ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՄԻՋԱՎԱՅՐ
ՊՈՐՏԱԼ
ԿՐԹԱԿԱՆ
ՖՈՐՈՒՄ
ՊԱՇԱՐՆԵՐԻ
ՇՏԵՄԱՐԱՆ
ՀԵՌԱՎԱՐ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԻՆՏԵՐԱԿՏԻՎ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԿԿՏ
ՀԱՄԱԿԱՐԳ

Քննարկում՝ «Կրթական խնդիրները նոր Հայաստանի հին գյուղերում» թեմայով

Ապրիլի 3, 2019
Պաշտոնական

«Յուրաքանչյուր մարզային այցելության ժամանակ մենք բախվում ենք  հեռավոր գյուղերում  կրթության խնդիրներին և բացերին: Գյուղական բնակավայրերում  առկա են դպրոցների շենքային անբարենպաստ պայմաններ, որոնք չեն կարող բացասական ազդեցություն չունենալ կրթության բովանդակության և որակի վրա»,- նշել է ՀՀ կրթության և գիտության նախարար Արայիկ Հարությունյանը`  Հոդված 3 ակումբում Factor.am տեղեկատվական կենտրոնի նախաձեռնած «Կրթական խնդիրները նոր Հայաստանի հին գյուղերում» քննարկման ժամանակ: Քննարկմանը մասնակցել են տարածքային կառավարման և զարգացման նախարար Սուրեն Պապիկյանը, ՀՀ ԱԺ պատգամավոր, «Իմ քայլը» խմբակցության անդամ, ԱԺ գիտության, կրթության, սփյուռքի, երիտասարդության և սպորտի հարցերի մշտական հանձնաժողովի փոխնախագահ Հովհաննես Հովհաննիսյանը, կրթության փորձագետ Սերոբ Խաչատրյանը, Աճարկուտ գյուղի դպրոցի տնօրեն Արտակ Վարդումյանը, Factor.am-ի գլխավոր խմբագիր Արևիկ Սահակյանը:

Նախարար Արայիկ Հարությունյանն իր խոսքում նշել է, որ կատարվել է դպրոցների ֆիզիկական վիճակի  գույքագրում, առաջնայինն այս պահին դպրոցական շենքերի սեյսմակայնությունն է:  Անցյալ տարի Համաշխարհային բանկի վարկային ծրագրով հիմնանորագվեց և շահագործման հանձնվեց ԿԳ նախարարության ենթակայության 5 ավագ դպրոց, իսկ այս տարի նորոգվում է 7 ավագ դպրոց:  Ներկայումս սեյսմակայնության նորմերի պահպանման խնդիր ունի  ավելի քան 400 դպրոց: Տարածքային կառավարման նախարարության կողմից Ասիական զարգացման բանկի ծրագրով նորոգման աշխատաքներ են իրականացվում ավելի քան չորս տասնյակ դպրոցներում, սակայն խնդիրներ ունեցող դպրոցների թիվն անհամեմատ ավելի մեծ է: «Մեր հիմնական խնդիրն է` գտնել հավելյալ միջոցներ դպրոցաշինության ծրագրերին ուղղելու համար, - նշել է Ա. Հարությունյանը և շարունակել, - Գյուղական դպրոցների մյուս կարևոր խնդիրը բազմահամակազմ դպրոցների կրթական ծառայությունների որակն է: Այս նպատակով լուծումներ մշակվել են նախկինում, մշակվում են նաև այժմ: Առաջարկվող արդյունավետ տարբերակներից մեկը նման դպրոցներում հեռավար կրթության կազմակերպումն է և այդ ուղղությամբ աշխատնքներ տարվում են»:

ԿԳ նախարարի խոսքով տարիներով կուտակված և որպես ժառանգություն փոխանցված խնդիրների լուծումները  փոխկապակցված են տարածքային համաչափ զարգացման, ենթակառուցվածքների ստեղծման և սոցիալական բազմաթիվ հիմնահարցերի հետ:  

Տարածքային կառավարման նախարար Սուրեն Պապիկյանի խոսքով`  Ասիական զարգացման բանկի աջակցությամբ սեյսմիկ խնդիրների ունեցող  թվով 46 դպրոցի հիմնանորգման ծրագիր ՀՀ կառավարության կողմից արդեն հաստատվել է: Այս տարի կմեկնարկի 31 դպրոցի շինարարություն, ևս 7 դպրոցում շինարարական աշխատանքները մինչև տարեվերջ կավարտվեն և կհանձնվեն շահագործման: Բացի այդ՝ 2018 թվականին ՀՀ պետական բյուջեից  տրամադրվել է 660 մլն դրամ` դպրոցների և նախակրթարանների առաջնային լուծում պահանջող խնդիրների` ջեռուցման, տանիքների նորոգման և այլ աշխատանքների համար. «Տարածքային կառավարման նախարարությունը սուբվենցիոն ծրագրերի շրջանակում 52 նախակրթարանի վերանորոգման հայտ է ստացել, անցյալ տարի նորոգվել է 14 նախակրթարան: Սրանք շարունակական ծրագրեր են, որոնց հաջողությունը մեծապես կախված է նաև համայնքների հզորացումից և զարգացումից»,- նշել է Սուրեն Պապիկյանը:  

ԱԺ գիտության, կրթության, սփյուռքի, երիտասարդության և սպորտի հարցերի մշտական հանձնաժողովի փոխնախագահ Հովհաննես Հովհաննիսյանի դիտարկմամբ` գյուղական փոքր դպրոցները, անկախ աշակերտների քանակից պետք է պահպանվեն. «Եթե գյուղում դպրոց չի լինում, այդ գյուղը մահանում է: Ես համոզված եմ, որ յուրաքանչյուր գյուղ պետք է ունենա իր դպրոցը»,- նշել է Հ. Հովհաննիսյանը` հիշելով, որ ԿԳ նախարար Արայիկ Հարությունյանի հետ ոլորտում իրենց առաջին քայլերից մեկն է եղել գյուղական երկու դպրոցի օպտիմալացման կանխումը։ Հովհաննես Հովհաննիսյանն առաջարկում է իրականացնել «Մեկ դպրոց, մեկ գործարար» ծրագիրը, որի շրջանակում տնտեսվարողները բարեգործական ներդրումներ կկատարեն` ստանձնելով մեկական դպրոցի հիմնանորոգման աշխատանք:

Քննարկմանը մասնակից, Տավուշի մարզի Աճարկուտ գյուղի հիմնական դպրոցի տնօրեն Արտակ Վարդումյանի խոսքով` Աճարկուտն ունի 10 աշակերտ, 12 աշխատակից: «Ճիշտ է, վերջին մեկ տարվա ընթացքում որոշակի ներքին ռազմավարություն եմ մշակել, փոփոխություններ եմ կատարել, որոնք դրական արդյունքներ են տվել, բայց քանի որ հեռավոր գյուղերում մասնագետներ չկան, դա անդրադառնում է կրթության որակի վրա»,- նշել է դպրոցի տնօրենը։ Կրթության փորձագետ Սերոբ Խաչատրյանի խոսքում նշել է. «Հայաստանի դպրոցները վերջին 10 տարում շատ քիչ համակարգիչներ են ստացել, եղածներն էլ արդեն շատ հին են: Այսօր ունենք գյուղական դպրոցներ, որտեղ կա 3 համակարգիչ՝ 2008 թվականի արտադրության։ Գույքի խնդիրը ևս լուրջ է, լաբորատորիաների մասին էլ չեմ խոսում», - նշել է փորձագետը։

Նշենք, որ Factor.am-ը ներկայացրել է «Կյանքը նոր Հայաստանի հին գյուղերում» նախագծի շրջանակում ստեղծված տեսաֆիլմ, որում անդրադարձ է կատարված Հայաստանի տարբեր մարզերի գյուղական համայնքների կրթության հիմնախնդիրներին:

Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության և գիտության նախարարություն

  • 9-րդ դաս. Բնագիտություն առարկայի քննությունը ուս. նախագծի միջոցով անցկացնելու մասին

    Թեմայի հեղինակ՝ manush

    ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի մարտի 11-ի 2024 թվականի N 07-Լ հրամանով հաստատվել է Հայաստանի Հանրապետության Տավուշի մարզի հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների 2023-2024 ուսումնական տարվա 9–րդ դասարանի «Բնագիտություն» («ֆիզիկա», «Քիմիա», «Կենսաբանություն», «Աշխարհագրություն»՝ սովորողի…

  • Նախագծային ուսուցում. Հայեցակարգ և ուսուցիչների վերապատրաստման մոդուլ

    Թեմայի հեղինակ՝ manush

    Հարգելի գործընկերներ, ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի մարտի 11-ի 2024 թվականի N 08-Լ հրամանով հաստատվել է «Նախագծային ուսուցման հայեցակարգը և ուսուցիչների վերապատրաստման մոդուլը»: ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի հրամանը և հավելվածը նախարարության պաշտոնական կայքում…

  • Ուսուցման արդի մեթոդները 2

    Թեմայի հեղինակ՝ manush

    Հեղինակ՝ Ani Hovhannisyan (https://forum.armedu.am/member/9839-ani-hovhannisyan) Այս թեման Անի Հովհաննիսյանի «Ուսուցման արդի մեթոդները որպես սովորողի ուսումնառության մոտիվացիա (https://forum.armedu.am/forum/%D5%AF%D6%80%D5%A9%D5%A1%D5%AF%D5%A1%D5%B6-%D5%B8%D5%AC%D5%B8%D6%80%D5%BF/%D5%B4%D5%A1%D5%BD%D5%B6%D5%A1%D5%A3%D5%A5%D5%BF

  • Ուսուցման արդի մեթոդները

    Թեմայի հեղինակ՝ Ani Hovhannisyan

    Ուսուցման արդի մեթոդները որպես սովորողի ուսումնառության մոտիվացիա Ինչպես ասել է ամերիկացի հոգեբան Ֆրեդերիկ Սքիները «Աշխարհը բարելավելու համար հարկավոր է շրջվել դեպի դրական կրթական մեթոդներ: Այն պահից, եր բացահայտվեն առավել արդյունավետ…

  • Նախագծային ուսուցում

    Թեմայի հեղինակ՝ Մարիետա

    Նախագծային ուսուցումը դասավանդման մեթոդ է, որի միջոցով սովորողները ձեռք են բերում գիտելիքներ և հմտություններ՝ որոշակի ժամանակ հետազոտելով գործնական, համալիր և հրատապ բնույթի հարցեր, խնդիրներ և մարտահրավերներ: Նախագիծը առանձին սովորողների կամ…