ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՄԻՋԱՎԱՅՐ
ՊՈՐՏԱԼ
ԿՐԹԱԿԱՆ
ՖՈՐՈՒՄ
ՊԱՇԱՐՆԵՐԻ
ՇՏԵՄԱՐԱՆ
ՀԵՌԱՎԱՐ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԻՆՏԵՐԱԿՏԻՎ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԿԿՏ
ՀԱՄԱԿԱՐԳ

Համընդհանուր ներառումը համակեցության նոր մարադակ է. Արայիկ Հարությունյան

Սեպտեմբերի 3, 2018
Պաշտոնական

Սեպտեմբերի 1-ին՝ Գիտելիքի և դպրության օրվա առթիվ ՀՀ կրթության և գիտության նախարար Արայիկ Հարությունյանն այցելել է Արմավիրի մարզ, որտեղ այս տարվանից անցում է կատարվում համընդհանուր ներառական կրթության: Նախարարը, Արմավիրի մարզպետ Գագիկ Միրիջանյանի ուղեկցությամբ, ներկա է գտնվել Սարդարապատ գյուղի միջնակարգ դպրոցի սեպտեմբերմեկյան հանդիսությանը: Շնորհավորելով դպրոցի աշակերտներին և ուսուցիչներին` նոր ուսումնական տարվա մեկնարկի կապակցությամբ՝ նախարարը նշել է, որ նոր Հայաստանում մտածող, սովորղ և կարդացող մարդը բարձրագույն արժեք է, և այս ճանապարհին շատ մեծ է ուսուցչի դերը. «Ես այցելել եմ Արմավիրի մարզ և Սարդարապատ երկու պատճառով. նախ` սեպտեմբերի 1-ից Արմավիրի մարզը անցնելու է համընդհանուր ներառման, որը շատ կարևոր քայլ է: Ես կարծում եմ, որ այն հասարակությունը, որը լավագույնս անցում է կատարում համընդհանուր ներառման համակարգին, բարձրանում է զարգացման նոր մակարդակի, որտեղ կան միանգամայն այլ առաքինություններ: Ներառական հասարակություններում համակեցությունը, փոխադարձ հարգանքը, սերը բոլորովին այլ հարթության վրա են գտնվում: Այցիս երկրորդ պատճառը՝ ԿԳ նախարարության համար մարզերը շատ կարևոր են, և մարզային կրթության խնդիրները մեր ուշադրության կենտրոնում են լինելու»,- նշել է Արայիկ Հարությունյանը:
Սարդարապատի դպրոցում, նախարարի ներկայությամբ, վիճակահանությամբ տեղի է ունեցել առաջին դասարանցիների դասարանների ձևավորման արարողությունը: Դպրոցի բակում, ուսուցիչների, աշակերտների և բարձարստիճան հյուրերի ներկայությամբ, ձևավորվել են երեք առաջին դասարանները, ընտրվել են դասվարները: Այս նախաձեռնությունը նախարար Արայիկ Հարությունյանը շատ կարևոր է համարել՝ նշելով, որ հաջորդ տարվանից Երևանում պետք է ներդրվի առաջին դասարաննների ձևավորման հենց այս մոդելը: Դպրոցում նախարարը հանդես է եկել նաև բաց դասով, որի թեման եղել է կրթության բարոփեխումներն ու տեսլականը:

Լրագրողների հետ զրույցում անդրադառնալով հանընդհանուր ներառական կրթության հարցին՝ ԿԳ նախարարը նշել է, որ հարմարեցումների առումով դեռ շատ խնդիրներ կան ինչպես Արմավիրում, այնպես էլ մնացած մարզերում. «Ունենք նաև ուսուցիչների, կրթության կառավարիչների, ծնողների վերապատրաստման հետ կապված հարցեր: Այս փուլում առաջ եկած խնդիրները մենք քայլ առ քայլ լուծելու ենք, և վստահ եմ՝ մի քանի տարի հետո ունենալու ենք շատ լավ համակարգ»: 

Նախարարի տեղեկացմամբ՝ ներկայումս համընդհանուր ներառումը ներդրված է Սյունիքի և Տավուշի մարզերում, իսկ Արմավիրում համակարգը ներդրվում է այս սեպտեմբերից: Այդ նպատակով Արմավիրի մարզում հատուկ դպրոցները վերակազմավորվել են մանկավարժահոգեբանական աջակցության կենտրոնների, որոնք մասնագիտական աջակցություն են ապահովելու դպրոցներին՝ ներառական կրթության կազմակերպման հարցում: Կոնկրետ Սարդարապատի դպրոցում, որտեղ ներառական կրթությունը ներդրվել է մի քանի տարի առաջ, այժմ շուրջ 680 աշակերտներից 50-ը հատուկ կարիքով երեխաներ են. «Հատուկ կարիք ունեցող յուրաքանչյուր երեխայի համար կարիքի գնահատում է կատարվում, ըստ անհրաժեշտության կազմվում է կրթության անհատական ծրագիր, և ըստ այդ ծրագրի` երեխան ստանում է կրթություն՝ սովորական դպրոցում»,- նշել է նախարարը և հավելել, որ համաձայն կազմված ժամանակացույցի ողջ հանրապետությունում ներդրվելու է համընդհանուր ներառական կրթություն: Հերթական հաջորդ մարզերը լինելու են Շիրակը և Արագածոտնը: Միաժամանակ աշխատանքներ կտարվեն` հաջորդ տարվանից համընդհանուր ներառումը փուլ առ փուլ Երևանում ներդնելու ուղղությամբ: 

Ի պատասխան լրագրողի հարցի՝ ԿԳ նախարարն անդրադարձել է նաև ավարտական քննական թեստերին և տեղեկացրել, որ առաջիկա 1-2 շաբաթվա ընթացքում Լեզվի կոմիտեի ղեկավարը կներկայացնի հայոց լեզվի քննական թեստի նոր տարբերակ, որի մասին կհայտարարվի: Նրա խոսքով` նոր թեստերը կստուգեն աշակերտի վերլուծելու, քննելու և ոչ թե անգիր անելու ունակությունները: Արայիկ Հարությունյանն անդրադարձել է նաև ուսուցիչների աշխատավարձերի բարձրացմանը՝ նշելով, որ հարցը կքննարկվի 2019 թվականի պետական բյուջեի ձևավորման ժամանակ:

Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության և գիտության նախարարություն

  • 9-րդ դաս. Բնագիտություն առարկայի քննությունը ուս. նախագծի միջոցով անցկացնելու մասին

    Թեմայի հեղինակ՝ manush

    ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի մարտի 11-ի 2024 թվականի N 07-Լ հրամանով հաստատվել է Հայաստանի Հանրապետության Տավուշի մարզի հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների 2023-2024 ուսումնական տարվա 9–րդ դասարանի «Բնագիտություն» («ֆիզիկա», «Քիմիա», «Կենսաբանություն», «Աշխարհագրություն»՝ սովորողի…

  • Նախագծային ուսուցում. Հայեցակարգ և ուսուցիչների վերապատրաստման մոդուլ

    Թեմայի հեղինակ՝ manush

    Հարգելի գործընկերներ, ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի մարտի 11-ի 2024 թվականի N 08-Լ հրամանով հաստատվել է «Նախագծային ուսուցման հայեցակարգը և ուսուցիչների վերապատրաստման մոդուլը»: ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի հրամանը և հավելվածը նախարարության պաշտոնական կայքում…

  • Ուսուցման արդի մեթոդները 2

    Թեմայի հեղինակ՝ manush

    Հեղինակ՝ Ani Hovhannisyan (https://forum.armedu.am/member/9839-ani-hovhannisyan) Այս թեման Անի Հովհաննիսյանի «Ուսուցման արդի մեթոդները որպես սովորողի ուսումնառության մոտիվացիա (https://forum.armedu.am/forum/%D5%AF%D6%80%D5%A9%D5%A1%D5%AF%D5%A1%D5%B6-%D5%B8%D5%AC%D5%B8%D6%80%D5%BF/%D5%B4%D5%A1%D5%BD%D5%B6%D5%A1%D5%A3%D5%A5%D5%BF

  • Ուսուցման արդի մեթոդները

    Թեմայի հեղինակ՝ Ani Hovhannisyan

    Ուսուցման արդի մեթոդները որպես սովորողի ուսումնառության մոտիվացիա Ինչպես ասել է ամերիկացի հոգեբան Ֆրեդերիկ Սքիները «Աշխարհը բարելավելու համար հարկավոր է շրջվել դեպի դրական կրթական մեթոդներ: Այն պահից, եր բացահայտվեն առավել արդյունավետ…

  • Նախագծային ուսուցում

    Թեմայի հեղինակ՝ Մարիետա

    Նախագծային ուսուցումը դասավանդման մեթոդ է, որի միջոցով սովորողները ձեռք են բերում գիտելիքներ և հմտություններ՝ որոշակի ժամանակ հետազոտելով գործնական, համալիր և հրատապ բնույթի հարցեր, խնդիրներ և մարտահրավերներ: Նախագիծը առանձին սովորողների կամ…