նորագույն մեթոդներով

                                              Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է  8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն  կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել  ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը:  «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման  ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել  ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական  հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել  համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված  բոլոր մեթոդներն ու հնարները  կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը  հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր  նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:  

  • Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան

    Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան