ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՄԻՋԱՎԱՅՐ
ՊՈՐՏԱԼ
ԿՐԹԱԿԱՆ
ՖՈՐՈՒՄ
ՊԱՇԱՐՆԵՐԻ
ՇՏԵՄԱՐԱՆ
ՀԵՌԱՎԱՐ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԻՆՏԵՐԱԿՏԻՎ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԿԿՏ
ՀԱՄԱԿԱՐԳ

Գառնիի խճանկարների վերականգնումը՝ Հայաստան-Իտալիա համագործակցությամբ

Հոկտեմբերի 15, 2025
Մշակութային լուրեր

Հայաստանի պատմության թանգարանում անցկացվել է «Հնագիտական ​​տուրիզմը Հայաստանի զարգացման համար. Գառնիի խճանկարների վերականգնումը և հայ-իտալական գործակցությունը Դվինում և Արուճում» թեմայով աշխատաժողովը։

Բացմանը ներկա են եղել ԿԳՄՍ նախարար Ժաննա Անդրեասյանը, նախարարի տեղակալ Ալֆրեդ Քոչարյանը, Հայաստանում Իտալիայի դեսպան Ալեսսանդրո Ֆերրանտին, ծրագրի համակարգողներ և մասնագետներ հայկական և իտալական կողմերից:

Ողջունելով ներկաներին՝ ԿԳՄՍ նախարար Ժաննա Անդրեասյանը կարևորել է հանդիպումը հատկապես հնագիտական ժառանգության ուսումնասիրության և առկա խնդիրների մասին խոսելու հնարավորության տեսանկյունից։

«Այս ծրագրի իրականացումն առաջին հերթին Հայաստան-Իտալիա բարեկամական հարաբերությունների և խորացող համագործակցության մասին է: Համատեղ աշխատանքի ավարտին կունենանք Գառնիի վերականգնված խճանկարները, ինչպես նաև շոշափելի արդյունքներ Դվինում և Արուճում: Սա նաև մասնագիտական կարողությունների զարգացման կարևոր ծրագիր է՝ հաշվի առնելով, որ Հայաստանի և Իտալիայի մասնագետները փոխադարձ գործակցության միջոցով նպաստում են ինստիտուցիոնալ կարողությունների ձևավորմանը և զարգացմանը»,- ասել է նախարարը։

Նա նաև ընդգծել է՝ մշակութային ժառանգության պահպանությանն ուղղված այս ծրագրի իրականացումը մեծապես նպաստելու է նաև շրջակա համայնքների զարգացմանը՝ փոխելով հանրային վարքականոնը՝ մշակութային ժառանգությունը դիտարկելով համայնքի զարգացման ուղիղ հնարավորություն։

Մշակույթի միջոցով համայնքային կյանքի զարգացման համատեքստում Ժաննա Անդրեասյանը հիշատակել է նաև Արուճում կազմակերպվող Հոգևոր երաժշտության փառատոնի մասին՝ աշխատաժողովի մասնակիցներին հրավիրելով բացահայտելու պատմական հուշարձանը՝ բարձրորակ երաժշտության ունկնդրմամբ:

Նախարարը շնորհակալություն է հայտնել Հայաստանում Իտալիայի դեսպանատանը և ծրագրում ընդգրկված գործընկեր կառույցներին՝ մաղթելով հաջող ընթացք:

Հայաստանում Իտալիայի դեսպան Ալեսսանդրո Ֆերրանտին ևս ողջունել է ներկաներին՝ ընդգծելով, որ հայ և իտալացի ժողովուրդները կապված են հազարամյա ժառանգությամբ, և հնագիտությունն էլ խորհրդանշում է անցյալի հիշողությունների վերագտման միջոցով ապագային ավելի պայծառ նայելու հանգամանքը: Նա ընդգծել է՝ ծրագրում ընդգրկված հայկական մշակութային ժառանգությունը համաշխարհային նշանակություն ունի, և այն պետք է խնամել:

Աշխատաժողովը հիմնական օրակարգը նվիրված է Գառնիին, որտեղ Opificio delle Pietre Dure (OPD)-ն և UniFi-ն իրականացնում են խճանկարների պահպանության և վերականգնման աշխատանքների երրորդ փուլը: Նախատեսված աշխատանքները՝ խճանկարի կառուցվածքային վերլուծությունը, շերտագրական հետազոտությունները, շաղախի ընտրովի հեռացումը և մաքրման գործողությունները կնպաստեն խճանկարի երկարաժամկետ պահպանությանը:

Միջոցառման ընթացքում ներկայացվել են նաև Դվինում և Արուճում արձանագրված առաջընթացը՝ արտացոլելով հայ-իտալական գործընկերության լայն շրջանակը՝ ժառանգության պահպանումը կապելով գյուղական զարգացման և մշակութային տուրիզմի հետ։

Նշենք, որ ծրագիրը համակարգվում է ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարության կողմից՝ Հայաստանում Իտալիայի դեսպանատան աջակցությամբ և ARCHEtourDEV նախագծի շրջանակում, որը ֆինանսավորվում է Իտալիայի համագործակցության զարգացման գործակալության (AICS) և իրականացվում է Ֆլորենցիայի համալսարանի (UniFi) կողմից:

Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն

  • Ժողովրդական խոսքի անմահ մշակը. քարտեզագրելով Հ. Թումանյանի ուղին

    Այս թեման, որն  նախատեսված է գրական կամ ուսումնական աշխատանքի վերաբերում է Հովհաննես Թումանյանի ստեղծագործական ժառանգությանը և նրա ազդեցությանը հայոց լեզվի ու բանահյուսության վրա։«Քարտեզագրելով Թումանյանի ուղին»: Սա նշանակում է, որ պետք է ուսումնասիրել ու վերլուծել բանաստեղծի ամբողջ ստեղծագործական կյանքը, գործունեությունը և այն ճանապարհը, որ անցել է՝ հասնելով ժողովրդական խոսքի «մշակման» իր առաքելությանը։

  • Conditional Sentences in English

    Conditional sentences are statements discussing known factors or hypothetical situations and their consequences. Complete conditional sentences contain a conditional clause (often referred to as the if-clause) and the consequence. Consider the following sentences:

  • Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին

      « Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին» դասընթացի նպատակն է աջակցել   դասավանդող ուսուցիչներին ձևավորող գնահատում իրականացնելու գործընթացում, մասնավոր օրինակների միջոցով խորացնել գիտելիքը ձևավորող գնահատման ձևերի ու մեթոդների շուրջ և նպաստել գնահատման այս տեսակի գրագետ կիրառության ապահովմանը։ 

  • «Աբու-Լալա Մահարի » պոեմի ուսուցման իմ փորձը

    ԵզրակացությունԱյս հետազոտական աշխատանքը մի փոքր ավելի ճանաչելի ու հասկանալի է դարձնում Ավետիք Իսահակյանի «Աբու-Լալա Մահարի» պոեմը: Պոեմի թողած անկրկնելի տպավորությունը պայմանավորված է բանաստեղծի հախուռն, կրակոտ զգացմունքի և փիլիսոփայական խոհերի միասնությամբ:

  • Արհեստական բանականության դերը կրթության մեջ

  • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների դերը կրթության մեջ

    Մասնագիտական հեռավար վերապատրաստման դասընթաց

  • Ուսուցիչների ինքնագնահատման, կարիքների վերհանման և աջակցման գործիքի ստեղծում

  • ՏՀՏ առցանց դասընթաց

  • Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան

    Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան

  • Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակի ուսուցումը նորագույն մեթոդներով

                                              Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է  8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն  կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել  ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը:  «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման  ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել  ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական  հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել  համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված  բոլոր մեթոդներն ու հնարները  կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը  հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր  նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի: