ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՄԻՋԱՎԱՅՐ
ՊՈՐՏԱԼ
ԿՐԹԱԿԱՆ
ՖՈՐՈՒՄ
ՊԱՇԱՐՆԵՐԻ
ՇՏԵՄԱՐԱՆ
ՀԵՌԱՎԱՐ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԻՆՏԵՐԱԿՏԻՎ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԿԿՏ
ՀԱՄԱԿԱՐԳ

Անգլերենի անվճար խմբակ Աբովյանի Ն. Վանյանի անվան N5 հիմնական դպրոցում

Հունիսի 13, 2019
Դպրոցական անցուդարձ

«Աբովյանի Ն. Վանյանի անվան N5 հիմնական դպրոց» ՊՈԱԿ-ում  բացվել է անգլերենի ուսուցման անվճար խմբակ, որտեղ դասավանդում են ՄԱԿ-ի Խաղաղության կորպուսի կամավորը՝ Սոմին և դպրոցի բազմափորձ ուսուցչուհի Ն. Կիրակոսյանը: Խմբակն ունի բացառիկ ձևաչափ, որն ապահովելու է անգլերենի արդյունավետ ուսուցում խաղերի, ֆիլմերի, քննարկումների, համակարգչային ծրագրերի միջոցով: Խմբակը հնարավորություն կտա աշակերտներին զարգացնել անգլերենի իմացությունը, հմտորեն կողմնորոշվել բազմամշակութային միջավայրում, կազատի երեխային օտար լեզվով շփվելու կաղապարներից:

  • Հայրենագիտություն, 5-րդ դասարան, Դավիթ Անհաղթ և Անանիա Շիրակացի

  • Самостоятельные части речи.

    Здравствуйте! Данная тема очень важная! Наша цель научить учеников знать, какие части речи относятся к самостоятельным, уметь определять части речи.Самостоятельные части речи называют предметы, признаки, действия, количество и пр. Они обладают общим значением, одинаковым для всех слов этой части речи, и грамматическими признаками, характерными для них. В предложении самостоятельные части речи выполняют определенную синтаксическую роль (подлежащее, сказуемое, дополнение и пр.). В русском языке различают следующие самостоятельные части речи: ·         имя существительное·         имя прилагательное·         имя числительное·         местоимение·         глагол (особые формы: причастие и деепричастие)·         наречие Слово каждой самостоятельной части речи отвечает на определенный вопрос. Оно обладает общим грамматическим значением, присущим для всех слов этой части речи. Чтобы наглядно это продемонстрировать, составим следующую таблицу.

  • Հայրենագիտություն, 5-րդ դասարան, Դավիթ Անհաղթ և Անանիա Շիրակացի

  • Non-Finite Verb Forms

    VerbalsA verbal is a verb form that does not function as a verb. Verbals function as nouns, adjectives, or adverbs. There are three types of verbals:Participles (past participles and present participles).GerundInfinitiveGerundsA gerund is a verbal that acts as a noun. These verbals end in -ing.For example:Watching TV is my favorite pastime.In this example, "watching" is a verb acting as a noun. More specifically, it's the subject of the sentence.Here's another example:My favorite pastime is watching TV.Again, we have "watching" (a verb) acting as a noun. More specifically, it's the direct object of the verb "is".InfinitivesAn infinitive is a verbal that acts as an adjective, adverb, or noun. These verbals are always accompanied by the word "to," i.e. "to act" or "to read."Here's an example of an infinitive acting as an adjective:Now is the best time to start.In this example, the verbal is acting as an adjective because "to start" is modifying the noun "time."Here's an example of an infinitive acting as an adverb:To start, you need a positive attitude.In this example, the verbal is acting as an adverb because "need" is a verb and "to start" is modifying "need."Here's an example of an infinitive acting as a noun:To succeed in this round was my only hope of a medal.In this example, the verbal is acting as a noun. More specifically, it's the subject of the sentence.Let's look at one more verbal infinitive acting as a noun:Yesterday, I started to read.In this example, the verbal is acting as a noun again. More specifically, it's the direct object of the verb "started."ParticiplesA participle is a verbal that acts as an adjective. There are two kinds of participles: present participles (ending in -ing) and past participles (ending in -ed or -en).For example:The blooming flowers in the vase are stunning.In this example, "blooming" is a verb that's acting as an adjective. It's describing the noun "flowers."Here's another example:The elated dog wagged her tail.In this example, "elated" is a verb that's acting as an adjective. It's describing the noun "dog."Here's another example:The broken vase was irreparable.In this example, "broken" is a verb that's acting as an adjective. It's describing the noun "vase."

  • ՖԻԶԻԿԱ VIII դասարան

  • ENGLISH 5TH GRADE FAIRY TALES

    A fairy tale is a story, often intended for children, that features fanciful and wondrous characters such as elves, goblins, wizards, and even, but not necessarily, fairies. The term “fairy” tale seems to refer more to the fantastic and magical setting or magical influences within a story, rather than the presence of the character of a fairy within that story. Fairy tales are often traditional; many were passed down from story-teller to story-teller before being recorded in books.

  • Գրիգոր Նարեկացի․ կյանքը, ստեղծագործության ընդհանուր բնութագիրը, ,, Մատյան ողբերգության ,, պոեմը

  • .

  • Թվաբանական գործողությունները ռացիոնալ թվերով

    Այս դասընթացում կսովորենք ռացիոնալ թվերով կատարել գումարում, հանում, բազմապատկում և բաժանում։

  • Մաթեմատիկա

    Կոտորակը թիվ է, որով ներկայացվում է ոչ ամբողջ թիվը: Կոտորակներն արտահայտում են որևէ թվի մեկ կամ մի քանի մասը և դասվում են ռացիոնալ թվերի շարքին: Գրելաձևում օգտագործվում է կոտորակի տեսքով (բաժանման գծով) և տասնորդական ձևերը:Ծանոթանալ «կոտորակ», «համարիչ», «հայտարար» հասկացություններին կարողանալ ամբողջը բաժանել մասերիարտահայտել կոտորակի միջոցով սովորել ամբողջը ներկայացնել կոտորակի տեսքով համեմատել նույն համարիչը կամ նույն հայտարարն ունեցող կոտորակները։