ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՄԻՋԱՎԱՅՐ
ՊՈՐՏԱԼ
ԿՐԹԱԿԱՆ
ՖՈՐՈՒՄ
ՊԱՇԱՐՆԵՐԻ
ՇՏԵՄԱՐԱՆ
ՀԵՌԱՎԱՐ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԻՆՏԵՐԱԿՏԻՎ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԿԿՏ
ՀԱՄԱԿԱՐԳ

«Ընտանիք» կենտրոն. թումանյանական օրեր Թբիլիսիում

Մայիսի 24, 2019
Լուրեր կազմակերպություններից

ՀՀ կրթության և գիտության նախարարության «Ընտանիք» մանկապատանեկան ստեղծագործական կենտրոնի մանկավարժներն ու սաները Հովհաննես Թումանյանի հոբելյանական 150-ամյակին նվիրված «Կախարդական գրչի վարպետը» խորագրով միջոցառումների շրջանակում մայիսի 18-ից 20-ը այցելեցին Վրաստանի Հանրապետության մայրաքաղաք Թբիլիսի, ուր ապրել ու ստեղծագործել է Ամենայն հայոց բանաստեղծը:

Այցի նպատակն էր ծանոթացնել Թբիլիսիում ծավալած հայ մեծանուն գրող Հ.Թումանյանի և ժամանակի մտավորականների գործունեությանը, արժևորել նրա անմահ ստեղծագործությունները, գյումրեցի, թբիլիսահայ, վրացի և Վրաստանում ապրող այլ ազգությունների երիտասարդների միջև ստեղծել մշակութային երկխոսություն, հաստատել սերտ հարաբերություններ և իրականացնել փորձի փոխանակում հայրենիքից դուրս գտնվող հայկական կրթամշակութային հաստատությունների հետ, սաներին հաղորդակից դարձնել Թբիլիսիում գտնվող հայկական հոգևոր և մշակութային արժեքներին:

Ծրագրի շրջանակում «Ընտանիք» կենտրոնի մանկավարժների ու սաների առաջին կանգառը Վիրահայոց թեմի «Հայարտուն» կրթամշակութային և երիտասարդական կենտրոնն էր, որտեղ գյումրեցիներին դիմավորեցին և ընդունեցին առանձնակի ջերմությամբ ու սպասումով:

«Այսօր հիրավի ուրախալի օր է մեզ համար, որովհետև նոր կամուրջներ են ստեղծվում Թբիլիսիի և Գյումրիի կրթամշակութային կենտրոնների միջև՝ հիմք հանդիսանալով նոր բարեկամական հարաբերությունների հաստատմանը, որը կլինի կայուն, հարատև և բեղուն…»,-իր ելույթում նշեց  «Հայարտուն» կենտրոնի տնօրեն Եվգենյա Մարկոսյանը: Ներկաներին ողջունեց նաև Տեր Տաթև քահանա Մարուքյանը, ով փոխանցեց Վիրահայոց թեմի առաջնորդ Գերաշնորհ Տեր Վազգեն եպիսկոպոս Միրզախանյանի օրհնությունը և բարեմաղթանքը:

Հանդիսատեսով լեփ-լեցուն դահլիճում գյումրեցի և թբիլիսահայ դեռահասները հանդես եկան համատեղ պատրաստած համերգային ծրագրով. ներկայացվեց հայ գրականության և երաժշտության երկու հսկա վեմեր՝ Հովհաննես Թումանյանի և Կոմիտասի ստեղծագործությունները, հայկական երգն ու պարը, դհոլի, դուդուկի հոգեզմայլ հնչյունները, վոկալ-գործիքային համույթի ելույթները, որոնք մեծ հիացմունք և հիշարժան պահեր պարգևեցին ներկաներին:

Գեղարվեստական ելույթներից զատ ներկաները դիտեցին նաև «Ընտանիք» կենտրոնի կիրառական արվեստի խմբակների սաների ստեղծագործական աշխատանքների ցուցադրությունը և մասնակից դարձան թումանյանական մոտիվներով վարպետաց դասերին: Թբիլիսահայ դեռահասների համար հետաքրքրիր էր մասնակցել բատիկայի, գեղանկարչության և խեցեգործության միջոցով Թումանյանի կերտած կերպարների ստեղծմանը:

Միջոցառումների շարքը շարունակվեց Թբիլիսիի «Կովկասի տուն» մշակութային կենտրոնում, որտեղ փորձի փոխանակում իրականացվեց վրացի և Վրաստանում ապրող այլազգի երիտասարդների հետ:

Եռօրյա այցի շրջանակում «Ընտանիք» կենտրոնի մանկավարժներն ու սաները հյուրընկալվեցին նաև «Հովհաննես Թումանյանի տուն» գիտական, մշակութային կենտրոնում: Կենտրոնի տնօրեն Գիսանե Հովսեփյանը  հետաքրքիր ու ուշագրավ փաստերի մեջբերումներով ամփոփեց Թումանյանի ստեղծագործական ժամանակաշրջանը,  հայրենիքին մատուցած նրա ծառայությունը, ինչպես նաև հայ և վրաց ժողովուրդների բարեկամական հարաբերությունները: Ներկաները Թումանյանին գնահատեցին որպես հայ գեղարվեստական հանճարի ամենավառ անհատականություններից մեկը, ով մարդկության բարձրագույն իդեալների արտահայտիչ  էր և մեծ հումանիստ: Թումանյանական ոգեղեն ստեղծագործությունները ևս  մեկ անգամ կենդանություն առան  կենտրոնի սաների կողմից, ովքեր  ներկայացրին «Անուշ» պոեմից Անուշի ու Մոսիի զուգերգը,  բանաստեղծություններ, հնչեցրին ծիրանափող  դուդուկի կախարդիչ մեղեդին, որը յուրահատուկ ներդաշնակություն հաղորդեց  միջոցառմանը:

«Ընտանիք» կենտրոնի փոխտնօրեն Սվետլանա Պետրոսյանը հյուրընկալող հաստատությունների տնօրեններին հայտնեց իր և կենտրոնի տնօրինության երախտագիտությունը, հանձնեց շնորհակալագրեր ու հուշանվերներ՝ համագործակցության և Վրաստանում հայապահպան գործունեություն իրականացնելու համար՝ փոխադարձաբար ևս ստանալով հուշանվերներ:

Այցի շրջանակում «Ընտանիք» կենտրոնի անձնակազմը մասնակից դարձավ նաև Թբիլիսիի Սուրբ Գևորգ եկեղեցում ամեն տարի անցկացվող  ավանդական «Վարդատոն»-ին, որը նվիրված է աշուղական երգի ռահվիրա Սայաթ-Նովայի հիշատակին: Եկեղեցու բակում գյումրեցիները կարմիր վարդեր խոնարհեցին միջնադարյան վերջին բանաստեղծ Սայաթ-Նովայի շիրիմին՝ որպես հավերժականության մշտամնա նվիրում:

‹‹Ընտանիք›› կենտրոնի սաներն ու մանկավարժները «Հայարտուն» կենտրոնի աշխատակիցների ուղեկցությամբ ճանաչողական այցեր կատարեցին նաև Թբիլիսիի հայկական պատմամշակութային վայրեր. ծաղիկներ խոնարհեցին Խոջիվանքի պանթեոնում հանգչող հայ մեծերի շիրմաքարերին, մոմեր վառեցին Սուրբ Գևորգ և Հավլաբարի Սուրբ Էջմիածին եկեղեցիներում, ծանոթացան Թումանյանի հիմնած «Վերնատուն» գրական ակումբ-խմբավորման գտնվելու վայրին:

«Թումանյանը մեր ժողովրդի կյանքն ու հույզերը, ցավն ու պայքարը երգեց  ինքնահատուկ, անմիջական զգացողություններով և բարձր արվեստով,  նա բոլորիս համար դարձավ հարազատ, իսկապես ազգային-ամենայն բանաստեղծ: 150 տարի անց Թումանյանին ժառանգած սերունդը սրբորեն պահպանում և շարունակում է նրա հայապահպան գործը: Թումանյանը կա և ապրվում է մեզանով»,-իր խոսքում նշեց «Հայարտուն» կրթամշակութային և երիտասարդական կենտրոնի կիրակնօրյա դպրոցի հայոց պատմության ուսուցիչ Ռևիկ Կարապետյանը:

Ծրագրի մասնակիցները տպավորված էին, ոգեշնչված և լցված Թբիլիսիիում ապրած «թումանյանական օրերով»: ‹‹Ընտանիք›› կենտրոնի սաներն ու մանկավարժները հրաժեշտ տվեցին գործընկեր հաստատություններին, նոր ձեռք բերած բարեկամներին՝ համագործակցությունը շարունակելու երկուստեք ակնկալիքով և պատրաստակամությամբ:

Վերադառնալով ‹‹Ընտանիք›› կենտրոն՝ մասնակիցներն իրենց տպավորությունները, տեսածն ու լսածը, հանճարեղ Թումանյանի և հայ մեծամեծների մասին նոր բացահայտած փաստերն ու իրողությունները կիսեցին կենտրոնի սաների հետ:

…Հովհաննես Թումանյանը 20-րդ դար բերեց ապագայի հանդեպ հուսապարար ակնկալություն, արևով լեցուն սրտի զգացողություն: Նրա անունը սոսկ պատմությանը չի պատկանում: Նրա անունը և ներկայինն է, գալիքինը…

Ս.Պետրոսյան

  • Moodle համակարգի ուսուցում պատճենել 1

     «Հեռավար ուսուցում կազմակերպելու հմտություններ» թեմայով դասընթացը նախատեսված է ծանոթացնելու և սովորեցնելու «Մուդլ» համակարգի հնարավորություններին, մասնավորապես դասընթացի ստեղծմանը, ուսանողների ներգրավմանը, հարցաշարի ստեղծմանը և դասընթացի վարմանը:

  • ֆինանսական կրթություն

    2019 թ․ հոկտեմբերի 29-ից մեկնարկեց <<Ֆինանսական կրթությունը դպրոցում>> ծրագիրը: Ծրագրի արդյունքում մինչև 2021թ.-ն վերապատրաստվելու է ավելի քան 1421 դպրոցի շուրջ 11780 ուսուցիչ 4 առարկաների գծով: Ծրագրի նպատակն է՝ .1․ Զարգացնել ուսուցիչների կոմպետենցիաները և բարձրացնել վստահությունը ֆինանսական կրթության տարրերը դասավանդելու նպատակով։ 2․   Բարձրացնել անձնական ֆինանսների վերաբերյալ ուսուցիչների գիտելիքները և հմտությունները։ 3․ Հասկանալ և կիրառել ֆինանսական կրթության բովանդակության տարրերը ընտրված առարկաներում ինտեգրման միջոցով։ 4․ Գնահատել դպրոցում ֆինանսական կրթության տարրերը տարիքային տարբեր խմբերի դասավանդելու արդյունավետ մոտեցումները։ Ծրագիրն  իր դրական արձագանքը գտավ և՛ ուսուցիչների, և՛ կազմակերպչական թիմի շրջանակներում: Նրանք բոլորն էլ կարևորում են ֆինանսական կրթությունը ՀՀ բնակչության շրջանում՝ որպես երկրի ֆինանսական կայունության, ֆինանսական ներգրավվածության և քաղաքացիների տնտեսական բարեկեցության կարևոր նախադրյալ։ Նրանք գտնում են, որ ֆինանսական առողջությունը նույնքան կարևոր է, որքան ֆիզիկականն ու հոգեկանը։ Ուստի դրա մասին ևս պետք է մտածել, հոգ տանել փոքրուց։ Ի՞նչ է իրենից ներկայացնում ծրագիրը, ինչպիսի՞ն պետք է լինի մերօրյա ֆինանսական կրթություն իրականացնող ուսուցիչը։ Դասընթացի նպատակն է օգնել ՖԿ իրականացնող ուսուցչին, պարզաբանել ծագած հարցերը։ Մասնագիտությամբ դասվար եմ, և կարող եմ մասնագիտական ճիշտ խորհրդատվություններ տրամադրել ՖԿ իրականացնող դասվարներին։  

  • ծրագիր

    2019 թ․ հոկտեմբերի 29-ից մեկնարկեց <<Ֆինանսական կրթությունը դպրոցում>> ծրագիրը: Ծրագրի արդյունքում մինչև 2021թ.-ն վերապատրաստվելու է ավելի քան 1421 դպրոցի շուրջ 11780 ուսուցիչ 4 առարկաների գծով: Ծրագրի նպատակն է՝ .1․ Զարգացնել ուսուցիչների կոմպետենցիաները և բարձրացնել վստահությունը ֆինանսական կրթության տարրերը դասավանդելու նպատակով։ 2․   Բարձրացնել անձնական ֆինանսների վերաբերյալ ուսուցիչների գիտելիքները և հմտությունները։ 3․ Հասկանալ և կիրառել ֆինանսական կրթության բովանդակության տարրերը ընտրված առարկաներում ինտեգրման միջոցով։ 4․ Գնահատել դպրոցում ֆինանսական կրթության տարրերը տարիքային տարբեր խմբերի դասավանդելու արդյունավետ մոտեցումները։ Ծրագիրն  իր դրական արձագանքը գտավ և՛ ուսուցիչների, և՛ կազմակերպչական թիմի շրջանակներում: Նրանք բոլորն էլ կարևորում են ֆինանսական կրթությունը ՀՀ բնակչության շրջանում՝ որպես երկրի ֆինանսական կայունության, ֆինանսական ներգրավվածության և քաղաքացիների տնտեսական բարեկեցության կարևոր նախադրյալ։ Նրանք գտնում են, որ ֆինանսական առողջությունը նույնքան կարևոր է, որքան ֆիզիկականն ու հոգեկանը։ Ուստի դրա մասին ևս պետք է մտածել, հոգ տանել փոքրուց։ Ի՞նչ է իրենից ներկայացնում ծրագիրը, ինչպիսի՞ն պետք է լինի մերօրյա ֆինանսական կրթություն իրականացնող ուսուցիչը։ Դասընթացի նպատակն է օգնել ՖԿ իրականացնող ուսուցչին, պարզաբանել ծագած հարցերը։ Մասնագիտությամբ դասվար եմ, և կարող եմ մասնագիտական ճիշտ խորհրդատվություններ տրամադրել ՖԿ իրականացնող դասվարներին։  

  • Երևույթների և նյութերի ճանաչումը

  • Արագություն,ճանապարհի և ժամանակի հաշվարկման խնդիրների լուծում

  • ԻՆՖՈՐՄԱՏԻԿԱ 9

    Microsoft Word  2007 տեքստային խմբագրիչի միջավայր մտնելու համար պետք է մկնիկի օգնությամբ հաջորդաբար իրականացնել հետևյալ քայլերը.ընտրել Windows-ի Start գլխավոր մենյուն,բացված պատուհանում ընտրել All Programs ենթամենյուն,բացված պատուհանում ընտրել MS Office թղթապանակը,բացված պատուհանում ընտրել Microsoft Office Word 2007 տեքստային խմբագրիչին համապատասխանող տողն ու սեղմել մկնիկի ձախ սեղմակը։

  • Էլեկտրական հոսանք

    Ֆիզիկան գիտության բնագավառ է, որն ուսումնասիրում է Տիեզերքում գործող հիմնական ուժերն ու օրենքները, բացատրում նյութի և էներգիայի հատկությունները, հետազոտում ատոմի մեջ գտնվող մանրագույն մասնիկներից մինչև մեր  Տիեզերքի առաջացման հետ կապված երևույթները։

  • ՈՒղղագիծ հավասարաչաափ փոփոխական շարժման հիմնական հավասարումները

  • ՀԵՔԻԱԹԻ ԴԵՐԸ ՏԱՐՐԱԿԱՆ ԴՊՐՈՑՈՒՄ

    Հարգելի մասնակիցներ,Ողջունում եմ Ձեզ և ցանկանում եմ տեղեկացնել, այս  դասընթացում  կարող եք ծանոթանալ,թե հեքիաթն ինչ մեծ դեր ունի երեխայի կյանքում:Դասընթացը տևելու է 3 շաբաթ, որի ընթացքում հաղորդակցվելու ենք դասընթացում տեղադրված ֆորումների օգնությամբ: Դասընթացավար՝  Կարինե Խաչատրյան,Վանաձորի Ա.Բակունցի անվան թիվ 7 հիմնական դպրոցի դասվար:

  • Հնչյուն-տառի ուսուցումը առաջին դասարանում

    Դասընթացը վերաբերում է հնչյուն-տառի ուսուցման հնարներներին ու մեթոդներին։ Ինչպե՞ս անել, որ հնչյուն-տառի ուսուցումը լինի հնարավորինս մատչելի, արդյունավետ, հասանելի յուրաքանչյուրին։