ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՄԻՋԱՎԱՅՐ
ՊՈՐՏԱԼ
ԿՐԹԱԿԱՆ
ՖՈՐՈՒՄ
ՊԱՇԱՐՆԵՐԻ
ՇՏԵՄԱՐԱՆ
ՀԵՌԱՎԱՐ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԻՆՏԵՐԱԿՏԻՎ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԿԿՏ
ՀԱՄԱԿԱՐԳ

Միջուկային հետազոտությունների միացյալ ինստիտուտի օրերը Հայաստանում

Հոկտեմբերի 19, 2016
Պաշտոնական

Մ. Մաշտոցի անվան հին ձեռագրերի ինստիտուտում՝ Մատենադարանում, տեղի է ունեցել «Միջուկային հետազոտությունների միացյալ ինստիտուտի օրերը Հայաստանում» խորագրով միջազգային գիտաժողովը, որին մասնակցելու նպատակով Հայաստան են ժամանել ճանաչված գիտնականներ: Գիտաժողովի մասնակիցներին ողջունել է ՀՀ կրթության և գիտության նախարար Լևոն Մկրտչյանը, ով շնորհավորել է Միջուկային հետազոտությունների միացյալ ինստիտուտի բոլոր աշխատակիցներին, գիտնականներին ու մասնագետներին՝ ինստիտուտի հիմնադրման 60-ամյա հոբելյանի առթիվ:

«1992 թվականից՝ արդեն որպես անկախ պետություն, Հայաստանի Հանրապետությունը դարձել է Միացյալ ինստիտուտի անդամ-պետություն: Այս ոչ կարճ ժամանակահատվածում Հայաստանի գիտական կենտրոնների, առաջին հերթին՝ Երևանի պետական համալսարանի և Երևանի ֆիզիկայի ինստիտուտի հետ ձևավորվել են հաստատուն կապեր: Հայաստանի մասնագետները մասնակցել և այսօր էլ մասնակցում են ՄՀՄԻ կողմից իրականացվող բազմաթիվ խոշոր նախագծերի. 12 հայ գիտնական և մասնագետ ընդգրկված են ինստիտուտի ծրագրերում: Միացյալ ինստիտուտի հետ համատեղ աշխատանքներում հայ գիտնականների և ինժեներների մասնակցությունն ունի մի շարք դրական կողմեր: Առաջին հերթին դա հնարավորություն է մեր երկրի համար հետաքրքրություն ներկայացնող ոլորտներում իրականացնել այն հիմնարար և կիրառական հետազոտությունները, որոնք տարբեր պատճառներով հնարավոր չէ կատարել երկրի ներսում: Երկրորդ՝ Միացյալ ինստիտուտի միջոցով հայ ֆիզիկոսները և ինժեներները զարգացրել են գիտատեխնիկական համագործակցություն համաշխարհային այնպիսի առաջատար ատոմային կենտրոնների հետ, ինչպիսիք են՝ CERN, DESY և այլն: ՄՀՄԻ հետ գիտական համագործակցությունը լայն հնարավորություններ է տալիս ուղիղ կապեր հաստատել ինչպես ԱՊՀ մասնակից-պետությունների, այնպես էլ՝ արտասահմանյան երկրների հետ: ՄՀՄԻ-ն մեծ դեր է ունեցել և ունի տեսական ֆիզիկայի, բարձր էներգիաների ֆիզիկայի և ատոմային միջուկի ֆիզիկայի բնագավառում Հայաստանի գիտական կադրերի պատրաստման և վերապատրաստման գործում: Այսօր մենք հետաքրքրված ենք ինստիտուտում իրականացվող կրթական ծրագրերում մեր ուսանողների և ասպիրանտների առավել ակտիվ մասնակցությամբ: Այսպիսով, Միջուկային հետազոտությունների միացյալ ինստիտուտի հետ համագործակցությունը խիստ կարևոր և անհրաժեշտ է Հայաստանում միջուկային տեխնոլոգիաների զարգացման, միջազգային հետազոտություններում հայ գիտնականների ինտեգրման և այդ բնագավառում կադրերի պատրաստման համար: Այդ համագործակցությունը նպաստում է ձեռնարկություններում նոր բարձր տեխնոլոգիաների զարգացմանը, համաշխարհային շուկայում դրանց դերի բարձրացմանը:Հայաստանի Հանրապետության կառավարությունը մեծ կարևորություն է տալիս ձեր ինստիտուտի գործունեության մեջ արդյունավետ մասնակցությանը և հետագա զարգացմանը»,-նշել է նախարարը՝ գիտաժողովի մասնակիցներին մաղթելով հետագա արդյունավետ համագործակցություն:

Համաշխարհային գիտության զարգացման, Հայաստանի և Ռուսաստանի գիտական կապերի ամրապնդման, միջազգային գիտական տարածք Հայաստանի գիտության ինտեգրման, Հայաստանում բարձրագույն որակավորմամբ մասնագիտական կադրերի պատրաստման բնագավառներում ներդրած ավանդի համար և Դուբնայի Միջուկային Հետազոտությունների Միացյալ Ինստիտուտի 60-ամյակի կապակցությամբ Ֆիզիկամաթեմատիկական գիտությունների դոկտոր, պրոֆեսորներ, Դուբնայի Միջուկային հետազոտությունների միացյալ ինստիտուտի փոխտնօրեններ Միխայիլ Իտկիսը և Ռիխարդ Լեդնիցկին պարգևատրվել են Հայաստանի Հանրապետության կրթության և գիտության նախարարության բարձրագույն պարգևով` «Ոսկե հուշամեդալով»:

Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության և գիտության նախարարության կայք

  • Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին

      « Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին» դասընթացի նպատակն է աջակցել   դասավանդող ուսուցիչներին ձևավորող գնահատում իրականացնելու գործընթացում, մասնավոր օրինակների միջոցով խորացնել գիտելիքը ձևավորող գնահատման ձևերի ու մեթոդների շուրջ և նպաստել գնահատման այս տեսակի գրագետ կիրառության ապահովմանը։ 

  • «Աբու-Լալա Մահարի » պոեմի ուսուցման իմ փորձը

    ԵզրակացությունԱյս հետազոտական աշխատանքը մի փոքր ավելի ճանաչելի ու հասկանալի է դարձնում Ավետիք Իսահակյանի «Աբու-Լալա Մահարի» պոեմը: Պոեմի թողած անկրկնելի տպավորությունը պայմանավորված է բանաստեղծի հախուռն, կրակոտ զգացմունքի և փիլիսոփայական խոհերի միասնությամբ:

  • Արհեստական բանականության դերը կրթության մեջ

  • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների դերը կրթության մեջ

    Մասնագիտական հեռավար վերապատրաստման դասընթաց

  • Ուսուցիչների ինքնագնահատման, կարիքների վերհանման և աջակցման գործիքի ստեղծում

  • ՏՀՏ առցանց դասընթաց

  • Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան

    Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան

  • Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակի ուսուցումը նորագույն մեթոդներով

                                              Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է  8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն  կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել  ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը:  «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման  ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել  ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական  հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել  համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված  բոլոր մեթոդներն ու հնարները  կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը  հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր  նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:  

  • Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան

    Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան

  • ՏՀՏ գործիքների կիրառությունը ուղղագրություն և ուղղախոսություն ուսուցանելիս

    Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում: