ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՄԻՋԱՎԱՅՐ
ՊՈՐՏԱԼ
ԿՐԹԱԿԱՆ
ՖՈՐՈՒՄ
ՊԱՇԱՐՆԵՐԻ
ՇՏԵՄԱՐԱՆ
ՀԵՌԱՎԱՐ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԻՆՏԵՐԱԿՏԻՎ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԿԿՏ
ՀԱՄԱԿԱՐԳ

Հայկական դուդուկը ՅՈՒՆԵՍԿՕ-ի ցանկում գրանցվել է 2008 թվականին

Ապրիլի 10, 2020
Մշակութային լուրեր

Հայկական դուդուկի երաժշտությունը դեռ 2005 թ. ՅՈՒՆԵՍԿՕ-ն հռչակել է Մարդկության բանավոր և ոչ նյութական մշակութային ժառանգության գլուխգործոցներից մեկը, և 2008 թ. «Դուդուկն ու իր երաժշտությունը» վերնագրով հայկական ոչ նյութական մշակութային ժառանգության տարրն ընդգրկվել է ՅՈՒՆԵՍԿՕ-ի մարդկության ոչ նյութական մշակութային ժառանգության ներկայացուցչական ցանկում։

Դուդուկ հայկական նվագարանը և դրա երաժշտությունը հայկական ժողովրդական երաժշտական մշակույթի բնութագրական դրսևորումներից է, այն տարածված ու կենսունակ է ոչ միայն նվագարանային կատարողական արվեստում, այլև հասարակության մեջ՝ ընտանիքներում, համայնքներում, մշակութային, կրթական տարբեր կազմակերպություններում։

Վերջին տարիներին բազում ծրագրեր են իրականացվում դուդուկի պահպանության, փոխանցման և հանրահռչակման ուղղությամբ, կազմակերպվում են տեղական և միջազգային փառատոներ, ֆլեշմոբեր և այլ միջոցառումներ։
Դրա վկայություններից է Ֆրանսիայի Գրենոբլ քաղաքում մեկնարկած «Արի պարի քոչարի» ֆլեշմոբը, որն այս տարի նվիրվում է Դուդուկ (ծիրանափող) հայկական նվագարանին։ Նպատակը` բացահայտել տաղանդավոր դուդուկահարներին և հայկական դուդուկի նվագը ճանաչելի դարձնել համայն աշխարհին։

ՅՈՒՆԵՍԿՕ-ի մարդկության ոչ նյութական մշակութային ժառանգության ցանկում 2021 թ. գրանցելու նպատակով ՅՈՒՆԵՍԿՕ-ի 2003 թ. «Ոչ նյութական մշակութային ժառանգության պաշտպանության մասին» կոնվենցիայի անդամ երկու պետություններ՝ Ադրբեջանը և Թուքիան համատեղ հայտ են ներկայացրել «Բալաբանի կատարողական արվեստը և արհեստագործությունը» վերնագրով։ Բալաբան անվանմամբ երաժշտական նվագարանի մասին հայտը դեռևս 2012 թվականից էր Ադրբեջանը ներկայացել ՅՈՒՆԵՍԿՕ գրանցմանը, և գործընթացը կասեցվել էր ու գտնվում էր սպասողական հայտերի ցանկում։ Այն ՅՈՒՆԵՍԿՕ-ի Ոչ նյութական մշակութային ժառանգության պահպանման միջկառավարական կոմիտեի քննարկմանը կներկայացվի միայն 2021 թ., եթե արժանանա կոնվենցիայի գնահատման մարմնի անկախ փորձագետների դրական գնահատականին։

Նշենք նաև, որ ըստ կոնվենցիայի՝ այս կամ այն երկրի կողմից ոչ նյութական մշակութային ժառանգության ցանկերում որևէ տարրի վերաբերյալ հայտի գրանցումը չի ենթադրում տարրի հանդեպ սեփականության իրավունք։ Ցանկում տարրը գրանցելիս, ճանաչվում են տվյալ երկրում (կամ բազմազգ հայտերի դեպքում՝ տվյալ երկրներում) համայնքների, խմբերի կամ անհատ կրողների կողմից տվյալ տարրի մշակութային դրսևորումները, առանձնահատկությունները և կենսունակությունը։

Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն

  • Շրջված դասարան

    Թեմայի հեղինակ՝ Էռնա

    Շրջված ուսուցման ընթացքում դասավանդումը խմբային ուսուցման դաշտից տեղափոխվում է դեպի անհատական ուսուցման դաշտ և արդյունքում փոխակերպվում է դինամիկ, ինտերակտիվ միջավայրի, որտեղ

  • CCleaner Pro Crack + Serial Key 2020 Full Version 

    Թեմայի հեղինակ՝ khalidumar

    CCleaner Crack (https://crackpro.org/ccleaner-pro-crack-key/%20%C2%A0) is a helpful utility for PCs with MS Windows. That clears out every one of those garbage that collects after some time like broken easy routes, impermanent…

  • LOOM ԳՈՐԾԻՔ

    Թեմայի հեղինակ՝ Գայանե Վելիջանյան

    Ինչպես կարելի է Loom ծրագրի միջոցով համակարգչի էկրանը նկարել (https://www.youtube.com/watch?v=F28K5Vs-PfM) Ինչպես կարելի է տեսանյութը կտրել (https://www.loom.com/share/e756a375feb74040b3b12df047f72403) Ինչպես կարելի է տեսանյութի

  • windows 8.1 activator

    Թեմայի հեղինակ՝ touseef1212

    windows 8.1 activator (https://serialkeypremium.com/windows-8-1-activator/%20%C2%A0%20%C2%A0) Windows 8.1 Activator free for You to actuate Windows 8.1 2020 Windows 8.1 Activator 2020 is the most recent release for windows Activation that causes you…

  • Ինչպես ստեղծել թեստեր Plickers հարթակում

    Թեմայի հեղինակ՝ Գայանե Վելիջանյան

    https://www.youtube.com/watch?v=xpGWWuUHipg (https://www.youtube.com/watch?v=xpGWWuUHipg) https://www.youtube.com/watch?v=fsccGkkShF0

  • Գրականություն 7-րդ դասարան

  • ՄԱԹԵՄԱՏԻԿԱ 2-ՐԴ ԴԱՍԱՐԱՆ (128 ԴԱՍԱԺԱՄ)

    Կրթական ընդհանուր խնդիրներ Ուսումնասիրել 20– ից մեծ երկնիշ և եռանիշ թվերը, դրանց համեմատումը, գումարման և հանման գործողությունները 1000– ի սահմաններում, գաղափար տալ բազմապատկման և բաժանման գործողությունների մասին, սովորեցնել միանիշ թվերի բազմապատկման աղյուսակը, շարունակել ծանոթացումը երկրաչափական մարմինների, պատկերների, մեծությունների, դրանց չափման միավորների հետ, ձևավորել հարց ձևակերպելու կարողություն:

  • ՀՆՉՅՈՒՆԱԲԱՆՈՒԹՅՈՒՆ։ ԲԱՌ։ ԲԱՌԱԳԻՏՈՒԹՅՈՒՆ

        Դասընթացը նախատեսված է տարրական դասարաններում սովորողների համար։ Ուսուցանվող նյութը ներկայացված է պարզ և մատչելի ձևով։

  • Հայոց պատմություն 8-րդ դասարան

    Սասունի ինքնապաշտպանություն (1915)Վանի ինքնապաշտպանությունըՇապին-Գարահիսարի հերոսամարտըՍուետիայի հայության գոյամարտըՈՒրֆա (Եդեսիա) քաղաքի հերոսամարտը

  • Գոյականական անդամի լրացումներ

    1:36 / 15:00Գոյականական անդամի լրացումներ: Որոշիչ:

  • Մեծ Հայքում Արտաշեսյան արքայատոհմի հաստատումը

  • Տարվա եղանակներ

    Տարվա  եղանակների՝  Գարնան,Ամռան,Աշնան և Ձմռան  նկարագրությունները։

  • Ձևաբանություն

        Ձևաբանությունը  քերականության  ճյուղ  է,  որն  ուսումնասիրում  է  բառերի  այն  բոլոր  ձևափոխությունները,  որոնցով  դրանք  կապակցվում  են  միմյանց  հետ  ու  կազմում  նախադասություններ։  Այս  բաժինն  ուսումնասիրում  է  նաև  բառերի  տեսակները՝  խոսքի  մասերը,  սրանց  ձևային  և  իմաստային  հատկանիշները։   Այս  դասընթացում  դուք  կսովորեք  և  կամ  կվերհիշեք  նյութական  խոսքի  մասերը,  կծանոթանաք  դրանց  առանձնահատկություններին,  հոլովման  և  խոնարհման  համակարգերին,   կկարողանաք   նյութական  խոսքի  մասերը  ձևաբանորեն  վերլուծել,  կընդլայնեք  և  կհարստացնեք  ձեր մտահորիզոնը,  գիտելիքները,  ձեռք  կբերեք  նոր  կարողություններ  ու  հմտություններ։  Մաղթում  եմ  հաջողություն  և  անսահման  ձեռքբերումներ։

  • Բառագիտություն, բառ, բառակապակցություն, պարզ և բարդ բառեր:

    Դասընթացը   նախատեսված   է  երկրորդ  դասարանի   աշակերտների   համար:

  • Շրջված դասարան