ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՄԻՋԱՎԱՅՐ
ՊՈՐՏԱԼ
ԿՐԹԱԿԱՆ
ՖՈՐՈՒՄ
ՊԱՇԱՐՆԵՐԻ
ՇՏԵՄԱՐԱՆ
ՀԵՌԱՎԱՐ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԻՆՏԵՐԱԿՏԻՎ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԿԿՏ
ՀԱՄԱԿԱՐԳ

Ամփոփվել է օտարերկրյա համալսարաններում գործող հայագիտական կենտրոնների երկրորդ համաժողովը

Դեկտեմբերի 16, 2025
Միջազգային լուրեր Լուրեր կազմակերպություններից

Լեհաստանի Պոզնան քաղաքում գործող Ադամ Միցկևիչի անվան համալսարանում ավարտվել է հայագիտական կենտրոնների երկրորդ համաժողովը, որին մասնակցել են ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Արթուր Մարտիրոսյանը, Լեհաստանում ՀՀ արտակարգ և լիազոր դեսպան Ալեքսանդր Արզումանյանը, օտարերկրյա համալսարաններում գործող հայագիտական կենտրոնների ներկայացուցիչներ։

Երկօրյա համաժողովի ընթացքում տեղի են ունեցել պանելային քննարկումներ և զեկույցներ՝ նվիրված հայագիտության զարգացման ռազմավարական ուղղություններին, միջազգային գործընկերությունների խորացմանը և ակադեմիական ցանցի ձևավորմանը։

Հայագիտական կենտրոնների ներկայացուցիչները կիսվել են իրենց փորձառությամբ, քննարկվել են երկկողմ և բազմակողմ համագործակցության հնարավորությունները, կարևորվել է նման ձևաչափով հանդիպումների շարունակականության անհրաժեշտությունը՝ որպես փորձի փոխանակման, համագործակցության և համատեղ նախաձեռնությունների զարգացման արդյունավետ հարթակ։

ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Արթուր Մարտիրոսյանն իր ելույթում շեշտել է՝ օտարերկրյա պետություններում գործող հայագիտական կենտրոններն առաջնային նշանակություն ունեն հայագիտության զարգացման գործում՝ քայլելով համաշխարհային գիտության ձեռքբերումների և մարտահրավերներին համընթաց։

Նրա տեղեկացմամբ՝ ՀՀ պետական բյուջեի ֆինանսավորմամբ իրականացվում է օտարերկրյա համալսարաններում հայերենի և հայագիտական առարկաների դասավանդման ծրագիրը։ Ներկայում ԿԳՄՍ նախարարությունը համագործակցում է 13 երկրում գործող 15 համալսարանների և գիտական կազմակերպությունների հետ, իսկ մինչև 2030 թվականը նախատեսվում է հայագիտական կենտրոնների թիվը հասցնել 23-ի, որոնցում կիրականացվի տարեկան 12 հետազոտական աշխատանք:

Արթուր Մարտիրոսյանը հատուկ ընդգծել է ցանցային հայագիտական համալսարանի ստեղծման կարևորությունը, որը հնարավորություն կտա միավորել տարբեր երկրներում գործող հայագիտական կենտրոնների ներուժը, զարգացնել ուսանողների և դասավանդողների ակադեմիական շարժունության մեխանիզմները, ներդնել նորարարական կրթական տեխնոլոգիաներ և ձևավորել հայագիտության ոլորտում միասնական կրթագիտական տարածք։

Լեհաստանում ՀՀ արտակարգ և լիազոր դեսպան Ալեքսանդր Արզումանյանը կարևորել է Պոզնանի Ադամ Միցկևիչի անվան համալսարանում վերջերս բացված Մխիթար Գոշի անվան հայագիտական կենտրոնի գործունեությունը՝ ընդգծելով կառույցի դերը Հայաստան-Լեհաստան կրթագիտական և մշակութային համագործակցության խորացման գործում։

ԿԳՄՍՆ լեզվի կոմիտեի նախագահ Սիրանուշ Դվոյանն իր առցանց զեկույցում ներկայացրել է նախարարության կողմից իրականացվող հայոց լեզվի թվայնացման քաղաքականությունը՝ ընդգծելով այս գործընթացի նշանակությունը ժամանակակից կրթական միջավայրում և սփյուռքի կրթական համակարգերում հայերենի արդյունավետ դասավանդման տեսանկյունից։ Այս համատեքստում նա, մասնավորապես, անդրադարձել է հայերենի ուսուցման, ստուգման և գնահատման միջազգայնորեն ընդունված չափորոշիչների մշակման, դրանց հիման վրա լեզվական իմացության մակարդակը հավաստող հայերենի ստուգման ու գնահատման համակարգի ստեղծմանը և ներկայացրել «Հայերենը ոչ հայախոսների համար. հայերենի ուսուցում, ստուգում եւ գնահատում» ծրագիրը։

ԿԳՄՍՆ բարձրագույն կրթության և գիտության կոմիտեի նախագահի տեղակալ Արթուր Մովսիսյանը ներկայացրել է պետական աջակցությամբ իրականացվող հետազոտական ծրագրերը և մեխանիզմները՝ ընդգծելով դրանց դերը գիտական ներուժի զարգացման և հայագիտական հետազոտությունների խթանման գործում։ Նա կոչ է արել հայագիտական կենտրոններին՝ ակտիվորեն մասնակցել նախարարության կողմից հայտարարվող հետազոտական մրցույթներին։

Համաժողովի ընթացքում ԿԳՄՍ նախարարության կողմից պարգևատրվել են հայագիտական կենտրոնների մի խումբ ներկայացուցիչներ։ Նախարարի հրամանով ԿԳՄՍ նախարարության մեդալով է պարգևատրվել է լեհ անվանի հայագետ, պրոֆեսոր Անջեյ Պիսովիչը։

Համաժողովն անցկացվել է ԿԳՄՍ նախարարության կողմից՝ Լեհաստանում ՀՀ դեսպանության աջակցությամբ։

Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն