ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՄԻՋԱՎԱՅՐ
ՊՈՐՏԱԼ
ԿՐԹԱԿԱՆ
ՖՈՐՈՒՄ
ՊԱՇԱՐՆԵՐԻ
ՇՏԵՄԱՐԱՆ
ՀԵՌԱՎԱՐ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԻՆՏԵՐԱԿՏԻՎ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԿԿՏ
ՀԱՄԱԿԱՐԳ

«Երեխաների մոտ ճիշտ գաղափարներ ձևավորել ֆիզիկական ակտիվության և առողջ սնվելու վերաբերյալ». Արաքսիա Սվաջյան

Դեկտեմբերի 19, 2025
Լուրեր կազմակերպություններից

ԿԶՆԱԿ հիմնադրամի «Դպրոցական սնունդ և երեխաների բարեկեցություն» հիմնարկի նախաձեռնությամբ նոյեմբեր–դեկտեմբեր ամիսներին ՀՀ մի շարք մարզերում և Երևանում իրականացվել է մասնագիտական աշխատաժողովների շարք՝ ուղղված «Առողջ ապրելակերպ» առարկայի «Սնուցում և ֆիզիկական ակտիվություն» բաղադրիչի դասավանդման արդյունավետության բարձրացմանը։

Եզրափակիչ աշխատաժողովը տեղի է ունեցել Երևանի Մխիթար Հերացու անվան պետական բժշկական համալսարանի «Հերացի» ավագ դպրոցում:

Ողջույնի խոսքով հանդես են եկել ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Արաքսիա Սվաջյանը, ՄԱԿ-ի Պարենի համաշխարհային ծրագրի հայաստանյան գրասենյակի փոխտնօրեն Օսկար Էքդալը և «Դպրոցական սնունդ և երեխաների բարեկեցություն» հիմնարկի տնօրեն Սաթենիկ Մկրտչյանը:

Նախարարի տեղակալ Արաքսիա Սվաջյանն անդրադարձել է ֆորմալ կրթության շրջանակում առողջ ապրելակերպի հմտությունների ձևավորմանը: Նրա խոսքով՝ «Առողջ ապրելակերպ» առարկայի խմբակը Հանրակրթության պետական չափորոշչով սահմանվել է որպես պարտադիր խմբակ. «Շատ կարևոր է, որպեսզի մեր երեխաները բավարար պայմաններ ունենան դպրոցներում ֆիզիկական զարգացմանը նպաստող գործունեությամբ զբաղվելու համար: Ներկայում ամենամեծ մարտահրավերներից մեկը երեխաների սակավ շարժունությունն է. դա պայմանավորված է գործունեության ձևերի փոփոխությամբ, բակային խաղերի նվազմամբ և դրանց փոխարեն ՏՏ խաղերին տրամադրվող ավելի մեծ ժամանակով: Այս բոլոր գործոնները հաշվի առնելով՝ անհրաժեշտ է երեխաների շրջանում ճիշտ գաղափարներ ձևավորել ֆիզիկական ակտիվության և առողջ սնվելու վերաբերյալ»:

Նախարարի տեղակալի դիտարկմամբ՝ մարզերի դպրոցներում իրականացվող «Դպրոցական սնունդ» ծրագրի շնորհիվ արդեն իսկ դրական փոփոխություն է նկատվում. «Շրջայցերի ընթացքում մարզային դպրոցների տարրական դասարանների երեխաները, որոնք «Դպրոցական տաք սնունդ» ծրագրից են օգտվում, նախորդ տարիներին սննդի ժամին որոշ աղցաններ և ապուրներ ուտելուց հրաժարվում էին: Այս տարի արդեն պատկերը փոխվել է. ծնողներից էլ ունենք հետադարձ կապ, որ երեխաների սննդակարգն ընդլայնվել է, և նրանք սկսել են ավելի շատ մրգեր, բանջարեղեն, առողջ սնունդ ուտել: Ուրախ եմ, որ ծրագրի ազդեցությունն արդեն իսկ նկատելի է: Առաջիկա ժամանակահատվածում կլուծվի նաև միջին և ավագ դասարանների աշակերտների առողջ սնվելու հարցը՝ դպրոցական բուֆետների աշխատանքի կանոնակարգմամբ»:

Նախարարի տեղակալի տեղեկացմամբ՝ հաշվի առնելով մարզային դպրոցների դրական փորձը՝ նախատեսվում է «Դպրոցական սնունդ» ծրագիրը ներդնել նաև Երևանի դպրոցներում՝ կրտսեր դասարանների աշակերտներին ապահովելով տաք սննդով: Այդ նպատակով նախ կմեկնարկի փորձնական ծրագիր, և մեկ-երկու տարվա ընթացքում աստիճանաբար Երևանի բոլոր դպրոցների տարրական դասարաններն անցում կկատարեն ծրագրին։

ՄԱԿ-ի Պարենի համաշխարհային ծրագրի հայաստանյան գրասենյակի փոխտնօրեն Օսկար Էքդալը ևս նշել է, որ հաջորդ տարի նախատեսվում է ընդլայնել «Դպրոցական սնունդ» ծրագիրը՝ այն փորձարկելով Երևանում։ Արդյունքում՝ ավելի քան 50 000 երեխա կմիանա ծրագրին։ Անդրադառնալով ծրագրի կարևորությանը՝ նա նշել է, որ խոսքը ոչ միայն կալորիաների, այլ նաև մակրո և միկրոէլեմենտների մասին է, որոնք անհրաժեշտ են երեխաների օրգանիզմի ճիշտ զարգացման համար. ««Առողջ ապրելակերպ» ծրագիրը նպաստելու է, որ երեխաները ստանան առողջ սնունդ, ձևավորեն առողջ սովորություններ և վարեն ճիշտ ապրելակերպ։ Այս ամենը հնարավոր չէր լինի՝ առանց ԿԳՄՍ նախարարության հետ սերտ համագործակցության և պետության աջակցության»։

«Դպրոցական սնունդ և երեխաների բարեկեցություն» հիմնարկի տնօրեն Սաթենիկ Մկրտչյանի նշմամբ՝ «Առողջ ապրելակերպ» խմբակի «Սնուցում և ֆիզիկական ակտիվություն» բաղադրիչն ամբողջացել է ԿԳՄՍ նախարարության և ՄԱԿ-ի Պարենի համաշխարհային ծրագրի արդյունավետ համագործակցության արդյունքում։ Աշխատաժողովը հենց այդ բաղադրիչի դասավանդման արդյունավետության բարձրացմանն է միտված։

«Ուսուցիչները ներկայացրել են իրենց լավագույն փորձը, իսկ մասնագետները տեղում արձագանքել են՝ տալով մասնագիտական մեկնաբանություններ»,- ասել է Սաթենիկ Մկրտչյանը և հավելել, որ աշխատաժողովների ընթացքում քննարկված հարցերի հիման վրա կպատրաստվի ուղեցույց, որը կհրապարակվի և կտրամադրվի դպրոցներին՝ իբրև մեթոդական աջակցություն։

Եզրափակիչ հանդիպմանը դասախոսություններով հանդես են եկել կրթական բովանդակության ձևավորման և կիրառման գործընթացում ներգրավված մասնագետները, «Առողջ ապրելակերպ» խմբակի ուսուցիչները ներկայացրել են իրենց հաջողված փորձը, տեղի են ունեցել գործնական և մեթոդական քննարկումներ։

Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն