ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՄԻՋԱՎԱՅՐ
ՊՈՐՏԱԼ
ԿՐԹԱԿԱՆ
ՖՈՐՈՒՄ
ՊԱՇԱՐՆԵՐԻ
ՇՏԵՄԱՐԱՆ
ՀԵՌԱՎԱՐ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԻՆՏԵՐԱԿՏԻՎ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԿԿՏ
ՀԱՄԱԿԱՐԳ

ՀՀ պատվիրակությունը մասնակցել է Եվրոպայի խորհրդի երիտասարդության հարցերով նախարարական 10-րդ համաժողովին

Հոկտեմբերի 10, 2025
Միջազգային լուրեր

ՀՀ պատվիրակությունը՝ ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Արթուր Մարտիրոսյանի գլխավորությամբ, մասնակցել է Եվրոպայի խորհրդի երիտասարդության հարցերով նախարարական 10-րդ համաժողովին, որը տեղի է ունեցել հոկտեմբերի 8–9-ը Մալթայի Վալետա քաղաքում:

Պատվիրակության կազմում էին ԵԽ-ում ՀՀ մշտական ներկայացուցիչ Արմեն Պապիկյանը, ԿԳՄՍՆ երիտասարդության հարցերի վարչության պետ Զարա Ասլանյանը, «Երիտասարդական նախաձեռնությունների կենտրոն» ՀԿ խորհրդի նախագահ Արթուր Նաջարյանը և ԿԳՄՍՆ աջակցությամբ հիմնադրված «Ախուրյանի երիտասարդական հաբի» ներկայացուցիչ Շուշան Բոյախչյանը։ Համաժողովն անցկացվել է Մալթայի նախագահությամբ՝ «Երիտասարդները հանուն ժողովրդավարության․ երիտասարդության հեռանկարները գործողության մեջ» խորագրի ներքո։

ԵԽ համաժողովի ընթացակարգի համաձայն՝ ՀՀ երիտասարդության ոլորտում իրականացվող պետական քաղաքականությունը, բարեփոխումները, ձեռքբերումներն ու ընթացիկ ծրագրերը որպես լիազոր մարմնի պատասխանատու՝ ներկայացրել է ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Արթուր Մարտիրոսյանը, իսկ որպես երիտասարդության ոլորտի ներկայացուցիչ՝ Շուշան Բոյախչյանը։

Ողջունելով համաժողովի մասնակիցներին՝ ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Արթուր Մարտիրոսյանը կարևորել է ՀՀ կառավարության հանձնառությունը՝ ապահովելու երիտասարդների կարողությունների համակողմանի զարգացումը, նրանց մասնակցությունը որոշումների կայացման գործընթացում և տարբեր մարզերում երիտասարդների կարիքներին ու հետաքրքրություններին համապատասխան միջավայրերի ձևավորումը։ Նրա խոսքով՝ այդ մոտեցման առանցքում ընկած է երիտասարդներին որպես երկրի զարգացման շարժիչ ուժ դիտարկելու հայեցակարգային սկզբունքը։

Արթուր Մարտիրոսյանն անդրադարձել է այս տարի ընդունված «Երիտասարդական քաղաքականության մասին» օրենքին՝ շեշտելով, որ այն միտված է ստեղծագործ, նախաձեռնող, կարողունակ և մրցունակ երիտասարդության ձևավորմանը և նպատակ ունի բարձրացնել երիտասարդության դերակատարումը պետության և հասարակության զարգացման գործում։

«Օրենքի մշակման գործընթացը տեղի է ունեցել լայն հանրային քննարկումների արդյունքում՝ ապահովելով ժողովրդավարական մասնակցության սկզբունքները։ Օրենքը մշակվել է երիտասարդների հետ միասին՝ երիտասարդների կողմից, երիտասարդների համար»,- շեշտել է փոխնախարարը։

Նրա խոսքով՝ նոր օրենքը ՀՀ-ում պետական երիտասարդական քաղաքականության շրջանակային առաջին կարևոր փաստաթուղթն է, որը սահմանում է ոլորտի հիմնական սուբյեկտներին՝ տեղական ինքնակառավարման մարմիններ, երիտասարդական կենտրոններ, երիտասարդական աշխատողներ, կազմակերպություններ և նախաձեռնող խմբեր։ Փաստաթուղթը նաև կարգավորում է պետության և քաղաքացիական հասարակության համատեղ խորհրդակցական ձայնի ներկայացուցչությունը միջազգային հարթակներում, մասնավորապես՝ Եվրոպական երիտասարդական ֆորումում։

Արթուր Մարտիրոսյանը նշել է, որ ԿԳՄՍ նախարարության և երիտասարդական կառույցների ու երիտասարդների կողմից համատեղ մշակված իրավական փաստաթղթի համաձայն՝ ՀՀ բոլոր համայնքներում ստեղծվում են երիտասարդական միջավայրեր՝ ուղղված երիտասարդների կարիքների բացահայտմանը, կարողությունների զարգացմանը, հետաքրքրությունների բավարարմանը, ակտիվ քաղաքացիության խթանմանը և ինտելեկտուալ ժամանցի կազմակերպման հնարավորությունների ընդլայնմանը։

Արթուր Մարտիրոսյանը ներկայացրել է նաև երիտասարդական աշխատանքի ինստիտուտի զարգացումը՝ ընդգծելով երիտասարդական աշխատողների պատրաստման և վերապատրաստման ընթացիկ գործընթացները։ Նա կարևորել է միջազգային համագործակցության ընդլայնումը երկկողմ և բազմակողմ ձևաչափերով՝ նպատակ ունենալով Հայաստանում ներդնել երիտասարդական քաղաքականության լավագույն եվրոպական փորձը։

«Այս առումով կարևորում եմ Եվրոպայի խորհրդի համապատասխան կառույցների՝ CDEJ-ի և CMJ-ի շրջանակում Հայաստանի շարունակական ներգրավվածությունը՝ որպես երկխոսության արդյունավետ հարթակ։ Երիտասարդական քաղաքականության ոլորտում մենք փորձում ենք տեղայնացնել եվրոպական լավագույն փորձը, և դրա լավագույն վկայություններից մեկն էլ «Երիտասարդական քաղաքականության մասին» օրենքի մշակումն ու ընդունումն է։ Պատրաստ ենք ԵԽ մեր գործընկերների և անդամ երկրների հետ կիսվել երիտասարդական քաղաքականության ոլորտի մեր փորձառությամբ և ձեռքբերումներով, ինչպես նաև տրամադրել հարթակ՝ տարածաշրջանային մակարդակով երկխոսություն ծավալելու համար»,– ընդգծել է նախարարի տեղակալը։

Երիտասարդական կառույցի ներկայացուցիչ, ՀՀ պատվիրակ Շուշան Բոյախչյանը ևս փաստել է, որ օրենքի մշակումը եղել է իրական մասնակցային գործընթաց։

«Որպես աշխատանքային խմբի անդամ՝ կարող եմ ասել, որ սա վերջին տարիների ամենամասնակցային օրենսդրական գործընթացն էր, որտեղ երիտասարդների ձայնը ոչ միայն լսելի էր, այլև ազդեցիկ»,– նշել է նա։

Շուշան Բոյախչյանը ներկայացրել է նաև Ախուրյանի երիտասարդական կենտրոնի օրինակը, որը հիմնադրվել է 2024 թվականին ԿԳՄՍ նախարարության ֆինանսավորմամբ՝ համայնքային զարգացման և երիտասարդական ներուժի ակտիվացման նպատակով։ Նրա խոսքով՝ համայնքապետարանը ստանձնել է կենտրոնի աշխատակիցների աշխատավարձերի և գործառնական ծախսերի ֆինանսավորումը, իսկ նույն մասնակցային մոտեցման արդյունքում Ախուրյանում ներդրվել է մասնակցային բյուջետավորման ծրագիր, որը հաջողությամբ իրականացվում է արդեն երկու տարի։

«Օրենքից բխող պարտավորության համաձայն՝ համայնքը սկսել է մշակել իր տեղական երիտասարդական քաղաքականությունը՝ EU4Youth ծրագրի և «Պանդո» ՀԿ-ի աջակցությամբ։ Սա վկայում է, թե ինչպես կարող է իրական մասնակցությունը փոխել համայնքների կյանքը»,– նշել է Բոյախչյանը։

Համաժողովի բացմանը ելույթ են ունեցել Եվրոպայի խորհրդի գլխավոր քարտուղար Ալեն Բերսենը, Մալթայի կրթության, սպորտի, երիտասարդության, հետազոտությունների և նորարարության նախարար Քլիֆթոն Գրիման։

Եվրոպայի խորհրդի երիտասարդության հարցերով նախարարական նախորդ համաժողովն անցկացվել էր 13 տարի առաջ: Մալթայում կազմակերպված 10-րդ համաժողովին մասնակցել են Եվրոպայի խորհրդի անդամ 44 պետությունների՝ երիտասարդության ոլորտը համակարգող պետական կառույցների ներկայացուցիչներ, երիտասարդական կազմակերպություններ և երիտասարդ պատվիրակներ։

Համաժողովի օրակարգային հարցերի շրջանակում քննարկվել են Եվրոպական երիտասարդական քաղաքականության փաստաթղթերի և հռչակագրերի ընդունման առնչվող հարցեր։ Նախարարական հաջորդ՝ 11-րդ համաժողովը կանցկացվի Լյուքսենբուրգում 2028 թվականին: Համաժողովին ՀՀ պատվիրակության մասնակցության ապահովմանն աջակցություն են ցուցաբերել նաև UNICEF և GIZ-ի հայաստանյան գրասենյակները:

Աշխատանքային այցի ընթացքում Արթուր Մարտիրոսյանը մի շարք երկկողմ հանդիպումներ է ունեցել, այդ թվում՝ Մալթայի թագավորության, Լատվիայի և Խորվաթիայի երիտասարդության ոլորտը համակարգող նախարարների հետ: Հանդիպումների ընթացքում քննարկվել են երիտասարդության ոլորտում փորձի փոխանակման և երիտասարդության շարժունակության համակարգի ներդրման հնարավորությունները։

Հայաստանի պատվիրակությունը հանդիպումներ է ունեցել նաև Հունգարիայի, Բելգիայի և Լիտվիայի պատվիրակությունների հետ՝ քննարկելով երիտասարդական քաղաքականության ոլորտում համագործակցության խորացման հնարավորությունները։

Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն

  • Conditional Sentences in English

    Conditional sentences are statements discussing known factors or hypothetical situations and their consequences. Complete conditional sentences contain a conditional clause (often referred to as the if-clause) and the consequence. Consider the following sentences:

  • Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին

      « Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին» դասընթացի նպատակն է աջակցել   դասավանդող ուսուցիչներին ձևավորող գնահատում իրականացնելու գործընթացում, մասնավոր օրինակների միջոցով խորացնել գիտելիքը ձևավորող գնահատման ձևերի ու մեթոդների շուրջ և նպաստել գնահատման այս տեսակի գրագետ կիրառության ապահովմանը։ 

  • «Աբու-Լալա Մահարի » պոեմի ուսուցման իմ փորձը

    ԵզրակացությունԱյս հետազոտական աշխատանքը մի փոքր ավելի ճանաչելի ու հասկանալի է դարձնում Ավետիք Իսահակյանի «Աբու-Լալա Մահարի» պոեմը: Պոեմի թողած անկրկնելի տպավորությունը պայմանավորված է բանաստեղծի հախուռն, կրակոտ զգացմունքի և փիլիսոփայական խոհերի միասնությամբ:

  • Արհեստական բանականության դերը կրթության մեջ

  • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների դերը կրթության մեջ

    Մասնագիտական հեռավար վերապատրաստման դասընթաց

  • Ուսուցիչների ինքնագնահատման, կարիքների վերհանման և աջակցման գործիքի ստեղծում

  • ՏՀՏ առցանց դասընթաց

  • Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան

    Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան

  • Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակի ուսուցումը նորագույն մեթոդներով

                                              Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է  8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն  կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել  ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը:  «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման  ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել  ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական  հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել  համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված  բոլոր մեթոդներն ու հնարները  կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը  հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր  նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:  

  • Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան

    Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան