ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՄԻՋԱՎԱՅՐ
ՊՈՐՏԱԼ
ԿՐԹԱԿԱՆ
ՖՈՐՈՒՄ
ՊԱՇԱՐՆԵՐԻ
ՇՏԵՄԱՐԱՆ
ՀԵՌԱՎԱՐ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԻՆՏԵՐԱԿՏԻՎ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԿԿՏ
ՀԱՄԱԿԱՐԳ

Անցկացվել է ԵԽ-ի «Մշակութային ուղիներ» ծրագրի խորհրդի առցանց նիստը

Հոկտեմբերի 20, 2020
Մշակութային լուրեր

Եվրոպայի Խորհրդի «Մշակութային ուղիներ» ծրագրի խորհրդի առցանց նիստին, որը նախատեսված էր Ընդլայնված մասնակի համաձայնագրով, անցկացվել է հոկտեմբերի 7-ին և 8-ին, մասնակցել են ծրագրի անդամ և դիտորդ պետությունների ներկայացուցիչներ:

Բացման խոսքով հանդես են եկել Ընդլայնված մասնակի համաձայնագրի նախագահ Բիրգիտա Ռինքբեքը և Եվրոպայի Խորհրդում ժողովրդավարական մասնակցության հարցերով տնօրեն Մատյաս Գրուդենը: Վերջինը հանգամանորեն ներկայացրել է «Մշակութային ուղիներ» ծրագրի այս տարվա կարևոր ձեռքբերումներն ու զարգացումները: Ընդլայնված մասնակի համաձայնագրով Եվրոպայի Խորհրդի «Մշակութային ուղիներ» ծրագրի գլխավոր քարտուղար Ստեֆանո Դոմինիոնին ևս ներկայացրել է 2020 թ. ձեռքբերումները, այդ թվում՝ առանձնացնելով ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարության և «Գինու ճանապարհներ» ֆեդերացիայի (ITER VITIS FEDERATION) միջև օգոստոսի 13-ին կնքված փոխըմբռնման հուշագիրը:

Հանդիպման օրակարգում անդրադարձ է եղել ծրագրի շրջանակում անդամ պետությունների համար իրականացվող մշակութային դաշտի քարտեզագրման գործընթացին, որն իրականացվում է միջազգային փորձագետի մասնակցությամբ և տվյալ երկրի ներկայացուցչության հետ համագործակցությամբ: Քարտեզագրումը նպատակ ունի ուժեղացնել ծրագրի ներկայացվածությունը տվյալ երկրում, ակտիվացնել գործընկերային, մասնագիտական հարաբերությունները անդամ պետությունների տարբեր կազմակերպությունների միջև: Քարտեզագրումը ի վերջո նպատակ ունի նպաստել տվյալ երկրի մշակութային ժառանգության ավելի լավ ճանաչմանը, ինչն էլ իր հերթին կնպաստի ավելի քիչ հանրահռչակված տարածքների ճանաչելիության բարձրացմանը:

Ընդլայնված մասնակի համաձայնագրի խորհուրդը համաձայնել է 2021 թ.-ին Հայաստանում նույնպես կազմակերպել քարտեզագրման գործընթացը, որի շրջանակում կհրապարակվի նաև մանրամասն զեկույց: Հայաստանի ներկայացվածությունն ամրագրվել է ևս մեկ կարևոր քայլով. հայերեն թարգմանությամբ տեղադրվել է «Մշակութային ուղիներ» ծրագրի գրքույկն ու բուկլետը (https://www.coe.int/en/web/cultural-routes/visibility):

Հիշեցնենք, որ ՀՀ-ն 2015 թ.-ից ԵԽ-ի «Մշակութային ուղիներ» ծրագրի լիիրավ անդամ է: 2019 թ.-ի դրությամբ գործում է 38 հավաստագրված մշակութային ուղիներ: Դրանց թվում է «Գինու ճանապարհներ» կամ ITER VITIS մշակութային ուղին: ԿԳՄՍ նախարարության և «Գինու ճանապարհներ» ֆեդերացիայի (ITER VITIS FEDERATION) միջև օգոստոսի 13-ին կնքված փոխըմբռնման հուշագրի արդյունքում կողմերը պատրաստակամություն էին հայտնել խորացնել համագործակցությունը ծրագրի շրջանակում՝ ապագայում ևս իրականացնելով նպատակային և արդյունավետ նախագծեր: Փոխըմբռնման հուշագրի կարևոր ձեռքբերումներից էր «Արենի-1 քարայր» կոնսորցիումին «Գինու ճանապարհներ» ֆեդերացիայի պատվավոր անդամի վկայականի տրամադրումը, իսկ կարճ ժամանակ անց «Արենի-1» քարայրի պատմության մասին տեղեկատվություն է հրապարակվել ITER VITIS FEDERATION-ի պաշտոնական կայքէջում՝ հանրահռչակելով այն գինու պատմությամբ հետաքրքրվող եվրոպական լայն շրջանակներում:https://itervitis.eu/the-millenial-tradition-of-armenian-viticulture-areni-2/

Ընդլայնված մասնակի համաձայնագրով ԵԽ-ի «Մշակութային ուղիներ»-ը բացառիկ հնարավորություն են ընձեռում բազմամիլիոն եվրոպական լսարանին ճանաչելի և հասանելի դարձնել սեփական երկրի պատմամշակութային ժառանգությունը, ինչպես նաև համագործակցել եվրոպական տարբեր կառույցների, մասնագիտական շրջանակների հետ, մասնակցել բազմաբնույթ փոխանակման ծրագրերի, գիտաժողովների և քննարկումների:

Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն

  • Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին

      « Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին» դասընթացի նպատակն է աջակցել   դասավանդող ուսուցիչներին ձևավորող գնահատում իրականացնելու գործընթացում, մասնավոր օրինակների միջոցով խորացնել գիտելիքը ձևավորող գնահատման ձևերի ու մեթոդների շուրջ և նպաստել գնահատման այս տեսակի գրագետ կիրառության ապահովմանը։ 

  • «Աբու-Լալա Մահարի » պոեմի ուսուցման իմ փորձը

    ԵզրակացությունԱյս հետազոտական աշխատանքը մի փոքր ավելի ճանաչելի ու հասկանալի է դարձնում Ավետիք Իսահակյանի «Աբու-Լալա Մահարի» պոեմը: Պոեմի թողած անկրկնելի տպավորությունը պայմանավորված է բանաստեղծի հախուռն, կրակոտ զգացմունքի և փիլիսոփայական խոհերի միասնությամբ:

  • Արհեստական բանականության դերը կրթության մեջ

  • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների դերը կրթության մեջ

    Մասնագիտական հեռավար վերապատրաստման դասընթաց

  • Ուսուցիչների ինքնագնահատման, կարիքների վերհանման և աջակցման գործիքի ստեղծում

  • ՏՀՏ առցանց դասընթաց

  • Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան

    Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան

  • Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակի ուսուցումը նորագույն մեթոդներով

                                              Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է  8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն  կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել  ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը:  «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման  ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել  ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական  հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել  համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված  բոլոր մեթոդներն ու հնարները  կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը  հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր  նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:  

  • Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան

    Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան

  • ՏՀՏ գործիքների կիրառությունը ուղղագրություն և ուղղախոսություն ուսուցանելիս

    Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում: