ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՄԻՋԱՎԱՅՐ
ՊՈՐՏԱԼ
ԿՐԹԱԿԱՆ
ՖՈՐՈՒՄ
ՊԱՇԱՐՆԵՐԻ
ՇՏԵՄԱՐԱՆ
ՀԵՌԱՎԱՐ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԻՆՏԵՐԱԿՏԻՎ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԿԿՏ
ՀԱՄԱԿԱՐԳ

ԿԳՄՍՆ աջակցությամբ՝ «Ժամանակակից դասականներ» փառատոնն առաջին անգամ Հայաստանում

Նոյեմբերի 5, 2019
Մշակութային լուրեր Պաշտոնական

Նոյեմբերի 1-9-ը Հայաստանում առաջին անգամ ՀՀ կրթության‚ գիտության‚ մշակույթի և սպորտի նախարարության աջակցությամբ անցկացվում է «Ժամանակակից դասականներ» կոմպոզիտորական փառատոնը, որի շրջանակում աշխարհի տարբեր ծայրերից Երևան են ժամանում մեր օրերի լեգենդար կոմպոզիտորները՝ Ցիգան Չենը, Քշիշտոֆ Պենդերեցկին, Ալեքսեյ Շորը, Գեորգս Պելեցիսը, Ալեքսանդր Չայկովսկին և Կառլ Ջենկինսը:

Փառատոնի շրջանակում այսօր Ալ. Սպենդիարյանի անվան օպերայի և բալետի ազգային ակադեմիական թատրոնում տեղի է ունեցել «Հայաստանը ժամանակակից երաժշտության քարտեզի վրա» խորագրով միջոցառում, որին մասնակցել են  ՀՀ կրթության‚ գիտության‚ մշակույթի և սպորտի նախարար Արայիկ Հարությունյանը, ՀՀ ժողովրդական արտիստ Տիգրան Մանսուրյանը, Հայաստանի պետական սիմֆոնիկ նվագախմբի գեղարվեստական ղեկավար և գլխավոր դիրիժոր Սերգեյ Սմբատյանը, ինչպես նաև այս օրերին Երևանում գտնվող փառատոնի հյուրերը՝ լեհ կոմպոզիտոր Քշիշտոֆ Պենդերեցկին‚ Արամ Խաչատրյանի աշակերտ, կոմպոզիտոր Գեորգս Պելեցիսը‚ Լյուդվիգ վան Բեթհովենի անվան ասոցիացիայի նախագահ, Բեթհովենի անվան Զատկի փառատոնի գլխավոր տնօրեն Էլժբետա Պենդերեցկան‚ Մշակույթի աջակցության եվրոպական հիմնադրամի նախագահ Կոնստանտին Իշխանովը և Վարշավայի ֆիլհարմոնիկ նվագախմբի դիրիժոր Մաչեկ Տվորեկը: 

Ողջունելով հանդիպման մասնակիցներին՝ նախարար Արայիկ Հարությունյանը նշել է, որ «Ժամանակակից դասականներ» կոմպոզիտորական փառատոնը կարևոր տեղ ունի մեր երկրի մշակութային իրադարձություններ շարքում, քանի որ միջոցառման շրջանակում Հայաստանում հյուրընկալվում են արդեն իսկ դասական դարձած ժամանակակից հեղինակներ, որոնց աշխատանքները հնչում են հռչակավոր բեմերում։

«Հայաստանում դասական երաժշտությունն ավանդաբար կարևոր տեղ ունի, և այս առումով փառատոնը նույնպես առանձնանում է։ Հպարտությամբ կարող եմ ասել, որ մեր կառավարությունը, որը յուրահատուկ ուշադրության է դարձնում այս ոլորտին, մեծամասամբ ֆինանսավորում է նման նախաձեռնությունները։ Մեզ համար կարևոր է, որ ամենափոքր տարիքից մեր երեխաների համար դասական երաժշտությունը խորթ չլինի։ Այս համատեքստում դպրոցից սկսած մենք դասական երաժշտության հետ կապված մի շարք նախագծեր ենք իրականացնում»,-նշել է նախարար Արայիկ Հարությունյանը։

Կոմպոզիտոր Տիգրան Մանսուրյանի խոսքով` եթե  փառատոնի հյուրը Քրիշտոֆ Պենդերեցկին է, սա արդեն մեծագույն երևույթ է. «Առ այսօր տեղի ունեցած յուրաքանչյուր հեղինակի երեկո արտակարգ հետաքրքիր էր: Անչափ տպավորիչ էր պարոն Պենդերեցկու հեղինակային համերգը: Մինչ այդ վրացի կոմպոզիտոր Գիա Կանչելիի համերգն էր, որը, ցավոք վերջերս, հեռացավ մեզանից: Իսկ փառատոնը սկսվել է իմ հեղինակային երեկոյով»,-նշել է մաեստրոն` շնորհակալություն հայտնելով փառատոնի կազմակերպիչներին: Տիգրան Մանսուրյանն ընդգծել է, որ իրենց ոգեշնչում է համերգներին ջերմորեն արձագանքող լսարանը` վերադարձնելով ունկնդրածի զգացողությունը: «Վստահ եմ, որ երկար ենք հիշելու այս գեղեցիկ օրերը»,- նշել է նա` բարձր գնահատելով նվագախմբի կատարողական վարպետությունը` է. Թոփչյանի և Ս. Սմբատյանի գլխավորությամբ:

«Ես կարծում եմ, որ նման ներկայացուցչական փառատոնը մեծ ազդեցություն է թողնելու նաև երկրի զարգացման ու հեղինակության բարձրացման առումով: Այն, ինչ անում է Սերգեյ Սմբատյանը, անհավատալի է ու չափազանց արժեքավոր: Ամենակարևորը երիտասարդ երաժիշտներին աջակցելն է, մենք պետք է անենք ամեն ինչ՝ արվեստագետների համար իրենց հայրենիքում ստեղծագործելու հնարավորություններ ապահովելու առումով»,-ասել է Էլժբետա Պենդերեցկան: Հիշատակելով ամուսնու հայկական արմատների մասին՝  նա նկատել է, որ հայտնի երաժիշտը նույնպես համակարծիք է, որ կառավարության կողմից նման նախաձեռնություններին ցուցաբերվող աջակցությունը շատ կարևոր է։

Սերգեյ Սմբատյանի խոսքով՝ ժամանակակից երաժշտությունը շատ բարդ է և այն լսում է բարձրաճաշակ հանդիսատեսը: «Պետության աջակցությամբ մենք այսօր հնարավորություն ունենք կազմակերպել այսպիսի փառատոն, որը շատ բարդ է և բարձր պրոֆեսիոնալիզմ է պահանջում»,-նշել է նա, կարևորելով նաև վերջին մեկ տարվա ընթացքում ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարության հետ իրականացվող ծրագրերը, մասնավորապես, ԴասԱ նախագիծը։

«Ժամանակակից դասականներ» կոմպոզիտորական փառատոնի կազմակերպիչներն են՝ Հայաստանի պետական սիմֆոնիկ նվագախումբը և Մշակույթի աջակցության եվրոպական հիմնադրամը՝ ՀՀ կրթության‚ գիտության‚ մշակույթի և սպորտի նախարարության աջակցությամբ:

Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն

  • Նյութի խտություն

  • Прилагательное как часть речи

    Имя прилагательное в русском языке — это самостоятельная часть речи. Укажем, что обозначает имя прилагательное, какие имеет характерные грамматические признаки, отличающие его от слов других частей речи. 

  • Աշխարհի բնակչություն

    Բնակչությունը հասարակության շարժող ուժն է։

  • Տեքստային խնդիրները մաթեմատիկայի դասընթացում

    Մաթեմատիկական կրթությունը և մաթեմատիկական մտածելակերպն  անհրաժեշտ են ոչ միայն նրանց‚ովքեր հետագայում կզբաղվեն մաթեմատիկայով կամ գիտական որևէ հետազոտությամբ, այլ նաև բոլոր նրանց, ովքեր կաշխատեն ժոողովրդավարական տնտեսության տարբեր բնագավառներում:      Մաթեմատիկան ներթափանցում է մարդկային գործունեության գրեթե բոլոր ոլորտները:Այստեղ առանձնահատուկ  դեր ու նշանակություն ունեն տեքստային  խնդիրները: Այս խնդիրների լուծումը սովորողներին հնարավորություն է տալիս համոզվելու‚որ մաթեմատիկական գիտելիքների իմացությունն ինքնանպատակ չէ ‚այլ պայմանավորված է առօրյա կյանքում յուրաքանչյուրիս առջև ծագած կոնկրետ խնդիրների պատասխանը գտնելու պահանջով:     Տեքստային խնդիրների ուսուցումը հիմնականում կատարվում է միջին դպրոցում :Յուաքանչյուր խնդրի լուծում իրենից ներկայացնում փոքրի մաթեմատիկական հետազոտություն ‚որը յուրաքանչյուր սովորող կատարում է յուրովի: Այնուամենայնիվ ‚տեքստային խնդիրների լուժումները կարելի է դասակարգել ըստ հետևյալ մեթոդների.                Ø թվաբանական  մեթոդ‚ Ø հանրահաշվական  մեթոդ Ø կիրառական մեթոդ Ø տրամաբանական մեթոդ և այլն:

  • Ինֆորմատիկայի հետ միջառարկայական կապերի ապահովումը դպրոցական դասընթացում

    Այսօրվա դասը լիարժեք դարձնելու  պահանջներից մեկն է միջառարկայական կապերի ապահովումը։ Ինֆորմատիկայի դասընթացում ուսումնասիրվող շատ թեմաներից ստացած գիտելիքները կիրառելի են տարբեր առարկաների  դասընթացում։ Այտեղ կուսումնասիրենք այդ հնարավորությունները։

  • Զանգված

  • մայրցամաքի կրկնություն

    Փարաքարի միջնակարգ դպրոցի ուսուցչուհի՝ Նաիրա ԲրուտյանՆերկայացնում եմ <<Աֆրիկա>> մայրցամաքը։Կահավորում՝ աշխարհի ֆիզիկական քարտեզ և գլոբուս, յուրաքանչյուր աշակերտական սեղանին ատլասԿրկնության ժամանակ աշակերտները ամփոփում են Աֆրիկայի աշխարհագրական դիրքը՝ հասարակածի, գլխավոր միջօրեականի, արևադարձերի, բևեռային շրյագծերի, օվկիանոսների նկատմամբ։ Մայրցամաքի ափերի գծագրությունը, ափերը ողողող օվկիանոսները, ափագծերի կտրտվածությունը, կղզիների, թերակղզիների, ծովածոցերի առկայությունը, օվկիանոսների, ծովերի, ծովային հոսանքների ազդեցությունը մայրցամաքի բնության ձևավորման վրա։Մակերևույթը և օգտակար հանածոները՝ աշակերտները ամփոփում են մայրցամաքի ակերևուհթի խոշոր ձևերը, նրանց առաջացման առանձնահատկություները։Կլիման՝ աշակերտները ամփոփում են մայրցամաքի և նրա տարբեր մասերի կլիմայական պայմանների առանձնահատկությունները, ուշադրություն են դարձնում կլիմայագոյացնող կարևորագույն գործոնների վրա։Ներքին ջրերը՝ աշակերտները ամփոփում են Աֆրիկայի գետերը՝ որ ավազանին են պատկանում, դրանց տնտեսական նշանակությունը։ Աշխարհի ամենայերկար գետը Նեղոսն է, եկրորդ ջրառատ գետը Կոնգոն է և այլն։ Խոսեցին ջրվեժների և լճերի մասին։ Լճերն ուսումնասիրելիս ուշադրություն են դարձրել դրանց գոգավորությունների ծագման, մարդու կողմից լճերի օգտագորշման հնարավորություններին։ Չէ որ Աֆրիկան աշխարհի ամենատաք մայրցամաքն է։Աշակերտները թվարկեցին Աֆրիկայի բնական զոնաները։ Զոնաներին բնորոշ հողերը, բուսատեսակները և կենդանատեսակները։ՈՒրվագծային քարտեզի վրա գունավորում են կլիմայական գոտիները և բնական զոնաները։ Աշակերտներին որպես ամփոփում ցուցադրվում է սահիկ Աֆրիկա մայրցամաքի մասին։

  • Տեքստային խնդիրները մաթեմատիկայի դասընթացում

    Մաթեմատիկական կրթությունը և մաթեմատիկական մտածելակերպն  անհրաժեշտ են ոչ միայն նրանց‚ովքեր հետագայում կզբաղվեն մաթեմատիկայով կամ գիտական որևէ հետազոտությամբ, այլ նաև բոլոր նրանց, ովքեր կաշխատեն ժոողովրդավարական տնտեսության տարբեր բնագավառներում:      Մաթեմատիկան ներթափանցում է մարդկային գործունեության գրեթե բոլոր ոլորտները:Այստեղ առանձնահատուկ  դեր ու նշանակություն ունեն տեքստային  խնդիրները: Այս խնդիրների լուծումը սովորողներին հնարավորություն է տալիս համոզվելու‚որ մաթեմատիկական գիտելիքների իմացությունն ինքնանպատակ չէ ‚այլ պայմանավորված է առօրյա կյանքում յուրաքանչյուրիս առջև ծագած կոնկրետ խնդիրների պատասխանը գտնելու պահանջով:     Տեքստային խնդիրների ուսուցումը հիմնականում կատարվում է միջին դպրոցում :Յուաքանչյուր խնդրի լուծում իրենից ներկայացնում փոքրիկ մաթեմատիկական հետազոտություն ‚որը յուրաքանչյուր սովորող կատարում է յուրովի: Այնուամենայնիվ ‚տեքստային խնդիրների լուժումները կարելի է դասակարգել ըստ հետևյալ մեթոդների.                Ø թվաբանական  մեթոդ‚ Ø հանրահաշվական  մեթոդ Ø կիրառական մեթոդ Ø տրամաբանական մեթոդ և այլն:     Այժմ դրանցից մի քանիսը ներկայացնեմ ավելի հանգամանորեն‚ ցուցադրելով այդ մեթոդների կիրառման իմ փորձը:  

  • 11-րդ դասարան Oրգանական միացությունների կառուցվածքը

  • Իներցիա