ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՄԻՋԱՎԱՅՐ
ՊՈՐՏԱԼ
ԿՐԹԱԿԱՆ
ՖՈՐՈՒՄ
ՊԱՇԱՐՆԵՐԻ
ՇՏԵՄԱՐԱՆ
ՀԵՌԱՎԱՐ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԻՆՏԵՐԱԿՏԻՎ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԿԿՏ
ՀԱՄԱԿԱՐԳ

Ներդրվել է 3 նոր մասնագիտություն. Քննարկում Մասնագիտական կրթության և ուսուցման զարգացման ազգային խորհրդի տարեվերջյան նիստում

Դեկտեմբերի 27, 2019
Պաշտոնական

Կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարությունում տեղի է ունեցել Մասնագիտական կրթության և ուսուցման զարգացման ազգային խորհրդի (ՄԿՈՒԶԱԽ) տարեվերջյան նիստը, որը վարել է նախարար Արայիկ Հարությունյանը:

Խորհրդի օրակարգում ներառված հարցերի շրջանակում քննարկվել է  Հայաստանի գործատուների հանրապետական միության նախագահ Գագիկ Մակարյանի առաջարկությունը` խորհրդում ընդգրկված գործարար համայնքի ներկայացուցիչների կազմում փոփոխություն կատարելու վերաբերյալ և որոշվել  հարցին անդրադառնալ միության կողմից գրավոր հիմնավորումներ ներկայացնելուց հետո: 

Մասնագիտական կրթության և ուսուցման զարգացման ազգային կենտրոնի (ՄԿՈՒԶԱԿ) տնօրեն Տաթևիկ Գասպարյանը ներկայացրել է կենտրոնի հաշվետվությունը` նշելով, որ վերապատրաստվել են 602 դասախոսներ և արտադրական ուսուցման վարպետներ, 13 փորձագետներ, ինչպես նաև վերանայվել են նախկինում մշակված 12 չափորոշիչներ: Ուսումնական գործընթացի և կրթական ծրագրերի մշտադիտարկում է իրականացվել  10 ուսումնական հաստատություններում: 

արհեստագործական և միջին մասնագիտական կրթության վարչության պետ Արտակ Աղբալյանը զեկուցել է ոլորտում կատարված հիմնական աշխատանքների մասին: Այս ուսումնական տարում ներդրվել է  երեք նոր մասնագիտություն.  մասնավորապես «Սառնարանային տնտեսություն» մասնագիտությունը  ներդրվել է Երևանի տարածաշրջանային թիվ 2, Արարատի տարածաշրջանային և Արմավիրի տարածաշրջանային պետական քոլեջներում,  «Ծխախոտի աճեցման և վերամշակման տեխնոլոգիա» մասնագիտությունը` Մասիսի պետական գյուղատնտեսական քոլեջում և «Հարդարման շինարարական աշխատանքների իրականացում» մասնագիտությունը` Ճարտարապետության և շինարարության պետական համալսարանի քոլեջում: 2019 թ. վերանայված  թվով 8 չափորոշիչներում որպես  պարտադիր բաղադրիչ  ներառվել է ձեռներեցության մոդուլը, ևս 4-ը մշակման փուլում են գտնվում: ՄԿՈՒ 12 ուսումնական հաստատությունում փորձարարական կարգով իրականացվում է դուալ ուսուցում՝ 8 մասնագիտության գծով՝ 41 մասնավոր ընկերությունների հետ համագործակցությամբ: Վարչության պետի խոսքով` քայլեր են ձեռնարկվում Հայաստանում դուալ համակարգի հետագա ընդլայնման  և աշխատանքի վրա հիմնված ուսուցման զարգացման ուղղությամբ, համագործակցություն է ծավալում շուրջ 20 միջազգային կազմակերպության հետ: ԿԳՄՍՆ աջակցությամբ «Անուշավան Աբրահամյան» բարեգործական կրթական հիմնադրամի և Արցախի Հանրապետության կրթութան, գիտության և սպորտի նախարարության միջև ստորագրվել է փոխըմբռնման հուշագիր, ըստ որի, Բերձոր քաղաքում կհիմնադրվի գյուղատնտեսական քոլեջ:
-ի նիստում անդրադարձ է եղել նաև աշխատաշուկայի վերլուծության և պահանջարկ ունեցող մասնագիտությունների ցանկի հստակեցման խնդիրներին, առանց որի հնարավոր չէ մասնագիտությունների արդյունավետ պլանավորում և տեղերի բաշխում իրականացնել: Նշվել է, որ բոլոր քոլեջներում և ուսումնարաններում արդեն գործում են կարիերայի կենտրոններ, որոնք իրականացնում են մշտադիտարկում` շրջանավարտների աշխատանքի տեղավորման վերաբերյալ:

Խորհրդի անդամները  ներկայացրել են նաև մի շարք  առաջարկություններ 2020-2025 թթ. ՄԿՈւ ոլորտում նախատեսվող գործողությունների վերաբերյալ:

նիստը` ԿԳՄՍ նախարար Արայիկ Հարությունյանը շնորհակալություն է հայտնել ՄԿՈՒԶԱԽ-ի անդամներին` 2019 թվականի աշխատանքի համար և շնորհավորել նրանց առաջիկա տոները` հույս հայտնելով, որ 2020 թվականի աշխատանքն ավելի բովանդակային և արդյունավետ կլինի:
-ի նիստին ներկա է եղել նաև ոլորտն համակարգող նախարարի տեղակալ Գ. Թամրազյանը: Խորհրդի կազմում ընդգրկված են

գործատուների, արհեստակցական միությունների և պետական տարբեր գերատեսչությունների ներկայացուցիչներ:

Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն

  • Եղիշե Չարենց

     Դասընթացը պատրաստել է Քնարիկ Բաբայանը:   /Վանաձորի Պ.Սևակի անվան թիվ 30                       հիմն. դպրոց:/ Դասընթացը նախատեսված է 7-րդ դասարանում սովորող աշակերտների և գրականության ուսուցիչների համար: Հարգելի՛ մասնակիցներ,այս դասընթացի շրջանակներում կծանոթանանք հայ գրականության խոշորագույն դեմքերից մեկի՝ Ե.Չարենցի կյանքին ու ստեղծագործությանը: Դասընթացի նպատակներն են՝              իմանա՝  Չարենցի կյանքի հիմնական դրվագները,  ստեղծագործության ընդհանուր պատկերը,  մեծերի կարծիքները Չարենցի մասին, << Հայրենիքում>>,<< Տաղ անձնական>>, <<Ես իմ անուշ Հայաստանի>> բանաստեղծությունները:               Կարողանա՝ ներկայացնել հեղինակի կյանքը, արժևորել և ամբողջացնել հեղինակի կերպարը,  ներկայացնել բանաստեղծությունների հիմնական բովանդակությունը:

  • Աթլետիկա

    Վազքի օգտակարությունը Շատ հաճախ վազքի օգտակարության մասին տարբեր հոդվածներ կարդալով՝ մենք գլխի չենք ընկնում, որ վազքին ևս պետք է գրագետ մոտեցում ցուցաբերել: Առաջին հերթին պետք է ճիշտ սնվել: Վազքով զբաղվող մարդկանց մեծ մասը կարճ ժամանակ հետո թողնում է այս զբաղմունքը: Նրանց օրգանիզմը հյուծվում է, ոչ ճիշտ սնվելու հետևանքով առաջանում են գլխապտույտներ: Մարդիկ դժվարանում են անգամ աստիճաններով բարձրանալ: Վազքն սկսելուց առաջ հարկավոր է կատարել նախավարժանք: Մեր օրգանիզմը մի համակարգ է, որը շատ դանդաղ է փոփոխության ենթարկվում: Այն, ինչ կտրուկ է կատարվում, բռնություն է, և եթե հանգիստ վիճակից անմիջապես անցնեք վազքի, դա կնշանակի գերբեռնվածություն օրգանիզմի համար: Այնպես որ, վազքով զբաղվել հարկավոր է աստիճանաբար: Նույնը վերաբերում է կանգ առնելուն: Կտրուկ կանգ առնելը կարող է բերել սրտի նոպայի:   Չի կարելի վազքից անմիջապես հետո ջուր խմել: Սիրտը դեռ չի հասցրել հանգստանալ, իսկ դուք նրան ծանրաբեռնում եք ջրով: Կարելի է ջուր միայն 15-20 րոպե հետո: Կա մի նրբություն՝ երկարատև վազքի ժամանակ ջուր խմելը դառնում է անհրաժեշտություն, որպեսզի արյունը չխտանա, հարկավոր է ջուրը խմել փոքր կումերով: Աթլետիկան բաղկացած է հինգ բաժիններից՝ քայլք վազք ցատկեր նետումներ բազմամարտ որոնք իրենց հերթին բաժանվում են շատ ձևերի և խմբերի։ Վազքը մի մեծ հարցական նշան է, որն ամեն օր հարցնում է ձեզ. «Ո՞վ եք դուք այսօր դառնալու՝ թույլիկ, թե կամային անհատականություն»: Պատասխանը սովորաբար լինում է երկրորդը:Փիթեր Մայեր, օլիմպիական խաղերի կրկնակի չեմպիոնՎազքի ճիշտ տեխնիկայի հիմնական բաղադրիչներից է կորպուսի անշարժությունը ուղղահայաց առանցքի հանդեպ: Դա զերծ կպահի ողնաշարի և հոդերի վնասվածքներից: Հարկավոր է հետևել կեցվածքին: Ճիշտ վազելու համար մարմինը չպետք է թեքել առաջ կամ հետ: Մարմնի թեքությունն ավելացնում է «ոտքով բախվելու» հավանականությունը, հետ թեքվելու դեպքում ազդրերը չափից ավելի են բարձրանում և խախտվում է շարժումների սլացիկությունը: Արմունկը պետք է ծալված լինի 90 աստիճանի տակ, դաստակը պետք է ազատ թողնել, չսեղմել: Պետք է հիշել, որ շարժումների ազատությունն ապահովում է անկաշկանդ ռիթմիկ շնչառություն և հետաձգում է հոգնածությունը:

  • Գլուխ 3. Կենդանի նյութի քիմիական կազմավորվածությունը

    Բջջի քիմիական կազմը (28ժամ )Դասընթացը պատրաստել է Աղավնի Մնացականյանը(Մարզ Արագածոտն քաղաք Աշտարակ թիվ 5 ավագ դպրոց)Կրթական հիմնական խնդիրներըԸնդլայնել գիտելիքները կենդանի նյութի քիմիական կազմի և դրա հետ կապված առանձնահատկությունների մասին:Ուսումնասիրել բջջի քիմիական կազմը,տարբերակել նրանում գտնվող քիմիական նյութերը ՝անօրգանական և օրգանական:Զարգացնել աշակերտի կարողությունները.*գաղափար կազմել նյութի մասին ՝ելնելով նրա բաղադրությունից*առանձնացնել բջջի քիմիական բաղադրիչների դերն ու նշանակությունը *իրականացնել կեսաբանական տեղեկատվության ինքնուրույն որոնում ( դասագրքերում,տեղեկագրքերում,գիտամասսայական հրատարակություններում, ինտերնետում և այլն)*կատարել վերլուծություններ*գալ եզրահանգմանԹեմայի ուսումնասիրման համար նախընտրելի մեթոդները(կաիելի է նաև փոփոխել))*շրջված դաս*մտագրոհ*համագործակցային ուսուցում՝խմբային աշխատանք*հասկացությունների քարտեզագրում*Վենի դիագրամԹեմայի ուսումնասիրման համար նախատեսված ժամաքանակի (28) բաշխում ՝ ըստ ենթաթեմաների1.

  • Հեքիաթը երաժշտության մեջ

    Դասի նպատակն է ծանոթացնել Պետյան և գայլը սիմֆոնիկ հեքիաթին և սիմֆոնիկ նվագախմբի նվագարաններին:Նպատակներից է նաև սիմֆոնիկ  նվագախմբի նվագարանները հնչողությամբ տարբերելու կարողությունը զարգացնելը:Կարևորագույն նպատակներից է երեխաների մեջ  մանուկ հասակից դաստիարակել սեր դեպի սիմֆոնիկ երաժշտությունը:

  • Բառակազմություն: Պարզ, բարդ, ածանցավոր բառեր: 4-րդ դասարան:

    Սիրելի՛ երեխաներ, այսօր մենք քերականությունից կբացենք մի մեծ պատուհան, որը մեզ կուղեկցի բառերի զարմանահրաշ աշխարհ: Կյանքում ամեն բան ունի իր սկզբնակունքը: Բառերն էլ ունեն արմատներ, որից սնվում, ծնվում են նորանոր բառեր, որոնք հարստացնում են հայերենի բառապաշարը: Թեմայի նպատակն է՝1. Տարբերել պարզ, բարդ, ածանցավոր բառերը:2. Իմանալ «արմատ» հասկացությունը:3. Կարողանալ պարզ բառերից ստանալ բարդ և ածանցավոր բառեր:4. Առանձնացնել արմատը ածանցից:5. Արժևորել բառերի դերը բառապաշարի հարստացման գործում:

  • Պտտական մարմիններ

    Երկրաչափություն 11-րդ դասարանԳաղափար պտտական մարմինների մասինԳլանի և գլանային մակերևույթի հասկացություններըԳլանի հատույթներըԿոնի և կոնային մակերևույթի հասկացություններըԿոնի հատույթները

  • Աֆրիկա աշխարհագրական դիրքը, ափագիծը, ռելիեֆը: Կլիման, ներքին ջրերը: Բնական զոնաները, սավանաների զոնայի բնութագիրը:

    Դասի նպատակն է վերլուծել  Աֆրիկա մայրացամաքի աշխարհագրական դիրքի, ափագծի մասնատվածության, ռելիեֆի  առնձնահատկությունները: Վերլուծել Աֆրիկայի կլիման ձևավորող հիմնական գործոնները, բացահայտել ջրագրական ցանցի առանձնահատկությունները: Բացատրել բնական զոնաների տարածման առանձնահատկությունները, դրանց կլիմայական, հողային պայմանների, բուսական ու կենդանական աշխարհի օրինաչափությունները:

  • Мир, в котором мы живём

    Удивительные приключения девочки Жени .,,Цветик-семицветик,, . Прекрасная сказка,заглавие которой говорит о себе.Пятиклассники с большим интересом читают сказку  В .П. Катаева ,,Цветик-семицветик,,

  • Мы и мир вокруг нас,

    Ознакомление с произведениями Русских писателей, которых они восхишаются не только природой, но и заставляют читателя задуматся о том как ее сохранить.

  • Мир, в котором мы живём

    ,,Цветик- семицветик,,  Заглавие сказки говорит о себе .Цветок ,состоящий из семи лепестков, выполняет все желания девочки Жени.Пятиклассники с большим интересом читают сказку В. П. Катаева ,, Цветик-семицветик,,