ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՄԻՋԱՎԱՅՐ
ՊՈՐՏԱԼ
ԿՐԹԱԿԱՆ
ՖՈՐՈՒՄ
ՊԱՇԱՐՆԵՐԻ
ՇՏԵՄԱՐԱՆ
ՀԵՌԱՎԱՐ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԻՆՏԵՐԱԿՏԻՎ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԿԿՏ
ՀԱՄԱԿԱՐԳ

Հոգեբանական աջակցություն՝ ՀՀ հավաքական թիմերի մարզիկներին

Ապրիլի 1, 2021
Սպորտային լուրեր

ՀՀ հավաքական թիմերի մարզիկներն այսուհետ կստանան հոգեբանական աջակցության ծառայություններ։ ՀՀ կառավարությունն ապրիլի 1-ի նիստում ընդունել է «Հայաստանի Հանրապետության 2021 թվականի պետական բյուջեի մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքում վերաբաշխում և Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 2019 թվականի դեկտեմբերի 30-ի N 2215-Ն որոշման մեջ լրացումներ և փոփոխություններ կատարելու մասին որոշումը, որն իրագործվելու է ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարության 2021 թվականի բյուջետային հատկացումների շրջանակում և ՀՀ պետական բյուջեի եկամուտներում և ծախսերում փոփոխություններ չի առաջացնելու: Նախատեսվում է այս տարի ծրագիրն իրականացնել մինչև Տոկիոյում կայանալիք Օլիմպիական խաղերի ավարտը, իսկ հաջորդող տարիներին դրա շարունակականությունը կապահովվի ոլորտին տրվող ընդհանուր հատկացումների շրջանակում:

Որոշման ընդունմամբ՝ հոգեբանության ժամանակակից մեթոդների և աջակցության հնարավորությունների կիրառման միջոցով կապահովվի մարզիկների բարենպաստ ու կայուն ֆունկցիոնալ վիճակը՝ համաշխարհային կարևորագույն մրցումներում բարձր արդյունքներ նվաճելու պահանջներին համապատասխան:

ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարությունը որոշման նախագիծը մշակել է՝ հիմնվելով 2013-2020 թվականներին ՀՀ-ում իրականացված գիտահետազոտական աշխատանքների արդյունքների վրա և վերլուծելով վերջին տարիներին սպորտային պատրաստության գործընթացի արդյունավետության, մարզաշխարհում առաջատար պետությունների նվաճումների պատճառները, ինչից ակնհայտ է դարձել, որ ՀՀ հավաքական թիմերի մարզիկների արդյունավետության բարձրացման համար անհրաժեշտ է ներդնել համակարգային հոգեբանական և հոգեֆիզիոլոգիական ծրագիր՝ հագեցած նպատակային և կարևորագույն ինովացիոն մեթոդներով:

ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Կարեն Գիլոյանը ծրագրի վերաբերյալ քննարկումներ է ունեցել հավաքականների գլխավոր մարզիչների և հոգեբանների աշխատանքային խմբի հետ: ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալն ընդգծել Է, որ կողմերից ակնկալում է արդյունավետ համագործակցություն. «Մարզիկները նախամրցումային շրջանում և հատկապես Օլիմպիական խաղերին նախապատրաստվելիս չեն կարող չունենալ հոգեբանական խորհրդատվության կարիք: Յուրաքանչյուր մարզիկ և մարզիչ պետք է հստակ գիտակցեն այս ծրագրի կարևորությունն ու անհրաժեշտությունը: Վստահ եմ, որ արդյունքները բացառապես դրական են լինելու»:

Մարզիչները դրական են արձագանքել ԿԳՄՍՆ նախաձեռնությանը՝ նշելով, որ դա երկար սպասված և անհրաժեշտ քայլ է, որը դրական կազդի մարզիկների և նրանց գրանցած արդյունքների վրա։

«Մինչև հիմա ինքներս ենք հոգեբանի դեր կատարել, բայց պրոֆեսիոնալների աշխատանքը, վստահաբար, այլ արդյունք կտա»,- ասել է Հայաստանի հունահռոմեական ոճի ըմբշամարտի հավաքականի գլխավոր մարզիչ Էդուարդ Սահակյանը:

Մարզիչները հոգեբանների աշխատանքային խմբին ներկայացրել են մարզաձևերի առանձնահատկությունները և դրանցով պայմանավորված՝ իրենց ակնկալիքները: Հոգեբանների աշխատանքային խմբի անդամ, մարզական հոգեբան, հիպնո-թերապևտ Թաթուլ Միրզոյանի խոսքով՝ ինքն ու գործընկերները ջանք չեն խնայելու, որպեսզի լրացնեն ոլորտում առկա բացը. «Հատկապես վերջին 50 տարիներին մարզական հոգեբանությունը մեծ քայլերով առաջ է գնում: Առաջատար երկրներում մարզական հոգեբանի աշխատանքը հաստիքային է: Բնականաբար, հասկանալի է մեր երկրի տնտեսական վիճակը, բայց դա չի նշանակում, որ մեր մարզիկներին հոգեբան անհրաժեշտ չէ: Սպորտն ինքնին սթրեսային գործունեության ձև է, մարզիկներն անընդհատ սթրեսների մեջ են՝ սպասումներ, հաղթանակներ և պարտություններ. այս պայմաններում նրանք չեն կարող չունենալ հոգեբանական աջակցության կարիք: Մարզիչն օգնում է կարգավորել մարմինը, ֆիզիկական ուժը, վարպետությունը, իսկ մենք կօգնենք հոգեբանորեն ճիշտ պատրաստվել մրցումներին»:

Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն

  • Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին

      « Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին» դասընթացի նպատակն է աջակցել   դասավանդող ուսուցիչներին ձևավորող գնահատում իրականացնելու գործընթացում, մասնավոր օրինակների միջոցով խորացնել գիտելիքը ձևավորող գնահատման ձևերի ու մեթոդների շուրջ և նպաստել գնահատման այս տեսակի գրագետ կիրառության ապահովմանը։ 

  • «Աբու-Լալա Մահարի » պոեմի ուսուցման իմ փորձը

    ԵզրակացությունԱյս հետազոտական աշխատանքը մի փոքր ավելի ճանաչելի ու հասկանալի է դարձնում Ավետիք Իսահակյանի «Աբու-Լալա Մահարի» պոեմը: Պոեմի թողած անկրկնելի տպավորությունը պայմանավորված է բանաստեղծի հախուռն, կրակոտ զգացմունքի և փիլիսոփայական խոհերի միասնությամբ:

  • Արհեստական բանականության դերը կրթության մեջ

  • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների դերը կրթության մեջ

    Մասնագիտական հեռավար վերապատրաստման դասընթաց

  • Ուսուցիչների ինքնագնահատման, կարիքների վերհանման և աջակցման գործիքի ստեղծում

  • ՏՀՏ առցանց դասընթաց

  • Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան

    Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան

  • Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակի ուսուցումը նորագույն մեթոդներով

                                              Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է  8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն  կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել  ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը:  «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման  ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել  ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական  հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել  համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված  բոլոր մեթոդներն ու հնարները  կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը  հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր  նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:  

  • Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան

    Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան

  • ՏՀՏ գործիքների կիրառությունը ուղղագրություն և ուղղախոսություն ուսուցանելիս

    Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում: