Նոյեմբերի 19-ին աշխարհում նշվում է Երեխայի հանդեպ բռնության կանխարգելման միջազգային օրը: Բռնության բոլոր տեսակները՝ ֆիզիկական, հոգեբանական, անտեսման և սեռական, տարածված են աշխարհի բոլոր երկրներում և որևէ տեսակի գործածման ծավալը կախված է նաև տվյալ երկրի սոցիալ-տնտեսական կամ քաղաքական իրողություններից: Հայաստանում նշյալ տարատեսակները ևս առկա են, սակայն ամենատարածվածը ֆիզիկական, հոգեբանական բռնության կիրառումն է, որոնք արգելակում են երեխայի բնականոն զարգացումն ու սոցիալականացումը : Բռնարարքներ հանդիպում են տանը, համայնքում, դպրոցում և այլուր: Բռնության ձևերի տարածումը նաև մարդկանց մոտ նշյալ վատ դրսևորումների մասին անտեղյակության պատճառ է: Եվ սխալ է մտածել, որ բռնության ցանկացած տեսակ միայն կիրառվում է սոցիալապես անապահով ընտանիքի երեխայի նկատմամբ: Օրինակ, անտեսված երեխա կարող է լինել նաև ապահով ընտանիքում, երբ ծնողները բացի երեխայի լավ սննդի կամ հագուստի բավարարումից, չեն մտահոգվում երեխայի այլ կարևոր կարիքների բավարարման ուղղությամբ, ինչպիսիք են կրթության կամ առօրյա դաստիարակության նկատմամբ անբավարար ուշադրությունը: Ամեն դեպքում ամեն ոք պետք է ճանաչի բռնության տեսակները և առօրյայում կանխարգելիչ քայլերով արտամատախիլ անի այդ չարիքը:
Ազատամուտի ԻՄՓԱՔԹ ակումբները Երեխայի հանդեպ բռնության կանխարգելման օրվան նվիրված համատեղ իրականացրեցին համայնքային ծրագիր՝ <<Բռնությունը փոխարինենք սիրով>> խորագրով,որին մասնակցեց մոտ 150 երեխա: Ակումբների անդամները ներկայացրեցին բռնության ու դրա ձևերի սահմանումները, բնորոշ հատկանիշներն ու հնարավոր բացասական հետևանքները: Օրինակ ֆիզիակական բռնության ձևեր նշվեցին ծեծը, թափահարումը, թունավորելը, խեղդելը, հարվածները, իսկ հոգեբանականը՝ երեխայի կարիքները չկարևորելը, մեկուսացումը, ահաբելումը ստորացնելն ու վախեցնելը, հակասոցիալական վարքագծի հրահրելը: Այնուհետև երկուական խմբերով ակումբականները պայմանական ֆոտոպատմությունների օգնությամբ ներկայացրեցին բռնության գործադրման առօրեական(ընտանեկան, դպրոցում կամ համայնքում պատահող) պատմություններ և այդ իրավիճակներն իրենց պատճառահետևանքային կապերով՝ տալով դրական լուծումներ: Ամեն պատմություն ավատվում էր խմբի կողմից հնչեցվող բռնության կանխմանն ուղղված կոչերով: Ներկաները նաև դիտեցին բռնության դրսևորումների ու դրանց վատ հետևանքների մասին տեսանյութ, այնուհետև երեխաների համար կազմակերպվեց շախմատի ու շաշկիի մրցաշարեր: «Մենք ենք պատասխանատու մեր վարքի և արարքների համար: Մի չմտածված քայլից կարող են տուժել շատ անմեղ երեխաներ: Չենք կարող փոխել անցյալը, սակայն կարող ենք փոխել ներկան։», ասում է 15ամյա Դիանան: Իսկ 16 ամյա Էդիտայի կարծիքով աղքատությունը համամարդկային հիմնախնդիր է, և դրա վերացումը ՄԱԿ-ի Կայուն զարգացման կարևոր և առաջնային նպատակներից է: «Ցավով պետք է նշել, որ աշխարհում շատ երեխաներ ապրում են աղքատության մեջ` զուրկ լինելով բարեկեցության տարրական պայմաններից:» ,ասում է Դիանան:
ԻՄՓԱՔԹ ծրագիրը մշակվել է Ռումինիայում «Նոր Հորիզոններ» հիմնադրամի կողմից և Հայաստանում իրականացվում է Վորլդ Վիժն Հայաստանի կողմից՝ 6 մարզերում և Երևանում: Նպատակն է համախմբել երիտասարդությանը ԻՄՓԱՔԹ խմբերում, աջակցել նրանց ձեռք բերել քաղաքացիական հասարակւթյան և աշխատանքային շուկայում մրցունակ լինելու համար անհրաժշտ կարողություններ:
ՎՎՀ Իջևանի գրասենյակ
Հարգելի ուսուցիչներ ,սիրով ձեզ եմ ներկայացնում իմ ընտրած թեման՝ «Ֆունկցիայի հասկացությունը » և հուսով եմ ,որ կմասնակցեք թեմայի քննարկումներին, կանեք մեջբերումներ ու առաջարկություններ : Այս թեմայի ուսումնասիրության նպատակն Ստեղծել քննարկման…
«Воспитание — великое дело: оно решает судьбу человека» (Лев Толстой) Каждый просмотренный мультфильм — часть этого воспитания, особенно если он содержит мораль. Уважаемые коллеги, предлагаю важную и увлекательную тему для…
«Воспитание — великое дело: оно решает судьбу человека» (Лев Толстой) Каждый просмотренный мультфильм — часть этого воспитания, особенно если он содержит мораль. Уважаемые коллеги, предлагаю важную и увлекательную тему для…
Նախագծային ուսուցում նպատակ Ծանոթացնել աշակերտներին Հայաստանի Առաջին Հանրապետության պատմական նշանակության գործիչներին, ուսումնասիրել նրանց գործունեությունը: Զարգացնել 10-րդ դասարանի աշակերտների պատմագիտական մտածողությունը, հայրենասիրությունը:: Խթանել աշակերտների ինքնուրույն ճանաչողական գործունեության հմտությունները, նպաստել
Հարգելի ուսուցիչներ, սիրով ձեզ եմ ներկայացնում իմ <<Առցանց գործիքների կարևորությունը ուսուցման գործընթացում>> թեման և սիրով հրավիրում քննարկման: Ժամանակակից կրթական համակարգում առցանց գործիքները դարձել են անբաժանելի մասը՝ բացելով ուսուցման և ուսումնառության…
ԵզրակացությունԱյս հետազոտական աշխատանքը մի փոքր ավելի ճանաչելի ու հասկանալի է դարձնում Ավետիք Իսահակյանի «Աբու-Լալա Մահարի» պոեմը: Պոեմի թողած անկրկնելի տպավորությունը պայմանավորված է բանաստեղծի հախուռն, կրակոտ զգացմունքի և փիլիսոփայական խոհերի միասնությամբ:
Մասնագիտական հեռավար վերապատրաստման դասընթաց
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի: