ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՄԻՋԱՎԱՅՐ
ՊՈՐՏԱԼ
ԿՐԹԱԿԱՆ
ՖՈՐՈՒՄ
ՊԱՇԱՐՆԵՐԻ
ՇՏԵՄԱՐԱՆ
ՀԵՌԱՎԱՐ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԻՆՏԵՐԱԿՏԻՎ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԿԿՏ
ՀԱՄԱԿԱՐԳ

ԱԺ-ն երկրորդ ընթերցմամբ և ամբողջությամբ քննարկել է «Բարձրագույն կրթության և գիտության մասին» օրենքի նախագիծը

Մարտի 5, 2021
Պաշտոնական

Ազգային ժողովը մարտի 4-ին երկրորդ ընթերցմամբ և ամբողջությամբ քննարկել է «Բարձրագույն կրթության և գիտության մասին» օրենքի և կից օրենսդրական փաթեթի նախագիծը, որը խորհրդարանում ներկայացրել է ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարար Վահրամ Դումանյանը:

Նախարարն անդրադարձել է այն փոփոխություններին, որոնք կատարվել են նախագծի՝ առաջինից երկրորդ ընթերցում ընկած ժամանակահատվածում:

Վահրամ Դումանյանը նշել է, որ նախկինում ռեկտորի ընտրության հարցում առաջարկվում էր ընտրանքային տարբերակ, երբ պետք է ներկայացվեր մինչև 3 թեկնածու, իսկ լիազոր մարմնի ղեկավարը երեքից մեկին նշանակեր այդ պաշտոնում. «Տարբեր քննարկումների և առաջարկությունների ուսումնասիրության արդյունքում որոշում կայացվեց փոխել այդ դրույթը և առաջարկել հետևյալ փոփոխությունը. ռեկտորն ընտրվում է խորհրդում՝ ցուցակային կազմի կեսից ավելի ձայն հավաքելու պարագայում և հրամանագրվում է լիազոր մարմնի ղեկավարի կողմից»:

Երկրորդ փոփոխությունը, ըստ Վահրամ Դումանյանի, այն է, որ նախորդ տարբերակում նշվում էր, որ հոգաբարձուների խորհրդի նախագահը չի կարող զբաղեցնել այդ պաշտոնը երկու ժամկետ անընդմեջ. այժմ նախագահի պաշտոնավարման այդ սահմանափակումը հանվել է:

Հաջորդ փոփոխությունը վերաբերում է վարչական պաշտոն զբաղեցնողների համար սահմանված տարիքային վերին շեմին. նախորդ տարբերակում ամրագրված 65 տարեկանն առաջարկվում է դարձնել 70:

Ըստ նախարարի՝ առաջին ընթերցման տարբերակում ռեկտոր, ամբիոնի վարիչ, դեկան պաշտոնները վարչական էին. ներկա օրինագծով առաջարկվում է դրանք համարել ակադեմիական պաշտոններ:

«Այստեղ հարցեր էին առաջանում այդ պաշտոնի հավակնորդներին ներկայացվող պահանջների հետ կապված, մասնավորապես՝ ռեկտորի, դրա համար ընտրել ենք ավելի ճկուն և բուհերի ինքնավարությանն ավելի միտված դրույթ, այն է՝ բուհի ռեկտորին ներկայացվող պահանջները կսահմանվեն տվյալ բուհի կանոնադրությամբ, իսկ օրենքում կամրագրվի միայն գիտական աստիճանի առկայության պահանջը»,- փաստել է Վահրամ Դումանյանը:

Փոփոխություն է տեղի ունեցել նաև բուհերի հավատարմագրման գործընթացում: Ըստ նախարարի՝ հաշվի առնելով բուհերի առաջարկները՝ ինստիտուցիոնալ և ծրագրային հավատարմագրման կարևորագույն գործընթացում ընտրվել է ավելի պարզ և գործուն մեթոդ:

Վահրամ Դումանյանը նաև նշել է, որ խորհրդի 9 անդամից 5-ը նշանակվելու են լիազոր մարմնի, 4-ը` բուհի կողմից` ներառյալ ուսանողական, դասախոսական և բուհի հետ համագործակցող գործարար համայնքը. «Բուհն է որոշելու ինչ համամասնությամբ բաշխել այդ 4 տեղը, սակայն եթե ինչ-ինչ պատճառներով սահմանված ժամկետում բուհը չի ներկայացնում համապատասխան անդամության թեկնածուներ, ապա լիազոր մարմինն այդ տեղերը լրացնում է իր հայեցողությամբ»:

Ելույթից հետո պատգամավորները հարցեր են ուղղել ԿԳՄՍ նախարարին, որոնք վերաբերել են տարիքային շեմին, ռեկտորի ընտրությանը և ռոտացիայի կարգին:

Որպես հարակից զեկուցող հանդես է եկել ԱԺ գիտության, կրթության, մշակույթի, սփյուռքի, երիտասարդության և սպորտի հարցերի մշտական հանձնաժողովի նախագահի տեղակալ Հովհաննես Հովհաննիսյանը. «Բուհերի ակադեմիական ազատությունների իմաստով մենք բուհերին տվել ենք շատ լիազորություններ: Բուհերի ռեկտորների, գիտական համայնքի ներկայացուցիչների հետ կրկին հանդիպում է նախատեսվում»:

ԿԳՄՍ նախարար Վահրամ Դումանյանը՝ նշելով, որ ԱԺ գիտության, կրթության, մշակույթի, սփյուռքի, երիտասարդության և սպորտի հարցերի մշտական հանձնաժողովի քննարկումների ընթացքում մի շարք պատգամավորների առաջարկություններ դեռ չեն քվեարկվել, առաջարկել է օրենքի նախագիծը կրկին տեղափոխել հանձնաժողով՝ առաջինից երկրորդ ընթերցման փուլ, որի ընթացքում կդիտարկվեն և հաշվի կառնվեն բոլոր առաջարկները:

Կառավարության հետ ձեռք բերված պայմանավորվածության համաձայն և հեղինակի առաջարկով՝ պատգամավորները դեմ են քվեարկել նախագծին: Այնուհետև 86 «կողմ» և 1 «դեմ» ձայնով ընդունվել է ««Բարձրագույն կրթության և գիտության մասին» և կից ներկայացված օրենքների նախագծերի փաթեթի քննարկումը գրավոր առաջարկների ներկայացման փուլ տեղափոխելու մասին» ԱԺ որոշման նախագիծը:

Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն

  • Conditional Sentences in English

    Conditional sentences are statements discussing known factors or hypothetical situations and their consequences. Complete conditional sentences contain a conditional clause (often referred to as the if-clause) and the consequence. Consider the following sentences:If a certain condition is true, then a particular result happens.I would travel around the world if I won the lottery.When water reaches 100 degrees, it boils.There are four types of conditional sentences.It’s important to use the correct structure for each of these different conditional sentences because they express varying meanings.Pay attention to verb tense when using different conditional modes.Use a comma after the if-clause when the if-clause precedes the main clause.What Are the Different Types of Conditional Sentences? There are four different types of conditional sentences in English. Each expresses a different degree of probability that a situation will occur or would have occurred under certain circumstances.Zero Conditional SentencesFirst Conditional SentencesSecond Conditional SentencesThird Conditional SentencesLet’s look at each of these different types of conditional sentences in more detail.

  • Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին

      « Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին» դասընթացի նպատակն է աջակցել   դասավանդող ուսուցիչներին ձևավորող գնահատում իրականացնելու գործընթացում, մասնավոր օրինակների միջոցով խորացնել գիտելիքը ձևավորող գնահատման ձևերի ու մեթոդների շուրջ և նպաստել գնահատման այս տեսակի գրագետ կիրառության ապահովմանը։ 

  • «Աբու-Լալա Մահարի » պոեմի ուսուցման իմ փորձը

    ԵզրակացությունԱյս հետազոտական աշխատանքը մի փոքր ավելի ճանաչելի ու հասկանալի է դարձնում Ավետիք Իսահակյանի «Աբու-Լալա Մահարի» պոեմը: Պոեմի թողած անկրկնելի տպավորությունը պայմանավորված է բանաստեղծի հախուռն, կրակոտ զգացմունքի և փիլիսոփայական խոհերի միասնությամբ:

  • Արհեստական բանականության դերը կրթության մեջ

  • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների դերը կրթության մեջ

    Մասնագիտական հեռավար վերապատրաստման դասընթաց

  • Ուսուցիչների ինքնագնահատման, կարիքների վերհանման և աջակցման գործիքի ստեղծում

  • ՏՀՏ առցանց դասընթաց

  • Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան

    Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան

  • Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակի ուսուցումը նորագույն մեթոդներով

                                              Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է  8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն  կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել  ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը:  «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման  ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել  ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական  հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել  համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված  բոլոր մեթոդներն ու հնարները  կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը  հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր  նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:  

  • Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան

    Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան