ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՄԻՋԱՎԱՅՐ
ՊՈՐՏԱԼ
ԿՐԹԱԿԱՆ
ՖՈՐՈՒՄ
ՊԱՇԱՐՆԵՐԻ
ՇՏԵՄԱՐԱՆ
ՀԵՌԱՎԱՐ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԻՆՏԵՐԱԿՏԻՎ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԿԿՏ
ՀԱՄԱԿԱՐԳ

«Գրչի և վրձնի վարպետները. Ավետիք Իսահակյան 150 և Մարտիրոս Սարյան 145»-ամյակներին նվիրված միջոցառումների շարք

Հոկտեմբերի 2, 2025
Մշակութային լուրեր Լուրեր կազմակերպություններից

ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարության աջակցությամբ և «Ընտանիք» մանկապատանեկան ստեղծագործական կենտրոնի նախաձեռնությամբ՝ անցկացվեց «Գրչի և վրձնի վարպետները. Ավետիք Իսահակյան 150 և Մարտիրոս Սարյան 145» հոբելյանական միջոցառումների շարք։ «Ընտանիք» կենտրոնում անցկացվեց «Վարպետը վարպետների քաղաքում» խորագրով սեմինար, նվիրված մեծանուն բանաստեղծ, մտավորական և հասարակական գործիչ Ավետիք Իսահակյանի ծննդյան 150-ամյա հոբելյանին: Սեմինարին մասնակցեցին կենտրոնի սաները, Գյումրու թիվ 4 արհեստագործական պետական ուսումնարանի սովորողները, որոնք հնարավորություն ունեցան նորովի ճանաչելու Իսահակյանի կյանքը, ստեղծագործական աշխարհը և ազգային մտքի զարգացման գործում ունեցած նրա կարևոր դերը։

Սեմինարը վարեց Ավետիք Իսահակյանի տուն-թանգարանի գիտաշխատող՝ Լիլիթ Ավետիսյանն, ով հետաքրքիր պատմություններով, փաստերով և օրինակներով ներկայացրեց Իսահակյանի ստեղծագործական ուղին՝ ընդգծելով նրա տեղն ու նշանակությունը հայ գրականության և մշակույթի մեջ։ Միջոցառումը դարձավ ոչ միայն ճանաչողական, այլև ոգեշնչող հանդիպում երիտասարդների համար՝ խթանելով նրանց գրական հետաքրքրությունները և ստեղծագործական մտածողությունը։

Սեմինարն ամփոփվեց մասնակիցների ասմունքներով ու հարցուպատասխանով:

Հայաստանի գրողների միության Շիրակի մարզային բաժանմունքում կայացավ սեմինար, որը միավորեց գրականությունը, կերպարվեստն ու մանկապատանեկան ստեղծագործ մտքի աշխույժ դրսևորումները։ Սեմինարը վարեց գրականագետ, գրողների միության անդամ Կարինե Մարտիրոսյանն, ով իր մասնագիտական հայացքով և գրական խորագիտությամբ ներկայացրեց Ավետիք Իսահակյանի ստեղծագործության խորքերը, նրա լեզվամտածողության առանձնահատկությունները և հոգևոր արժեքները։ Սեմինարի ընթացքում շեշտվեց նաև Սարյանի աշխարհընկալման գունեղ փիլիսոփայությունը, և թե ինչպես է այն խաչաձևվում Իսահակյանի գրական կերպարների ներաշխարհի հետ։ Իսահակյանի բանաստեղծությունների ասմունքով հանդես եկան կենտրոնի սաները: Սեմինարն ունեցավ ոչ միայն ճանաչողական, այլև դաստիարակչական և ներշնչող նշանակություն՝ նպաստելով գրական մշակույթի փոխանցմանը սերունդների միջև։

ՀՀ ԿԳՄՍՆ Գեղարվեստի պետական ակադեմիայի Գյումրու մասնաճյուղում կայացավ «Հայաստանի և Հարավի գույները և մեր նախնիների անգին ժառանգությունը» խորագրով սեմինար, նվիրված մեծ նկարիչ Մարտիրոս Սարյանի 145-ամյա հոբելյանին։

Միջոցառման շրջանակում «Ընտանիք» մանկապատանեկան ստեղծագործական կենտրոնի դեկորատիվ կիրառական արվեստի խմբակի սաները նախ ծանոթացան ակադեմիայի ուսումնական միջավայրին և ուսանողների ստեղծագործական աշխատանքներին։ Այնուհետև սեմինարը վարեց բուհի արվեստաբան Սահկանուշ Ստեփանյանը, որը ներկայացրեց Մարտիրոս Սարյանի արվեստի առանձնահատկությունները, նրա ստեղծագործություններում Հայաստանի գունային հարստության և արևելյան մշակութային ազդեցությունների արտացոլումը։

Սաները մեծ հետաքրքրությամբ լսեցին արվեստաբանի խոսքը և իրենց տպավորություններում առանձնացրին հատկապես սարյանական գույների կախարդական ուժը և հայրենի բնապատկերների անզուգականությունը։ Հանդիպումը ոչ միայն խորացրեց նրանց գիտելիքները մեծ վարպետի արվեստի վերաբերյալ, այլև ոգեշնչեց սեփական աշխատանքներում ավելի համարձակորեն կիրառել գույները, փորձել նոր արտահայտչական լուծումներ և խորությամբ անդրադառնալ հայկական մշակութային ժառանգությանը։

Սեմինարը դարձավ կարևոր փորձառություն, որն ամրապնդեց սաների կապը ազգային արվեստի ավանդույթների և ժամանակակից ստեղծագործական որոնումների միջև։

«Ընտանիք» մանկապատանեկան ստեղծագործական կենտրոն

  • Ժողովրդական խոսքի անմահ մշակը. քարտեզագրելով Հ. Թումանյանի ուղին

    Այս թեման, որն  նախատեսված է գրական կամ ուսումնական աշխատանքի վերաբերում է Հովհաննես Թումանյանի ստեղծագործական ժառանգությանը և նրա ազդեցությանը հայոց լեզվի ու բանահյուսության վրա։«Քարտեզագրելով Թումանյանի ուղին»: Սա նշանակում է, որ պետք է ուսումնասիրել ու վերլուծել բանաստեղծի ամբողջ ստեղծագործական կյանքը, գործունեությունը և այն ճանապարհը, որ անցել է՝ հասնելով ժողովրդական խոսքի «մշակման» իր առաքելությանը։

  • Conditional Sentences in English

    Conditional sentences are statements discussing known factors or hypothetical situations and their consequences. Complete conditional sentences contain a conditional clause (often referred to as the if-clause) and the consequence. Consider the following sentences:

  • Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին

      « Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին» դասընթացի նպատակն է աջակցել   դասավանդող ուսուցիչներին ձևավորող գնահատում իրականացնելու գործընթացում, մասնավոր օրինակների միջոցով խորացնել գիտելիքը ձևավորող գնահատման ձևերի ու մեթոդների շուրջ և նպաստել գնահատման այս տեսակի գրագետ կիրառության ապահովմանը։ 

  • «Աբու-Լալա Մահարի » պոեմի ուսուցման իմ փորձը

    ԵզրակացությունԱյս հետազոտական աշխատանքը մի փոքր ավելի ճանաչելի ու հասկանալի է դարձնում Ավետիք Իսահակյանի «Աբու-Լալա Մահարի» պոեմը: Պոեմի թողած անկրկնելի տպավորությունը պայմանավորված է բանաստեղծի հախուռն, կրակոտ զգացմունքի և փիլիսոփայական խոհերի միասնությամբ:

  • Արհեստական բանականության դերը կրթության մեջ

  • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների դերը կրթության մեջ

    Մասնագիտական հեռավար վերապատրաստման դասընթաց

  • Ուսուցիչների ինքնագնահատման, կարիքների վերհանման և աջակցման գործիքի ստեղծում

  • ՏՀՏ առցանց դասընթաց

  • Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան

    Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան

  • Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակի ուսուցումը նորագույն մեթոդներով

                                              Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է  8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն  կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել  ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը:  «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման  ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել  ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական  հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել  համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված  բոլոր մեթոդներն ու հնարները  կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը  հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր  նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի: