ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՄԻՋԱՎԱՅՐ
ՊՈՐՏԱԼ
ԿՐԹԱԿԱՆ
ՖՈՐՈՒՄ
ՊԱՇԱՐՆԵՐԻ
ՇՏԵՄԱՐԱՆ
ՀԵՌԱՎԱՐ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԻՆՏԵՐԱԿՏԻՎ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԿԿՏ
ՀԱՄԱԿԱՐԳ

Ոսկեղենիկ մայրենին հնչեց հայերենով երբևէ չխոսող երեխաների շուրթերից. «Արի տուն-2017»

Հուլիսի 19, 2017
Սփյուռքի լրատու

Հայ ժողովուրդն աշխարհում մշակութային մի հուշարձան  է:
Նրա ապահով պահպանումը պարտքն է ոչ միայն մեր ՝  հայերիս, այլև քաղաքակիրթ մարդկության: 

Վազգեն  Ա

Հուլիսի 10-ին տեղի ունեցավ Սփյուռքի նախարարության հայրենաճանաչության «Արի տուն-2017» ծրագրի 4-րդ փուլի բացման հանդիսավոր արարողությունը, որին մասնակցեց 156 պատանի և աղջիկ՝ աշխարհի 14 երկրից (Ռուսաստան, Ուկրաինա, Բելառուս, Վրաստան, Իրաք, Սիրիա, ԱՄՆ, Կանադա, Բելգիա, Հունաստան, Ֆրանսիա, Չեխիա, Շվեդիա, Ավստրալիա) և Հյուսիսային Կովկասի տարածաշրջանից:

«Հայրեն այսօր»-ի փոխանցմամբ՝ արդեն հաջորդ օրը՝ հուլիսի 11-ին, Երևանի Եղիշե Չարենցի անվան դպրոցում մեկնարկեց «Արի տուն-2017» ծրագրի չորրորդ փուլի Հայոց լեզվի ուսուցման դասընթացը: Բացման արարողությանը երաժշտության հնչյունների ներքո ողջույնի խոսքով հանդես եկավ Սփյուռքի նախարարության համահայկական ծրագրերի վարչության գիտակրթական ծրագրերի բաժնի պետ Սիրվարդ Համբարյանը՝ ներկայացնելով այս փուլի մասնակից արիտունցիներին:

Սիրվարդ Համբարյանի ողջույնի խոսքից հետո մեկնարկեց  Հայոց լեզվի ուսուցման հնգօրյա դասընթացը: Տարբեր երկրներից ժամանած երեխաները՝ ուսուցիչներ՝ Շողիկ  Փահլևանյանի, Լուսինե Հայրիյանի, Նարինե Գևորգյանի, Մաքրուհի  Գևորգյանի, Գայանե  Բարսեղյանի, Լենա Թաթոսյանի, Աիդա Օհանյանի, Սեռա  Շահինյանի, Գայանե  Բաբլոյանի համբերատար ու ազգանվեր աշխատանքի շնորհիվ՝ սովորեցին հայերեն գրել, կարդալ, ծանոթացան հայ մշակույթին, պատմությանն ու հայի ոգուն:

Հնգօրյա դասընթացը եզրափակվեց փոքրիկ ցերեկույթով, որի ընթացքում հնչեց ոսկեղենիկ մայրենին հայերենով երբևէ չխոսող երեխաների շուրթերից: Հայաստանի հիմնից, Տերունական աղոթքից հետո հնչեց Վազգեն Առաջին կաթողիկոսի խոսքը, առաջին անգամ հայոց այբուբենը հնչեց աղոթքի տեսքով: Ինչպես միշտ, արիտունցիները ներկայացրին իրենց տպավորությունները շարադրություններով, իսկ ցերեկույթին ցուցադրեցին նաև իրենց պատրաստած պաստառները՝ Հայաստանի  և  «Արի տուն» ծրագրի վերաբերյալ: Դասընթացը եզրափակվեց հայկական երգ ու պարով:

«Արի տուն» ծրագրի ուսուցչական կազմի և իր անունից բարի ճանապարհ  և  ազգապահպան գործունեություն մաղթեց Եղիշե Չարենցի անվան դպրոցի տնօրեն Անահիտ Խեչումյանը՝ նշելով, որ տաղանդաշատ հային ստեղծագործելու մղող ուժը ամենուրեք հայկական ոգին է:

Նյութի աղբյուրը. «Հայրեն այսօր»

  • Հեռուստադասեր, տեսադասեր

    Թեմայի հեղինակ՝ manush

    Ամեն օր աշակերտների համար եթերում կազմակերպվում են հեռավար դասեր: Նախագծերը համարվում են հեռավար կրթության միջոցով դպրոցականներին ուումնական գործընթացին մոտ պահելու, կրթության

  • Նոր մրցույթ մաթեմատիկայից IV - V դասարանի աշակերտների համար

    Թեմայի հեղինակ՝ davidnik

    Mathematics համակարգում Գարուն - 2020 մրցույթը (http://mathematics.am/contests.php) կկայանա ապրիլի 4-ին, ժամը 12:00: Մրցույթը տևելու է 1 ժամ, ունենալու է 10 խնդիր: Մրցույթը նախատեսված է IV - V դասարանի աշակերտների

  • Դասի արդյունավետությունը բարձրացնող մեթոդներ

    Թեմայի հեղինակ՝ Մարի Գասպարյան

    Հարգելի Ա․ Բարսեղյան Նախ թույլ տվեք շնորհակալություն հայտնել ֆորումին Ձեր մասնակցության և ցուցաբերած ակտիվության վերաբերյալ: Ձեր կողմից ներկայացված թեման <<Դասի արդյունավետÕ

  • Գարուն - 2020 մրցույթը կկայանա մարտի 28-ին:

    Թեմայի հեղինակ՝ davidnik

    Mathematics (http://mathematics.am) համակարգում Գարուն - 2020 մրցույթը կկայանա մարտի 28-ին, ժամը 12:00: Մրցույթը տևելու է 1 ժամ, ունենալու է 10 խնդիր: Մրցույթը նախատեսված է III - IV դասարանի աշակերտների համար,

  • Ուսուցիչների արձագանքը

    Թեմայի հեղինակ՝ manush

    Տեղադրում եմ մեր նամակագրությունը, Էմմա Կիրակոսյանի հետ նախապես համաձայնեցնելուց հետո: Էմմա Կիրակոսյան, 17.03.2020թ․

  • Խոսքի մասերի ուսուցում

    Խոսքի մասերն են.Գոյական անունԲայԱծական անունԹվականԴերանունՇաղկապՁայնարկությունՏարրական նախագիտելիքների հաղորդում, խոսքի մասերի իմացության մակարդակի բարձրացում և խորացում:

  • Շարահյուսություն

       Շարահյուսություն բառը պատճենված է sintacsis (կազմել, հյուսել) բառից և ուսումնասիրում է բառերի ու նախադասությունների կապակցման միջոցներն ու եղանակները, բառերի դերը բառակապակցություններում և նախադասություններում:Հոմանշությունը լեզվական այն իրողությունն է, որի դեպքում լեզվական մեկից ավելի միավորներ արտահայտում են մոտ կամ նույն իմաստը: Բառային հոմանիշները իմաստով մոտ կամ նույն  բառերն են, ինչպես` մազ-հեր-ծամ-վարս-գեղմ-բուրդ, լուսամուտ-պատուհան:Շարահյուսական հոմանիշները շարահյուսական այն կապակցություններն են, որոնք տարբեր կամզություններ ունեն, սակայն գերեթե նույն իմաստն են արտահայտում: Նրանք միմյանցից տարբերվում են ոճական արժեքով, կառուցվածքով ու ծավալով, իմաստային նրբերանգներով: Շարահյուսական հոմանիշների ճիշտ և տեղին գործածությունը օգնում է խուսափել խոսքի միօրինակությունից և հնարավրություն է ստեղծում միտքը տաբեր ձևերով արտահայտելու:Շարահյուսական հոմանիշները ունեն տարբեր դրսևորումներ, ինչպես`ա) Բարդ բառ և բառակապակցություն, օրինակ` խաղադաշտ-խաղալու դաշտ, տուֆակերտ-տուֆից կերտված, երախտամոռ-երախտիքը մոռացող և այլն: Իհարկե միշտ չէ, որ հնարավոր է նման շարքեր ստեղծել, օրինակ` փայտփորիկ թռչունը փայտ փորողը չէ, մեծամիտը մեծ միտք ունեցողը չէ և այլն:բ) Հոլովաձև և կապական կառույց, օրինակ` զրուցել գործից-զրուցել գործերի մասին, փորագրել քարին-փորագրել քարի վրա, դասավորել պահարանում-դասավոր պահարանի մեջ և այլն:գ) Դերբայական դարձված և երկրորդական նախադասություն, օրինակ` Հանդիպման էին եկել ցուցահանդեսին մասնակցած նկարիչները: Հանդիպման էին եկել այն մասնակիցները, որոնք մասնակցել էին ցուցահանդեսին:դ) Ուրիշի ուղղակի և անուղղակի խոսքերով կառուցված նախադասություններ, օրինակ`-Մենք այդ ամենը կարող ենք կատարել, -պատասխանեց վարպետը:Վարպետը պատասխանեց, որ իրենք այդ ամենը կարող են կատարել:ե) Ներգործական և կրավորական կառույցներ, օրինակ` Ուժգին քամին թեքել էր երկաթե դարպասը: Երկաթե դարպասը թեքվել էր ուժգին քամուց:Շարահյուսություն բաժինը ուսումնասիրվում է ավագ դպրոցի 11-րդ դասարանի <<Հայոց լեզու>> առարկայի ծրագրում, ուստի դասընթացը կանցկացնենք 11-րդ դասարանի սովորողների հետ:Շարահյուսություն բառը պատճենված է sintacsis (կազմել, հյուսել) բառից և ուսումնասիրում է բառերի ու նախադասությունների կապակցման միջոցներն ու եղանակները, բառերի դերը բառակապակցություններում և նախադասություններում:Հոմանշությունը լեզվական այն իրողությունն է, որի դեպքում լեզվական մեկից ավելի միավորներ արտահայտում են մոտ կամ նույն իմաստը: Բառային հոմանիշները իմաստով մոտ կամ նույն  բառերն են, ինչպես` մազ-հեր-ծամ-վարս-գեղմ-բուրդ, լուսամուտ-պատուհան:Շարահյուսական հոմանիշները շարահյուսական այն կապակցություններն են, որոնք տարբեր կամզություններ ունեն, սակայն գերեթե նույն իմաստն են արտահայտում: Նրանք միմյանցից տարբերվում են ոճական արժեքով, կառուցվածքով ու ծավալով, իմաստային նրբերանգներով: Շարահյուսական հոմանիշների ճիշտ և տեղին գործածությունը օգնում է խուսափել խոսքի միօրինակությունից և հնարավրություն է ստեղծում միտքը տաբեր ձևերով արտահայտելու:Շարահյուսական հոմանիշները ունեն տարբեր դրսևորումներ, ինչպես`ա) Բարդ բառ և բառակապակցություն, օրինակ` խաղադաշտ-խաղալու դաշտ, տուֆակերտ-տուֆից կերտված, երախտամոռ-երախտիքը մոռացող և այլն: Իհարկե միշտ չէ, որ հնարավոր է նման շարքեր ստեղծել, օրինակ` փայտփորիկ թռչունը փայտ փորողը չէ, մեծամիտը մեծ միտք ունեցողը չէ և այլն:բ) Հոլովաձև և կապական կառույց, օրինակ` զրուցել գործից-զրուցել գործերի մասին, փորագրել քարին-փորագրել քարի վրա, դասավորել պահարանում-դասավոր պահարանի մեջ և այլն:գ) Դերբայական դարձված և երկրորդական նախադասություն, օրինակ` Հանդիպման էին եկել ցուցահանդեսին մասնակցած նկարիչները: Հանդիպման էին եկել այն մասնակիցները, որոնք մասնակցել էին ցուցահանդեսին:դ) Ուրիշի ուղղակի և անուղղակի խոսքերով կառուցված նախադասություններ, օրինակ`-Մենք այդ ամենը կարող ենք կատարել, -պատասխանեց վարպետը:Վարպետը պատասխանեց, որ իրենք այդ ամենը կարող են կատարել:ե) Ներգործական և կրավորական կառույցներ, օրինակ` Ուժգին քամին թեքել էր երկաթե դարպասը: Երկաթե դարպասը թեքվել էր ուժգին քամուց:Շարահյուսություն բաժինը ուսումնասիրվում է ավագ դպրոցի 11-րդ դասարանի <<Հայոց լեզու>> առարկայի ծրագրում, ուստի դասընթացը կանցկացնենք 11-րդ դասարանի սովորողների հետ:

  • Թվաբանական պրոգրեսիայի հասկացությունը և նրա հատկությունները

    Թվաբանական պրոգրեսիայի սահմանումը, n-րդ անդամի բանաձևը, 1-ին n անդամների գումարի բանձևը, հատկությունները։ 

  • Երկրաչափական պրոգրեսիան

  • Տասնորդական կոտորակներ

  • 9-րդ դասարան, Ռուսաց լեզու

    Изучение жизни и творчества А. И. КупринаРассказ"Гранатовый браслет" 

  • Թվային արգումենտի եռանկյունաչափական ֆունկցիաներ և եռանկյունաչափական հավասարումներ

    Այս դասընթացի շրջանակներում մենք կծանոթանանք եռանկյունաչափական ֆունկցիաների հետ:Եռանկյունաչափական ֆունկցիաները,  որոնք պատմականորեն առաջացել են ուղղանկյուն եռանկյունների ուսումնասիրման ժամանակ և արտահայտել են եռանկյան էջերի կախվածությունը սուր անկյուններից և ներքնաձիգից։ Այս ֆունկցիաները լայն տարածում են գտել գիտության ամենատարբեր բնագավառներում, ինչի արդյունքում ընդլայնվել է եռանկյունաչափական ֆունկցիաների սահմանումը։Դասընթացում կուսումնասիրենքփոխհակադարձ ֆունկցիաները, թվի արկսինուսը և արկկոսինուսը,թվի արկտանգեսը և արկկոտանգեսը,պարզագույն եռանկյունաչափական հավասարումների լուծման բանաձևերը:

  • Շարահյուսություն: Բարդ ստորադասական նախադասություն

    Այս դասընթացը 9-րդ դասարանի 2-րդ կիսամյակի համար է նախատեսված և նպատակ ունի կրկնության միջոցով աշակերտներին նախապատրաստել տարեվերջյան ավարտական քննություններին:

  • Շարահյուսություն: Բարդ ստորադասական նախադասություն

    Այս դասընթացը 9-րդ դասարանի 2-րդ կիսամյակի համար է նախատեսված և նպատակ ունի կրկնության միջոցով աշակերտներին նախապատրաստել տարեվերջյան ավարտական քննություններին:

  • Ատոմի կառուցվածքը