ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՄԻՋԱՎԱՅՐ
ՊՈՐՏԱԼ
ԿՐԹԱԿԱՆ
ՖՈՐՈՒՄ
ՊԱՇԱՐՆԵՐԻ
ՇՏԵՄԱՐԱՆ
ՀԵՌԱՎԱՐ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԻՆՏԵՐԱԿՏԻՎ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԿԿՏ
ՀԱՄԱԿԱՐԳ

Թումանյանական «Անուշը» «Ընտանիք» կենտրոնի բեմում

Մայիսի 6, 2019
Լուրեր կազմակերպություններից

Կանչում է կրկին, կանչում անդադար
Էն չքնաղ երկրի կարոտը անքուն,
Ու թևերն ահա փռած տիրաբար`
Թռչում է հոգիս, թռչում դեպի տուն…

Հ.Թումանյան

Կրթության և գիտության նախարարության «Ընտանիք» մանկապատանեկան ստեղծագործական կենտրոնում շարունակվում են Ամենայն հայոց բանաստեղծի հոբելյանական 150-ամյակին նվիրված միջոցառումները:

Ապրիլի 26-ին «Կախարդական գրչի վարպետը» խորագրով ծրագրի շրջանակում կենտրոնի երգարվեստի, պարարվեստի և թատերական արվեստի խմբակների սաների մասնակցությամբ բեմադրվեց Հ. Թումանյանի «Անուշ» պոեմի հիման վրա Արմեն Տիգրանյանի գրած համանուն օպերայից հատվածներ:

Բեմականացման ընթացքում սաներին հաջողվեց  դահլիճին հաղորդել թումանյանական շունչն ու հուզել հանդիսատեսին:   Գլխավոր դերերգերով հանդես եկան երգարվեստի խմբակի սաները. Հարություն Մկրտչյանը՝ Սարոյի, Նորայր Հակոբյանը՝ Մոսիի, Կարինե Տիգրանյանը՝ Անուշի դերերում:

Ներկայացման սկզբում հնչեց օպերայի նախերգանքը, որին հաջորդեց Սարոյի արիան՝ «Աղջի անաստված»: Հանդիսատեսին ներկայացվեց «Ամպի տակից», «Համբարձում»,  «Քյոխվա պար»-ն ու կոխի տեսարանները, Մոսիի և Անուշի զուգերգը:

Սաները կարողացան իրենց խաղով ցուցադրել հին հայկական, նահապետական կենցաղով ապրող գյուղի կյանքը, կենցաղը, սովորույթները, ժողովրդի հոգեբանությունն ու մտածողությունը, որին և զոհ դարձան Թումանյանի հերոսները՝ Անուշը, Սարոն և Մոսին: Սաների շուրթերից  գեղեցիկ հնչեց նաև «Ֆինալ»-ը՝ «Արի Անուշ, վուշ-վուշ Անուշ» հատվածով:

Ներկաները տպավորված էին, հուզված և ոգեշնչված թումանյանական կերպարներով և տիգրանյանական հնչյուններով:

Երգարվեստի խմբակի խմբավար՝ Ա. Թանաշեան

  • Համաշխաևհային պատմություն

  • Բառի համանունությունը և բազմիմաստությունը

    Այս դասընթացում հակիրճ կներկայացնենք համանուն և բազմիմաստ բառերի տարբերությունները, որը հաճախ է թյուրիմացության տեղիք տալիս. երբեմն երեխաները չեն տարբերում համանուն և բազմիմաստ բառեը, ասենք, օրինակ, համանուն բառերը առանձին-առանձին կարող են բազմիմաստություն ունենալ:

  • Անհատական ուսուցման պլան

    Անհատական ուսուցման պլանը լրացվում է ԴՊՐՈՑԻ և ՏԱՐԱԾՔԱՅԻՆ ՄԱՆԿԱՎԱՐԺԱՀՈԳԵԲԱՆԱԿԱՆ ԱՋԱԿՑՈՒԹՅԱՆ ԿԵՆՏՐՈՆԻ կողմից սահմանված կարգով գնահատված կրթության առանձնահատուկ պայմանների կարիք ունեցող յուրաքանչյուր երեխայի համար:Սովորողի ուսուցումն ԱՆՀԱՏԱԿԱՆ ԾՐԱԳՐՈՎ կազմակերպելու վերաբերյալ որոշումը կայացնում է դպրոցի մանկավարժական խորհուրդը՝ հիմք ընդունելով ԾՆՈՂԻ ԴԻՄՈՒՄԸ և ՈՒՍՈՒՑԻՉՆԵՐԻ ՈՒ ՄԱՆԿԱՎԱՐԺԱՀՈԳԵԲԱՆԱԿԱՆ ԱՋԱԿՑՈՒԹՅԱՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԽՄԲԻ համատեղ եզրակացությունը:Անհատական ուսուցման պլանը կառուցվում է հանրակրթության պետական չափորոշչով սահմանված ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ԲՆԱԳԱՎԱՌՆԵՐԻ համար, ըստ հանրակրթության աստիճանների, կրթական ծրագրերի բովանդակության պարտադիր նվազագույն պահանջների հիման վրա:Ուսումնական առարկաների ծրագրերի բովանդակության հարմարեցումների հիման վրա էլ մշակվում են երեխաների անհատականացված ծրագրային բաղադրիչների ուսուցման պլանավորումները յուրաքանչյուր առարկայի համար:ԱՈՒՊ-ի մշակումները հիմնված են հանրակրթական պետական կամ այլընտրանքային ծրագրերի դասավանդման հաջորդականության և ծրագրային նյութերի ծավալների վրա:Սովորողի կրթության առանձնահատուկ պայմանների կարիքից ելնելով ԱՈՒՊ-ները կարող են տարբերվել «Հանրակրթության պետական չափորոշչով» սահմանված հանրակրթական ծրագրերի բովանդակության պարտադիր նվազագույն պահանջներից և առարկաների ծրագրային նյութի ծավալներից:ԱՈՒՊ-ում հանրակրթական հիմնական ծրագրերի բովանդակությունը կարող է պարզեցվել և հարմարեցվել աշակերտի մտավոր և ֆիզիկական կարողությունների առավելագույն ներուժին:  Աղբյուրը՝ Ս. Թադևոսյան, «Անհատական ուսուցման պլանի մշակման» մեթոդական ուղեցույց-ձեռնարկ, Երևան, Հեղինակային հրատարակություն, 2016թ., էջ 17-18

  • Ինչպես պետք է վարվել վտանգավոր իրավիճակներումում

    Անձնական անվտանգության , ապահովության և առողջության պահպանումը մարդու կենցաղում ամենակարևոր խնդիրներից է: Ներկայիս շրջակա միջավայրում նկատվում է մարդու գործնեության հետևանքով ծագած վտանգների աճ : Դրանք բազմազան են և փոփոխական :Ուստի ժամանակակից մարդուն պաշտպանական միջոցներ են հարկավոր: Եվ դա ոչ թե շրջակա միջավայրից մեկուսացումը պետք է լինի , այլ ոչ ստանդարտ իրավիճակներում արագ կողմնորոշվելու, որոշում կայացնելու , իրավիճակը վերլուծելու հմտությունների ձևավորումը:  Տվյալ թեման չի ենթադրում մեխանիկորեն անվտանգության կանոնները մտապահելը , այն նպատակ ունի համապատասխան վարքի դրսևորում ձևավորել:

  • Շարժման խնդիրներ

  • Համակարգչային հմտություններ,ՏՏ տեխնոլոգիաներ

    Դասընթացի նկարագիրը Կառավարման բնագավառի բազմաթիվ խնդիրների լուծման ալգո­րիթմներն այնպիսին են, որ դրանց իրականացումը գործնականորեն անհնար է առանց ժամանակակից համակարգիչների կիրառման: Դա հատկապես վերաբերում է այն խնդիրներին, որոնց լուծման համար պետք է կատարել մեծ թվով գործողություններ, որի ընթացքում մշակվում են բավականաչափ մեծածավալ տվյալներ:  «Համակարգչային հմտություններ» դասընթացի նպատակն է` ունկնդիրներին ծանո­թացնել ժամանա­կակից համակար­գիչների տեխնիկական միջոցներին, դրանց գործառութային հնարավորու­թյուն­ներին, տեղեկատվական տեխնոլոգիաների հիմունք­ներին և գործնական աշխատանքների շնորհիվ նրանց համար հնարավորություն ստեղծել ձեռք բե­րելու համակարգիչներով աշխատելու հմտություններ: Դասընթացն ունի գործնական ուղղվածություն: 

  • Изучение односоставных предложений

    Изучение односоставных предложений 

  • Տասնորդական կոտորակներ

  • Թեքվող խոսքի մասերի ուսուցումը տարրական դպրոցում

    Դասընթացի  նպատակն  է  առաջադրվող  մեթոդաբանությամբ  փորձ  անել  ավելի  դյուրին  դարձնել  ձևաբանական  գիտելիքների  ընկալումը  տարրական  դասարանների  աշակերտների  համար,  նպաստել  նրանց  խոսքի  մշակույթի  հարստացմանը,  ինչպես  նաև  դատողական  ունակությունների  զարգացմանը:Ձևաբանական  գիտելիքների  ուսուցումը  տարրական  դպրոցում  ներկա  կրթական  համակարգում  սկսվում  է   երրորդ  դասարանի  առաջին  կիսամյակից:  Այժմյան  տարրական  դպրոցում  քերականական  գիտելիքների  ուսուցմանն  առանձին  դասաժամեր  չեն  հատկացվում,  այն  իրականացվում  է  մայրենիի  ուսուցմանը  զուգընթաց:  Ձևաբանական  գիտելիքներին`  որպես  խոսքի  մասերի,  ծանոթանում  են  երրորդ  դասարանում:  Ավանդական  մեթոդիկայում   ուսումասիրվում  էին  գոյականը,  ածականը,  բայը,  դերանունը,  շաղկապը  և  ձայնարկությունը`  իրենց  ընդհանուր  հատկանիշներով  ու  խիստ  բնորոշ  առանձնահատկություններով:    Ա. Ե. Տեր – Գրիգորյանը  առաջինն  էր,  որ  փոխեց  խոսքի  մասերի  ուսումնասիրման  ավանդական  հաջորդականությունը:  Նա  գոյականից   անմիջապես  հետո  դրեց  բայը`  լեզվական  ու  դիդակտիկական  մի  շարք  նկատառումններից  ելնելով:  Ներկայիս   քառամյա   տարրական  դպրոցում  ևս  կիրառվում  է  ուսուցման  այս  հաջորդականությունը:Բոլոր  մանկավարժներն  էլ  տարրական  դասարաններում  քերականության  ուսուցումն  սկսել  են  նախադասությունից  և  վերադարձել  նախադասությանը:  Բայը  գոյանակից  հետո  դնելով`  հնարավորություն  է  տրվում  ուսուցչին  երկրորդ  խոսքի  մասի  ուսումնասիրությունն  սկսելուն  պես  նախադասությունը  դարձնել  ուսուցման  հիմական  գործոններից  մեկը,  որովհետև  արդեն  երկրորդ  խոսքի  մասից  հնարավոր  է  ամբողջական  նախադասություն  ստանալ,  իսկ  նոր  ուսումնասիրվելիք  յուրաքանչյուր  նոր  խոսքի  մաս  կգա  նախադասության  մեջ  իր  տեղը  գրավելու:

  • ՄԱԹԵՄԱՏԻԿԱ 2-ՐԴ ԴԱՍԱՐԱՆ

    Գիտելիքների համակարգի յուրացում. ուսումնասիրել  20-ից  մեծ  երկնիշ  և  եռանիշ թվերը գումարման  և  հանման  գործողությունները  1000-ի  սահմաններում գաղափար  տալ  բազմապատկման և  բաժանման  գործողությունների  մասին    սովորեցնել   միանիշ  թվերի  բազմապատկման  աղյուսակը շարունակել  ծանոթացումը  երկրաչափակսն  մարմինների, պատկերների,  մեծությունների,  դրանց  չափման  միավորների  հետ ձևավորել  հարց  ձևակերպելու  կարողություն     Դաստիարակություն  և  առօրյա  կյանքում  գիտելիքների  յուրացում        Գիտակցել  գիտելիքների  կարևորությունը,  դրանց  կիրառության  արդյունավետությունը  կյանքում,   ոչ  խոսքային  միջոցների՝  գծապատկերների,  նշանների  և  պայմանանշանների  դերը  հաղորդակցման  մեջ, գիտակցել և արժևորել  ուրիշների  հետ  աշխատելու  անհրաժեշտությունը :