Տեղի է ունեցել Գիտությունների ազգային ակադեմիայի տարեկան ընդհանուր ժողովը, որին մասնակցել են ՀՀ վարչապետ Նիկոլ Փաշինյանը, Կրթության և գիտության նախարար Արայիկ Հարությունյանը, ՀՀ ԳԱԱ նախագահության անդամներ, ակադեմիական ինստիտուտների տնօրեններ, բարձրագույն ուսումնական հաստատությունների ռեկտորներ, ԳԱԱ արտասահմանյան անդամներ, գիտության ոլորտի այլ ներկայացուցիչներ:
ԳԱԱ նախագահ Ռադիկ Մարտիրոսյանը հաշվետու ելույթում ամփոփել է 2018 թվականի գործունեության հիմնական արդյունքները: Նա նշել է, որ անցյալ տարի գիտական աշխատանքների ֆինանսավորումը պետական բյուջեից կազմել է 6 մլրդ դրամ, որի 70 տոկոսը կազմում է աշխատավարձի մասնաբաժինը: Արտաբյուջետային ֆինանսավորումը կազմել է 2,2 մլրդ դրամ, որը 200 մլն դրամով ավելի է նախորդ տարվա ցուցանիշից:
Գիտությունների ազգային ակադեմիայի տարեկան ընդհանուր ժողովի ընթացքում ելույթ է ունեցել ՀՀ վարչապետ Նիկոլ Փաշինյանը` ներկայացնելով Հայաստանում գիտությունը զարգացնելու իր տեսլականը, այդ ուղղությամբ կառավարության գործունեության հիմնական ուղղություններն ու գիտակրթական հաստատությունների հետ համագործակցության ճանապարհները:
ԳԱԱ ընդհանուր ժողովում գիտնականների ելույթներից հետո, նրանց կողմից բարձրացված հարցերին ու խնդիրներին ամփոփիչ խոսքում անդրադարձել է ԿԳ նախարար Արայիկ Հարությունյանը: «Մեր առաջիկա կարևոր անելիքներից է «Բարձրագույն կրթության և գիտատեխնիկական գործունեության մասին» ՀՀ օրենքի նոր նախագծի ընդունումը, որով մենք մի շարք նոր լուծումներ ենք առաջարկում: Ի սկզբանե արձանագրել ենք, որ գիտահետազոտությունը կամ ընդհանրապես դուրս է մնում, կամ բավարար չափով ներառված չէ համալսարանական կյանքում: Օրինագիծը հետազոտական բաղադրիչի ավելացման պահանջ է սահմանում: Մեզ երբեմն քննադատում են` ասելով, որ չենք ներկայացրել կրթության և գիտության զարգացման ռազմավարությունը. սա իրավացի գնահատական է: Բայց նաև ինքներս մեր առաջ խնդիր ենք դրել նախ ճանաչել համակարգի բոլոր դերակատարներին, ուսումնասիրել բաղադրիչները, նոր միայն մշակել ռազմավարություն, որպեսզի նոր ռազմավարությունը հիմնված լինի իրական կյանքի վրա»,-իր խոսքում մասնավորապես նշել է նախարարը և շեշտել, որ ընդամենը վերջերս, կարդալով 2011-15 թվականների «Կրթության զարգացման ռազմավարությունը», համոզվել է, որ նման փաստաթղթերը երբեմն ստեղծվում են իրավական կամ մեկ այլ պարտադրանքից ելնելով, և մնում են սոսկ որպես փաստաթուղթ` ոլորտի զարգացման վրա այդպես էլ որևէ ազդեցություն չունենալով: «Մեր ցանկությունն է մշակել և ընդունել կենսունակ օրենքներ, որոնք կնպաստեն գիտության զարգացմանը, ձևական որևէ փաստաթուղթ չենք ընդունելու»,- նշել է նախարարը: Արայիկ Հարությունյանի խոսքով` անցյալ տարի ակադեմիական կազմակերպությունների և բուհերի համատեղ գիտական հրապարակումներն ընդամենը 165-ն են եղել, որն ընդհանուր հրապարակումների մեջ շատ քիչ ծավալ է կազմում, ինչը լուրջ մտահոգություն է: Անդրադառնալով գիտության ֆինանսավորմանը` նախարարն ընդգծել է, որ պետական հատկացումներից բացի, որոնք շատ կարևոր են, պետք է աշխատանք տանել նաև մասնավոր ոլորտի ներդրումների ներգրավման ուղղությամբ, քանի որ գիտությունը պետք է լուծումներ գտնի ոչ միայն պետության, այլ նաև բիզնեսի և տնտեսվարողների առջև ծառացած խնդիրների լուծման համար:
«Քայլերը, որոնք ուզում ենք անել ձեզ հետ համագործակցելով, նպատակ ունեն երկրի կառավարումը, այդ թվում նաև գիտության կառավարումն ավելի արդյունավետ դարձնել»,-դիմելով ներկաներին` նշել է Արայիկ Հարությունյանը: Անդրադառնալով մասնավորապես հայագիտության զարգացման խնդիրներին, ԿԳ նախարարն ընդգծել է, որ Հայաստանից դուրս գտնվող հայագիտական կենտրոններում հսկայական նյութ է կուտակված, որն ուսումնասիրված չէ, մինչդեռ Հայաստանում տարիներ շարունակ տեղապտույտ է կատարվում բազմիցս ուսումնասիրված և ծեծված նյութերի շուրջ. «Մենք այս ասպարեզում պետք է կարողանանք գնալ փոփոխությունների, պետք է փոխենք հայագիտության զարգացման հետաքրքրությունների շրջանակը, որպեսզի հետագայում, նաև գիտական այդ հետազոտությունների միջոցով կարողանանք պահպանել Հայաստանից դուրս գտնվող հայկական ժառանգությունը, ինչու չէ, նաև մտածենք` այն Հայաստանի Հանրապետություն ետ բերելու մասին»,- նշել է Արայիկ Հարությունյանը:
Անդրադառնալով ակադեմիայի գիտական ինստիտուտների խնդիրներին` ԿԳ նախարարը նշել է, որ այժմ ԿԳՆ Գիտության կոմիտեի կողմից շրջանառության մեջ է դրվել արդյունքների չափման նոր մեթոդաբանությունը: Այս հարցում նախարարն ակնկալում է ակադեմիական հանրույթի ակտիվ և շահագրգիռ մասնակցությունը` ընդունելի իրավական փաստաթուղթ ունենալու համար: Արայիկ Հարությունյանն իր խոսքում անդրադարձել է նաև բազային ֆինանսավորման և ոլորտային մի շարք այլ ընթացիկ հարցերի:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության և գիտության նախարարություն
Հարգելի գործընկերներ, դիտարկումներս վերաբերում են նախագծային ուսումնառությանը, որը, անկասկած, ողջունելի և ժամանակի պահանջներին համահունչ մոտեցում է: Միաժամանակ, անհրաժեշտ է արձանագրել, որ այն իր հետ բերում է նաև որոշակի դժվարություններ և…
Նախագծի նպատակն է՝ բացահայտել հայ ժողովրդի պատմության էջերը, իր ընտանիքի նահապետների ծննդավայրերը, նրանց անցած ճանապարհը, սերունդների հետ կապը: զարգացնել պատմություն ուսումնասիրելու, հետազտություններ անելու կարողություններ, սովորեցնել ձևակերպել և քայլ առ քայլ…
Հարգելի´ ուսուցիչներ ,ձեզ եմ ներկայացնում իմ ընտրած թեման՝ «21-րդ դարի հմտությունների զարգացմանը միտված մեթոդների կիրառումը հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերի ընթացքում »: Հուսով եմ ,որ կմասնակցեք թեմայի քննարկումներին, կանեք մեջբերումներ…
Հարգելի ուսուցիչներ ,սիրով ձեզ եմ ներկայացնում իմ ընտրած թեման՝ « Տեքստային խնդիրների դերը և կարևորությունը մաթեմատիկայի դասավանդման մեջ» և հուսով եմ ,որ կմասնակցեք թեմայի քննարկումներին, կանեք մեջբերումներ ու առաջարկություններ :…
Եկեք միասին քննարկենք՝ Արհեստական բանականության դերը կրթության մեջ․ ռիսկեր թե՞ հնարավորություններ: 21-րդ դարում կրթությունը կանգնած է նորագույն տեխնոլոգիաների, այդ թվում՝ արհեստական բանականության (ԱԲ) ակտիվ ներմուծման շեմին: Բայց արդյո՞ք ԱԲ-ն սպառնալիք…
Այս թեման, որն նախատեսված է գրական կամ ուսումնական աշխատանքի վերաբերում է Հովհաննես Թումանյանի ստեղծագործական ժառանգությանը և նրա ազդեցությանը հայոց լեզվի ու բանահյուսության վրա։«Քարտեզագրելով Թումանյանի ուղին»: Սա նշանակում է, որ պետք է ուսումնասիրել ու վերլուծել բանաստեղծի ամբողջ ստեղծագործական կյանքը, գործունեությունը և այն ճանապարհը, որ անցել է՝ հասնելով ժողովրդական խոսքի «մշակման» իր առաքելությանը։
Conditional sentences are statements discussing known factors or hypothetical situations and their consequences. Complete conditional sentences contain a conditional clause (often referred to as the if-clause) and the consequence. Consider the following sentences:
« Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին» դասընթացի նպատակն է աջակցել դասավանդող ուսուցիչներին ձևավորող գնահատում իրականացնելու գործընթացում, մասնավոր օրինակների միջոցով խորացնել գիտելիքը ձևավորող գնահատման ձևերի ու մեթոդների շուրջ և նպաստել գնահատման այս տեսակի գրագետ կիրառության ապահովմանը։
ԵզրակացությունԱյս հետազոտական աշխատանքը մի փոքր ավելի ճանաչելի ու հասկանալի է դարձնում Ավետիք Իսահակյանի «Աբու-Լալա Մահարի» պոեմը: Պոեմի թողած անկրկնելի տպավորությունը պայմանավորված է բանաստեղծի հախուռն, կրակոտ զգացմունքի և փիլիսոփայական խոհերի միասնությամբ:
Մասնագիտական հեռավար վերապատրաստման դասընթաց
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան