ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՄԻՋԱՎԱՅՐ
ՊՈՐՏԱԼ
ԿՐԹԱԿԱՆ
ՖՈՐՈՒՄ
ՊԱՇԱՐՆԵՐԻ
ՇՏԵՄԱՐԱՆ
ՀԵՌԱՎԱՐ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԻՆՏԵՐԱԿՏԻՎ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԿԿՏ
ՀԱՄԱԿԱՐԳ

«Երբ գրում եմ, չեմ նկարում, երբ նկարում եմ, դադարում եմ գրել»

Ապրիլի 4, 2019
Սփյուռքի լրատու

Ասում են՝ տաղանդավոր մարդիկ տաղանդավոր են ամեն ինչում։ Չգիտեմ՝ որքանով է դա հաստատ, բայց որ ստեղծագործ մտքի թռիչքներն անկանխատեսելի ու անսահմանափակ են, դրանում արդեն կասկած չունեմ։

    Երբեմն դժվար է ընդունել, որ մեր կողքին ապրում են նաև այնպիսիք, որոնց գոնե նկատել է պետք, եթե չենք կարող առանձնացնել ու գնահատել, տալ ավելի լայն հնարավորություն ու ասպարեզ ինքնարտահայտվելու ու ինքնադրսևորվելու համար։

   Այդպիսի մի հրաշալի ստեղծագործող էլ այսօր ապրում և արարում է մեր կողքին. Ալվանդ Մուրադխանյան, նույն ինքը՝ նկարիչ-բանաստեղծ Ալմուրը։

  Հայաստանում ծնված, մեծացած, կրթություն ստացած, իր ասպարեզում ճանաչում գտած մեր գործընկերն այսօր ապրում է հայրենիքից հեռու, մեզ հետ միասին աշխատում է Տյումենի հայկական մշակույթի կենտրոնում, իր գիտելիքն ու հմտություններն է փոխանցում հայ շնորհաշատ երեխաներին և միաժամանակ չի դադարում ստեղծագործել։

    Մարտի 31- ին ՌԴ Տյումեն քաղաքի Մեսրոպ Մաշտոցի անվան հայկական մշակույթի կենտրոնին կից գործող  «Կարոտ»  գրական ակումբն իր հարկի տակ էր հավաքել նրանց, ովքեր կարողանում են գնահատել, արժևորել ու թևեր տալ իրենց հետ կողք կողքի ապրող անհատներին, ովքեր կարողանում են իրենց խոսքով, վերաբերմունքով խրախուսելու խթան դառնալ այդ տարբերվողների հետագա անելիքների ու ասելիքների համար։

   Մի տեսակ առանձնացող, տարբերվող երեկո ստացվեց։ Տարբերվում էր,  որովհետև նա,  ում գործերը պետք է կարդայինք, վերլուծեինք, քննարկեինք ու քննադատեինք, ներկա էր։

  Մեր սիրելի տիկին Սիլվան գրական երեկոներից մեկի ժամանակ պատմել էր, որ երբ դպրոցական տարիներին անակնկալ իր դասարան է մտել Սիլվա Կապուտիկյանը, ինքը չի հավատացել, որովհետև, իր խորին համոզմամբ,  բանաստեղծները լինում են միայն գրքերում, այն էլ՝ մահացած։ Այս դեպքը ծիծաղով հիշեցինք և ժպիտով  Էլ հպարտացանք, որ մեր երիտասարդ ընկեր-բանաստեղծն այսօր մեր կողքին է, բայց, ափսոս, որ դեռ գրքերում չէ։ Մենք լիահույս ենք, որ դա ժամանակավոր է։

    Ալմուրի քնարական հերոսն իր նման պայքարող է, իր պես անհանդուրժող է,  երբ խոսքը վերաբերում է ստին,  կեղծիքին, անարդարությանը,  իր նման խոր հավատացող ու անմնացորդ սիրող է,  չկոտրվող ու երազող է,  հեքիաթային աստղաթափեր խոստացող է և... մարդ է՝ մի քիչ սովորական,  մի քիչ անսովոր, մի քիչ թույլ ու շատ ուժեղ։ Մարդ է՝ զերծ ամեն տեսակ սնապարծությունից ու դիմակներից,  մարդ, ով, այնուամենայնիվ, իր տաքուկ ու ջերմ անկյունի կարոտը սրտում է ապրում.  անկյուն, որտեղ ինքն իրեն թույլ կտա զենքեր վայր դնել, տխրել և ուրախանալ, արտասվել ու սիրտը բանալ,  ուղղակի... մարդ զգալ և... չվախենալ...

   Իմ խորին համոզմամբ՝ այդ տաքուկ անկյունն ունենալ ու գիտակցությամբ էլ մենք ազնիվ պայքարի ենք վերածում մեր ամեն օրը՝ ունենալու,  պահպանելու,  չկորցնել ու հավատով լցված։

   Փորձեցինք համեմատել մեր երեկոյի գլխավոր մեղավորի կտավներն ու բանաստեղծությունները։ Միանշանակ էր այն, որ կտավներից լույս ու ջերմություն էր ծորում,  մի տեսակ խաղաղությամբ էր վարակում դիտողին,  ինչի պակասը կար բանաստեղծություններում։

    Ալմուրն իր խոսքում ասաց, որ նման սահմանազատման պատճառ է միգուցե այն,  որ ինքը ստեղծագործում է ինտերվալներով. «Երբ գրում եմ,  չեմ նկարում,  երբ նկարում եմ, դադարում եմ գրել»: Միգուցե թելադրողն ու շարժիչը հոգեվիճակն է։

     Երեկոն ավարտեցինք այն նոտայով, որ Ալմուրի ստեղծագործությունների շուրջ կրկին հավաքվելու ենք՝  վստահ լինելով,   որ հաջորդ գործերում կտավային գունեղություն ու ջերմություն կտեսնենք։

    Քեզ բեղմնավոր ստեղծագործական հեռուներ, մեր լուսավո՛ր գործընկեր։

Անի Կիրակոսյան

  • Ձայնային ալիք

    Հետաքրքիր նյութեր ձայնային ալիքների մասին:

  • «Կլիմայական արկղիկ»

    Կլիմայի փոփոխության մասին այժմ գրեթե բոլորն են խոսում՝ գիտնականները, քաղաքական գործիչները, գործարարները: Կլիմայական փոփոխությունների պատճառների վերաբերյալ վարկածները շատ են. որոշ հետազոտողներ մատնանշում են, որ դրանք պայմանավորված են մոլորակի վրա տիեզերական գործընթացների ազդեցությամբ (արևային ակտիվության մեծացում, երկրագնդի առանցքի թեքության փոփոխություն), մյուսներն էլ պնդում են, որ հենց մարդն է իր գործունեությամբ դարձել կլիմայական աղետների պատճառ: Դասընթացի նպատակն է պարզել, թե ինչպես է մարդու գործունեությունը ազդում կլիմայի փոփոխության վրա, ինչպես նաև բացահայտել վերջինիս բացասական անդրադարձը մարդու և բնության վրա:

  • Թվականի ուսուցումը 7-րդ դասարանում

  • Գծային ֆունկցիա և նրա հատկությունները

    Այս դասընթացը կօգնի ավելի լավ ծանոթանալ գծային ֆ-ի և նրա հատկությունների հետ։

  • Հայաստան՝ երկիր հայրենի

  • Պայքարի ուրույն ձևը, ապրելու իր բանաձևը

    Դասընթացը միտված է ավագ դպրոցի աշակերտներին ծանոթացնել Մահարու գրական կյանքին ու գրական ստեղծագործություններին:

  • Տեղստային խմբագրիչ

  • Մեխանիկական ալիքներ: Ձայն

    Ավելի պատկերավոր և մանրամասն պատկերացում են կազմում  մեխանիկական ալիքների  և սեյսմական ալիքների մասին:

  • Տեղեկատվական և հաղորդակցական տեխնոլոգիաներ

    Առանց տեղեկատվական ու հաղորդակցական տեխնոլոգիաների (ՏՀՏ), մեր օրերում աներևակայելի է առաջընթացը պետական և հասարակական գործունեության ցանկացած բնագավառում: Համապատասխան ենթակառուցվածքի զարգացումը, տեղեկատվական հասարակության ստեղծումը և  համաշխարհային տեղեկատվական ոլորտում ակտիվորեն ներգրավվելը մեր երկրի առաջնային խնդիրն է համարվում: Այս խնդրի հաջող լուծմանը վճռորոշ նշանակություն է շնորհվում՝ այնպիսի ռազմավարական նպատակների հասնելու համար, ինչպիսիք են ժողովրդավարական, ազատ և իրավական պետության ստեղծումը, քաղաքացիական հասարակության զարգացումը, երկրի անվտանգությունը, մարդու իրավունքների պաշտպանությունը և ահաբեկչության դեմ պայքարը: Վճռորոշ նշանակություն ունի այն, որ ինֆորմատիկա  առարկան պետք է ոչ միայն տեխնիկական կարողություններ ու հմտություններ տա աշակերտին, այլև պետք է բարենպաստ պայմաններ ստեղծի ազգային և համամարդկային արժեքներ կրող, ազատ անհատի ձևավորման համար:

  • Բառապաշարի հարստացումը մայրենիի դասերին

    Այս դասընթացը նախատեսված է տարրական դասարաններում դասավանդող ուսուցիչների և մայրենին ուսումնասիրողների համար: