ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՄԻՋԱՎԱՅՐ
ՊՈՐՏԱԼ
ԿՐԹԱԿԱՆ
ՖՈՐՈՒՄ
ՊԱՇԱՐՆԵՐԻ
ՇՏԵՄԱՐԱՆ
ՀԵՌԱՎԱՐ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԻՆՏԵՐԱԿՏԻՎ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԿԿՏ
ՀԱՄԱԿԱՐԳ

Երևանում կայացել է ՀՀ-ԵՄ մարդկանց միջև շփումների ենթակոմիտեի հերթական նիստը

Հոկտեմբերի 14, 2025
Լուրեր կազմակերպություններից

ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Արթուր Մարտիրոսյանի և ԵՄ Արտաքին գործողությունների եվրոպական ծառայության Արևելյան հարևանության և Կենտրոնական Ասիայի տնօրինության Հայաստանի, Վրաստանի, Մոլդովայի, Ադրբեջանի և Բելառուսի բաժնի ղեկավար Դերեն Դերյայի համանախագահությամբ կայացել է ՀՀ-ԵՄ մարդկանց միջև շփումների ենթակոմիտեի 11-րդ նիստը:

Միջոցառմանը մասնակցել են նաև Հայաստանում Եվրոպական միության առաքելության ղեկավար, դեսպան Վասիլիս Մարագոսը, ԿԳՄՍ և այլ շահագրգիռ նախարարությունների, Եվրոպական հանձնաժողովի և Հայաստանում Եվրամիության պատվիրակության ներկայացուցիչներ:

Ողջունելով Զբաղվածության և սոցիալական հարցերի, առողջապահության, վերապատրաստման և կրթության, տեղեկատվական հասարակության և աուդիովիզուալ քաղաքականության, գիտության և տեխնոլոգիաների, մշակույթի և երիտասարդության հարցերով ենթակոմիտեի հերթական նիստի մասնակիցներին՝ ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Արթուր Մարտիրոսյանը կարևորել է Հայաստանի և Եվրամիության միջև ձևավորված արդյունավետ համագործակցությունը կրթության, գիտության, մշակույթի, սպորտի և երիտասարդության ոլորտներում։ Նա նշել է, որ նման ձևաչափով հանդիպումները հնարավորություն են տալիս ամփոփելու բարեփոխումների ընթացքը, գնահատելու ձեռքբերումները և հստակեցնելու փոխադարձ ակնկալիքները։

«Յուրաքանչյուր ոլորտում ունենք հստակ նպատակներ և համատեղ ջանքեր պահանջող նախաձեռնություններ։ ԿԳՄՍ նախարարության համակարգման ոլորտներում զարգացման օրակարգն ընդգրկուն է․ մենք ձգտում ենք եվրոպական չափանիշներին համապատասխան ենթաոլորտներ ստեղծել։ Այս համատեքստում կարևոր է հասկանալ, թե ինչ ձևաչափով կարող ենք առավել արդյունավետ օգտագործել ԵՄ աջակցությունն ու գործընկերությունը։ Ընդ որում՝ ԵՄ աջակցությունը ոչ միայն ֆինանսական է, այլ առաջին հերթին փորձագիտական, որն ապահովում է ԵՄ լավագույն փորձի ներդրման հնարավորություն Հայաստանում»,- ընդգծել է Արթուր Մարտիրոսյանը։

Նախարարի տեղակալն անդրադարձել է կրթության ոլորտում շարունակական երկխոսությանը, ինչպես նաև մշակույթի, երիտասարդության և գիտության ոլորտներում ընթացող բարեփոխման ծրագրերին ու նոր նախաձեռնություններին։

ԵՄ ներկայացուցիչ Դերեն Դերյան կարևորել է Հայաստանի և Եվրոպական միության միջև խորացող համագործակցությունը՝ նշելով կրթության, գիտական հետազոտությունների, նորարարության, մշակույթի և մասնագիտական կրթության ոլորտներում համագործակցության լայն ներուժը. «Մեր հիմնական նպատակն է աջակցել Հայաստանի դիմակայունության աճին, աջակցել բարեփոխումների օրակարգին և խթանել ԵՄ–Հայաստան համագործակցությունը՝ ներառելով բոլոր այն ոլորտները, որոնք հանդիսանում են մարդկանց միջև շփումների հիմքը։ Վստահ եմ՝ կկարողանանք ամփոփել մեր համագործակցության արդյունքները, գնահատել ձեռքբերումներն ու արձանագրել առկա մարտահրավերները»:

ԿԳՄՍՆ բարձրագույն կրթության և գիտության կոմիտեի նախագահ Սարգիս Հայոցյանը ներկայացրել է Հայաստանի հետազոտությունների և նորարարության ոլորտի վերջին զարգացումները և «Հորիզոն Եվրոպա» ծրագրին ՀՀ մասնակցության ընթացիկ առաջընթացը:

Նիստի ընթացքում ներկայացվելու են նաև մշակույթի ոլորտում Եվրամիության քաղաքականության նոր ուղղությունները և «Ստեղծագործ Եվրոպա» (Creative Europe) ծրագրի ընթացիկ զարգացումները, EU4Culture ծրագրի շրջանակում իրականացվող գործունեությունը, կրթության ոլորտում ԵՄ գործընկերության հիմնական միտումները, ՀՀ մասնակցությունը «Էրազմուս+» (Erasmus+) ծրագրին։ Անդրադարձ է եղել նաև երիտասարդության ոլորտում ՀՀ պետական քաղաքականության զարգացման հիմնական ուղղություններին՝ այս համատեքստում շեշտելով երիտասարդության ոլորտում ԵՄ քաղաքականության ընթացիկ ուղղությունները, մասնավորապես՝ EU4Youth նախաձեռնությունը, «Էրազմուս+» և Եվրոպական համերաշխության կորպուս (2021-2027) ծրագրերը։

Եվրոպական հանձնաժողովի պաշտոնյաները ներկայացրել են ԵՄ համագործակցության նոր հնարավորությունները՝ երկկողմ և բազմակողմ ծրագրերի շրջանակում: Անդրադարձ է կատարվել նաև նորարարությունների, տեղեկատվական հասարակության, սոցիալական, առողջապահության և մի շարք այլ բնագավառներում համագործակցությանը՝ ուղենշելով մեկ տարվա գործողությունների պլանը:

Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն

  • Ժողովրդական խոսքի անմահ մշակը. քարտեզագրելով Հ. Թումանյանի ուղին

    Այս թեման, որն  նախատեսված է գրական կամ ուսումնական աշխատանքի վերաբերում է Հովհաննես Թումանյանի ստեղծագործական ժառանգությանը և նրա ազդեցությանը հայոց լեզվի ու բանահյուսության վրա։«Քարտեզագրելով Թումանյանի ուղին»: Սա նշանակում է, որ պետք է ուսումնասիրել ու վերլուծել բանաստեղծի ամբողջ ստեղծագործական կյանքը, գործունեությունը և այն ճանապարհը, որ անցել է՝ հասնելով ժողովրդական խոսքի «մշակման» իր առաքելությանը։

  • Conditional Sentences in English

    Conditional sentences are statements discussing known factors or hypothetical situations and their consequences. Complete conditional sentences contain a conditional clause (often referred to as the if-clause) and the consequence. Consider the following sentences:

  • Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին

      « Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին» դասընթացի նպատակն է աջակցել   դասավանդող ուսուցիչներին ձևավորող գնահատում իրականացնելու գործընթացում, մասնավոր օրինակների միջոցով խորացնել գիտելիքը ձևավորող գնահատման ձևերի ու մեթոդների շուրջ և նպաստել գնահատման այս տեսակի գրագետ կիրառության ապահովմանը։ 

  • «Աբու-Լալա Մահարի » պոեմի ուսուցման իմ փորձը

    ԵզրակացությունԱյս հետազոտական աշխատանքը մի փոքր ավելի ճանաչելի ու հասկանալի է դարձնում Ավետիք Իսահակյանի «Աբու-Լալա Մահարի» պոեմը: Պոեմի թողած անկրկնելի տպավորությունը պայմանավորված է բանաստեղծի հախուռն, կրակոտ զգացմունքի և փիլիսոփայական խոհերի միասնությամբ:

  • Արհեստական բանականության դերը կրթության մեջ

  • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների դերը կրթության մեջ

    Մասնագիտական հեռավար վերապատրաստման դասընթաց

  • Ուսուցիչների ինքնագնահատման, կարիքների վերհանման և աջակցման գործիքի ստեղծում

  • ՏՀՏ առցանց դասընթաց

  • Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան

    Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան

  • Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակի ուսուցումը նորագույն մեթոդներով

                                              Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է  8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն  կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել  ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը:  «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման  ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել  ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական  հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել  համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված  բոլոր մեթոդներն ու հնարները  կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը  հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր  նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի: