Նոյեմբերի 19-ին աշխարհում նշվում է Երեխայի հանդեպ բռնության կանխարգելման միջազգային օրը: Բռնության բոլոր տեսակները՝ ֆիզիկական, հոգեբանական, անտեսման և սեռական, տարածված են աշխարհի բոլոր երկրներում և որևէ տեսակի գործածման ծավալը կախված է նաև տվյալ երկրի սոցիալ-տնտեսական կամ քաղաքական իրողություններից: Հայաստանում նշյալ տարատեսակները ևս առկա են, սակայն ամենատարածվածը ֆիզիկական, հոգեբանական բռնության կիրառումն է, որոնք արգելակում են երեխայի բնականոն զարգացումն ու սոցիալականացումը : Բռնարարքներ հանդիպում են տանը, համայնքում, դպրոցում և այլուր: Բռնության ձևերի տարածումը նաև մարդկանց մոտ նշյալ վատ դրսևորումների մասին անտեղյակության պատճառ է: Եվ սխալ է մտածել, որ բռնության ցանկացած տեսակ միայն կիրառվում է սոցիալապես անապահով ընտանիքի երեխայի նկատմամբ: Օրինակ, անտեսված երեխա կարող է լինել նաև ապահով ընտանիքում, երբ ծնողները բացի երեխայի լավ սննդի կամ հագուստի բավարարումից, չեն մտահոգվում երեխայի այլ կարևոր կարիքների բավարարման ուղղությամբ, ինչպիսիք են կրթության կամ առօրյա դաստիարակության նկատմամբ անբավարար ուշադրությունը: Ամեն դեպքում ամեն ոք պետք է ճանաչի բռնության տեսակները և առօրյայում կանխարգելիչ քայլերով արտամատախիլ անի այդ չարիքը:
Ազատամուտի ԻՄՓԱՔԹ ակումբները Երեխայի հանդեպ բռնության կանխարգելման օրվան նվիրված համատեղ իրականացրեցին համայնքային ծրագիր՝ <<Բռնությունը փոխարինենք սիրով>> խորագրով,որին մասնակցեց մոտ 150 երեխա: Ակումբների անդամները ներկայացրեցին բռնության ու դրա ձևերի սահմանումները, բնորոշ հատկանիշներն ու հնարավոր բացասական հետևանքները: Օրինակ ֆիզիակական բռնության ձևեր նշվեցին ծեծը, թափահարումը, թունավորելը, խեղդելը, հարվածները, իսկ հոգեբանականը՝ երեխայի կարիքները չկարևորելը, մեկուսացումը, ահաբելումը ստորացնելն ու վախեցնելը, հակասոցիալական վարքագծի հրահրելը: Այնուհետև երկուական խմբերով ակումբականները պայմանական ֆոտոպատմությունների օգնությամբ ներկայացրեցին բռնության գործադրման առօրեական(ընտանեկան, դպրոցում կամ համայնքում պատահող) պատմություններ և այդ իրավիճակներն իրենց պատճառահետևանքային կապերով՝ տալով դրական լուծումներ: Ամեն պատմություն ավատվում էր խմբի կողմից հնչեցվող բռնության կանխմանն ուղղված կոչերով: Ներկաները նաև դիտեցին բռնության դրսևորումների ու դրանց վատ հետևանքների մասին տեսանյութ, այնուհետև երեխաների համար կազմակերպվեց շախմատի ու շաշկիի մրցաշարեր: «Մենք ենք պատասխանատու մեր վարքի և արարքների համար: Մի չմտածված քայլից կարող են տուժել շատ անմեղ երեխաներ: Չենք կարող փոխել անցյալը, սակայն կարող ենք փոխել ներկան։», ասում է 15ամյա Դիանան: Իսկ 16 ամյա Էդիտայի կարծիքով աղքատությունը համամարդկային հիմնախնդիր է, և դրա վերացումը ՄԱԿ-ի Կայուն զարգացման կարևոր և առաջնային նպատակներից է: «Ցավով պետք է նշել, որ աշխարհում շատ երեխաներ ապրում են աղքատության մեջ` զուրկ լինելով բարեկեցության տարրական պայմաններից:» ,ասում է Դիանան:
ԻՄՓԱՔԹ ծրագիրը մշակվել է Ռումինիայում «Նոր Հորիզոններ» հիմնադրամի կողմից և Հայաստանում իրականացվում է Վորլդ Վիժն Հայաստանի կողմից՝ 6 մարզերում և Երևանում: Նպատակն է համախմբել երիտասարդությանը ԻՄՓԱՔԹ խմբերում, աջակցել նրանց ձեռք բերել քաղաքացիական հասարակւթյան և աշխատանքային շուկայում մրցունակ լինելու համար անհրաժշտ կարողություններ:
ՎՎՀ Իջևանի գրասենյակ
ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի մարտի 11-ի 2024 թվականի N 07-Լ հրամանով հաստատվել է Հայաստանի Հանրապետության Տավուշի մարզի հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների 2023-2024 ուսումնական տարվա 9–րդ դասարանի «Բնագիտություն» («ֆիզիկա», «Քիմիա», «Կենսաբանություն», «Աշխարհագրություն»՝ սովորողի…
Հարգելի գործընկերներ, ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի մարտի 11-ի 2024 թվականի N 08-Լ հրամանով հաստատվել է «Նախագծային ուսուցման հայեցակարգը և ուսուցիչների վերապատրաստման մոդուլը»: ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի հրամանը և հավելվածը նախարարության պաշտոնական կայքում…
Հեղինակ՝ Ani Hovhannisyan (https://forum.armedu.am/member/9839-ani-hovhannisyan) Այս թեման Անի Հովհաննիսյանի «Ուսուցման արդի մեթոդները որպես սովորողի ուսումնառության մոտիվացիա (https://forum.armedu.am/forum/%D5%AF%D6%80%D5%A9%D5%A1%D5%AF%D5%A1%D5%B6-%D5%B8%D5%AC%D5%B8%D6%80%D5%BF/%D5%B4%D5%A1%D5%BD%D5%B6%D5%A1%D5%A3%D5%A5%D5%BF
Ուսուցման արդի մեթոդները որպես սովորողի ուսումնառության մոտիվացիա Ինչպես ասել է ամերիկացի հոգեբան Ֆրեդերիկ Սքիները «Աշխարհը բարելավելու համար հարկավոր է շրջվել դեպի դրական կրթական մեթոդներ: Այն պահից, եր բացահայտվեն առավել արդյունավետ…
Նախագծային ուսուցումը դասավանդման մեթոդ է, որի միջոցով սովորողները ձեռք են բերում գիտելիքներ և հմտություններ՝ որոշակի ժամանակ հետազոտելով գործնական, համալիր և հրատապ բնույթի հարցեր, խնդիրներ և մարտահրավերներ: Նախագիծը առանձին սովորողների կամ…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ